Autore: Virginia Floyd
Data Di Creazione: 9 Aostu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 22 Ghjugnu 2024
Anonim
Dolori Articolari. Glucosamina, il rimedio che protegge le Articolazioni. Artrite e Artrosi.
Video: Dolori Articolari. Glucosamina, il rimedio che protegge le Articolazioni. Artrite e Artrosi.

Cuntenutu

A glucosamina hè un zuccherinu amminicu chì si produce naturalmente in l'omu. Si trova ancu in cunchiglie, o pò esse fattu in laburatoriu. U cloridrato di glucosamina hè una di e parechje forme di glucosamina.

Hè impurtante di leghje attentamente l'etichette di i prudutti di glucosamina postu chì parechje forme sfarente di glucosamina sò vendute cum'è supplementi. Questi prudutti ponu cuntene glucosamina sulfatu, glucosamina cloridrato, o N-acetil glucosamina. Sti sfarenti chimichi anu parechje similarità. Ma ùn anu pussutu avè listessi effetti quandu si piglianu cum'è supplementu dieteticu. A maiò parte di a ricerca scientifica nantu à a glucosamina hè stata fatta cù sulfatu di glucosamina. Vede l'elencu separatu per u sulfatu di glucosamina. L'infurmazioni nantu à sta pagina tratta di glucosamina cloridrato.

I supplementi dietetichi chì cuntenenu glucosamina cuntenenu spessu ingredienti supplementari. Questi ingredienti addizionali sò spessu chondroitin sulfate, MSM, o cartilagine di squali. Alcune persone pensanu chì queste cumbinazioni funzionanu megliu chè di piglià solu glucosamina solu. Finu à avà, i circadori ùn anu trovu alcuna prova chì a cumminazione di l'ingredienti addiziunali cù a glucosamina aghjusta alcun benefiziu.

I prudutti chì cuntenenu glucosamina è glucosamina più condroitina varienu assai. Alcuni ùn cuntenenu micca ciò chì l'etichetta pretende. A differenza pò varià da 25% à 115%. Alcuni prudutti in i Stati Uniti chì sò etichettati glucosamina sulfate sò in realtà glucosamina cloridrato cun sulfatu aghjuntu. Stu pruduttu averà probabilmente effetti diversi da quellu chì cuntene sulfatu di glucosamina.

U cloridrato di glucosamina hè adupratu per l'artrosi, l'artrite reumatoide, u glaucoma, un disordine di a mascella chjamatu disordine temporomandibulare (TMD), u dolore articulare, è parechje altre condizioni, ma ùn ci hè micca una bona evidenza scientifica per sustene questi usi.

Base di dati cumpleta di Medicini naturali valutà l'efficacità basata annantu à evidenza scientifica secondu a scala seguente: Efficace, Probabilmente Efficace, Possibilmente Efficace, Possibilmente Inefficace, Probabilmente Inefficace, Inefficace, è Prove Insuffisenti da Valutare.

E valutazioni di efficacia per IDROCHLORURU DI GLUCOSAMINA sò i seguenti:


Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...

  • Malatie cardiache. E persone chì piglianu glucosamina ponu avè un risicu più bassu di sviluppà malatie cardiache. Ma ùn hè chjaru chì dosa o forma di glucosamina puderia travaglià megliu. Altre forme di glucosamina includenu sulfatu di glucosamina è N-acetil glucosamina. Ùn hè ancu chjaru se stu risicu più bassu hè da glucosamina o da seguità di abitudini di vita più sani.
  • Depressione. E prime ricerche mostranu chì l'assunzione di cloridrato di glucosamina per 4 settimane puderia migliorà i sintomi di depressione in alcune persone cun depressione.
  • Diabetes. E persone chì piglianu glucosamina ponu avè un risicu più bassu di sviluppà diabete. Ma ùn hè chjaru chì dosa o forma di glucosamina puderia travaglià megliu. Altre forme di glucosamina includenu sulfatu di glucosamina è N-acetil glucosamina. Ùn hè ancu chjaru se stu risicu più bassu hè da glucosamina o da seguità di abitudini di vita più sani.
  • Alti livelli di colesterolu o altri grassi (lipidi) in u sangue (iperlipidemia). E prime ricerche suggerenu chì u cloridrato di glucosamina ùn affetta micca i livelli di colesterolu o trigliceridi in e persone cun colesterolu altu.
  • Un disordine chì affetta l'osse è e articolazioni, di solitu in e persone cun carenza di seleniu (malattia Kashin-Beck). E prime prove mostranu chì l'assunzione di cloridrato di glucosamina cù u sulfatu di condroitina riduce u dolore è migliora a funzione fisica in adulti cù un disordine osseu è articulare chjamatu malattia di Kashin-Beck. L'effetti di u sulfatu di glucosamina annantu à i sintomi di a malattia di Kashin-Beck sò mischiati quandu u supplementu hè presu cum'è agente unicu.
  • Dolore à u ghjinochju. Ci hè una certa evidenza iniziale chì u cloridrato di glucosamina puderia alleviare u dolore per alcune persone cun dolore frequente di ghjinochju. Ma altre ricerche mostranu chì l'assunzione di cloridrato di glucosamina cun altri ingredienti ùn allevia micca u dolore o migliurà a capacità di camminà in e persone cun dolore à u ghjinochju.
  • Osteoartrite. Ci hè evidenze cuntrastanti nantu à l'efficacia di u cloridrato di glucosamina per l'artrosi. A maiò parte di e prove chì sustenenu l'usu di u cloridrato di glucosamina vene da studii di un pruduttu particulare (CosaminDS). Stu pruduttu cuntene una cumminazione di glucosamina cloridrato, chondroitin sulfate è manganese ascorbate. Alcune evidenze suggerenu chì sta cumbinazione pò migliorà u dolore in e persone cun osteoartrite di u ghjinochju. Questa cumminazione puderia travaglià megliu in e persone cun artrosi lieve à moderata ch'è in e persone cun artrosi grave. Un altru pruduttu (Gurukosamin & Kondoroichin) chì cuntene glucosamina cloridrato, chondroitin sulfate, è quercetin glycosides pare ancu migliurà i sintomi di l'artrosi di u ghjinochju.
    L'effetti di piglià glucosamina cloridrato cun solu sulfatu di condroitina sò mischiati. Alcune prove mostranu chì piglià un pruduttu specificu (Droglican) chì cuntene cloridrato di glucosamina è sulfatu di condroitina riduce u dolore in adulti cù osteoartrite di u ghjinochju. Tuttavia, altre ricerche mostranu chì e formule chì cuntenenu cloridrato di glucosamina è sulfatu di condroitina ùn sò micca efficaci per riduce u dolore in i pazienti cun osteoartrite di ghjinochju.
    A maiò parte di e ricerche suggerenu chì piglià solu cloridrato di glucosamina ùn riduce micca u dolore in e persone cù osteoartrite di u ghjinochju.
    Più ricerca hè stata fatta nantu à u sulfatu di glucosamina (vede l'elencu separatu) chè nantu à u cloridrato di glucosamina. Ci hè qualchì penseru chì u sulfatu di glucosamina pò esse più efficace chì u cloridrato di glucosamina per l'artrosi. A maiò parte di e ricerche paragunendu e duie forme di glucosamina ùn anu mostratu alcuna differenza. Tuttavia, alcuni ricercatori anu criticatu a qualità di alcuni di sti studii.
  • Artrite reumatoide (RA). E prime ricerche mostranu chì piglià un pruduttu specificu cloridrato di glucosamina (Rohto Pharmaceuticals Co.) in cumbinazione cù trattamenti medici prescritti riduce u dolore paragunatu à una pillola di zuccheru. Tuttavia, questu pruduttu ùn sembra micca diminuire l'infiammazione o riduce u numeru di articolazioni dolorose o gonfie.
  • Corsu. E persone chì piglianu glucosamina ponu avè un risicu leggermente più bassu di avè un colpu. Ma ùn hè chjaru chì dosa o forma di glucosamina puderia travaglià megliu. Altre forme di glucosamina includenu sulfatu di glucosamina è N-acetil glucosamina. Ùn hè ancu chjaru se stu risicu più bassu hè da glucosamina o da seguità di abitudini di vita più sani.
  • Un gruppu di cundizioni dolorose chì affettanu l'articulu di a mascella è u musculu (disordini temporomandibulari o TMD). E prime ricerche mostranu chì piglià una cumbinazione di glucosamina cloridrato, sulfatu di condroitina, è ascorbatu di calciu duie volte à ghjornu riduce u gonfiore è u dolore di l'articuli, è ancu u rumu fattu à l'articulu di a mascella, in e persone cun disordine temporomandibulare.
  • Un gruppu di disordini oculari chì ponu purtà à a perdita di a visione (glaucoma).
  • Dolore di schiena.
  • Obesità.
  • Altre cundizioni.
Hè necessaria più prova per valutà u cloridrato di glucosamina per questi usi.

A glucosamina in u corpu hè aduprata per fà un "cuscinu" chì circonda l'articuli. In l'artrosi, stu cuscinu diventa più finu è rigidu. Piglià u cloridrato di glucosamina cum'è supplementu pò aiutà à furnisce i materiali necessarii per ricustruisce u cuscinu.

Alcuni ricercatori credenu chì u cloridrato di glucosamina puderia micca funzionà cum'è u sulfatu di glucosamina. Pensanu chì a parte "sulfatu" di u sulfatu di glucosamina hè u fattore impurtante perchè u sulfatu hè necessariu da u corpu per pruduce cartilagine.

Quandu hè presu per bocca: U cloridrato di glucosamina hè POSSIBILE SALVU per a maiò parte di l'adulti quandu si piglianu per bocca in modu adattu per un massimu di 2 anni. U cloridrato di glucosamina pò causà gas, gonfiori è crampi.

Alcuni prudutti di glucosamina ùn cuntenenu micca a quantità etichettata di glucosamina o cuntenenu quantità eccessive di manganese. Dumandate à u vostru duttore sanitariu nantu à marche affidabili.

Precauzioni speciali è avvertenze:

Gravidanza è allattamentu: Ùn ci hè micca abbastanza infurmazione affidabile per sapè se u cloridrato di glucosamina hè sicuru da aduprà quandu hè incinta o allattendu. Stà nantu à u latu sicuru è evite l'usu.

Astma: U cloridrato di glucosamina pò aggravà l'asma. Sè avete l'asma, fate casu cù glucosamina cloridrato.

Diabetes: Alcune ricerche preliminari suggerenu chì a glucosamina puderia aumentà u zuccherinu in sangue in e persone cun diabete. Tuttavia, una ricerca più affidabile indica chì a glucosamina ùn sembra micca influenzà significativamente u cuntrollu di u zuccherinu in sangue in e persone cun diabete di tip 2. A glucosamina cù u monitoru di rutina di u zuccherinu in sangue pare esse sicura per a maiò parte di e persone cun diabete.

Glaucoma: U cloridrato di glucosamina puderia aumentà a pressione in l'ochju è puderebbe peghju u glaucoma. Sì avete glaucoma, parlate cù u vostru duttore sanitariu prima di piglià glucosamina.

Colesterol altu: Ci hè una certa preoccupazione chì a glucosamina puderia aumentà i livelli di colesterolu in alcune persone. A glucosamina puderia aumentà i livelli di insulina. U nivellu altu di insulina hè assuciatu cù livelli di colesterolu aumentati. Tuttavia, questu effettu ùn hè statu segnalatu in l'omu. Per esse sicuru, seguitate attentamente i vostri livelli di colesterolu se pigliate cloridrato di glucosamina è avete alti livelli di colesterolu.

Pressione sanguigna alta: Ci hè qualchì preoccupazione chì a glucosamina puderia aumentà a pressione sanguigna in alcune persone. A glucosamina puderia aumentà i livelli di insulina. I livelli alti di insulina sò assuciati à una pressione sanguigna aumentata. Tuttavia, questu effettu ùn hè statu segnalatu in l'omu. Per esse da u latu sicuru, survegliate attentamente a vostra pressione sanguigna se pigliate cloridrato di glucosamina è avete pressione alta.

Allergia à i crostacei: Ci hè una certa preoccupazione chì i prudutti di glucosamina ponu causà reazioni allergiche in e persone chì sò sensibili à i crostacei. A glucosamina hè prodotta da e conchiglie di gamberi, aragosta è granchi. E reazzioni allergiche in e persone cun allergie à i crustacei sò causate da a carne di i crustacei, micca da a conchiglia. Ma alcune persone anu sviluppatu una reazione allergica dopu l'usu di supplementi di glucosamina. Hè pussibule chì alcuni prudutti di glucosamina possanu esse contaminati da a parte di a carne di crostacei chì pò causà una reazione allergica. Sì avete una allergia à i crostacei, parlate cù u vostru fornitore prima di usà glucosamina.

Chirurgia: U cloridrato di glucosamina pò influenzà i livelli di zuccheru in sangue è pò interferisce cù u cuntrollu di u zuccherinu in sangue durante è dopu a chirurgia. Smetta di aduprà glucosamina cloridrato almenu 2 settimane prima di una chirurgia pianificata.

Major
Ùn pigliate micca sta cumminazione.
Warfarina (Coumadin)
A warfarina (Coumadin) hè aduprata per rallentà a coagulazione di u sangue. Ci sò parechji rapporti chì mostranu chì l'assunzione di cloridrato di glucosamina cù o senza condroitina aumenta l'effettu di a warfarina (Coumadin) nantu à a coagulazione di u sangue. Questu pò causà contusioni è sanguinamenti chì ponu esse seri. Ùn pigliate micca glucosamina cloridrato se pigliate warfarina (Coumadin).
Moderatu
Esse prudenti cù sta cumbinazione.
Medicazione per u cancer (inibitori di Topoisomerase II)
Alcuni medicamenti per u cancheru funzionanu diminuendu a velocità di e cellule tumorali chì si ponu copià. Certi scientifichi pensanu chì a glucosamina puderia bluccà questi medicazione da a diminuzione di a rapidità di e cellule tumorali chì si ponu copià. U cloridrato di glucosamina hè una forma di glucosamina. Prendere cloridrato di glucosamina cun alcuni medicinali per u cancheru puderia diminuisce l'efficacia di sti medicamenti.

Alcuni medicamenti aduprati per u cancer includenu etoposide (VP16, VePesid), teniposide (VM26), mitoxantrone, daunorubicin è doxorubicin (Adriamycin).
Minore
Attenti à sta cumbinazione.
Medicazioni per u diabete (Farmaci Antidiabetici)
U cloridrato di glucosamina hè una forma di glucosamina. Ci hè stata preoccupazione chì a glucosamina puderia aumentà u zuccherinu in sangue in e persone cun diabete. Ci hè ancu avutu a preoccupazione chì a glucosamina puderia diminuisce quantu i farmaci usati per u diabete funzionanu. Ma una ricerca di qualità maiò mostra avà chì piglià glucosamina cloridrato probabilmente ùn aumenta micca u zuccherinu in sangue nè interferisce cù i medicazione per u diabete in e persone cun diabete. Ma per esse prudenti, se pigliate cloridrato di glucosamina è avete diabete, seguitate attentamente u zuccherinu in sangue.

Alcuni farmaci usati per u diabete includenu glimepiride (Amaryl), glyburide (DiaBeta, Glynase PresTab, Micronase), insulina, pioglitazone (Actos), rosiglitazone (Avandia), chlorpropamide (Diabinese), glipizide (Glucotrol), tolbutamide (Orinase), è altri .
Sulfate di condroitina
U pattu di sulfatu di condroitina cù u cloridrato di glucosamina puderia riduce i livelli di glucosamina in sangue. In teoria, piglià glucosamina cloridrato cun chondroitin sulfate puderia riduce l'assorbimentu di glucosamina cloridrato.
Ùn ci sò micca interazioni cunnisciute cù l'alimenti.
A dosa adatta di cloridrato di glucosamina dipende da parechji fattori cum'è l'età di l'utente, a salute, è parechje altre condizioni. A stu mumentu ùn ci hè micca abbastanza infurmazione scientifica per determinà una gamma adatta di dosi per u cloridrato di glucosamina. Tenite à mente chì i prudutti naturali ùn sò micca sempre necessariamente sicuri è i dosi ponu esse impurtanti. Assicuratevi di seguità l'indicazioni pertinenti nantu à l'etichette di i prudutti è cunsultate u vostru farmacista o medicu o altru prufessiunale sanitariu prima di aduprà.

(3R, 4R, 5S, 6R) -3-Amino-6- (Hydroxymethyl) Oxane-2,4,5-Triol Hydrochloride, 2-Amino-2-Deoxy-D-Glucosehydrochloride, 2-Amino-2-Deoxy- Beta-D-Glucopiranosa, 2-Amino-2-Deossi-Beta-D-Glucopiranosa Cloridrato, Amino Monosaccharide, Chitosamina Cloridrato, Chlorhidrato de Glucosamina, Cloridrato di Glucosamina, D-Glucosamina HCl, D-Glucosamina Cloridrato, Glucosina, Glucosina Glucosamina KCl, Glucosamina-6-Fosfatu.

Per amparà di più nantu à cume hè statu scrittu questu articulu, per piacè vedi u Base di dati cumpleta di Medicini naturali metodulugia.


  1. Kumar PNS, Sharma A, Andrade C. Un pilotu, un'inchiesta aperta di l'efficacità di a glucosamina per u trattamentu di a depressione maiò. Asian J Psychiatr. 2020; 52: 102113. Vede astrattu.
  2. Ma H, Li X, Zhou T, et al. Usu di glucosamina, infiammazione è suscettibilità genetica, è incidenza di diabete di tip 2: un studiu prospettivu in UK Biobank. Cura di u Diabete. 2020; 43: 719-25. Vede astrattu.
  3. Navarro SL, Levy L, Curtis KR, Lampe JW, Hullar MAJ. Modulazione di Microbiota Intestinale da Glucosamina è Chondroitin in una Prova Pilotu Randomizzata, Doppiu Cecu in Umani. Microorganismi. 2019 Nov 23; 7. pii: E610. Vede astrattu.
  4. Restaino OF, Finamore R, Stellavato A, et al. Supplementi alimentari europei di sulfatu di condroitina è glucosamina: Una valutazione sistematica di qualità è quantità paragunata à i farmaci Carbohydr Polym. 2019 15 d'ottobre; 222: 114984. Vede astrattu.
  5. Hoban C, Byard R, Musgrave I. Reazzioni avverse ipersensibili à a preparazione di glucosamina è cundroitina in Australia trà u 2000 è u 2011. Postgrad Med J. 2019 Oct 9. pii: postgradmedj-2019-136957. Vede astrattu.
  6. Kolasinski SL, Neogi T, Hochberg MC, et al. 2019 Guida di a Fundazione Americana di Reumatologia / Artrite per a gestione di l'artrosi di a manu, l'anca è u ghjinochju. Artrite Reumatol. 2020 Feb; 72: 220-33. Vede astrattu.
  7. Tsuruta A, Horiike T, Yoshimura M, Nagaoka I. Valutazione di l'effettu di l'amministrazione di un glucosamina chì cuntene supplementu nantu à biomarcatori per u metabolismu di a cartilagine in i ghjucatori di calciu: Un studiu randomizatu à doppiu cieco controllatu da placebo. Mol Med Rep.2018 Ott; 18: 3941-3948. Epub 2018 Aug 17. Vede u abstract.
  8. Ma H, Li X, Sun D, ​​et al. Associazione di l'usu abituale di glucosamina cun risicu di malatie cardiovascolari: studiu prospetticu in UK Biobank. BMJ. 2019 14 di Maghju; 365: l1628. Vede astrattu.
  9. Kanzaki N, Ono Y, Shibata H, Moritani T. U supplementu chì cuntene glucosamina migliora e funzioni locomotori in i sughjetti cù u dolore di ghjinochju: un studiu randomizatu, doppiu-cecu, controllatu da placebo. Clin Interv Aging. 2015; 10: 1743-53. Vede astrattu.
  10. Esfandiari H, Pakravan M, Zakeri Z, et al. Effettu di a glucosamina nantu à a pressione intraoculare: un prucessu clinicu randomizatu. Ochju. 2017; 31: 389-394.
  11. Murphy RK, Jaccoma EH, Rice RD, Ketzler L. Glucosamina cum'è Possibile Fattore di Risicu per u Glaucoma. Investite Ophthalmol Vis Sci 2009; 50: 5850.
  12. Eriksen P, Bartels EM, Altman RD, Bliddal H, Juhl C, Christensen R. Risicu di pregiudiziu è marca spieganu l'inconsistenza osservata in i prucessi nantu à a glucosamina per u sollievu sintomaticu di l'artrosi: una meta-analisi di provi controllati da placebo. Arthritis Care Res (Hoboken). 2014; 66: 1844-55. Vede astrattu.
  13. Murphy RK, Ketzler L, Rice RD, Johnson SM, Doss MS, Jaccoma EH. Integratori orali di glucosamina cum'è pussibule agente ipertensivu oculare. JAMA Ophthalmol 2013; 131: 955-7. Vede astrattu.
  14. Levin RM, Krieger NN è Winzler RJ. Tolleranza à a glucosamina è à l'acetilglucosamina in l'omu. J Lab Clin Med 1961; 58: 927-932.
  15. Meulyzer M, Vachon P, Beaudry F, Vinardell T, Richard H, Beauchamp G, Laverty S. Comparazione di farmacocinetica di glucosamina è livelli di fluidu sinoviale dopu l'amministrazione di glucosamina sulphate o glucosamine hydrochloride. Cartilagine Osteoarthritis 2008; 16: 973-9. Vede astrattu.
  16. Wu H, Liu M, Wang S, Zhao H, Yao W, Feng W, Yan M, Tang Y, Wei M. Biodisponibilità à digiunu comparativu è proprietà farmacocinetiche di 2 formulazioni di glucosamina cloridrato in volontarii sani maschi adulti cinesi. Arzneimittelforschung. 2012 Aug; 62: 367-71. Vede astrattu.
  17. Liang CM, Tai MC, Chang YH, Chen YH, Chen CL, Chien MW, Chen JT. A glucosamina inibisce a proliferazione indotta da fattore di crescita epidermica è a progressione di u ciclu cellulare in cellule epiteliali di pigmentu retinicu. Mol Vis 2010; 16: 2559-71. Vede astrattu.
  18. Raciti GA, Iadicicco C, Ulianich L, Vind BF, Gaster M, Andreozzi F, Longo M, Teperino R, Ungaro P, Di Jeso B, Formisano P, Beguinot F, Miele C. U stress reticulatu endoplasmaticu induttu da glucosamina affetta l'espressione GLUT4 via attivazione di u fattore di trascrizzione 6 in e cellule di u scheletru umanu di u topu è umanu. Diabetologia 2010; 53: 955-65. Vede astrattu.
  19. Kang ES, Han D, Park J, Kwak TK, Oh MA, Lee SA, Choi S, Park ZY, Kim Y, Lee JW. A modulazione O-GlcNAc in Akt1 Ser473 hè correlata cù l'apoptosi di cellule beta pancreatiche murine. Exp Cell Res 2008; 314 (11-12): 2238-48. Vede astrattu.
  20. Yomogida S, Hua J, Sakamoto K, Nagaoka I. A glucosamina suprime a produzzione interleuchina-8 è l'espressione ICAM-1 da cellule epiteliali coloniche umane HT-29 stimulate da TNF-alfa. Int J Mol Med 2008; 22: 205-11. Vede astrattu.
  21. Ju Y, Hua J, Sakamoto K, Ogawa H, Nagaoka I. Glucosamine, un amino monosaccharide naturale modula l'attivazione di e cellule endoteliali indotte da LL-37. Int J Mol Med 2008; 22: 657-62. Vede astrattu.
  22. Qiu W, Su Q, Rutledge AC, Zhang J, Adeli K. U stress reticulum endoplasmaticu induttu da glucosamina attenuisce a sintesi di l'apolipoproteina B100 per via di a segnalazione PERK. J Lipid Res 2009; 50: 1814-23. Vede astrattu.
  23. Ju Y, Hua J, Sakamoto K, Ogawa H, Nagaoka I. Modulazione di l'attivazione di cellule endoteliali indotte da TNF-alfa da glucosamina, un amino monosaccharide naturale. Int J Mol Med 2008; 22: 809-15. Vede astrattu.
  24. Ilic MZ, Martinac B, Samiric T, Handley CJ. Effetti di a glucosamina nantu à a perdita di proteoglicani da tendini, ligamenti è culture cumplicanti di capsule articulari. Osteoarthritis Cartilage 2008; 16: 1501-8. Vede astrattu.
  25. Toegel S, Wu SQ, Piana C, Unger FM, Wirth M, Goldring MB, Gabor F, Viernstein H. Comparazione trà effetti chondroprotettivi di glucosamina, curcumina è diacereina in condrociti C-28 / I2 stimulati da IL-1beta. Cartilagine Osteoarthritis 2008; 16: 1205-12. Vede astrattu.
  26. Lin YC, Liang YC, Sheu MT, Lin YC, Hsieh MS, Chen TF, Chen CH. Effetti chondroprotettivi di a glucosamina chì implicanu i percorsi di segnalazione p38 MAPK è Akt. Rheumatol Int 2008; 28: 1009-16. Vede astrattu.
  27. Scotto d’Abusco A, Politi L, Giordano C, Scandurra R. Un derivatu di peptidil-glucosamina affetta l’attività di IKKalpha kinase in i cundrociti umani. Arthritis Res Ther 2010; 12: R18. Vede astrattu.
  28. Shikhman AR, Brinson DC, Valbracht J, Lotz MK. Effetti metabolichi differenziali di glucosamina è N-acetilglucosamina in condrociti articulari umani. Osteoarthritis Cartilage 2009; 17: 1022-8. Vede astrattu.
  29. Uitterlinden EJ, Koevoet JL, Verkoelen CF, Bierma-Zeinstra SM, Jahr H, Weinans H, Verhaar JA, van Osch GJ. A glucosamina aumenta a produzzione di acidu ialuronicu in i spianti di sinoviu osteoartriticu umanu. BMC Musculoskelet Disord 2008; 9: 120. Vede astrattu.
  30. Hong H, Park YK, Choi MS, Ryu NH, Song DK, Suh SI, Nam KY, Park GY, Jang BC. A regulazione differenziale di COX-2 è MMP-13 in fibroblasti di a pelle umana da glucosamina-cloridrato. J Dermatol Sci 2009; 56: 43-50. Vede astrattu.
  31. Wu YL, Kou YR, Ou HL, Chien HY, Chuang KH, Liu HH, Lee TS, Tsai CY, Lu ML. Regolazione di glucosamina di l'infiammazione mediata da LPS in cellule epiteliali bronchiali umane. Eur J Pharmacol 2010; 635 (1-3): 219-26. Vede astrattu.
  32. Imagawa K, de Andrés MC, Hashimoto K, Pitt D, Itoi E, Goldring MB, Roach HI, Oreffo RO. L'effettu epigeneticu di a glucosamina è un fattore nucleare-kappa B (NF-kB) inibitore nantu à i condrociti umani primari - implicazioni per l'artrosi. Biochem Biophys Res Commun 2011; 405: 362-7. Vede astrattu.
  33. Yomogida S, Kojima Y, Tsutsumi-Ishii Y, Hua J, Sakamoto K, Nagaoka I. Glucosamine, un amino monosaccharide naturale, supprime dextran sulfate indotta da sodiu colite in ratti. Int J Mol Med 2008; 22: 317-23. Vede astrattu.
  34. Sakai S, Sugawara T, Kishi T, Yanagimoto K, Hirata T. Effettu di glucosamina è cumposti cunnessi nantu à a degranulazione di mastociti è gonfiore di l'arechja indotta da dinitrofluorobenzene in topi. Life Sci 2010; 86 (9-10): 337-43. Vede astrattu.
  35. Hwang MS, Baek WK. A glucosamina induce a morte di e cellule autofagiche attraversu a stimolazione di u stress ER in cellule di u cancer di glioma umanu. Biochem Biophys Res Commun 2010; 399: 111-6. Vede astrattu.
  36. Park JY, Park JW, Suh SI, Baek WK. A D-glucosamina regule in basso HIF-1alpha per inibizione di a traduzzione di e proteine ​​in e cellule di cancru di prostata DU145. Biochem Biophys Res Commun 2009; 382: 96-101. Vede astrattu.
  37. Chesnokov V, Sun C, Itakura K. A glucosamina suprime a proliferazione di e cellule DU145 di carcinoma prostaticu umanu per inibizione di a segnalazione STAT3. Cancer Cell Int 2009; 9:25. Vede astrattu.
  38. Tsai CY, Lee TS, Kou YR, Wu YL. A glucosamina inibisce a produzzione IL-8 mediata da IL-1beta in cellule di u cancer di prostata per attenuazione MAPK. J Cell Biochem 2009; 108: 489-98. Vede astrattu.
  39. Kim DS, Park KS, Jeong KC, Lee BI, Lee CH, Kim SY. A glucosamina hè un chimio-sensibilizatore efficace via l'inibizione transglutaminasi 2. Cancer Lett 2009; 273: 243-9. Vede astrattu.
  40. Kuo M, Zilberfarb V, Gangneux N, Christeff N, Issad T. O-glicosilazione di FoxO1 aumenta a so attività trascrizzionale versu u genu di glucosiu 6-fosfatasi. FEBS Lett 2008; 582: 829-34. Vede astrattu.
  41. Kuo M, Zilberfarb V, Gangneux N, Christeff N, Issad T. A modificazione O-GlcNAc di FoxO1 aumenta a so attività trascrizzionale: un rolu in u fenomenu di glucotossicità? Biochimie 2008; 90: 679-85. Vede astrattu.
  42. Naito K, Watari T, Furuhata A, Yomogida S, Sakamoto K, Kurosawa H, Kaneko K, Nagaoka I. Valutazione di l'effettu di a glucosamina nantu à un mudellu sperimentale di osteoartrite di rat. Life Sci 2010; 86 (13-14): 538-43. Vede astrattu.
  43. Weiden S è Wood IJ. U destinu di glucosamina cloridrato iniettatu per via endovenosa in l'omu. J Clin Pathol 1958; 11: 343-349.
  44. Satia JA, Littman A, Slatore CG, Galanko JA, White E. Associazioni di supplementi à base di erbe è di specialità cun risicu di cancheru pulmonariu è culurale in u studiu VITamini è Stile di Vita. Biomarcatori Epidemiol Cancer Prec 2009; 18: 1419-28. Vede astrattu.
  45. Audimoolam VK, Bhandari S. Nefrite interstiziale acuta indotta da glucosamina. Nephrol Dial Transplant 2006; 21: 2031. Vede astrattu.
  46. Ossendza RA, Grandval P, Chinoune F, Rocher F, Chapel F, Bernardini D. [Epatite colestatica acuta per glucosamina forte]. Gastroenterol Clin Biol. 2007 Apr; 31: 449-50. Vede astrattu.
  47. Wu D, Huang Y, Gu Y, Fan W. Efficacità di e diverse preparazioni di glucosamina per u trattamentu di l'artrosi: una meta-analisi di provi randomizati, doppiu cecu, controllati da placebo. Int J Clin Pract 2013; 67: 585-94. Vede astrattu.
  48. Provenza JR, Shinjo SK, Silva JM, Peron CR, Rocha FA. A glucosamina cumminata è u sulfatu di condroitina, una o trè volte à ghjornu, furnisce analgesia clinicamente pertinente in l'artrosi di u ghjinochju. Clin Rheumatol 2015; 34: 1455-62. Vede astrattu.
  49. Kwoh CK, Roemer FW, Hannon MJ, Moore CE, Jakicic JM, Guermazi A, Green SM, Evans RW, Boudreau R. Effettu di glucosamina orale nantu à a struttura articulare in individui cù u dolore cronicu di u ghjinochju: un studiu clinicu randomizatu, controllatu da placebo. Artrite Reumatol. 2014 Apr; 66: 930-9. Vede astrattu.
  50. Hochberg MC, Martel-Pelletier J, Monfort J, Möller I, Castillo JR, Arden N, Berenbaum F, Blanco FJ, Conaghan PG, Doménech G, Henrotin Y, Pap T, Richette P, Sawitzke A, du Souich P, Pelletier JP ; per nome di u Gruppu d'Investigazione MOVES. Sulfate di chondroitin cumbinatu è glucosamina per l'artrosi dolorosa di u ghjinochju: un prucessu multicentricu, randomizatu, doppiu cecu, di non inferiorità versus celecoxib. Ann Rheum Dis 2016; 75: 37-44. Vede astrattu.
  51. Cerda C, Bruguera M, Parés A. Epatotossicità associata à glucosamina è sulfatu di condroitina in pazienti cun malattie croniche di u fegatu. Mondu J Gastroenterol 2013; 19: 5381-4. Vede astrattu.
  52. Glucosamina per l'artrosi di ghjinochju - chì hè novu? Droga Ther Bull. 2008: 46: 81-4. Vede astrattu.
  53. Fox BA, Stephens MM. Cloridrato di glucosamina per u trattamentu di i sintomi di l'artrosi. Clin Interv Aging 2007; 2: 599-604. Vede astrattu.
  54. Veldhorst, MA, Nieuwenhuizen, AG, Hochstenbach-Waelen, A., van Vught, AJ, Westerterp, KR, Engelen, MP, Brummer, RJ, Deutz, NE, è Westerterp-Plantenga, MS à a caseina o a soia. Physiol Behav 3-23-2009; 96 (4-5): 675-682. Vede astrattu.
  55. Yue, J., Yang, M., Yi, S., Dong, B., Li, W., Yang, Z., Lu, J., Zhang, R., e Yong, J. Chondroitin sulfate è / o glucosamina cloridrato per a malattia di Kashin-Beck: un studiu randomizatu in cluster, controllatu da placebo. Osteoartrite. Cartilagine. 2012; 20: 622-629. Vede astrattu.
  56. Kanzaki, N., Saito, K., Maeda, A., Kitagawa, Y., Kiso, Y., Watanabe, K., Tomonaga, A., Nagaoka, I., è Yamaguchi, H. Effettu di un supplementu dieteticu chì cuntene cloridrato di glucosamina, chondroitin sulfate è quercetin glycosides nantu à l'artrosi sintomatica di u ghjinochju: un studiu randomizatu, doppiu cecu, controllatu da placebo. J.Sci.Food Agric. 15-3-2012; 92: 862-869. Vede astrattu.
  57. Sawitzke, AD, Shi, H., Finco, MF, Dunlop, DD, Harris, CL, Singer, NG, Bradley, JD, Silver, D., Jackson, CG, Lane, NE, Oddis, CV, Wolfe, F. , Lisse, J., Furst, DE, Bingham, CO, Reda, DJ, Moskowitz, RW, Williams, HJ, è Clegg, DO Efficacia clinica è sicurezza di glucosamina, chondroitin sulphate, a so cumbinazione, celecoxib o placebo presu per trattà l'artrosi di u ghjinochju: risultati di 2 anni da GAIT. Ann.Rheum.Dis. 2010; 69: 1459-1464. Vede astrattu.
  58. Jackson, CG, Plaas, AH, Sandy, JD, Hua, C., Kim-Rolands, S., Barnhill, JG, Harris, CL, e Clegg, DO A farmacocinetica umana di l'ingestione orale di glucosamina è di condroitina sulfata presa separatamente o in cumbinazione. Osteoartrite Cartilagine 2010; 18: 297-302. Vede astrattu.
  59. Dudics, V., Kunstar, A., Kovacs, J., Lakatos, T., Geher, P., Gomor, B., Monostori, E., è Uher, F. Potenziale condrogenicu di e cellule staminali mesenchimali da pazienti cun reumatoide artrite è artrosi: misurazioni in un sistema di microcultura. Cells Tissues. Organi 2009; 189: 307-316. Vede astrattu.
  60. Nandhakumar J. Efficacità, tollerabilità è sicurezza di un antiinflammatoriu multicomponente cù glucosamina cloridrato vs glucosamina sulfato vs un AINE in u trattamentu di l'artrosi di u ghjinochju - un studiu randomizatu, prospettivu, doppiu cecu, comparativu. Integr Med Clin J 2009; 8: 32-38.
  61. Kawasaki T, Kurosawa H, Ikeda H, et al. Effetti additivi di glucosamina o risedronatu per u trattamentu di l'artrosi di u ghjinochju cumbinatu cù l'eserciziu in casa: una prova prospettiva randomizata di 18 mesi J Bone Miner Metab 2008; 26: 279-87. Vede astrattu.
  62. Nelson BA, Robinson KA, Buse MG. Un altu glucosiu è glucosamina induce resistenza à l'insulina per mezu di diversi meccanismi in adipociti 3T3-L1. Diabetes 2000; 49: 981-91. Vede astrattu.
  63. Barone AD, Zhu JS, Zhu JH, et al. A glucosamina induce a resistenza à l'insulina in vivo affettendu a traslocazione GLUT 4 in u musculu scheletricu. Implicazioni per a tossicità di u glucosiu. J Clin Invest 1995; 96: 2792-801. Vede astrattu.
  64. Eggertsen R, Andreasson A, Andren L. Nisun cambiamentu di livelli di colesterolu cù un pruduttu di glucosamina dispunibule in cummerciu in i pazienti trattati cù droghe lipidiche: un prucessu cuntrullatu, aleatorizatu, apertu cross-over. BMCPharmacol Toxicol 2012; 13:10. Vede astrattu.
  65. Shankland WE. L'effetti di glucosamina è di chondroitin sulfate nantu à l'artrosi di a TMJ: un rapportu preliminariu di 50 pazienti. Cranio 1998; 16: 230-5. Vede astrattu.
  66. Liu W, Liu G, Pei F, et al. Malatia Kashin-Beck in Sichuan, Cina: rapportu di un prucessu terapeuticu apertu pilotu. J Clin Rheumatol 2012; 18: 8-14. Vede astrattu.
  67. Lee JJ, Jin YR, Lee JH, et al. Attività antipiastrinica di l'acidu carnosicu, un diterpene fenolicu da Rosmarinus officinalis. Planta Med 2007; 73: 121-7. Vede astrattu.
  68. Nakamura H, Masuko K, Yudoh K, et al. Effetti di l'amministrazione di glucosamina nantu à i pazienti cun artrite reumatoide. Rheumatol Int 2007; 27: 213-8. Vede astrattu.
  69. Yue QY, Strandell J, Myrberg O. L'usu concomitante di glucosamina pò potenziale l'effettu di a warfarina. U Centru di Monitorizazione Uppsala. Disponibile à: www.who-umc.org/graphics/9722.pdf (Accessu à u 28 d'aprile 2008).
  70. Knudsen J, Sokol GH. Interazzione potenziale glucosamina-warfarin resultante in un aumentu di u rapportu nurmalizatu internaziunale: Casu rapportu è rivista di a literatura è a basa di dati MedWatch. Farmacoterapia 2008; 28: 540-8. Vede astrattu.
  71. Muniyappa R, Karne RJ, Hall G, et al. A glucosamina orale per 6 settimane à dosi standard ùn causa micca o aggrava a resistenza à l'insulina o disfunzione endoteliale in sughjetti magri o obesi. Diabetes 2006; 55: 3142-50. Vede astrattu.
  72. Tannock LR, Kirk EA, King VL, et al. A supplementazione di glucosamina accelera l'aterosclerosi precoce ma micca tardiva in topi carenti di recettori LDL. J Nutr 2006; 136: 2856-61. Vede astrattu.
  73. Pham T, Cornea A, Blick KE, et al. A glucosamina orale in dosi aduprate per trattà l'artrosi aggrava a resistenza à l'insulina. Am J Med Sci 2007; 333: 333-9. Vede astrattu.
  74. Messier SP, Mihalko S, Loeser RF, et al. Glucosamina / chondroitin cumbinata cù eserciziu per u trattamentu di l'artrosi di u ghjinochju: un studiu preliminariu. Cartilagine Osteoarthritis 2007; 15: 1256-66. Vede astrattu.
  75. Stumpf JL, Lin SW. Effettu di a glucosamina nantu à u cuntrollu di u glucosu. Ann Pharmacother 2006; 40: 694-8. Vede astrattu.
  76. Qiu GX, Weng XS, Zhang K, et al. [Un prucessu clinicu multi-centrale, randomizatu, cuntrullatu di glucosamina cloridrato / sulfatu in u trattamentu di l'artrosi di u ghjinochju]. Zhonghua Yi Xue Za Zhi 2005; 85: 3067-70. Vede astrattu.
  77. Clegg DO, Reda DJ, Harris CL, et al. Glucosamina, sulfatu di condroitina, è i dui in cumbinazione per l'artrosi dolorosa di u ghjinochju. N Engl J Med 2006; 354: 795-808. Vede astrattu.
  78. McAlindon T. Perchè i prucessi clinichi di glucosamina ùn sò più uniformi pusitivi? Rheum Dis Clin Nord Am 2003; 29: 789-801. Vede astrattu.
  79. Tannis AJ, Barban J, Conquer JA. Effettu di a supplementazione di glucosamina nantu à e concentrazioni di glucosiu plasmaticu à digiunu è non digiunu è insuline seriche in individui sani. Cartilagine Osteoarthritis 2004; 12: 506-11. Vede astrattu.
  80. Weimann G, Lubenow N, Selleng K, et al. U sulfatu di glucosamina ùn reagisce micca cun l'anticorpi di i pazienti cun trombocitopenia indotta da eparina. Eur J Haematol 2001; 66: 195-9. Vede astrattu.
  81. Rozenfeld V, Crain JL, Callahan AK. Possibile aumentu di l'effettu warfarin da glucosamina-chondroitin. Am J Health Syst Pharm 2004; 61: 306-307. Vede astrattu.
  82. Guillaume MP, Peretz A.Possibile associazione trà u trattamentu di glucosamina è tossicità renale: cummentà a lettera da Danao-Camara. Arthritis Rheum 2001; 44: 2943-4. Vede astrattu.
  83. Danao-Camara T. Effetti secundarii putenziali di u trattamentu cù glucosamina è chondroitin. Arthritis Rheum 2000; 43: 2853. Vede astrattu.
  84. Yu JG, Boies SM, Olefsky JM. L'effettu di u sulfatu di glucosamina orale nantu à a sensibilità à l'insulina in i sughjetti umani. Diabetes Care 2003; 26: 1941-2. Vede astrattu.
  85. Hoffer LJ, Kaplan LN, Hamadeh MJ, et al. U sulfatu puderia medià l'effettu terapeuticu di u sulfatu di glucosamina. Metabolismu 2001; 50: 767-70 .. Vede astrattu.
  86. Braham R, Dawson B, Goodman C. L'effettu di a supplementazione di glucosamina nantu à e persone chì sperimentanu un dolore regulare di ghjinochju. Br J Sports Med 2003; 37: 45-9. Vede astrattu.
  87. Scroggie DA, Albright A, Harris MD. L'effettu di a supplementazione di glucosamina-chondroitin nantu à i livelli di emoglobina glicosilata in i pazienti cun diabete mellitus di tip 2: un prucessu clinicu randomizatu cuntrullatu da placebo, in doppiu ciechi. Arch Intern Med 2003; 163: 1587-90. Vede astrattu.
  88. Tallia AF, Cardone DA. Esacerbazione di l'asma assuciata à u supplementu di glucosamina-chondroitin. J Am Board Fam Pract 2002; 15: 481-4 .. Vede astrattu.
  89. Du XL, Edelstein D, Dimmeler S, et al. Iperglicemia inibisce l'attività endoteliale di l'ossidu nitru sintasa per modificazione post-traslazionale in u situ Akt. J Clin Invest 2001; 108: 1341-8. Vede astrattu.
  90. Pavelka K, Gatterova J, Olejarova M, et al. Utilizazione di sulfatu di glucosamina è ritardu di a progressione di l'artrosi di u ghjinochju: Un studiu di 3 anni, randomizatu, controllatu da placebo, doppiu cecu. Arch Intern Med 2002; 162: 2113-23. Vede astrattu.
  91. Adebowale AO, Cox DS, Liang Z, et al. Analisi di u cuntenutu di glucosamina è sulfatu di chondroitin in i prudutti cummercializati è di a permeabilità Caco-2 di e materie prime di chondroitin sulfate. JANA 2000; 3: 37-44.
  92. Nowak A, Szczesniak L, Rychlewski T, et al. I livelli di glucosamina in e persone cù malatie cardiache ischemiche cù e senza diabete di tip II. Pol Arch Med Wewn 1998; 100: 419-25. Vede astrattu.
  93. Olszewski AJ, Szostak WB, McCully KS. Glucosamina in plasma è galattosamina in malatie cardiache ischemiche. Aterosclerosi 1990; 82: 75-83. Vede astrattu.
  94. Yun J, Tomida A, Nagata K, Tsuruo T. U stress regulatu da u glucosiu conferisce resistenza à VP-16 in e cellule di u cancheru umanu attraversu una spressione diminuita di DNA topoisomerase II. Oncol Res 1995; 7: 583-90. Vede astrattu.
  95. Pouwels MJ, Jacobs JR, Span PN, et al. L'infuzione à breve termine di glucosamina ùn influenza micca a sensibilità à l'insulina in l'omu. J Clin Endocrinol Metab 2001; 86: 2099-103. Vede astrattu.
  96. Monauni T, Zenti MG, Cretti A, et al. Effetti di l'infuzione di glucosamina nantu à a secrezione di insulina è l'azione di l'insulina in l'omu. Diabetes 2000; 49: 926-35. Vede astrattu.
  97. Das A Jr, Hammad TA. Efficacità di una cumbinazione di cloridrato di glucosamina FCHG49, sulfate di condroitina di sodiu à pocu pesu moleculare è ascorbatu di manganese in a gestione di l'artrosi di u ghjinochju. Osteoarthritis Cartilage 2000; 8: 343-50. Vede astrattu.
  98. Cunsigliu Alimentariu è Nutrizionale, Istitutu di Medicina. Prese Dietetiche di Riferimentu per Vitamina A, Vitamina K, Arsenicu, Bore, Cromu, Rame, Iodiu, Ferru, Manganese, Molibdenu, Nichel, Siliziu, Vanadiu è Zincu. Washington, DC: National Academy Press, 2002. Disponibile à: www.nap.edu/books/0309072794/html/.
  99. A glucosamina aumenta i livelli di lipidi sierici è a pressione sanguigna? Lettera di u farmacista / Lettera di u prescrittore 2001; 17: 171115.
  100. Reginster JY, Deroisy R, Rovati LC, et al. Effetti à longu andà di u sulfatu di glucosamina nantu à a prugressione di l'artrosi: un studiu randomizatu, cuntrullatu da placebo. Lancet 2001; 357: 251-6. Vede astrattu.
  101. Almada A, Harvey P, Platt K. Effetti di u sulfatu di glucosamina orale cronica annantu à l'indice di resistenza à l'insulina à digiunu (FIRI) in individui non diabetici. FASEB J 2000; 14: A750.
  102. Leffler CT, Philippi AF, Leffler SG, et al. Glucosamina, chondroitin, è ascorbate di manganese per a malattia degenerativa di l'articuli di u ghjinochju o di a schiena bassa: un studiu pilotu randomizatu, doppiu cecu, controllatu da placebo. Mil Med 1999; 164: 85-91. Vede astrattu.
  103. Shankar RR, Zhu JS, Barone AD. L'infuzione di glucosamina in ratti simula a disfunzione di e cellule beta di u diabete mellitus non insulinodipendente. Metabolismu 1998; 47: 573-7. Vede astrattu.
  104. Rossetti L, Hawkins M, Chen W, et al. L'infusione in vivo di glucosamina induce resistenza à l'insulina in normoglicemici ma micca in topi cuscienti iperglicemici. J Clin Invest 1995; 96: 132-40. Vede astrattu.
  105. Houpt JB, McMillan R, Wein C, Paget-Dellio SD. Effettu di u cloridrato di glucosamina in u trattamentu di u dolore di l'artrosi di u ghjinochju. J Rheumatol 1999; 26: 2423-30. Vede astrattu.
  106. Kim YB, Zhu JS, Zierath JR, et al. L'infuzione di glucosamina in topi pregiudica rapidamente a stimolazione di l'insulina di u fosfoinositide 3-kinase ma ùn altera micca l'attivazione di Akt / proteina kinase B in u musculu scheletricu. Diabetes 1999; 48: 310-20. Vede astrattu.
  107. Holmang A, Nilsson C, Niklasson M, et al. L'induzione di a resistenza à l'insulina da a glucosamina riduce u flussu di sangue ma micca i livelli interstiziali nè di glucosiu nè d'insulina. Diabetes 1999; 48: 106-11. Vede astrattu.
  108. Giaccari A, Morviducci L, Zorretta D, et al. Effetti in vivo di glucosamina nantu à a secrezione di l'insulina è a sensibilità à l'insulina in u topu: pussibile rilevanza per e risposte disadattive à l'iperglicemia cronica. Diabetologia 1995; 38: 518-24. Vede astrattu.
  109. Balkan B, Dunning BE. A glucosamina inibisce a glucokinasi in vitro è produce una compromissione specifica di glucosiu di a secrezione di insulina in vivo in ratti. Diabetes 1994; 43: 1173-9. Vede astrattu.
  110. Adams ME. Hype nantu à a glucosamina. Lancet 1999; 354: 353-4. Vede astrattu.
  111. Gruenwald J, Brendler T, Jaenicke C. PDR per Medicinali à base di erbe. 1a ed. Montvale, NJ: Medical Economics Company, Inc., 1998.
  112. Schulz V, Hansel R, Tyler VE. Fitoterapia Raziunale: Una Guida di u Medicu per a Medicina Erboristica. Terry C. Telger, trad. 3a ed. Berlinu, GER: Springer, 1998.
  113. Blumenthal M, ed. A Cummissione Tedesca E Monografie E: Guida Terapeutica à i Medicinali à base di Erbe. Trans. S. Klein. Boston, MA: Cunsigliu Botanicu Americanu, 1998.
  114. Monografie nantu à l'usi medicinali di e droghe vegetali. Exeter, UK: European Scientific Co-op Phytother, 1997.
Ultima rivista - 23/10/2020

Cunsigliatu

Ciò chì hè accadutu quandu i redattori di forma anu scambiatu l'allenamenti per un mese

Ciò chì hè accadutu quandu i redattori di forma anu scambiatu l'allenamenti per un mese

è vo avete mai pigliatu un prublema di Forma o tate in u no tru itu web (ciao!), apete chì imu grandi fan di pruvà novi allenamenti. (Vede: 20 modi per gua ate da a vo tra rutina di al...
6 secreti per fà chì i cibi freschi durenu più longu

6 secreti per fà chì i cibi freschi durenu più longu

Quandu facemu quella purga ettimanale di l'alimenti avariati in u frigorifero, pare chì gua emu i no tri oldi cù que tu, oprattuttu quandu i tratta di l'articuli fre chi è ani c...