Achalasia: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
Achalasia hè una malattia di l'esofago caratterizata da l'assenza di movimenti peristaltici chì spinghjenu l'alimentu in u stomacu è da u restringimentu di u sfintere esofageu, chì provoca difficoltà à inghjuttà solidi è liquidi, tosse notturna è perdita di pesu, per esempiu.
Sta malattia pò accade à ogni età, tuttavia hè più cumuna trà l'età di 20 è 40 anni è hà una progressione progressiva cù l'anni. Hè impurtante chì l'achalasia sia identificata è trattata rapidamente in modu chì cumplicazioni cum'è carenze nutrizionali, prublemi respiratorii è ancu u cancheru di l'esofago ponu esse evitati.
Cause di Achalasia
Achalasia accade per via di un cambiamentu di i nervi chì innervanu i musculi esofagi, dendu à una diminuzione o assenza di contrazioni musculari chì permettenu u passaghju di l'alimentu.
Achalasia ùn hà ancu una causa ben stabilita, però si crede chì pò accadere à causa di malatie autoimmune è infezioni virali. Inoltre, i casi di achalasia da causa di a malattia di Chagas per via di l'usura di i nervi esofagi causati da Trypanosoma cruzi, chì hè l'agente infettivu rispunsevule di a malatia di Chagas.
Principali sintomi
I sintomi principali di achalasia sò:
- Difficultà à inglutisce solidi è liquidi;
- Dolore di pettu;
- Reflux gastricu;
- Tosse di notte;
- Infezioni di e vie aeree;
- Prublemi di respirazione.
Inoltre, hè pussibule di nutà a perdita di pesu per via di menu assunzione di alimenti è di difficoltà per svuotà l'esofago.
Cumu hè u diagnosticu
A diagnosi di achalasia hè fatta da u gastroenterologu o medicu generale per mezu di l'analisi di i sintomi è l'osservazione di l'esofago per mezu di testi specifici, cume l'endoscopia digestiva superiore, a radiografia cù u cuntrastu di l'esofago, stomacu è duodenu, è a manometria esofagea.
In certi casi, pò ancu esse necessariu di fà una biopsia per verificà se i sintomi presentati sò in relazione cù u cancheru o altre malatie. I test richiesti sò aduprati micca solu per cunclude u diagnosticu ma ancu per definisce a gravità di a malatia, chì hè impurtante per u duttore per stabilisce u trattamentu.
Trattamentu Achalasia
U trattamentu per l'achalasia hà scopu di allargà l'esofago per permettà à l'alimentu di passà currettamente à u stomacu. Per questu, alcune tecniche sò aduprate, cum'è u riempimentu di un palloncinu in l'esofago per ingrandà permanentemente fasci musculari, è l'usu di nitroglicerina è imblocatori di calciu prima di pranzi, chì aiutanu à rilassà u sfintere è à diminuisce i sintomi.
A chirurgia aduprata in questu trattamentu consiste in taglià e fibre musculari di l'esofago, è malgradu l'effetti secondari, hè statu dimustratu chì hè a tecnica più efficace in u trattamentu per l'achalasia.