Autore: Virginia Floyd
Data Di Creazione: 11 Aostu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Angellina - Origami / Pesma za Evroviziju ’22
Video: Angellina - Origami / Pesma za Evroviziju ’22

Cuntenutu

Oréganu hè una erba cù foglie verde oliva è fiori viole. Cresce 1-3 metri d'altezza è hè strettamente ligatu à a menta, timu, pomi, basilicu, salvia è lavanda.

Oréganu hè uriginale di l'Europa occidentale è suduveste calda è di a regione mediterranea. A Turchia hè unu di i più grandi esportatori di origanu. Avà cresce in a maiò parte di i cuntinenti è in una varietà di cundizioni. I paesi cunnisciuti per a produzzione di olii essenziali di origanu di alta qualità includenu Grecia, Israele è Turchia.

Fora di i Stati Uniti è di l'Europa, e piante chjamate "origanu" ponu esse altre spezie di Origanum, o altri membri di a famiglia Lamiaceae.

Oréganu hè pigliatu da a bocca disordini di e vie respiratorie cum'è tosse, asma, allergie, croup è bronchite. Hè ancu pigliatu da a bocca per i disordini di u stomacu cum'è bruciore di stomacu, gonfiori è parassiti. Oréganu hè ancu presu per bocca per crampi menstruali dolorosi, artrite reumatoide, disordini di e vie urinarie cumprese infezioni di l'urinariu (UTI), mal di testa, diabete, sanguinamentu dopu avè tiratu un dente, patologie cardiache è colesterolu altu.

L'oliu d'oréganu hè appiicatu à a pelle per e cundizione di a pelle cumpresi l'acne, u pede d'atleta, a caspa, i cancri, i verucci, e ferite, a tinia, a rosacea è a psoriasis; è ancu per i morsi di insetti è ragni, malatie di gomme, mal di denti, dolori musculari è articulari, è vene varicose. L'oliu d'oréganu hè ancu applicatu à a pelle cum'è repellente per insetti.

In l'alimenti è e bevande, l'oreganu hè adupratu cum'è spezia culinaria è cunservatore alimentariu.

Base di dati cumpleta di Medicini naturali valutà l'efficacità basata annantu à evidenza scientifica secondu a scala seguente: Efficace, Probabilmente Efficace, Possibilmente Efficace, Possibilmente Inefficace, Probabilmente Inefficace, Inefficace, è Prove Insuffisenti da Valutare.

E valutazioni di efficacia per ORIGANO sò i seguenti:


Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...

  • Parassiti in l'intestini. Alcune ricerche iniziali mostranu chì piglià 200 mg di un pruduttu specificu d'oliu di foglia di origanu (ADP, Biotics Research Corporation, Rosenberg, Texas) per bocca trè volte à ghjornu cù pasti per 6 settimane pò tumbà certi tipi di parassiti; in ogni modu, sti parassiti di solitu ùn anu micca bisognu di trattamentu medicu.
  • Guarimentu di ferite. E prime ricerche suggerenu chì l'applicazione di un estratto di origanu à a pelle duie volte à ghjornu finu à 14 ghjorni dopu una chirurgia minore di a pelle pò riduce u risicu di infezioni è migliurà cicatrici.
  • Acne.
  • Allergii.
  • Artrite.
  • Astma.
  • Pede d'atleta.
  • Disturbi di sangu.
  • Bronchite.
  • Tussa.
  • Caspa.
  • Influenza.
  • Mal di testa.
  • Cundizioni di u core.
  • Colesterol altu.
  • Indigestione è gonfiore.
  • Dolore musculare è articulare.
  • Periodi menstruali dolorosi.
  • Infezioni di l'urinarii (UTI).
  • Varicesi.
  • Verruche.
  • Altre cundizioni.
Hè necessaria più prova per valutà l'oreganu per questi usi.

Oréganu cuntene chimichi chì puderanu aiutà à riduce a tosse è i spasmi. Oréganu pò ancu aiutà a digestione aumentendu u flussu di bile è luttendu contr'à alcune batterie, virus, funghi, vermi intestinali è altri parassiti.

A foglia di oregano è l'oliu di origanu sò PUBBLICAMENTE SAFE quandu si piglia in quantità cumunamente trovu in l'alimentu. A foglia di origanu hè POSSIBILE SALVU quandu hè presu per bocca o applicatu à a pelle adeguatamente cum'è medicina. L'effetti secondari lievi includenu u mal di stomacu. Oréganu pò ancu causà una reazione allergica à e persone chì anu un'allergia à e piante di a famiglia Lamiaceae. L'oliu di origanu ùn deve micca esse applicatu à a pelle in concentrazioni superiori à 1% perchè questu puderia causà irritazione.

Precauzioni speciali è avvertenze:

Gravidanza è allattamentu: Oregano hè POSSIBILMENTE INSAFE quandu hè presu per bocca in quantità medicinali durante a gravidanza. Ci hè una preoccupazione chì piglià origanu in quantità più grande di quantità di alimenti pò causà aborti. Ùn ci hè micca abbastanza infurmazione affidabile nantu à a sicurezza di piglià l'oreganu se stai allattendu.Stà nantu à u latu sicuru è evite l'usu.

Disturbi di sangu: Origanu puderia aumentà u risicu di sanguinamentu in e persone cun disordini di sangu.

Allergii: Oréganu pò causà reazzione in e persone allergiche à e piante di a famiglia Lamiaceae, cumpresi u basilicu, l'isopo, a lavanda, a maghjina, a menta è a salvia.

Diabetes: Oregano pò abbassà i livelli di zuccheru in sangue. E persone cun diabete anu da aduprà l'oreganu cun prudenza.

Chirurgia: Oregano puderia aumentà u risicu di sangu. E persone chì utilizanu origanu devenu piantà 2 settimane prima di a chirurgia.

Moderatu
Esse prudenti cù sta cumbinazione.
Medicazioni per u diabete (Farmaci Antidiabetici)
Oréganu puderia diminuisce u zuccherinu in sangue. I medicazione per a diabete sò aduprati per abbassà u zuccherinu in sangue. In teoria, piglià qualchi medicazione per a diabetica cù l'oreganu pò causà chì u zuccherinu in sangue sia troppu bassu. Fighjate bè u zuccherinu in sangue. A dosa di a vostra medicazione per a diabete puderia esse necessariamente cambiata.

Alcuni medicamenti aduprati per a diabete includenu glimepiride (Amaryl), glyburide (DiaBeta, Glynase PresTab, Micronase), insulina, metformina (Glucophage), pioglitazone (Actos), rosiglitazone (Avandia), è altri ..
Farmaci chì rallentanu a coagulazione di u sangue (Anticoagulanti / Antiplatelet)
Oréganu puderia rallentà a coagulazione di u sangue. In teoria, piglià l'oreganu cù i medicazione chì rallentanu ancu a coagulazione puderanu aumentà e probabilità di contusioni è sangu.

Alcuni medicamenti chì rallentanu a coagulazione di u sangue includenu aspirina, clopidogrel (Plavix), dabigatran (Pradaxa), dalteparina (Fragmin), enoxaparina (Lovenox), eparina, warfarina (Coumadin), è altri ..
Ramu
Oréganu pò interferisce cù l'assorbimentu di rame. L'usu di l'oreganu cù u ramu pò diminuisce l'assorbimentu di u ramu.
Erbe è supplementi chì ponu calà u zuccherinu in sangue
Oréganu puderia abbassà u zuccherinu in sangue. In teoria, piglià l'oreganu cù erbe è supplementi chì ancu abbassanu u zuccherinu in sangue pò riduce troppu i livelli di zuccheru in sangue. Alcune erbe è supplementi chì puderianu abbassà u zuccherinu in sangue includenu l'acidu alfa-lipoicu, u melone amaru, u cromu, a grippa di u diavulu, u fenu, l'agliu, a gomma di guar, u castagnu equinu, u ginseng Panax, u psyllium, u ginseng siberianu, è altri.
Erbe è supplementi chì puderanu rallentà a coagulazione di u sangue
Aduprà l'oreganu cù erbe chì ponu rallentà a coagulazione di u sangue puderebbenu aumentà u risicu di sanguinamentu in alcune persone. Queste erbe includenu angelica, spicca, danshen, agliu, zenzeru, ginkgo, Panax ginseng, castagna equina, trifogliu rossu, curcuma, è altri.
Ferru
Oréganu pò interferisce cù l'assorbimentu di ferru. L'usu di l'oreganu cù u ferru puderia diminuisce l'assorbimentu di u ferru.
Zinc
Oréganu puderia interferisce cù l'assorbimentu di zincu. Aduprà l'oreganu cù u zincu puderia diminuisce l'assorbimentu di zincu.
Ùn ci sò micca interazioni cunnisciute cù l'alimenti.
A dosa adatta di oregano dipende da parechji fattori cum'è l'età di l'utente, a salute, è parechje altre condizioni. A stu mumentu ùn ci hè micca abbastanza infurmazione scientifica per determinà una gamma adatta di dosi per l'oreganu (in i zitelli / in adulti). Tenite à mente chì i prudutti naturali ùn sò micca sempre necessariamente sicuri è i dosi ponu esse impurtanti. Assicuratevi di seguità l'indicazioni pertinenti nantu à l'etichette di i prudutti è cunsultate u vostru farmacista o medicu o altru prufessiunale sanitariu prima di aduprà. Carvacrol, Dostenkraut, Origanu Europeu, Huile d'Origan, Marjolaine Bâtarde, Marjolaine Sauvage, Marjolaine Vivace, Origanu Mediterraniu, Zecca di Muntagna, Oliu d'Oreganu, Oliu d'Oreganu, Organy, Origan, Origan Européen, Origani Vulgaris Herba, Origano, Origanum, Origanum vulgare, Phytoprogestin, Thyme Spagnolu, Thé Sauvage, Thym des Bergers, Majorana salvatica, Majorana invernale, Invernale.

Per amparà di più nantu à cume hè statu scrittu questu articulu, per piacè vedi u Base di dati cumpleta di Medicini naturali metodulugia.


  1. Teixeira B, Marques A, Ramos C, et al. Composizione chimica è bioattività di diversi estratti di origanu (Origanum vulgare) è oliu essenziale. J Sci Food Agric 2013; 93: 2707-14. Vede astrattu.
  2. Fournomiti M, Kimbaris A, Mantzourani I, et al. Attività antimicrobica di l'olii essenziali di origanu cultivatu (Origanum vulgare), salvia (Salvia officinalis), è timu (Thymus vulgaris) contr'à isolati clinichi di Escherichia coli, Klebsiella oxytoca è Klebsiella pneumoniae. Microb Ecol Health Dis 2015; 26: 23289. Vede astrattu.
  3. Dahiya P, Purkayastha S. Prutestazione fitoquimica è attività antimicrobica di alcune piante medicinali contr'à batteri resistenti à molte droghe da isolati clinichi. Indian J Pharm Sci 2012; 74: 443-50. Vede astrattu.
  4. Lukas B, Schmiderer C, Novak J. Diversità d'olii essenziali di Origanum vulgare europeu L. (Lamiaceae). Fitoquimica 2015; 119: 32-40. Vede astrattu.
  5. Singletary K. Oregano: panoramica di a letteratura nantu à i benefici per a salute. Nutrizione Oghje 2010; 45: 129-38.
  6. Klement, A. A., Fedorova, Z. D., Volkova, S. D., Egorova, L. V., è Shul'kina, N. M. [Utilizazione di una infusione di erbe di Origanum in i pazienti emofilia durante l'estrazione di denti]. Probl.Gematol.Pereliv.Krovi. 1978;: 25-28. Vede astrattu.
  7. Ragi, J., Pappert, A., Rao, B., Havkin-Frenkel, D., è Milgraum, S. Oregano extract unguento per a cicatrisione di ferite: un studiu aleatoriu, in doppiu cecu, cuntrullatu da petrolatum, valutendu l'efficacità. J.Drugs Dermatol. 2011; 10: 1168-1172. Vede astrattu.
  8. Preuss, HG, Echard, B., Dadgar, A., Talpur, N., Manohar, V., Enig, M., Bagchi, D., e Ingram, C. Effects of Essential Oils and Monolaurin on Staphylococcus aureus: In Studii Vitro è In Vivo. Toxicol.Mech.Methods 2005; 15: 279-285. Vede astrattu.
  9. De Martino, L., De, Feo, V, Formisano, C., Mignola, E., è Senatore, F. Composizione chimica è attività antimicrobica di l'olii essenziali da trè chimiotipi di Origanum vulgare L. ssp. hirtum (Link) Ietswaart cresce in modu salvaticu in Campania (Italia Meridionale). Molecule. 2009; 14: 2735-2746. Vede astrattu.
  10. Ozdemir, B., Ekbul, A., Topal, NB, Sarandol, E., Sag, S., Baser, KH, Cordan, J., Gullulu, S., Tuncel, E., Baran, I., e Aydinlar , A. Effetti di Origanum onites nantu à a funzione endoteliale è i marcatori biochimici in siero in pazienti iperlipidemici. J Int Med Res 2008; 36: 1326-1334. Vede astrattu.
  11. Baser, K. H. Attività biologiche è farmacologiche di carvacrol è carvacrol chì portanu olii essenziali. Curr.Pharm.Des 2008; 14: 3106-3119. Vede astrattu.
  12. Hawas, U. W., El Desoky, S. K., Kawashty, S. A., è Sharaf, M. Dui novi flavonoidi da Origanum vulgare. Produzione Nat.Res 2008; 22: 1540-1543. Vede astrattu.
  13. Nurmi, A., Mursu, J., Nurmi, T., Nyyssonen, K., Alfthan, G., Hiltunen, R., Kaikkonen, J., Salonen, JT, and Voutilainen, S. Consumption of juice fortified with oregano l'estrazzioni aumenta notevolmente l'escrezione di l'acidi fenolici ma ùn hà micca effetti à breve è à longu andà nantu à a perossidazione lipidica in omi sani chì ùn fumanu. J Agric. Chem Chem. 8-9-2006; 54: 5790-5796. Vede astrattu.
  14. Koukoulitsa, C., Karioti, A., Bergonzi, M. C., Pescitelli, G., Di Bari, L., è Skaltsa, H. Polar constituents from the airial parts of Origanum vulgare L. Ssp. hirtum cresce selvaggiamente in Grecia. J Agric. Chem Chem. 26-07-2006; 54: 5388-5392. Vede astrattu.
  15. Rodriguez-Meizoso, I., Marin, F. R., Herrero, M., Senorans, F. J., Reglero, G., Cifuentes, A., e Ibanez, E. Estrazione d'acqua sottocritica di nutraceutici cù attività antioxidante da origanu. Caratterizazione chimica è funzionale. J Pharm. Biomed. Anal. 28-28-2006; 41: 1560-1565. Vede astrattu.
  16. Shan, B., Cai, Y. Z., Sun, M., è Corke, H. Capacità antiossidante di 26 estratti di spezie è caratterizazione di i so cumpunenti fenolici. J Agric. Chem Chem. 5-10-2005; 53: 7749-7759. Vede astrattu.
  17. McCue, P., Vattem, D., è Shetty, K. Effettu inibitoriu di estratti di oregano clonali contr'à l'amilasi pancreatica porcina in vitro. Asia Pac.J Clin.Nutr. 2004; 13: 401-408. Vede astrattu.
  18. Lemhadri, A., Zeggwagh, N. A., Maghrani, M., Jouad, H., è Eddouks, M. Attività anti-iperglicemica di u strattu acquoso di Origanum vulgare chì cresce in natura in a regione di Tafilalet. J Ethnopharmacol. 2004; 92 (2-3): 251-256. Vede astrattu.
  19. Nostro, A., Blanco, AR, Cannatelli, MA, Enea, V., Flamini, G., Morelli, I., Sudano, Roccaro A., and Alonzo, V. Susceptibility of methicillin-resistant staphylococci to oregano essential oil, carvacrol è timolu. FEMS Microbiol.Lett. 1-30-2004; 230: 191-195. Vede astrattu.
  20. Goun, E., Cunningham, G., Solodnikov, S., Krasnykch, O., e Miles, H. Attività antitrombina di alcuni componenti da Origanum vulgare. Fitoterapia 2002; 73 (7-8): 692-694. Vede astrattu.
  21. Manohar, V., Ingram, C., Gray, J., Talpur, N. A., Echard, B. W., Bagchi, D., e Preuss, H. G. Attività antifungali di l'oliu origanum contr'à Candida albicans. Mol.Cell Biochem. 2001; 228 (1-2): 111-117. Vede astrattu.
  22. Lambert, R. J., Skandamis, P. N., Coote, P. J., è Nychas, G. J. Un studiu di a cuncentrazione inibitoria minima è u modu di azzione di l'oliu essenziale di origanu, timol è carvacrol. J Appl. Microbiol. 2001; 91: 453-462. Vede astrattu.
  23. Ultee, A., Kets, E. P., Alberda, M., Hoekstra, F. A., è Smid, E. J. Adattazione di u patogenu alimentariu purtatu Bacillus cereus à carvacrol. Arch Microbiol. 2000; 174: 233-238. Vede astrattu.
  24. Tampieri, M. P., Galuppi, R., Macchioni, F., Carelle, M. S., Falcioni, L., Cioni, P. L., e Morelli, I. L'inhibition de Candida albicans par des huiles essentielles sélectionnées et leurs principaux composants. Micopatologia 2005; 159: 339-345. Vede astrattu.
  25. Tognolini, M., Barocelli, E., Ballabeni, V., Bruni, R., Bianchi, A., Chiavarini, M., e Impicciatore, M. Screening comparativu di l'olii essenziali vegetali: fenu fenilpropanoide cum'è core di basa per l'attività antiplachetta . Life Sci. 23-02-2006; 78: 1419-1432. Vede astrattu.
  26. Futrell, J. M. è Rietschel, R. L. Allergia à e spezie valutata da risultati di test di patch. Cutis 1993; 52: 288-290. Vede astrattu.
  27. Irkin, R. è Korukluoglu, M. Inibizione di crescita di batteri patogeni è di alcuni lieviti da oli essenziali selezionati è sopravvivenza di L. monocytogenes è C. albicans in suchju di mela-carota. Foodborne.Pathog.Dis. 2009; 6: 387-394. Vede astrattu.
  28. Tantaoui-Elaraki, A. è Beraoud, L. Inibizione di a crescita è di a produzzione di aflatoxine in Aspergillus parasiticus da olii essenziali di materiali vegetali selezziunati. J Environ.Pathol.Toxicol Oncol. 1994; 13: 67-72. Vede astrattu.
  29. Inouye, S., Nishiyama, Y., Uchida, K., Hasumi, Y., Yamaguchi, H., è Abe, S. L'attività di vapore di origanu, perilla, arburu da tè, lavanda, chiodi di garofano è olii di geraniu contr'à un Trichophyton mentagrophytes in una scatula chjusa. J Infect.Chemother. 2006; 12: 349-354. Vede astrattu.
  30. Friedman, M., Henika, P. R., Levin, C. E., è Mandrell, R. E. Attività antibatteriche di l'olii essenziali vegetali è i so cumpunenti contr'à Escherichia coli O157: H7 è Salmonella enterica in u suchju di mela. J Agric. Chem Chem. 22-09-2004; 52: 6042-6048. Vede astrattu.
  31. Burt, S. A. è Reinders, R. D. Attività antibatterica di l'olii essenziali vegetali selezziunati contra Escherichia coli O157: H7. Lett.Appl.Microbiol. 2003; 36: 162-167. Vede astrattu.
  32. Elgayyar, M., Draughon, F. A., Golden, D. A., è Mount, J. R. Attività antimicrobica di l'olii essenziali da e piante contr'à microorganismi patogeni è saprofiti selezziunati. J Food Prot. 2001; 64: 1019-1024. Vede astrattu.
  33. Brune, M., Rossander, L., è Hallberg, L. Assorbimentu di ferru è cumposti fenolici: impurtanza di e diverse strutture fenoliche. Eur.J Clin Nutr 1989; 43: 547-557. Vede astrattu.
  34. Ciganda C, è Laborde A. Infusioni di erbe aduprati per l'abortu induttu. J Toxicol.Clin Toxicol. 2003; 41: 235-239. Vede astrattu.
  35. Vimalanathan S, Hudson J. Attività di u virus anti-influenza di l'oli d'oreganu cummerciale è i so trasportatori. J App Pharma Sci 2012; 2: 214.
  36. Chevallier A. Enciclopedia di Medicina à base di Erbe. 2a ed. New York, NY: DK Publ, Inc., 2000.
  37. Forza M, Sparks WS, Ronzio RA. Inibizione di parassiti enterichi da oliu emulsificatu di origanu in vivo. Phytother Res 2000: 14: 213-4. Vede astrattu.
  38. Codice Elettronicu di Regolamenti Federali. Titulu 21. Parte 182 - Sostanze Generale Ricanusciute Cum'è Sicure. Disponibile à: https://www.accessdata.fda.gov/scripts/cdrh/cfdocs/cfcfr/CFRSearch.cfm?CFRPart=182
  39. Ultee A, Gorris LG, Smid EJ. Attività bactericida di u carvacrol versu u patogenu alimentariu Bacillus cereus. J Appl Microbiol 1998; 85: 211-8. Vede astrattu.
  40. Benito M, Jorro G, Morales C, et al. Allergie Labiatae: reazzione sistemiche per via di ingestione di origanu è timu. Ann Allergy Asthma Immunol 1996; 76: 416-8. Vede astrattu.
  41. Akgul A, Kivanc M. Effetti inibitori di spezie turche selezziunate è cumpunenti di origanu nantu à certi funghi trascinati da l'alimentu. Int J Food Microbiol 1988; 6: 263-8. Vede astrattu.
  42. Kivanc M, Akgul A, Dogan A. Effetti inibitori è stimulatori di cuminu, origanu è i so olii essenziali nantu à a crescita è a pruduzzione àcida di Lactobacillus plantarum è Leuconostoc mesenteroides. Int J Food Microbiol 1991; 13: 81-5. Vede astrattu.
  43. Rodriguez M, Alvarez M, Zayas M. [Qualità microbiologica di e spezie cunsumate in Cuba]. Rev Latinoam Microbiol 1991; 33: 149-51.
  44. Zava DT, Dollbaum CM, Blen M. Estroġenu è progestin bioattività di l'alimenti, erbe è spezie. Proc Soc Exp Biol Med 1998; 217: 369-78. Vede astrattu.
  45. Dorman HJ, Deans SG. Agenti antimicrobici da e piante: attività antibatterica di l'olii volatili di e piante. J Appl Microbiol 2000; 88: 308-16. Vede astrattu.
  46. Daferera DJ, Ziogas BN, Polissiou MG. Analisi GC-MS di l'olii essenziali da alcune piante aromatiche greche è a so fungitossicità nantu à Penicillium digitatum. J Agric Food Chem 2000; 48: 2576-81. Vede astrattu.
  47. Braverman Y, Chizov-Ginzburg A. Repellenza di preparazioni sintetiche è vegetali per Culicoides imicola. Med Vet Entomol 1997; 11: 355-60. Vede astrattu.
  48. Hammer KA, Carson CF, Riley TV. Attività antimicrobiana di l'olii essenziali è altri estratti vegetali. J Appl Microbiol 1999; 86: 985-90. Vede astrattu.
  49. Ultee A, Kets EP, Smid EJ. Meccanismi di azzione di u carvacrol nantu à u patogenu alimentariu Bacillus cereus. Appl Environ Microbiol 1999; 65: 4606-10. Vede astrattu.
  50. Brinker F. Controindicazioni di Erbe è Interazioni Drug. 2a ed. Sandy, OR: Publicazioni Mediche Eclettiche, 1998.
  51. Gruenwald J, Brendler T, Jaenicke C. PDR per Medicinali à base di erbe. 1a ed. Montvale, NJ: Medical Economics Company, Inc., 1998.
  52. McGuffin M, Hobbs C, Upton R, Goldberg A, eds. Manuale di Sicurezza Botanica di l'Associazione Americana di Prudutti à Erbe. Boca Raton, FL: CRC Press, LLC 1997.
  53. Leung AY, Foster S. Enciclopedia di Ingredienti Naturali Comuni Usati in Alimentazione, Droghe è Cosmetichi. 2a ed. New York, NY: John Wiley & Sons, 1996.
Ultima rivista - 07/10/2020

Per Tè

Kim Kardashian Si Chjama "Tanorexica" Mentre Piglia un Spray Tan

Kim Kardashian Si Chjama "Tanorexica" Mentre Piglia un Spray Tan

A vita di Kim Karda hian hè un libru apertu, allora imu tutti ver ati bè in i modi chì li piace à curà u o corpu. Hà documentatu e lotte boni, cattivi è brutti di a ...
6 Cose Chì Accadenu Quandu Aghju Lasciatu Latticeria

6 Cose Chì Accadenu Quandu Aghju Lasciatu Latticeria

In i mo 20 anni, era un vegan amatore di fritte, gelato di oia, pa ta è pane. Aghju finitu per guadagnà 40 chili è- orpre a, orpre a-mi ò empre entita tanca, te ta nebbio a, è...