9 Cunsiglii per affrontà Longu Soggiorni Ospedalieri
Cuntenutu
- 1. Stà cunnessu cù u mondu esternu
- 2. Dumandate di purtà u vostru propiu cibu
- 3. Prufittate di i servizii d'arte curativi
- 4. Arricate vi cunfortu
- 5. Purtate u vostru propiu bagnu
- 6. Fate e dumande è voce e vostre preoccupazioni
- 7. Stà divertitu u megliu chì pudete
- 8. Circate u sustegnu da l'altri cù a stessa cundizione
- 9. Parlate cù un cunsiglieru
- U fondu
Campà cù una malattia cronica pò esse disordinatu, imprevedibile, è sfida fisica è emotiva. Aghjustate in un longu sughjornu in ospedale per una fiamma, complicazione, o chirurgia è pudete esse à a fine di u vostru spiritu.
Cum'è guerrieru di a malatia di Crohn è studiente di medicina di u 4u annu, sò statu à tempu u malatu è u prufessiunale di medicina.
Eccu alcuni consiglii per affrontà chì aghju pigliatu per a strada:
1. Stà cunnessu cù u mondu esternu
Passà u tempu cù i so amati rompe a ghjurnata, porta tante risate, è distrae da u dulore è u stress di un sughjornu in ospedale.
I nostri cari spessu si sentenu impotenti quandu simu malati è dumandemu ciò ch'elli ponu fà per aiutà. Esse onestu è lasciate li dipinghje e unghie o portavvi un pastu cucinatu in casa o un libru di culore per adulti.
Quandu i visitatori in persona sò fora di limiti, i nostri amati sò solu un video chat. Ùn pudemu micca esse capaci di abbraccià li, ma pudemu ancu ride per u telefunu, ghjucà à ghjochi virtuali, è mustrà u nostru amore.
2. Dumandate di purtà u vostru propiu cibu
In una dieta speciale o odià l'alimentu di l'ospedale? A maiò parte di i pavimenti di l'ospedale permettenu à i pazienti di tene l'alimentu etichettatu in a stanza di nutrizione.
A menu chì ùn sia micca NPO (vale à dì chì ùn pudete micca piglià nunda per bocca) o in una dieta speciale prescritta in ospedale, allora di solitu pudete portà u vostru propiu cibu.
Personalmente seguitu un mischju trà a dieta specifica di carboidrati è a dieta paleo per aiutà à trattà a mo malattia di Crohn è preferiscu micca manghjà l'alimentu di l'ospedale. Dumandu à a mo famiglia di cunservà u frigorifero cun suppa di zucca butternut, pollu chjaru, pasticcini di tacchinu, è qualsiasi altri favori di flare chì mi sentu.
3. Prufittate di i servizii d'arte curativi
Cum'è studiente di medicina, dumandu sempre à i mo pazienti s'elli beneficeranu di qualsiasi di l'arte curative dispunibili, cume u toccu curativo, reiki, musicoterapia, arte terapia è terapia per animali domestici.
I cani di terapia sò i più populari è portanu tanta gioia. Se site interessatu à l'arti curativi, parlate cù a vostra squadra medica.
4. Arricate vi cunfortu
Nunda ùn mi face sente più cum'è un malatu malatu chè di vestisce un vestitu d'ospedale. Purtate u vostru pijama, sudore è biancheria intima comodi se pudete.
Camicie in pigiama buttone è T-shirt sciolte permettenu un accessu IV è portu faciule. In alternativa, pudete aduprà a cammisa di l'ospedale in cima è i vostri pantaloni o scrub di l'ospedale in fondu.
Imballate puru e vostre pantofule. Mantene li accantu à u vostru lettu per pudè sculiscialli rapidamente è tene e calzette pulite è fora di u pavimentu bruttu di l'ospedale.
Pudete ancu purtà e vostre proprie cuverte, linzoli è cuscini. Una manta fugliale calda è u mo propiu cuscinu mi cunsolanu sempre è ponu arricchisce una stanza d'ospedale bianca noiosa.
5. Purtate u vostru propiu bagnu
Sò quandu sò malatu o viaghju è ùn aghju micca u mo lavatu visu o creme idratante preferitu, a mo pelle si sente brutta.
L'ospedale furnisce tutti i basi, ma portà u vostru vi farà sentire più cum'è voi stessu.
Ricumandemu di purtà un saccu cù questi articuli:
- deodorante
- savonu
- lavà a faccia
- idratante
- spazzola à denti
- pasta di denti
- shampoo
- condizionatore
- shampoo seccu
Tutti i piani di l'ospedale duveranu avè dusce. Se vi sentite dispiacenti, dumandate à duscia. L'acqua calda è l'aria vapurosa duverianu fà vi sente più in salute è più umanu. È ùn vi scurdate di i vostri scarpi di duscia!
6. Fate e dumande è voce e vostre preoccupazioni
Durante i giri, assicuratevi chì i vostri duttori è infermieri spieghinu l'argottu medicu in termini accessibili.
Se avete una domanda, parlate (o forse ùn puderete micca dumandà finu à u giru u ghjornu dopu).
Assicuratevi di aduprà u studiente di medicina se ci hè unu in a squadra. U studiente hè spessu una grande risorsa chì hà u tempu di pusà è spiegà a vostra situazione, qualsiasi prucedure, è u vostru pianu di trattamentu.
Sì ùn site micca cuntentu di a vostra cura, parlate. Ancu se qualcosa simplice cum'è un situ IV vi molesta, dite qualcosa.
M'arricordu d'avè un IV postu nantu à u latu di u mo polzu chì era doloroso ogni volta chì mi muviu. Questa era a seconda vena chì pruvamu, è ùn vulia micca scumudà l'infermiera avendu ch'ella mi appicchessi una terza volta. L'IV m'ha fastidiatu per tantu tempu chì aghju infine dumandatu à l'infermiera di trasladalla in un altru situ.
Quandu qualcosa vi infastidisce è influenza a vostra qualità di vita, parlate. Avissi avutu prima.
7. Stà divertitu u megliu chì pudete
Noia è stanchezza sò duie lagnanze cumune in l'uspidale. Cù vitali frequenti, sangue di prima matinata, è vicini rumurosi, ùn puderete micca riposà assai.
Purtate u vostru laptop, telefonu, è caricatori in modu da pudè passà megliu u tempu. Puderete esse sorpresi da l'attività chì pudete fà da a vostra stanza d'ospedale:
- Binge-guardate i più recenti successi di Netflix.
- Torna à guardà i vostri filmi preferiti.
- Scaricate una app di meditazione.
- Ghjurnale nantu à a vostra sperienza.
- Leghjite un libru.
- Amparate à maglia.
- Imprestate video ghjochi è filmi da l'uspidale, se dispunibule.
- Décorate a vostra stanza cù u vostru arte, uttene bè carte, è fotografie.
- Ciarlate cù u to cumpagnu di stanza.
Se sì capace, uttene qualchì muvimentu in ogni ghjornu. Pigliate giri intornu à u pianu; dumandate à a vostra infermiera s'ellu ci hè un giardinu di pazienti o qualsiasi altre belle zone da visità; o catturà qualchì raghju fora s’ellu face u caldu.
8. Circate u sustegnu da l'altri cù a stessa cundizione
E nostre famiglie è amichi cari cercanu di capisce ciò chì passemu, ma ùn ponu micca veramente ottene senza sperienza vissuta.
Circate l'altri chì campanu cù a vostra cundizione pò aiutà à ricurdà chì ùn site micca solu in stu viaghju.
Aghju trovu chì e cumunità in ligna chì favurizeghjanu l'autenticità è a pusitività risoninu di più per mè. Personalmente adupru Instagram, a Fondazione Crohn & Colitis, è l'app IBD Healthline per parlà cù l'altri chì passanu assai di e stesse difficoltà.
9. Parlate cù un cunsiglieru
L'emuzioni sò forti in l'uspidale. Va bè di sentasi tristu, di pienghje, è d'esse scumudatu. Spessu, un bon gridu hè tuttu ciò chì ci vole per ritruvà in traccia emotivamente.
Tuttavia, se site veramente in lotta, ùn duverebbe micca avè da soffre solu.
A depressione è l'ansietà sò cumuni in e persone chì campanu cun condizioni croniche, è à volte i medicamenti ponu aiutà.
A terapia di parlà ogni ghjornu hè spessu dispunibile in l'uspidale. Ùn vi vergugnate micca di a psichiatria chì participa à a vostra cura. Sò una risorsa in più per aiutavvi à lascià l'uspidale per un bellu viaghju di guarigione.
U fondu
Sè site campatu cù una cundizione chì vi impone di passà più di a vostra bona parte di tempu in l'uspidale, sappiate chì ùn site micca solu. Mentre pò sentì chì ùn finisce mai, fà ciò chì si pò per sentesi cunfortu è curà a vostra salute mentale pò fà chì si senti un pocu più tollerabile.
Jamie Horrigan hè un quartu annu studiente di medicina à settimane solu da principià a so residenza di medicina interna. Hè una difensora passiunata di a malatia di Crohn è crede veramente in u putere di nutrimentu è di vita di vita. Quandu ùn hè micca a cura di i pazienti à l'uspidale, a pudete truvà in cucina. Per alcune fantastiche, senza glutine, paleo, AIP, è ricette SCD, cunsiglii di vita, è per seguità u so viaghju, assicuratevi di seguità nantu à u so blog, Instagram, Pinterest, Facebook è Twitter.