11 alimenti chì sò boni per u cervellu
Cuntenutu
- 1. Tè verde
- 2. Salmon
- 3. Cioccolatu fondu
- 4. Semi di zucca
- 5. Pumata
- 6. U levitu di biera
- 7. I cavuli di Bruxelles
- 8. U brocciu
- 9. Latte
- 10. Ovu
- 11. Aranciu
- Ricette sane chì stimulanu u cervellu
- 1. Insalata di pumata cun ovu cottu
- 2. Salmon in salsa d'aranciu
A dieta per avè un cervellu sanu deve esse ricca in pesci, semi è verdure perchè sti alimenti anu omega 3, chì hè un grassu essenziale per u funziunamentu currettu di u cervellu.
Inoltre, hè ancu impurtante d'investisce in u cunsumu di alimenti ricchi di vitamine è minerali, postu chì anu sustanze antioxidanti putenti chì aiutanu à prevene i danni à i neuroni, migliurendu a memoria è mantenendu u cervellu alimentatu. Questi alimenti ponu ancu aiutà à prevene u sviluppu di malatie cum'è depressione, dimenza, Alzheimer o Parkinson, per esempiu.
Per uttene sti benefici, hè impurtante cunsumà sti cibi ogni ghjornu, in più di ùn passà parechje ore senza manghjà, chì u cervellu hè facilmente senza energia, bevi 1,5 à 2 litri d'acqua à ghjornu, perchè se u corpu hè disidratatu u u cervellu ùn funziona micca bè, è evite e bevande alcoliche, chì sò tossiche per u cervellu.
L'alimentu per u funziunamentu currettu di u cervellu deve esse parte di una dieta equilibrata è sana, chì pò esse fatta sottu a guida di un nutrologu o nutrizionistu in modu individualizatu secondu e necessità di ogni persona.
1. Tè verde
U tè verde, chjamatu scientificamente Camellia sinensis, hà caffeina in a so composizione chì migliora a vigilenza, migliora l'umore aumentendu i livelli di serotonina in u cervellu, migliora a memoria è aumenta a concentrazione, chì vi permette di sviluppà attività da ghjornu à ghjornu cun più focus, migliorendu e prestazioni .
Stu tè hà ancu L-teanina chì hè un amminuàcidu impurtante per aumentà l'attività di i neurotrasmittenti, cum'è GABA, chì riduce l'ansietà è cuntribuisce à a sensazione di rilassamentu di u corpu.
Inoltre, u tè verde hà flavonoidi è catechine cù prupietà antioxidanti è antiinflamatorie chì prutegenu u cervellu da i danni causati da i radicali liberi è riducenu u risicu di sviluppà malatie cum'è Parkinson è Alzheimer.
Cumu cunsumà: pigliate circa 2 o 3 tazze à ghjornu, aduprendu tè verde foglia, saccu da tè o polvere. Tuttavia, stu tè ùn deve esse pigliatu dopu à i pasti perchè a caffeina pregiudica l'assorbimentu di ferru, calciu è vitamina C da u corpu è ancu di notte, per ùn disturbà u sonnu.
2. Salmon
U salmone hè una ottima fonte di omega 3, chì hè essenziale per custruisce e cellule cerebrali è nervose, chì sò essenziali per accelerà e risposte cerebrali, facilitendu l'apprendimentu è migliorendu a memoria.
Alcuni studii mostranu ancu chì l'omega 3 di salmone sembra aiutà à riduce a depressione migliorendu a produzzione è a funzione di neurotrasmettitori cum'è serotonina è dopamina.
Cumu cunsumà: u salmone si pò manghjà arrustitu, affumicatu, marinatu o grillatu almenu 3 volte à settimana.
3. Cioccolatu fondu
A cicculata scura hè ricca in flavonoidi, catechine è epicatechine chì anu azzione antioxidante riducendu i danni à e cellule cerebrali è stimulendu l'ossigenazione cerebrale, chì pò aiutà à migliorà l'apprendimentu è à diminuisce u declinu mentale naturale di l'invecchiamentu, in particulare a memoria. Dunque, a cicculata scura pò aiutà à prevene l'Alzheimer o Parkinson.
Inoltre, stu tipu di cicculata aumenta ancu a sensazione di benessere perchè cuntene triptofanu in a so cumpusizione, chì hè un aminoacidu essenziale per a produzzione di serotonina da u cervellu.
Cumu cunsumà: manghjate solu da 25 à 30 grammi o un quatratu di cicculata scura à ghjornu, dopu à pranzu o cena. Ideale, a cicculata scura duveria avè almenu 70% di cacao in a so cumpusizione.
4. Semi di zucca
I semi di zucca sò ricchi in antioxidanti cum'è acidi fenolici è flavonoidi chì inibiscenu l'azzione di i radicali liberi in e cellule cerebrali è diminuiscenu i danni à u cervellu.
Sti graneddi sò una surghjente eccellente di minerali cum'è u ferru, u zincu, u ramu è u magnesiu, chì sò impurtanti per migliurà u funziunamentu di i neuroni, è a capacità di amparera è di memoria, essendu assai utili per prevene l'Alzheimer è u Parkinson.
Cumu cunsumà: si pò cunsumà a semente di zucca in forma arrustita, bollita o tostata, in forma di farina in torte è pani o in vitamine o suchji, per esempiu.
5. Pumata
U pumadoru hà licopenu è fisetin in a so cumpusizione chì anu azzione antiinflamatoria è antiossidante aiutendu à riduce l'infiammazione di i neuroni è u stress ossidativu causatu da i radicali liberi è, dunque, aiuta à prevene malatie chì affettanu u cervellu cum'è Alzheimer, ischemia cerebrale è sequestru.
Cumu cunsumà: u pumadoru hè un fruttu assai versatile è pò esse cunsumatu in a so forma naturale ma ancu trasfurmatu cum'è pasta, zuppa, suchju, salsa, polvere o concentratu.
6. U levitu di biera
U lievitu di birra hè una bona fonte di vitamine B, proteine è minerali, chì aiutanu à migliurà e cundizioni per a trasmissione di l'infurmazioni da i neuroni, migliurendu a capacità di memoria.
Inoltre, u lievitu di biera aumenta a quantità di neurotrasmettitore GABA in u cervellu, aiutendu à ristabilisce l'equilibriu di i neuroni, necessariu per u funziunamentu currettu di u cervellu.
Cumu cunsumà: u lievitu di birra pò esse cunsumatu in forma di polvere o di capsule è per avè tutti i benefici cunsuma solu 1 à 2 cucchiai di levitu di birra in polvere à u ghjornu mischiatu cù cibu o 3 capsule, 3 volte à ghjornu, cun i pasti principali.
7. I cavuli di Bruxelles
I cavoletti di Bruxelles sò una verdura cruciferosa chì hà sulforafani, vitamina C è omega 3, chì sò ottimi antioxidanti aiutendu à prevene è prevene a morte di e cellule cerebrali.
Alcuni studii mostranu ancu chì i cavoletti di Bruxelles anu canferol, un cumpostu cù una potente azzione antiinfiammatoria chì pò aiutà à riduce u risicu di malatie cerebrali proinflamatorie cum'è l'Alzheimer, per esempiu.
Stu cavulu hè ancu riccu in minerali cum'è u fosforu è i ferri impurtanti per u funziunamentu di i neuroni, mantenendu u cervellu in bona salute.
Cumu cunsumà: pudete cucinà i cavoletti di Bruxelles è serve da antipasti o cum'è piattu principale.
8. U brocciu
Perchè cuntene flavonoidi, vitamina C è K è glucosinolati cù azzione antioxidante, u brocciu hè un alimentu eccellente per mantene u cervellu in bona salute. A vitamina K hè ancu impurtante per a furmazione di sfingolipidi, un tipu di grassu cuntenutu in e cellule cerebrali, prutegge e cellule, mantene u cervellu sano, è aiuta à migliorà a memoria.
Cumu cunsumà: u brocciu pò esse manghjatu cottu o crudu in insalate, risu, gratin o suchji, per esempiu.
9. Latte
U latte cuntene triptofanu chì hè un aminòcidu essenziale per a produzzione di serotonina da u cervellu è chì regule e zone cerebrali responsabili di u comportamentu alimentariu, l'umore, a dipendenza è a depressione, oltre à aiutà à migliorà e prestazioni di u cervellu è a memoria, è aiuta à dorme più tranquillu, chì hè essenziale per almacenà l'infurmazioni amparate.
Cumu cunsumà: u latte pò esse pigliatu puru, in vitamine o adupratu in a preparazione di torte, torte o dessert, per esempiu.
10. Ovu
L'ovu hè una bona fonte di nutrienti in relazione cù a salute di u cervellu, cumprese e vitamine B6 è B12, u folatu è u colina. E vitamine B è l'acidu folicu sò di primura per u sviluppu di u cervellu è per a furmazione di i cumpunenti di i neuroni, migliurendu u so funziunamentu. Alcuni studii mostranu chì a carenza di acidu folicu pò esse ligata à a demenza in l'anziani è chì e vitamine B, in particulare l'ovu B12, aiutanu à diminuisce a perdita di memoria cumuna in l'anzianu è à luttà contr'à a depressione.
A colina, invece, hè un nutriente essenziale per a furmazione di acetilcholine in u cervellu, chì hè un neurotrasmettitore chì aiuta à regulà l'umore è a memoria.
Cumu cunsumà: l'ovu pò esse manghjatu cottu ogni ghjornu, aghjuntu à insalate o adupratu per preparà torte o dessert, per esempiu. Amparate à inserisce l'ovu in a dieta in modu sanu.
11. Aranciu
L'aranciu hè riccu in vitamina C, un putente antioxidante chì funziona cummattendu i radicali liberi chì ponu dannà i neuroni, dunque questu fruttu pò aiutà à migliurà a memoria è à riduce u risicu di sviluppà Alzheimer.
Alcuni studii mostranu chì una arancia media à ghjornu furnisce a quantità quotidiana di vitamina C chì u corpu hà bisognu.
Cumu cunsumà: l'aranciu pò esse cunsumatu in a so forma naturale, in suchji o vitamine.
Ricette sane chì stimulanu u cervellu
Alcune ricette chì usanu questi alimenti per aumentà u cervellu è sò veloci, facili da preparà è assai nutritivi includenu:
1. Insalata di pumata cun ovu cottu
Ingredienti
- 2 pumate tagliate à tagliu o 1 tazza di pumate cherry dimezzate;
- 1 ovu cottu tagliatu in fette;
- 1 tazza è mezu di brocciu cottu;
- 1 cucchiaia di semi di zucca pelata arrustita;
- Oliu extravergine d'oliva;
- Salt à gustu à stagione.
Modu di preparazione
In una suppera, mette tutti l'ingredienti è mischjà. Aghjunghjite un filu d'oliu d'oliva è di sale per condimentà. Servite dopu. Questa insalata hè una grande opzione cum'è principiante.
2. Salmon in salsa d'aranciu
Ingredienti
- 4 filetti di salmone cù a pelle;
- 400 grammi di cavoletti di Bruxelles;
- Succu di 2 aranci;
- 2 cucchiai d'oliu d'oliva vergine extra;
- Mezza tazza di erba cipollina tritata;
- 1 piccula salsa di coriandre fresca;
- Salt è pepe neru appena macinatu à gustu.
Modu di preparazione
Scaldate u fornu à 200 ° C. Fate una teglia cù una foglia d'aluminiu o carta pergamena. In una suppera, mischjà i cavoletti di Bruxelles, erba cipollina, coriandru, oliu d'oliva, sale è pepe. Sparite stu mischju nantu à a teglia da fornu. Condimentate i filetti di salmone cun sale è pepe è mettiteli sopra i cavoletti di Bruxelles. Pone u suchju d'aranciu nantu à i filetti di salmone è infornate per circa 15 minuti. Dopu serve cum'è un portu principale. Da dessert, pudete manghjà un quatratu di cicculata scura.