Cosa hè l'ascessu anale, e cause principali è cume si tratta
Cuntenutu
- Chì sò e cause
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cura postoperatoria
- Possibili complicazioni
L'abscessu anale, perianale o anorettale hè a furmazione di una cavità piena di pus in a pelle intornu à l'anu, chì pò causà sintomi cume u dolore, soprattuttu quandu si evacuanu o si sedenu, l'apparizione di un buccu doloroso in a zona anale, sanguinamentu o eliminazione di secrezione giallastra.
Di solitu, l'ascessu si forma quandu i batteri infectanu a regione è causanu una intensa infiammazione, cù l'accumulazione di pus. U trattamentu hè fattu da u chirurgu, chì richiede un drenaggiu di l'ascessu è, in certi casi, l'usu di l'antibiotici per qualchi ghjornu.
Chì sò e cause
L'ascessu perianale hè causatu da una infezzione batterica di a pelle di l'anu è di a regione perineu, di solitu per via di l'ostruzzione di e ghiandole chì producenu mucus in a regione anale, facilitendu l'installazione di batteri. Alcune di e condizioni chì causanu un risicu di formazione di ascessi sò:
- Malattia infiammatoria di l'intestinu, cum'è a malattia di Crohn o a colite ulcerosa;
- Hidradenite suppurativa;
- Infezioni di u rettu, cum'è amebiasi, limfogranuloma venerale, tubercolosi o schistosomiasi rettale;
- Fissura anale;
- Cancer anorectal;
- Immunità compromessa;
- Avè subitu una chirurgia in a regione anorettale, cume emorroidoidomia, episiotomia o prostatectomia, per esempiu.
Generalmente, queste condizioni causanu infiammazione in u tessutu di u rettu è di l'anu, facilitendu l'accumulazione di batteri è a furmazione di pus. Capite megliu e cause, i sintomi è u trattamentu di a proctite.
Principali sintomi
U sintomu principale di l'ascessu perianale hè u dolore in a regione di l'anu è di u perineu, soprattuttu quandu si evacuanu o si sedenu, ma chì pò diventà costante quandu a lesione s'aggrava. Scuprite puru altre cause maiò di dolore quandu evacuate.
Se a lucazione di l'ascessu hè più esterna, un pezzu dolorosu, caldu è rossu pò ancu esse vistu in a zona anale. In certi casi, ci pò esse sanguinamentu è frebba. Quandu l'ascessu hè rottu, a secrezione purulenta pò scappà, riducendu cusì a pressione nantu à a pelle è u dolore.
U diagnosticu di l'ascessu anale hè fattu da u chirurgu generale o coloproctologu, attraversu l'analisi di a regione è esami cum'è anoscopia, ultrasuoni, tomografia computata o risonanza magnetica, chì identificanu a dimensione è a prufundità di a lesione. E analisi di sangue, cume un conteggio di sangue completo, ponu aiutà à valutà a gravità di l'infezzione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'abscessu anale si face cù u so drenaggiu, da u chirurgu generale o coloproctologu, u più prestu pussibule, postu chì a persistenza di l'ascessu aumenta u risicu di una infezzione generalizata.
Sicondu a dimensione è u locu di l'ascessu, a cirurgia di drenagiu pò esse realizata cù anestesia lucale o cù più putenti cum'è spinali o epidurali. In abscessi grossi, pò esse necessariu di lascià una fossa per qualchi ghjornu in u situ.
Per trattà una fistula, u duttore pò fà un tagliu o mette un materiale per stimulà a guarigione è a chjusura di u percorsu. Inoltre, l'antibiotici ponu esse indicati se l'ascessu hè grande è hà una grande zona infiammatoria, o se u paziente presenta rischi d'infezione generalizata, cume in casi di diabete, immunità compromessa o obesità, per esempiu.
Cura postoperatoria
Dopu a cirurgia, u duttore pò ricumandà u riposu, l'usu di antidolorifici è di bagni di seduta cù acqua calda, per via di u so effettu antiinfiammatorio.
U duttore pianificherà rivalutazioni in 1 à 2 settimane, per osservà a guarigione è per identificà s'ellu ci hè drenaje di secrezioni chì indicanu fistole. In certi casi, l'ascessu pò vultà, soprattuttu se u trattamentu iniziale ùn hè micca statu fattu currettamente o s'ellu ci hè una malattia chì provoca l'infiammazione di u situ è facilita a furmazione di a lesione.
Possibili complicazioni
Hè assai cumunu per l'ascessu di fà nasce una fistula anale, chì hè a furmazione di un percorsu chì cullega duie regioni, chì pò nasce trà l'anu è a vagina, l'utru, e vie urinarie o altre parti di l'intestinu, per esempiu. Scuprite ciò chì hè a fistula anale è cumu trattallu.
Inoltre, altre cumplicazioni chì l'ascessu anale pò causà sò l'implicazione di u sfintere anale, causendu incontinenza fecale, o una infezzione necrotizante, chì hè quandu i batteri ghjunghjenu à i tessuti vicini, cum'è a pelle, i musculi è u grassu.
Inoltre, se u trattamentu ùn hè micca fattu in modu currettu, hè pussibule chì i batteri righjunghjinu u sangue, causendu una infezzione generalizata, chì pò ancu purtà à a morte.