Autore: Gregory Harris
Data Di Creazione: 14 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
4000-year-old boat excavated near the ancient city of Uruk
Video: 4000-year-old boat excavated near the ancient city of Uruk

Cuntenutu

L'oliu di palma hè ottenutu da u fruttu di l'arburu di palma d'oliu.

L'oliu di palma hè adupratu per prevene è trattà a carenza di vitamina A. Altri usi includenu u cancheru è a pressione alta, ma ùn ci hè micca una bona evidenza scientifica per sustene questi usi.

Cum'è alimentu, l'oliu di palma hè adupratu per frittura. Hè ancu un ingrediente in parechji alimenti trasfurmati. L'oliu di palma hè ancu usatu per a fabricazione di cosmichi, saponi, dentifrici, cera è inchiostru.

Base di dati cumpleta di Medicini naturali valutà l'efficacità basata annantu à evidenza scientifica secondu a scala seguente: Efficace, Probabilmente Efficace, Possibilmente Efficace, Possibilmente Inefficace, Probabilmente Inefficace, Inefficace, è Prove Insuffisenti da Valutare.

E valutazioni di efficacia per OLIU DI PALMA sò i seguenti:

Probabilmente efficace per ...

  • Carenza di vitamina A. E ricerche mostranu chì l'aghjunghje oliu di palma rossa à e diete di e donne incinte è di i zitelli in i paesi in via di sviluppu riduce a probabilità d'avè troppu poca vitamina A. Sembra ancu aiutà à aumentà i livelli di vitamina A in quelli chì ne anu troppu pocu. L'oliu di palma rossa pare esse efficace quant'è piglià un supplementu di vitamina A per prevene o trattà bassi livelli di vitamina A. Dosi di circa 8 grammi o menu per ghjornu parenu funzionà megliu. Dosi più alte ùn parenu avè più benefiziu.

Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...

  • Malaria. E prime ricerche suggerenu chì manghjà oliu di palma in a dieta ùn pare micca diminuisce i sintomi di malaria in i zitelli di menu di 5 anni in i paesi in via di sviluppu.
  • Cancer.
  • Avvelenamentu da cianuru.
  • Malatie, cum'è a malatia di Alzheimer, chì interferiscenu cù u pensamentu (dimenza).
  • Indurimentu di l'arterie (aterosclerosi).
  • Malatie cardiache.
  • Pressione sanguigna alta.
  • Colesterol altu.
  • Obesità.
  • Altre cundizioni.
Hè necessaria più prova per valutà l'efficacità di l'oliu di palma per questi usi.

L'oliu di palma cuntene grassi saturati è insaturati. Alcuni tipi di oliu di palma cuntenenu vitamina E è beta-carotene. Stu tipu d'oliu di palma puderia avè effetti antioxidanti.

Quandu hè presu per bocca: L'oliu di palma hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu si piglia in quantità truvate in l'alimentu. Ma l'oliu di palma cuntene un tipu di grassu chì pò aumentà i livelli di colesterolu. Cusì a ghjente deve evità di manghjà oliu di palma in eccessu. L'oliu di palma hè POSSIBILE SALVU quandu hè adupratu cum'è medicina, à breve tempu. Piglià 9-12 grammi à ghjornu finu à 6 mesi pare esse sicuru.

Precauzioni speciali è avvertenze:

Gravidanza è allattamentu: L'oliu di palma hè POSSIBILE SALVU quandu hè pigliatu cum'è medicina durante l'ultimi 3 mesi di gravidanza. Ùn ci hè micca abbastanza infurmazione affidabile per sapè se l'oliu di palma hè sicuru per aduprà cum'è medicina quandu allatta. Stà nantu à u latu sicuru è attaccate à e quantità di alimenti.

I zitelli: L'oliu di palma hè POSSIBILE SALVU quandu hè presu per bocca cum'è medicina. L'oliu di palma hè statu adupratu finu à 6 mesi in i zitelli di menu di 5 anni è finu à 12 mesi in i zitelli di 5 anni è più.

Colesterol altu: L'oliu di palma cuntene un tipu di grassu chì pò fà cresce i livelli di colesterolu. Manghjà regularmente pasti chì cuntenenu oliu di palma ponu aumentà i livelli di "cattivu" colesterolu lipoproteicu à bassa densità. Questu pò esse un prublema per e persone chì anu dighjà u colesterolu altu.

Moderatu
Esse prudenti cù sta cumbinazione.
Farmaci chì rallentanu a coagulazione di u sangue (Anticoagulanti / Antiplatelet)
L'oliu di palma puderia aumentà a coagulazione di u sangue. Piglià oliu di palma cun medicazione chì rallenta a coagulazione puderia riduce l'efficacezza di sti medicamenti.

Alcuni farmaci chì rallentanu a coagulazione di u sangue includenu aspirina, clopidogrel (Plavix), diclofenac (Voltaren, Cataflam, altri), ibuprofen (Advil, Motrin, altri), naproxen (Anaprox, Naprosyn, altri), dalteparin (Fragmin), enoxaparin (Lovenox) eparina, warfarina (Coumadin), è altri.
Beta-carotene
L'oliu di palma cuntene beta-carotene. Ci hè qualchì preoccupazione chì l'assunzione di supplementi di beta-carotene cù l'oliu di palma pò causà troppu beta-carotene è un risicu aumentatu di effetti collaterali dannosi.
Vitamina A
L'oliu di palma cuntene beta-carotene, chì hè un pezzu di vitamina A. Ci hè qualchì preoccupazione chì piglià un supplementu di vitamina A o beta-carotene cun oliu di palma pò causà troppu vitamina A è un risicu aumentatu di effetti collaterali dannosi.
Ùn ci sò micca interazioni cunnisciute cù l'alimenti.
E seguenti dosi sò state studiate in ricerca scientifica:

ADULTI

PER BOCCA:
  • Carenza di vitamina A: Circa 7-12 grammi di oliu di palma rossu à ghjornu hè statu adupratu in qualchì ricerca. Alcune prove mostranu chì aduprà 8 grammi di oliu di palma rossu o menu per ghjornu hè u più beneficu.
ZITELLI

PER BOCCA:
  • Carenza di vitamina A: Finu à 6 grammi d'oliu di palma rossu per ghjornu in i zitelli di 5 anni è menu, è finu à 9 grammi per ghjornu in i zitelli di più di 5 anni, hè statu adupratu finu à 6 mesi. Inoltre, 14 grammi di oliu di palma rossa trè volte à settimana per circa 9 settimane sò stati aduprati. Alcune prove mostranu chì l'usu di 8 grammi di oliu di palma rossu o menu per ghjornu hè u più beneficu.
Aceite de Palma, oliu di palma africana, oliu di palma grezza, Elaeis guineensis, Elaeis melanococca, Elaeis oleifera, Huile de Palme, Huile de Palme Brute, Huile de Palme Rouge, Huile de Palmiste, Oil Palm Tree, Palm, Palm Fruit Oil, Palm Oliu di Kernel, Palm Oil Carotene, Palmier à Huile, Oil Red Palm, Virgin Palm Oil.

Per amparà di più nantu à cume hè statu scrittu questu articulu, per piacè vedi u Base di dati cumpleta di Medicini naturali metodulugia.


  1. Singh I, Nair RS, Gan S, Cheong V, Morris A. Una valutazione di l'oliu di palma grezza (CPO) è a frazzione ricca di tocotrienol (TRF) di oliu di palma cum'è rinfurzatori di permeazione percutanea cù a pelle umana di spessore pienu. Pharm Dev Technol 2019; 24: 448-54. Vede astrattu.
  2. Bronsky J, Campoy C, Embleton N, et al. Oliu di palma è beta-palmitate in formula infantile: un documentu di pusizione da u Cumitatu di Nutrizione di a Società Europea per Gastroenterologia Pediatrica, Epatologia è Nutrizione (ESPGHAN). J Pediatr Gastroenterol Nutr 2019; 68: 742-60. Vede astrattu.
  3. Loganathan R, Vethakkan SR, Radhakrishnan AK, Razak GA, Kim-Tiu T. Supplementazione di oleina di palma rossa nantu à citochine, funzione endoteliale è prufilu lipidicu in individui in sovrappesu centrali: un studiu randomizatu cuntrullatu. Eur J Clin Nutr 2019; 73: 609-16. Vede astrattu.
  4. Wang F, Zhao D. Asia Pac J Clin Nutr 2019; 28: 495-506. Vede astrattu.
  5. Voon PT, Lee ST, Ng TKW, et al. Intake di palm olein è statutu lipidicu in adulti sani: una meta-analisi. Adv Nutr 2019; 10: 647-59. Vede astrattu.
  6. Dong S, Xia H, Wang F, Sun G. L'effettu di l'oliu di palma rossa nantu à a carenza di vitamina A: una meta-analisi di e prove randomizate cuntrullate. Nutrienti. 2017; 9. Vede astrattu.
  7. Beshel FN, Antai AB, Osim EE. U cunsumu crònicu di trè forme di diete di oliu di palma altera a velocità di filtrazione glomerulare è u flussu di plasma renale. Gen Physiol Biophys. 2014; 33: 251-6. doi: 10.4149 / gpb_2013069. Epub 2013 Ott 31. Vede u riassuntu.
  8. Chen BK, Seligman B, Farquhar JW, Goldhaber-Fiebert JD. Analisi Multi-Paese di u cunsumu d'oliu di palma è di a mortalità da malatie cardiovascolari per i paesi in diverse fasi di u sviluppu ecunomicu: 1980-1997. Salute Globale 2011; 7: 45. Vede astrattu.
  9. Sun Y, Neelakantan N, Wu Y, et al. U cunsumu d'oliu di palma aumenta u colesterolu LDL paragunatu cù l'olii vegetali bassi in grassu saturatu in una metanàlisi di prucessi clinichi. J Nutr 2015; 145: 1549-58. Vede astrattu.
  10. Akanda MJ, Sarker MZ, Ferdosh S, et al. Applicazioni di estrazione di fluidi supercritici (SFE) di oliu di palma è oliu da fonti naturali. Moleculi 2012; 17: 1764-94. Vede astrattu.
  11. Lucci P, Borrero M, Ruiz A, et al. Oliu di palma è malatie cardiovascolari: un prucessu randomizatu di l'effetti di a supplementazione ibrida di oliu di palma nantu à i mudelli lipidichi di plasma umanu. Funzione Alimentare 2016; 7: 347-54. Vede astrattu.
  12. Fattore E, Bosetti C, Brighenti F, et al. Olii di palma è marcatori relativi à lipidi in sangue di malatie cardiovascolari: una revisione sistematica è metanàlisi di provi d'intervenzione dietetica. Am J Clin Nutr 2014; 99: 1331-50. Vede astrattu.
  13. Pletcher, J. Intervenzioni publichi in i mercati agriculi in Malesia: risu è oliu di palma. Studii Asiatichi Moderni 1990; 24: 323-340.
  14. Hinds, E. A. A politica di u guvernu è l'industria di esportazione di l'oliu di palma nigeriana, 1939-49. Revista di Storia Africana 1997; 38: 459-478.
  15. Lynn, M. A prufittuità di u cumerciu di l'oliu di palma di u XIX seculu. Storia economica africana 1992; 20: 77-97.
  16. Khosla, P. è Hayes, K. C. Pa
  17. Sundram, K., Hayes, K. C., è Siru, O. H. E duie dietetiche 18: 2 è 16: 0 ponu esse richieste per migliurà u ratio di colesterolu LDL / HDL in omi normocolesterolemichi. Revista di Biochimica Nutrizionale 1995; 6: 179-187.
  18. Melo, M. D. è Mancini, J. Antiossidanti naturali da frutti di palma (Elaeis guineensis, Jacq). Revista de Farmacia è Bioquimica da Universidade de Sao Paulo (Brazil) 1989; 258: 147-157.
  19. Kooyenga, D. K., Geller, M., Watkins, T. R., Gapor, A., Diakoumakis, E., è Bierenbaum, M. L. Effetti antiossidanti di l'oliu di palma in i pazienti cù iperlipidemia è stenosi carotide-2 anni di esperienza. Asia Pac.J Clin.Nutr. 1997; 6: 72-75.
  20. Oluba, O. M., Onyeneke, C. E., Ojien, G. C., Eidangbe, G. O., è Orole, R. T. Effetti di supplementazione di oliu di palma nantu à a perossidazione lipidica è l'attività glutathione perossidasa in ratti alimentati da colesterolu. L'Internet Journal of Cardiovascular Research 2009; 6
  21. Heber, D., Ashley, J. M., Solares, M. E., è Wang, J. H. L'effetti di una dieta arricchita di oliu di palma nantu à lipidi di plasma è lipoproteine ​​in giovani omi sani. Nutrition Research 1992; 12 (Suppl 1): S53-S59.
  22. Mutalib, MSA, Wahle, KWJ, Duthie, GG, Whiting, P., Peace, H., è Jenkinson, A. Studii umani-L'effettu di l'oliu di palma dietetica, u colza idrogenata è l'oliu di soia nantu à l'indici di u risicu di malatie coronarie in Vuluntarii Scozzesi Sani. Nutrition Research 1999; 19: 335.
  23. Narasinga Rao, B. S. Usu potenziale di oliu di palma rossa in a lotta contru a carenza di vitamina A in India. Bulletin Alimentariu è Nutrizionale 2000; 21: 202-211.
  24. van Stuijvenberg, M. E. è Benade, A. J. S. Esperienza sudafricana cù l'usu di l'oliu di palma rossa per migliurà u statutu di vitamina A di i zitelli di a scola primaria. Bulletin Alimentariu è Nutrizionale 2000; 21: 212-221.
  25. Anderson, J. T., Grande, F., è Keys, A. Indipendenza di l'effetti di u colesterolu è u gradu di saturazione di u grassu in a dieta nantu à u colesterolu sericu in l'omu. Am J Clin Nutr 1976; 29: 1184-1189. Vede astrattu.
  26. Solomons, N. W. Fonti vegetali di vitamina A è nutrimentu umanu: l'oliu di palma rossu face u travagliu. Nutr.Rev 1998; 56: 309-311. Vede astrattu.
  27. Muller, H., Jordal, O., Kierulf, P., Kirkhus, B., è Pedersen, J. I. Sostituzione di l'oliu di soia parzialmente idrogenatu da oliu di palma in margarina senza effetti sfavorevoli nantu à e lipoproteine ​​sieriche. Lipidi 1998; 33: 879-887. Vede astrattu.
  28. Gouado, I., Mbiapo, T. F., Moundipa, F. P., è Teugwa, M. C. Vitamina A è E statutu di alcune pupulazioni rurali in u nordu di u Camerun. Int J Vitam. Nutr Res 1998; 68: 21-25. Vede astrattu.
  29. Manorama, R., Brahmam, G. N., è Rukmini, C. Oliu di palma rossa cum'è fonte di beta-carotene per luttà contr'à a carenza di vitamina A. Alimenti vegetali Hum.Nutr. 1996; 49: 75-82. Vede astrattu.
  30. Zhang, J., Ping, W., Chunrong, W., Shou, C. X., è Keyou, G. Effetti non ipercolesterolemici di una dieta di oliu di palma in adulti cinesi. J Nutr. 1997; 127: 509S-513S. Vede astrattu.
  31. Cater, N. B., Heller, H. J., è Denke, M. A. Comparazione di l'effetti di triacilgliceroli à catena media, oliu di palma, è oliu di girasole à altu acidu oleicu nantu à acidi grassi di triacilglicerol in plasma è concentrazioni di lipidi è lipoproteine ​​in l'omu. Am.J Clin.Nutr. 1997; 65: 41-45. Vede astrattu.
  32. de Bosch, N. B., Bosch, V., è Apitz, R. Acidi grassi dietetichi in atero-trombogenesi: influenza di l'ingestione di oliu di palma. Haemostasis 1996; 26 Suppl 4: 46-54. Vede astrattu.
  33. Enas, E. A. Olii di cucina, colesterolu è CAD: fatti è miti. Indian Heart J 1996; 48: 423-427. Vede astrattu.
  34. Zock, P. L., Gerritsen, J., è Katan, M. B. Conservazione parziale di a pusizione sn-2 di trigliceridi dietetichi in lipidi di plasma in digiunu in l'omu. Eur J Clin Invest 1996; 26: 141-150. Vede astrattu.
  35. Zock, P. L., de Vries, J. H., è Katan, M. B. Impattu di l'acidu miristicu versus l'acidu palmiticu nantu à i livelli di lipidi è lipoproteine ​​sieriche in donne è omi sani. Arterioscler. Trombu. 1994; 14: 567-575. Vede astrattu.
  36. Sundram, K., Hayes, K. C., è Siru, O. H. L'acidu palmiticu dieteticu si traduce in un colesterolu sericu più bassu chè una cumbinazione d'acidu lauricu-miristicu in umani normolipemici. Am J Clin Nutr 1994; 59: 841-846. Vede astrattu.
  37. Tholstrup, T., Marckmann, P., Jespersen, J., Vessby, B., Jart, A., e Sandstrom, B. Effettu nantu à i lipidi di sangue, a coagulazione è a fibrinolisi di un grassu riccu in acidu miristicu è un grassu altu in l'acidu palmiticu. Am J Clin Nutr 1994; 60: 919-925. Vede astrattu.
  38. Grange, A. O., Santosham, M., Ayodele, A. K., Lesi, F. E., Stallings, R. Y., è Brown, K. H. Valutazione di una dieta di oliu di maize-cowpea-palm per a gestione dietetica di i zitelli nigeriani cun diarrea acuta è acquosa. Acta Paediatr. 1994; 83: 825-832. Vede astrattu.
  39. Pronczuk, A., Khosla, P., è Hayes, K. C. Dietetic miristic, palmitic, and linoleic acid modulate cholesterolemia in gerbils. FASEB J 1994; 8: 1191-1200. Vede astrattu.
  40. Schwab, U. S., Niskanen, L. K., Maliranta, H. M., Savolainen, M. J., Kesaniemi, Y. A., è Uusitupa, M. I. I dieti arricchiti da acido laurico e palmitico hanno un impatto minimo sulle concentrazioni sieriche di lipidi e lipoproteine ​​e sul metabolismo del glucosio in giovani donne sane. J Nutr 1995; 125: 466-473. Vede astrattu.
  41. Wardlaw, GM, Snook, JT, Park, S., Patel, PK, Pendley, FC, Lee, MS è Jandacek, RJ Effetti rilativi nantu à lipidi sierici è apolipoproteini di una dieta ricca di caprenina paragunatu cù diete ricche in oliu di palma / oliu di palma o burru. Am.J Clin.Nutr. 1995; 61: 535-542. Vede astrattu.
  42. Zock, P. L., de Vries, J. H., de Fouw, N. J., è Katan, M. B. Distribuzione di pusizione di l'acidi grassi in trigliceridi dietetichi: effetti nantu à e concentrazioni di lipoproteine ​​di sangue in digiunu in l'omu. Am J Clin Nutr 1995; 61: 48-55. Vede astrattu.
  43. Lai, H. C. è Ney, D. M. L'oliu di granu, l'oliu di palma è e frazzioni di grassu affettanu a lipemia postprandiale è a lipase lipoproteica in ratti alimentati da pasti. J Nutr 1995; 125: 1536-1545. Vede astrattu.
  44. Dougherty, R. M., Allman, M. A., è Iacono, J. M. Effetti di e diete chì cuntenenu quantità alta o bassa di acidu stearicu nantu à frazzioni di lipoproteine ​​plasmatiche è escrezione di acidi grassi fecali di l'omi. Am J Clin Nutr 1995; 61: 1120-1128. Vede astrattu.
  45. Choudhury, N., Tan, L. è Truswell, A. S. Comparazione di palmoleina è oliu d'oliva: effetti nantu à i lipidi di plasma è a vitamina E in i ghjovani adulti. Am J Clin Nutr 1995; 61: 1043-1051. Vede astrattu.
  46. Nestel, P. J., Noakes, M., Belling, G. B., McArthur, R., e Clifton, P. M. Effettu nantu à i lipidi di plasma d'interesserificà un mischju di olii comestibili. Am J Clin Nutr 1995; 62: 950-955. Vede astrattu.
  47. Binns, C. W., Pust, R. E., è Weinhold, D. W. Oliu di palma: un studiu pilotu di u so usu in un prugramma d'intervenzione nutrizionale. J Trop.Pediatr. 1984; 30: 272-274. Vede astrattu.
  48. Stack, K. M., Churchwell, M. A., è Skinner, R. B., Jr. Xanthoderma: rapportu di casu è diagnosi differenziale. Cutis 1988; 41: 100-102. Vede astrattu.
  49. Khosla, P. è Hayes, K. C. A saturazione di grassu dieteticu in scimie rhesus affetta e concentrazioni LDL modulendu a produzzione indipendente di LDL apolipoproteina B. Biochim.Biophys.Acta 4-24-1991; 1083: 46-56. Vede astrattu.
  50. Cottrell, R. C. Introduzione: aspetti nutrizionali di l'oliu di palma. Am.J Clin.Nutr. 1991; 53 (4 Suppl): 989S-1009S. Vede astrattu.
  51. Ng, T. K., Hassan, K., Lim, J. B., Lye, M. S., è Ishak, R. Effetti non ipercolesterolemici di una dieta di oliu di palma in volontarii malesi. Am J Clin Nutr 1991; 53 (4 Suppl): 1015S-1020S. Vede astrattu.
  52. Adam, S. K., Das, S., è Jaarin, K. Un studiu microscopicu detallatu di i cambiamenti in l'aorta di mudellu sperimentale di ratti postmenopausali alimentati cù oliu di palma riscaldatu ripetutamente. Int J Exp.Pathol. 2009; 90: 321-327. Vede astrattu.
  53. Utarwuthipong, T., Komindr, S., Pakpeankitvatana, V., Songchitsomboon, S., è Thongmuang, N. Piccula densità di densità bassa di densità di lipoproteine ​​è sensibilità ossidativa cambia dopu u cunsumu d'oliu di soia, oliu di crusca di risu, oliu di palma è misto crusca di risu / oliu di palma in donne ipercolesterolemiche. J Int Med Res 2009; 37: 96-104. Vede astrattu.
  54. Ladeia, A. M., Costa-Matos, E., Barata-Passos, R., e Costa, Guimaraes A. Una dieta ricca in oliu di palma pò riduce i lipidi sierici in individui giovani sani. Nutrizione 2008; 24: 11-15. Vede astrattu.
  55. Berry, S. E., Woodward, R., Yeoh, C., Miller, G. J., è Sanders, T. A. Effettu di l'interesserificazione di u triacilglicerol riccu in acidu palmiticu nantu à i lipidi postprandiali è a risposta di fattore VII. Lipidi 2007; 42: 315-323. Vede astrattu.
  56. Khosla, P. è Hayes, KC Comparazione trà l'effetti di l'acidi grassi saturati (16: 0), monoinsaturi (18: 1), è polinsaturi (18: 2) nantu à u metabolismu di lipoproteine ​​in plasma in scimmie cebus è rhesus alimentati senza colesterolu diete. Am J Clin Nutr 1992; 55: 51-62. Vede astrattu.
  57. Zeba, A. N., Martin, Prevel Y., Alcuni, I. T., è Delisle, H. F. L'impattu pusitivu di l'oliu di palma rossa in i pasti sculari nantu à u statutu di vitamina A: studiu in Burkina Faso. Nutr J 2006; 5: 17. Vede astrattu.
  58. Vega-Lopez, S., Ausman, L. M., Jalbert, S. M., Erkkila, A. T., è Lichtenstein, A. H. Palm è olii di soia parzialmente idrogenati alteranu negativamente i profili lipoproteici paragunati à l'olii di soia è di canola in sughjetti moderatamente iperlipidemici. Am J Clin Nutr 2006; 84: 54-62. Vede astrattu.
  59. Lietz, G., Mulokozi, G., Henry, J. C., è Tomkins, A. M. I mudelli di carotenoidi di Xanthophyll è di idrocarburi differenu in plasma è u latte maternu di e donne supplementate cù oliu di palma rossa durante a gravidanza è l'allattamentu. J Nutr 2006; 136: 1821-1827. Vede astrattu.
  60. Pedersen, J. I., Muller, H., Seljeflot, I., è Kirkhus, B. Oliu di palma versus oliu di soia idrogenatu: effetti nantu à i lipidi sierichi è e variabili emostatiche in plasma. Asia Pac.J Clin Nutr 2005; 14: 348-357. Vede astrattu.
  61. Ng, TK, Hayes, KC, DeWitt, GF, Jegathesan, M., Satgunasingam, N., Ong, AS, e Tan, D. L'acidi palmitici è oleici di a dieta esercitanu effetti simili nantu à u colesterulu siericu è i profili lipoproteici in omi è donne normocolesterolemici . J Am Coll. Nutr 1992; 11: 383-390. Vede astrattu.
  62. Sundram, K., Hornstra, G., von Houwelingen, A. C., è Kester, A. D. Sostituzione di grassu dieteticu cù oliu di palma: effettu nantu à i lipidi sierici umani, lipoproteine ​​è apolipoproteine. Fr. J Nutr. 1992; 68: 677-692. Vede astrattu.
  63. Elson, C. E. Olii tropicali: prublemi nutrizionali è scientifichi. Crit Rev. Food Sci Nutr 1992; 31 (1-2): 79-102. Vede astrattu.
  64. Bosch, V., Aular, A., Medina, J., Ortiz, N., è Apitz, R. [Cambiamenti in lipoproteine ​​plasmatiche dopu l'usu di l'oliu di palma in a dieta di un gruppu adulti sani]. Arch Latinoam. Nutr 2002; 52: 145-150. Vede astrattu.
  65. Hallebeek, J. M. è Beynen, A. C. U livellu plasmaticu di triacilglicerini in cavalli alimentati cù diete ricche in grassu chì cuntenenu oliu di soia o oliu di palma. J Anim Physiol Anim Nutr (Berl) 2002; 86 (3-4): 111-116. Vede astrattu.
  66. Montoya, MT, Porres, A., Serrano, S., Fruchart, JC, Mata, P., Gerique, JA, è Castro, GR Saturazione di l'acidu grassu di a dieta è di e concentrazioni di lipidi in plasma, concentrazioni di particelle lipoproteine ​​è capacità di efflusso di colesterolu. . Am J Clin Nutr 2002; 75: 484-491. Vede astrattu.
  67. Schlierf, G., Jessel, S., Ohm, J., Heuck, CC, Klose, G., Oster, P., Schellenberg, B., e Weizel, A. Effetti dietetici aguti nantu à lipidi di plasma, lipoproteine ​​è enzimi lipolitici in masci nurmali sani. Eur J Clin Invest 1979; 9: 319-325. Vede astrattu.
  68. Sivan, YS, Jayakumar, YA, Arumughan, C., Sundaresan, A., Balachandran, C., Job, J., Deepa, SS, Shihina, SL, Damodaran, M., Soman, CR, Raman, Kutty, V , è Sankara, Sarma P. Impattu di supplementazione di beta-carotene per mezu di palma rossa. J Trop.Pediatr 2001; 47: 67-72. Vede astrattu.
  69. Canfield, L. M., Kaminsky, R. G., Taren, D. L., Shaw, E., è Sander, J. K. L'oliu di palma rossu in a dieta materna aumenta a carotenoidi di provitamina A in u latte maternu è u siero di a diada mamma-criaturu. Eur J Nutr 2001; 40: 30-38. Vede astrattu.
  70. van Stuijvenberg, ME, Faber, M., Dhansay, MA, Lombard, CJ, Vorster, N., e Benade, AJ Oliu di palma rossa cum'è fonte di beta-carotene in un biscottu sculare usatu per affruntà a carenza di vitamina A in a scola primaria i zitelli. Int.J. Food Sci.Nutr. 2000; 51 Suppl: S43-S50. Vede astrattu.
  71. van Jaarsveld, P. J., Smuts, C. M., Tichelaar, H. Y., Kruger, M., è Benade, A. J. Effettu di l'oliu di palma nantu à e concentrazioni di lipoproteine ​​plasmatiche è a composizione lipoproteica di bassa densità plasmatica in primati non umani. Int J Food Sci Nutr. 2000; 51 Suppl: S21-S30. Vede astrattu.
  72. Muller, H., Seljeflot, I., Solvoll, K., è Pedersen, J. I. L'oliu di soia parzialmente idrogenatu riduce l'attività post-prandiale di t-PA rispetto à l'oliu di palma. Atherosclerosis 2001; 155: 467-476. Vede astrattu.
  73. Nielsen, N. S., Marckmann, P., è Hoy, C. Effettu di a qualità di grassu di u pastu nantu à a resistenza à l'ossidazione di e particule postprandiali VLDL è LDL è u livellu di triacilglicerol in plasma. Br J Nutr 2000; 84: 855-863. Vede astrattu.
  74. Cater, N. B. è Denke, M. A. L'acidu Behenic hè un acidu grassu saturatu di colesterolu in l'omu. Am J Clin Nutr 2001; 73: 41-44. Vede astrattu.
  75. Nestel, P. è Trumbo, P. U rolu di carotenoidi di provitamina A in a prevenzione è u cuntrollu di a carenza di vitamina A. Arch Latinoam. Nutr 1999; 49 (3 Suppl 1): 26S-33S. Vede astrattu.
  76. Kritchevsky, D., Tepper, S. A., Chen, S. C., Meijer, G. W., è Krauss, R. M. Veiculu di colesterolu in aterosclerosi sperimentale. 23. Effetti di trigliceridi sintetici specifici. Lipidi 2000; 35: 621-625. Vede astrattu.
  77. Jensen, J., Bysted, A., Dawids, S., Hermansen, K., è Holmer, G.L'effettu di l'oliu di palma, u lardu, è a margarina di pasta sfoglia nantu à e risposte lipidiche è ormoniche postprandiali in donne giovani di pesu normale è obese. Fr. J Nutr. 1999; 82: 469-479. Vede astrattu.
  78. Ebong, P. E., Owu, D. U., è Isong, E. U. Influenza di l'oliu di palma (Elaesis guineensis) nantu à a salute. Alimenti vegetali Hum.Nutr. 1999; 53: 209-222. Vede astrattu.
  79. Filteau, S. M., Lietz, G., Mulokozi, G., Bilotta, S., Henry, C. J., e Tomkins, A. M. Citochine di latte è infiammazione subclinica di u senu in donne tanzaniane: effetti di l'oliu di palma rossa dietetica o supplementu di oliu di girasole. Immunologia 1999; 97: 595-600. Vede astrattu.
  80. Cantwell, M. M., Flynn, M. A., è Gibney, M. J. Effettu postprandiale acutu di oliu di pesce idrogenatu, oliu di palma è lardu nantu à u colesterolu plasmaticu, u triacilglicerinu è u metabolismu di l'acidi grassi non esterificati in maschi normocolesterolemici. Br J Nutr 2006; 95: 787-794. Vede astrattu.
  81. Sivan, YS, Alwin, Jayakumar Y., Arumughan, C., Sundaresan, A., Jayalekshmy, A., Suja, KP, Soban Kumar, DR, Deepa, SS, Damodaran, M., Soman, CR, Raman, Kutty , V, è Sankara, Sarma P. Impattu di a supplementazione di vitamina A attraversu diverse dosi di oliu di palma rossa è palmitate di retinolu nantu à i zitelli in età prescolare. J.Trop.Pediatr. 2002; 48: 24-28. Vede astrattu.
  82. van Stuijvenberg, ME, Dhansay, MA, Lombard, CJ, Faber, M. è Benade, AJ L'effettu di un biscottu cù oliu di palma rossa cum'è fonte di beta-carotene nantu à u statutu di vitamina A di i zitelli di a scola primaria: un paragone cù beta-carotene da una fonte sintetica in un prucessu cuntrullatu randomizatu. Eur.J.Clin.Nutr. 2001; 55: 657-662. Vede astrattu.
  83. Wilson TA, Nicolosi RJ, Kotyla T, et al. Diverse preparazioni d'oliu riducenu e concentrazioni di colesterolu in plasma è l'accumulazione di colesterolu aorticu paragunatu à l'oliu di coconut in hamsters ipercolesterolemici. J Biochem 2005; 16: 633-40. Vede astrattu.
  84. Bester DJ, van Rooyen J, du Toit EF, et al. L'oliu di palma rossu prutegge da e cunsequenze di u stress ossidativu quandu hè integratu cù diete dislipidemiche. Med Tech SA 2006; 20: 3-10.
  85. Esterhuyse AJ, du Toit EF, Benade AJS, et al. L'oliu di palma rossu di a dieta migliora a funzione cardiaca di a riperfusione in u cori di ratti perfusi isolati di l'animali alimentati cù una dieta alta in colesterolu. Prostaglandine Leukot Essent Fatty Acids 2005; 72: 153-61. Vede astrattu.
  86. Esterhuyse JS, van Rooyen J, Strijdom H, et al. Meccanismi pruposti per a cardioprotezione indotta da l'oliu di palma rossa in un mudellu di iperlipidemia in u topu. Prostaglandine Leukot Essent Fatty Acids 2006; 75: 375-84. Vede astrattu.
  87. Oguntibeju OO, Esterhuyse AJ, Truter EJ. Oliu di palma rossa: rolu nutrizionale, fisiologicu è terapeuticu per migliurà u benessere umanu è a qualità di vita. Br J Biomed Sci 2009; 66: 216-22. Vede astrattu.
  88. Tholstrup T, Marckmann P, Jespersen J, Sandstrom B. U grassu altu in acidu stearicu affetta favorevolmente i lipidi di sangue è l'attività coagulante di u fattore VII in paragunà cù i grassi ricchi di acidu palmiticu o ricchi di acidi miristichi è laurici. Am J Clin Nutr 1994; 59: 371-7. Vede astrattu.
  89. Denke MA, Grundy SM. Comparazione di l'effetti di l'acidu lauricu è l'acidu palmiticu nantu à i lipidi di plasma è lipoproteine. Am J Clin Nutr 1992; 56: 895-8. Vede astrattu.
  90. Olmedilla B, Granado F, Southon S, et al. Un studiu di supplementazione multicentru europeu, cuntrullatu cù placebo cun alfa-tocoferolu, oliu di palma riccu in carotene, luteina o licopene: analisi di e risposte seriche. Clin Sci (Lond) 2002; 102: 447-56. Vede astrattu.
  91. Ng MH, Choo YM, Ma AN, et al. Separazione di vitamina E (tocoferol, tocotrienol, tocomonoenol) in oliu di palma. Lipidi 2004; 39: 1031-5. Vede astrattu.
  92. Soelaiman IN, Ahmad NS, Khalid BA. U mischju di tocotrienol à l'oliu di palma hè megliu ch'è l'acetatu di alfa-tocoferol in a prutezzione di l'osse da l'elevazione indotta da radicali liberi di citochine resorbenti da l'ossu. Asia Pac J Clin Nutr 2004; 13: S111. Vede astrattu.
  93. Tiahou G, Maire B, Dupuy A, et al. Mancanza di stress ossidativu in una zona carente di seleniu in Costa d'Avorio - rolu potenziale antioxidante nutrizionale di l'oliu di palma grezzu. Eur J Nutr 2004; 43: 367-74. Vede astrattu.
  94. Agarwal MK, Agarwal ML, Athar M, Gupta S. Frazione ricca di Tocotrienol di oliu di palma attiva p53, modula u rapportu Bax / Bcl2 è induce apoptosi indipendente da l'associu di u ciculu cellulare. Ciculu di Cellule 2004; 3; 205-11. Vede astrattu.
  95. Nesaretnam K, Ambra R, Selvaduray KR, et al. Frazione ricca di tocotrienol da oliu di palma è espressione genica in e cellule di u cancheru di u senu umanu. Ann N Y Acad Sci 2004; 1031: 143-57. Vede astrattu.
  96. Nesaretnam K, Ambra R, Selvaduray KR, et al. A frazione ricca di tocotrienol da l'oliu di palma affetta l'espressione genica in i tumori resultanti da l'inoculazione di cellule MCF-7 in topi athimici. Lipidi 2004; 39: 459-67. Vede astrattu.
  97. Nafeeza MI, Fauzee AM, Kamsiah J, Gapor MT. Effetti comparativi di una frazione ricca di tocotrienol è di tocoferolo in lesioni gastriche indotte da aspirina in ratti. Asia Pac J Clin Nutr 2002; 11: 309-13. Vede astrattu.
  98. Nesaretnam K, Radhakrishnan A, Selvaduray KR, et al. Effettu di l'oliu di palma carotene nantu à u tumore di cancer cancer di senu in topi nudi. Lipidi 2002; 37: 557-60. Vede astrattu.
  99. Ghosh S, An D, Pulinilkunnil T, et al. Rolu di l'acidi grassi dietetichi è iperglicemia acuta in a modulazione di a morte di e cellule cardiache. Nutrizione 2004; 20: 916-23. Vede astrattu.
  100. Jaarin K, Gapor MT, Nafeeza MI, Fauzee AM. Effettu di varie dosi di vitamina E di palma è tocoferolu nantu à e lesioni gastriche indotte da l'aspirina in topi. Int J Exp Pathol 2002; 83: 295-302. Vede astrattu.
  101. Esterhuyse AJ, du Toit EF, Benade AJ, van Rooyen J. L'oliu di palma rossa di a dieta migliora a funzione cardiaca di a riperfusione in u cori di ratti perfusi isolati di l'animali alimentati cù una dieta alta in colesterolu. Prostaglandine Leukot Essent Fatty Acids 2005; 72: 153-61. Vede astrattu.
  102. Narang D, Sood S, Thomas MK, et al. Effettu di l'oliu di oleina di palma dietetica nantu à u stress ossidativu assuciatu à una ferita ischemica-riperfusione in u core di u topu isolatu. BMC Pharmacol 2004; 4: 29. Vede astrattu.
  103. Aguila MB, Sa Silva SP, Pinheiro AR, Mandarim-de-Lacerda CA. Effetti di l'assunzione à longu andà di olii alimentari nantu à l'ipertensione è a rimudellazione miocardica è aortica in topi spontaneamente ipertensivi. J Hypertens 2004; 22: 921-9. Vede astrattu.
  104. Aguila MB, Pinheiro AR, Mandarim-de-Lacerda CA. I topi spontaneamente ipertensivi anu lasciatu l'attenuazione di a perdita di cardiomiociti ventriculari per mezu di diversi olii alimentari assunzione à longu andà. Int J Cardiol 2005; 100: 461-6. Vede astrattu.
  105. Ganafa AA, Socci RR, Eatman D, et al. Effettu di l'oliu di palma nantu à l'ipertensione indotta da u stress ossidativu in topi Sprague-Dawley. Am J Hypertens 2002; 15: 725-31. Vede astrattu.
  106. Sanchez-Muniz FJ, Oubina P, Rodenas S, et al. Agregazione di piastrine, produzzione di trombossani è ratio trombogenicu in donne in postmenopausa chì cunsumanu oliu di girasole o palmoleina à altu acidu oleicu. Eur J Nutr 2003: 42: 299-306. Vede astrattu.
  107. Kritchevsky D, Tepper SA, Czarnecki SK, Sundram K.Oliu di palma rossa in aterosclerosi sperimentale. Asia Pac J Clin Nutr 2002; 11: S433-7. Vede astrattu.
  108. Jackson KG, Wolstencroft EJ, Bateman PA, et al. Un arricchimentu maiò di lipoproteine ​​ricche in triacilglicerol cù apolipoproteine ​​E è C-III dopu à pasti ricchi in acidi grassi saturati chè dopu à pasti ricchi in acidi grassi insaturi. Am J Clin Nutr 2005; 81: 25-34. Vede astrattu.
  109. Cooper KA, Adelekan DA, Esimai AO, et al. Mancanza d'influenza di l'oliu di palma rossu nantu à a gravità di l'infezzione da malaria in i zitelli nigeriani in scola materna. Trans R Soc Trop Med Hyg 2002; 96; 216-23. Vede astrattu.
  110. Clandinin MT, Larsen B, Van Aerde J. Mineralizazione ossea ridutta in criaturi alimentati cù a formula chì cuntene oleina di palma: un prucessu randomizatu, doppiu cecu, prospettivu. Pediatria 2004; 114: 899-900. Vede astrattu.
  111. Lietz G, Henry CJ, Mulokozi G, et al. Comparazione di l'effetti di l'oliu di palma rossa supplementare è l'oliu di girasole nantu à u status di vitamina A materna. Am J Clin Nutr 2001; 74: 501-9. Vede astrattu.
  112. Zagre NM, Delpeuch F, Traissac P, Delisle H. Oliu di palma rossa cum'è fonte di vitamina A per mamme è zitelli: impattu di un prugettu pilotu in Burkina Faso. Salute Pública Nutr 2003; 6: 733-42. Vede astrattu.
  113. Radhika MS, Bhaskaram P, Balakrishna N, Ramalakshmi BA. Supplementazione di oliu di palma rossa: un approcciu fattibile basatu nantu à a dieta per migliurà u statutu di vitamina A di e donne incinte è di i so zitelli. Alimentazione Nutr Bull 2003; 24: 208-17. Vede astrattu.
  114. Scholtz SC, Pieters M, Oosthuizen W, et al. L'effettu di l'oleina di palma rossa è di l'oleina di palma raffinata nantu à i lipidi è i fattori emostatici in i sughjetti iperfibrinogenaemichi. Thromb Res 2004; 113: 13-25. Vede astrattu.
  115. Zhang J, Wang CR, Xue AN, Ge KY. Effetti di l'oliu di palma rossu nantu à i lipidi sierici è u livellu di carotenoidi in plasma in adulti masci cinesi. Biomed Environ Sci 2003; 16: 348-54. Vede astrattu.
  116. Bautista LE, Herran OF, Serrano C. Effetti di l'oliu di palma è di u colesterolu dieteticu nantu à e lipoproteine ​​plasmatiche: risultati di un prucessu dieteticu crossover in sughjetti di vita libera. Eur J Clin Nutr 2001; 55: 748-54. Vede astrattu.
  117. Solomons NW, Orozco M. Alleviazione di a carenza di vitamina A cù frutti di palma è i so prudutti. Asia Pac J Clin Nutr 2003; 12: 373-84. Vede astrattu.
  118. Benade AJ. Un locu per l'oliu di frutti di palma per eliminà a carenza di vitamina A. Asia Pac J Clin Nutr 2003; 12: 369-72. Vede astrattu.
  119. Sundram K, Sambanthamurthi R, Tan YA. Chimica è nutrimentu di i frutti di palma. Asia Pac J Clin Nutr 2003; 12: 369-72. Vede astrattu.
  120. Wattanapenpaiboon N, Wahlqvist MW. Mancanza di fitonutrienti: u locu di i frutti di palma. Asia Pac J Clin Nutr 2003; 12: 363-8. Vede astrattu.
  121. Atinmo T, Bakre AT. Frutta di palma in a cultura tradiziunale di l'alimentu africanu. Asia Pac J Clin Nutr 2003; 12: 350-4. Vede astrattu.
  122. Ong AS, Goh SH. Oliu di palma: un cumpunente dieteticu salutariu è economicu. Alimentazione Nutr Bull 2002; 23; 11-22. Vede astrattu.
  123. Edem DO. Oliu di palma: aspetti biochimici, fisiulogichi, nutrizionali, ematologichi è tossicologichi: una rivista. Plant Foods Hum Nutr 2002; 57: 319-41. Vede astrattu.
  124. Tomeo AC, Geller M, Watkins TR, et al. Effetti antiossidanti di tocotrienoli in pazienti cun iperlipidemia è stenosi carotide. Lipidi 1995; 30: 1179-83. Vede astrattu.
  125. Qureshi AA, Qureshi N, Wright JJ, et al. Abbassamentu di u colesterolu siericu in umani ipercolesterolemici da tocotrienoli (palmvitee). Am J Clin Nutr 1991; 53: 1021S-6S. Vede astrattu.
Ultima rivista - 18/11/2020

Pubblicazioni Interessanti

Capite ciò chì hè Mycoplasma genitalium

Capite ciò chì hè Mycoplasma genitalium

O Mycopla ma genitalium hè una batteria, tra me a e ualmente, chì pò infettà u i tema riproduttivu femminile è ma chile è cau à infiammazione per i tente in l'ut...
Cume trattà a malattia di i glánduli in l'omu

Cume trattà a malattia di i glánduli in l'omu

A malattia di Mormo, cumuna in animali cum'è cavalli, muli è umeri, pò infettà l'omu, cau endu difficultà à re pirà, dolore di pettu, pneumonia, effu ione pl...