7 abitudini essenziali per prevene l'attaccu di core è u colpu
Cuntenutu
- 1. Ùn fumate micca è evite i lochi fumosi
- 2. Esercite regularmente
- 3. Bevite alcolu cù moderazione
- 4. Mantene u pesu ideale
- 6. Dormi bè è gestite u stress
- 7. Manghjà sanu
Infartu, infarctus è altre malatie cardiovascolari, cume ipertensione è aterosclerosi, ponu esse prevenuti aduprendu alcune abitudini semplici, cume esercitassi regolarmente è manghjà una dieta equilibrata.
E malatie cardiovascolari sò una di e cause principali di morte in u mondu è, ancu se alcuni fattori di risicu cum'è l'età, a storia di a famiglia o u sessu ùn ponu micca esse cambiati, ci sò alcune abitudini chì sò capaci di prevene l'apparizione di sti tipi di prublemi.
Eccu 7 abitudini essenziali per riduce u risicu di malatie cardiovascolari:
1. Ùn fumate micca è evite i lochi fumosi
U fumu hè unu di i fattori di risicu più impurtanti per u sviluppu di e malatie cardiovascolari, chì alcuni chimichi di u tabaccu ponu dannà u core è i vasi sanguigni, purtendu à un restringimentu di l'arterie, chjamatu aterosclerosi, chì pò purtà à un infartu.
Inoltre, u monossidu di carbonu in u fumu di a sigaretta rimpiazza una parte di l'ossigenu in u sangue, aumentendu a pressione sanguigna è a frequenza cardiaca, furzendu u core à travaglià di più per furnisce abbastanza ossigenu.
2. Esercite regularmente
A pratica di l'eserciziu fisicu per circa 30 à 60 minuti, 2 à 3 volte à settimana, cum'è a natazione o a camminata, per esempiu, aiuta à cuntrullà u pesu è migliora a circulazione sanguigna, chì pò riduce u risicu di pressione alta, colesterolu altu o diabete .
Attività cum'è giardinaghju, pulizia, salita è discesa di scale o camminata di u cane o di u zitellu aiutanu ancu à riduce u risicu di malatie cardiovascolari, in particulare in l'individui chì anu alcune limitazioni per fà alcuni esercizii fisichi.
3. Bevite alcolu cù moderazione
U cunsumu di alcolu al di là di u raccomandatu è, principalmente, à longu andà, pò dannà u core, chì pò causà ipertensione, insufficienza cardiaca, ictu o infartu.
Cusì, hè accettabile per l'omi di beie finu à 2 100 ml di bicchieri di alcolu à u ghjornu, unu à pranzu è unu à cena, in particulare u vinu rossu, è e donne 1 vetru di 100 ml à ghjornu. E bevande bianche ùn sò micca raccomandate è u vinu rossu deve esse preferitu perchè cuntene resveratrol, chì hè ancu bonu per a vostra salute. Ricurdendu chì ogni individuu deve esse analizatu individualmente per chì u cunsumu di bevande alcoliche sia liberatu.
4. Mantene u pesu ideale
U pesu in eccessu hè assuciatu à pressione alta, colesterolu altu o diabete, aumentendu u risicu di malatie cardiovascolari, cum'è colpu o attaccu di core. Cusì ancu una piccula perdita di pesu pò aiutà à calà a pressione sanguigna, à calà i livelli di colesterolu in sangue o à riduce u risicu di diabete.
Per verificà sì site à u pesu ideale, duvete calculà l'indice di massa corporea (BMI), chì deve esse 18,5 è 24,9 kg / m2. Per calculà u vostru BMI mette i vostri dati in a calculatrice sottu:
A pressione alta, u colesterolu altu è a diabete ponu dannà u core è i vasi sanguini, aumentendu u risicu di sviluppà un infartu, un colpu o una insufficienza cardiaca, per esempiu.
Cusì, hè impurtante di mantene a pressione sanguigna nurmale, vale à dì finu à 139 x 89 mmHg, u colesterolu tutale sottu à 200 mg / dl è u glucosiu in sangue, vale à dì, u zuccheru in sangue à digiunu sottu à 99 mg / dL.
E persone già ipertensive, cun colesterolu altu o diabete anu bisognu di cuntrolli di pressione sanguigna più stretti (intornu à 110 X 80) è di colesterolu LDL (intornu à 100), eseguendu currettamente u trattamentu istituitu da u duttore è a dieta guidata da u nutrizziunistu.
6. Dormi bè è gestite u stress
E persone chì ùn dormenu micca abbastanza anu un risicu più altu di sviluppà obesità, pressione alta, attaccu di core, diabete o depressione. Dunque, l'adulti duverianu avè circa sette à ottu ore di sonnu per notte, è devenu chjinassi è svegliarsi à a listessa ora ogni ghjornu.
U stress, invece, pò fà chì u core batti più veloce, aumentendu u numeru di battiti cardiaci à u minutu è rendendu e arterie è e vene più dure, diminuendu u flussu di sangue. In questu modu, hè impurtante evità di esse stressatu, pudendu ricorre à massaggi, tecniche o esercizii di rilassamentu, cum'è u yoga.
7. Manghjà sanu
Per prevene l'iniziu di malatie cardiovascolari, hè impurtante evità o riduce u cunsumu di alimenti cù grassu satuatu o grassu trans, chì sò i dui tippi di grassu dannosi per a salute è chì aumentanu u risicu di attacchi di core, ictus o aterosclerosi, per esempiu.
Per quessa, hè impurtante per evità o diminuisce u cunsumu di:
- Carni rosse, casgi grassi;
- Salse, salsicce;
- Alimenti fritti, dolci;
- Bevande gassate, spezie, margarina.
Da l'altra parte, aumentà u cunsumu di:
- Frutta, verdura;
- Soia, linu, avucatu;
- Pesci, cum'è u salmone o u sgualtru;
- Noci, alivi, oliu d'oliva.
Fighjate u video seguente è fighjate l'alimenti chì aiutanu à prevene un attaccu di core: