5-HTP: cosa hè, à chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
- Cumu 5-HTP hè pruduttu
- Per chì ghjè
- 1. Depressione
- 2. Ansietà
- 3. Obesità
- 4. Problemi di sonnu
- 5. Fibromialgia
- Cumu piglià 5-HTP
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca piglià
U 5-HTP, cunnisciutu ancu cum'è 5-idrossitriptofanu, hè un tipu d'aminoacidu chì hè pruduttu naturalmente da u corpu è hè adupratu in u prucessu di produzzione di serotonina, un impurtante neurotrasmettitore chì facilita a trasmissione di segnali elettrichi trà e cellule nervose è chì contribuisce à bon umore.
Cusì, quandu i livelli di 5-HTP sò assai bassi, u corpu ùn pò micca pruduce abbastanza serotonina è questu aumenta u risicu di a persona chì finisce per sviluppà parechji tippi di disordini psiculugichi, in particulare ansietà, depressione o prublemi di sonnu, per esempiu.
Cusì, a supplementazione cù 5-HTP hè stata sempre più aduprata, cum'è un modu per pruvà à aumentà a produzzione di serotonina è facilità u trattamentu di alcuni disordini psiculogichi cumuni.
Cumu 5-HTP hè pruduttu
Dopu parechji studii, i circadori anu trovu chì u 5-HTP hè ancu presente in un tippu di pianta africana, in più di u corpu umanu. U nome di sta pianta hèGriffonia simplicifoliaè u 5-HTP adupratu per fà e capsule di supplementu, vendutu in alcune farmacie è negozi di alimenti salutari, hè presu da i so semi.
Per chì ghjè
Tutti l'effetti di 5-HTP nantu à u corpu ùn sò ancu cunnisciuti, tuttavia, parechji studii indicanu chì pò esse utile per aiutà in u trattamentu di varie condizioni, cume:
1. Depressione
Parechji studii, realizati cù dosi trà 150 è 3000 mg di supplementazione quotidiana di 5-HTP, dimostranu un effettu pusitivu annantu à i sintomi di depressione, chì parenu migliurà dopu à 3 o 4 settimane di trattamentu cuntinuu cù stu supplementu.
2. Ansietà
Ùn ci hè ancu assai risultati annantu à l'usu di 5-HTP per trattà i casi d'ansietà, tuttavia, alcune investigazioni affirmanu chì e dosi basse da 50 à 150 mg per ghjornu ponu aiutà à mantene l'ansietà più cuntrullata.
3. Obesità
Studi recenti anu dimustratu chì a supplementazione regulare cù 5-HTP pò aiutà e persone cun obesità o sovrappeso, chì a sustanza pare aiutà à regulà l'appetitu, aumentendu a sensazione di sazietà.
4. Problemi di sonnu
Ancu s'ellu ci sò pochi studii fatti in l'omu, a ricerca animale hà dimustratu chì 5-HTP pò aiutà à dorme più faciule è ancu avè una qualità di sonnu più bona. Chistu pò esse spiegatu da u fattu chì, aumentendu i livelli di serotonina, 5-HTP contribuisce ancu à una produzzione più alta di melatonina, l'ormone principale incaricatu di regulà u sonnu.
5. Fibromialgia
Parechji studii sò stati fatti per pruvà à capisce a relazione trà i livelli di 5-HTP in u corpu è u dolore cronicu. A maiò parte di sti studii sò stati fatti in persone cun fibromialgia, chì parevanu avè una leggera migliurazione di i sintomi. Tuttavia, sti studii sò assai vechji è anu da esse megliu dimustrati.
Cumu piglià 5-HTP
L'usu di 5-HTP deve sempre esse guidatu da un duttore o da un altru prufessiunale sanitariu cun cunniscenze in supplementazione, postu chì pò varià secondu u prublema da trattà, è ancu da a storia di salute di a persona.
Inoltre, ùn ci hè micca una dose d'ingestione raccomandata di 5-HTP, è a maiò parte di i prufessiunali cunsiglianu dosi trà 50 è 300 mg per ghjornu, cumincendu cù dosi di 25 mg chì sò gradualmente aumentate.
Possibili effetti collaterali
Ancu se hè un supplementu naturale, l'usu continuu è sbagliatu di 5-HTP pò aggravà i sintomi di alcune condizioni, cume deficit d'attenzione è iperattività, depressione, disordine d'ansietà generalizzata o malattia di Parkinson, per esempiu.
Questu hè chì, puru aumentendu a produzzione di serotonina, 5-HTP pò ancu riduce a concentrazione di altri neurotrasmettitori impurtanti.
Altri effetti più immediati ponu include nausea, vomitu, acidità, dolore di stomacu, diarrea è vertigini. Se si presentanu, a supplementazione deve esse interrotta è u duttore chì furnisce una guida deve esse consultatu.
Quale ùn deve micca piglià
Ùn deve micca esse adupratu in casi di insufficienza renale cronica, donne incinte è zitelli di menu di 18 anni, soprattuttu s'ellu ùn ci hè micca cunsiglii medichi.
Inoltre, 5-HTP ùn deve esse adupratu in e persone chì utilizanu antidepressivi, chì ponu aumentà eccessivamente i livelli di serotonina è causà gravi effetti collaterali, alcuni di i quali sò: citalopram, duloxetina, venlafaxina, escitalopram, fluoxetina, paroxetina, tramadol, sertralina, trazodone, amitriptilina, buspirone, ciclobenzaprina, fentanil, trà altri. Dunque, se a persona piglia qualsiasi medicazione, hè impurtante cunsultà u duttore prima di cumincià à aduprà u supplementu 5-HTP.