Cosa hè a Febbre Tifoide, Trasmissione è Prevenzione
Cuntenutu
- Sintomi di frebba tifuida
- Vaccinu per a febbre tifoidea
- Trasmissione di frebba tifuida
- Cumu trattà a febbre tifoidea
A frebba tifuida hè una malattia infettiva chì si pò trasmette cù u cunsumu d'acqua è di cibu contaminatu da Salmonella typhi, chì hè l'agente etiologicu di a frebba tifuida, pruvucendu sintomi cum'è alta frebba, mancanza d'appitittu, milza allargata è macchie rosse nantu à a pelle.
U trattamentu di a febbre tifoidea pò esse fattu cù antibiotici, riposu è assunzione di fluidi per idratà u paziente. U vaccinu contr'à a febbre tifusica hè u megliu modu per prevene a malatia è hè indicatu per l'individui chì viaghjanu in e regioni induve a malatia hè frequente.
A frebba tifuida hè assuciata à livelli bassi socioeconomichi, principalmente cù sanità poveri è cundizioni d'igiene persunale è ambientale, è a febbre tifuidea in Brasile hè più frequente in stati induve e cundizioni sò più precarie.
A febbre tifoidea è paratifoidi sò malatie simili cù i stessi sintomi è trattamentu, tuttavia, a febbre paratifoidica hè causata da batteri Salmonella paratyphi A, B o C è hè generalmente menu severu. A febbre tifu è u tifu sò malatie diverse, postu chì u tifu hè una malattia infettiva causata da a batteria Rickettsia, chì si trasmette per mezu di u morsu di un insettu infettu, cum'è pidochji, pulci o zecche o per mezu di a contaminazione da e feci di un insettu infettu. Amparate più nantu à u tifu.
Sintomi di frebba tifuida
L'imaghjini mostranu unu di i sintomi tipichi di a febbre tifoidea, e macchie rosse nantu à a spalla, u pettu è l'addome.
I sintomi di a febbre tifoidea includenu:
- Febbra alta;
- Chills;
- Pena in corpu;
- Stinzia o diarrea;
- Mal di testa;
- Malaise;
- Spleen allargata;
- Pèrdita di l'appetite;
- Tosse secca;
- Macchi rossu nantu à a pelle, chì smariscenu quandu sò pressati.
I sintomi di a febbre tifoidea ponu, in certi casi, assomiglia à infezioni di e vie respiratorie è di meningite. U periodu d'incubazione per a malatia hè di 1 à 3 settimane, è a persona pò avè febbre tifoidea parechje volte in tutta a vita.
U diagnosticu di a febbre tifoidea pò esse fattu per mezu di test di sangue è feci.
Vaccinu per a febbre tifoidea
U vaccinu contra u tifu hè l'opzione più efficace per prevene a febbre tifoidea. Hè indicatu per e persone chì vanu à viaghjà in e regioni induve a malattia hè frequente.
Tenendu à mente chì u vaccinu ùn prutege micca pienamente l'individuu da a febbre tifoidea, hè impurtante di aduttà altre misure preventive, cume prima di beie, bollire o filtrà l'acqua, aduprà acqua minerale ancu per lavà i denti, curà l'igiene personale ogni ghjornu, evitate d'andà in lochi cù cundizioni di igiene povere, lavatevi e mani prima di preparà l'alimentu è dopu andà in bagnu è avè sanità basica.
Trasmissione di frebba tifuida
A trasmissione di a frebba tifuida hè generalmente fatta cusì:
- Attraversu l'ingestione d'acqua è di cibu, chì sò stati cuntaminati cù feci o urina da un individuu malatu di febbre tifoidea;
- Attraversu u cuntattu direttu attraversu e mani, cù e mani di un traspurtadore di frebba tifuida.
I vegetali, frutti è ligumi innaffiati cù acqua contaminata ponu ancu causà a malattia, è ancu i cibi chì sò dighjà congelati ùn sò micca sicuri, perchè a bassa temperatura ùn hè micca in gradu di eliminà u salmonella.
Vede ancu cumu lavà bè e verdure
Cumu trattà a febbre tifoidea
Tipicamente, u trattamentu di a febbre tifoidea pò esse fattu in casa cù l'amministrazione di antibiotici, prescritti da u duttore, cume u cloramfenicolu, in più di u riposu, una dieta bassa in calorie è grassi è assunzione di fluidi per chì u paziente rimanga idratatu. In i casi i più gravi, pò esse necessariu chì l'individuu sia ricusatu in ospedale per esse monitoratu è riceve seru è antibiotici per via di a vena.
Hè cunsigliatu di beie assai acqua filtrata o tè per stà idratatu, duvete evità l'alimenti ricchi di grassu è zuccheru. Per calà a frebba, parechji bagni ponu esse pigliati tutta a ghjurnata, in più di piglià paracetamol o dipyrone à l'ora raccomandata. I lassativi ùn devenu micca esse presi per allentà l'intestinu o cunsumà alimenti chì tenenu l'intestinu in casu di diarrea.
Scuprite modi naturali per calà a frebba
Dopu à u 5u ghjornu, l'individuu ùn pò più presentà sintomi, ma cuntene sempre i batteri in u corpu. L'individuu pò stà cun i batteri finu à 4 mesi, ciò chì accade in più di 1/4 di i pazienti, o per più di 1 annu, una situazione più rara, perciò hè di primura aduprà u bagnu currettamente è tene e mani sempre pulitu.
Quandu ùn hè trattata, a frebba tifuida pò causà cumplicazioni gravi per l'individuu, cum'è sanguinamentu, perforazione di l'intestinu, infezzione generale, coma è ancu morte.