Endoscopia in capsule
L'endoscopia hè un modu di circà in u corpu. L'endoscopia hè spessu fatta cù un tubu messu in u corpu chì u duttore pò aduprà per guardà drentu.
Un altru modu per guardà in l'internu hè di mette una fotocamera in una capsula (capsula endoscopia). Questa capsula include una o duie minuscole fotocamere, una lampadina, una batteria è un trasmettitore radio.
Hè circa a dimensione di una grande pillola di vitamina. A persona ingolle a capsula, è piglia foto in tuttu u modu per u trattu digestivu (gastrointestinale).
- U trasmettitore radio trasmette e foto à un registratore chì a persona porta nantu à a so vita o a spalla.
- Un tecnicu scarica e fotò da u recorder à un urdinatore, è u duttore li guarda.
- A fotocamera esce cù un muvimentu intestinale è hè lampata in u bagnu in modu sicuru.
Questa prova pò esse iniziata in l'uffiziu di u duttore.
- A capsula hà a dimensione di una grande pillola di vitamina, lunga circa un centimetru (2,5 centimetri) è larga menu di 1,3 centimetri (1/2 pollice). Ogni capsula hè aduprata solu una volta.
- U pruprietariu di a salute pò chiede di chjinà si o di pusà mentre si ingolle a capsula. L'endoscopiu di a capsula averà un revestimentu scivoloso, dunque hè più faciule da ingoiare.
A capsula ùn hè micca digerita o assorbita. Viaghja attraversu u sistema digestivu seguitendu u listessu percorsu chì viaghja l'alimentu. Lascia u corpu in un muvimentu intestinale è pò esse lampatu in u bagnu senza dannà a fontaneria.
U registratore serà postu nantu à a vostra cintura o spalla. A volte, uni pochi di patch d'antenna ponu ancu esse messi nantu à u vostru corpu. Durante a prova, a piccula luce di un registratore lamparà. S'ellu smette di lampà, chjamate u vostru òspite.
A capsula pò esse in u vostru corpu per parechje ore o parechji ghjorni. Ognunu hè diversu.
- A maiò parte di u tempu, a capsula lascia u corpu in 24 ore. Scaricate a capsula in u bagnu.
- Se ùn vedite micca a capsula in a toilette in duie settimane da a so inguera, dite à u vostru duttore. Pudete bisognu di una radiografia per vede se a capsula hè sempre in u vostru corpu.
Seguitate l'istruzzioni di u vostru òspite. Se ùn seguitate micca attentamente e istruzioni, u test pò avè da esse fattu un ghjornu diversu.
U vostru fornitore pò dumandà di:
- Pigliate una medicina per liberà e vostre viscere prima di sta prova
- Avè solu liquidi limpidi per 24 ore prima di sta prova
- Ùn avete nunda da manghjà o da beie, inclusa l'acqua, per circa 12 ore prima di inghjuttà a capsula
NON FUMATE per 24 ore prima di sta prova.
Assicuratevi di dì à u vostru duttore:
- À propositu di tutte e medicine è droghe chì pigliate, cumpresi medicinali prescritti, medicine senza prescrizione (OTC), vitamine, minerali, supplementi è erbe. Vi pò esse dumandatu di ùn piglià alcunu medicamentu durante stu test, perchè puderianu interferisce cù a fotocamera.
- Sì sì allergicu à qualsiasi medicina.
- Se avete mai avutu blocchi di l'intestinu.
- À propositu di qualsiasi cundizione mediche, cume prublemi di inghiottimentu o malatie cardiache o pulmonarie.
- Sì avete un pacemaker, defibrillatore, o un altru dispositivu impiantatu.
- Sì avete avutu una cirurgia addominale o qualsiasi prublemi cù u vostru intestinu.
U ghjornu di a prova, andate à l'uffiziu di u fornitore cù vestiti sciolti, vestiti in duie pezzi.
Mentre a capsula hè in u vostru corpu ùn avete micca da fà una risonanza magnetica.
Vi sarà dettu ciò chì duvete aspittà prima di inizià a prova. A maiò parte di a ghjente cunsidereghja stu test comodu.
Mentre a capsula hè in u vostru corpu, pudete fà a maiò parte di l'attività normale, ma micca un pesu elevatu o un eserciziu intensu. Se avete intenzione di travaglià u ghjornu di a prova, dite à u vostru fornitore quantu attivu sarete à u travagliu.
U vostru fornitore vi dirà quandu pudete manghjà è beie dinò.
L'endoscopia in capsule hè un modu per u duttore di vede in u vostru sistema digestivu.
Ci hè parechje prublemi chì pò circà, cumprese:
- Sanguinamentu
- Ulceri
- Polipi
- Tumuri o cancheru
- Malattia infiammatoria di l'intestinu
- Malatia di Crohn
- Malatia celiac
A fotocamera piglia migliaia di foto in culore di u vostru trattu digestivu durante stu test. Sti ritratti sò scaricati in un urdinatore è u software li trasforma in un video. U vostru fornitore guarda u video per circà prublemi. Pò piglià una settimana per amparà i risultati. Se ùn si trovanu prublemi, i vostri risultati sò nurmali.
U vostru fornitore vi dirà se trovanu un prublema cù u vostru trattu digestivu, ciò chì significa, è cumu si pò trattà.
Ci hè pochissimi prublemi chì ponu accade cù l'endoscopia in capsula. Chjamate subitu u vostru duttore se, dopu avè inghjuttitu a capsula, voi:
- Avè una frebba
- Avè prublemi à ingoiare
- Lanciate
- Avete dolore di pettu, crampi, o dolore addominale
Sì i vostri intestini sò bluccati o stretti, a capsula pò bluccà. S'ellu accade, pudete avè bisognu di chirurgia per rimuovere a capsula, ancu se questu hè raru.
Sì avete una MRI o si avvicinavanu à un putente campu magneticu (cum'è una radioamatori) puderete avè gravi danni à u trattu digestivu è l'addome.
Enteroscopia di capsula; Endoscopia senza capsule; Video endoscopia in capsula (VCE); Endoscopia in capsula di l'intestinu chjucu (SBCE)
- Endoscopia in capsule
Enns RA, Hookey L, Armstrong D, et al. Linee guida per a pratica clinica per l'usu di l'endoscopia in capsula video. Gastroenterulugia. 2017; 152 (3): 497-514. PMID: 28063287 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28063287.
Huang CS, Wolfe MM. E procedure endoscopiche è di imaging. In: Benjamin IJ, Griggs RC, Wing EJ, Fitz JG, eds. Andreoli è Cecil Carpenter's Essentials of Medicine. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 34.
Huprich JE, Alexander JA, Mullan BP, Stanson AW. Emorragia gastrointestinale. In: Gore RM, Levine MS, eds. Manuale di Radiologia Gastrointestinale. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 125.
Savides TJ, Jensen DM. Sanguinamentu gastrointestinale. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 20.