Cumu deve esse l'alimentu di a petra renale?
Cuntenutu
- 1. Bei più acqua
- 2. Succu d'aranciu o di limonu
- 3. Evite e proteine eccessive
- 4. Diminuisce u salinu
- 5. Evite l'alimenti ricchi in ossalatu
- 6. Tè sciappaticu
- Chì ùn manghjà micca quandu avete calcari renali
- Menu Pietre di Rene
Per eliminà i picculi calcoli renali è impedisce à l'altri di furmassi, hè impurtante di beie almenu 2,5L d'acqua à ghjornu è di fà attenzione cù a vostra dieta, cume evità u cunsumu eccessivu di carne è riduce u cunsumu di sale.
Ci sò 4 tippi di calcoli renali: ossalatu di calciu, acidu uricu, struvite è cistina, è ogni tippu richiede una cura diversa in l'alimentu. Tuttavia, ùn hè micca sempre pussibule cunnosce u tippu di petra chì avete, perchè per questu hè necessariu espulsà una petra attraversu l'urina è piglialla per analisi di laburatoriu.
Cusì, per prevene a furmazione di tutti i tippi di pietre, i seguenti guida sò da seguità:
1. Bei più acqua
Ci vole à beie almenu 2 à 3 litri d'acqua à ghjornu. A causa principale di i calcoli renali si verifica perchè ci hè poca acqua per eliminà i rifiuti di u corpu per l'urina, dunque l'idratazione curretta hè u primu passu per impedisce a furmazione di calcoli renali.
Hè ancu impurtante di ricurdà chì a quantità ideale d'acqua varieghja secondu u pesu, duvendu cunsumà circa 35 ml d'acqua per ogni kilogramu di pesu. Cusì, una persona chì pesa 70 kg deve beie almenu 2,45 L d'acqua à ghjornu, è più grande hè u pesu, più acqua hè necessaria per idratà bè u corpu. Vede quantu acqua da beie secondu l'età.
2. Succu d'aranciu o di limonu
Bei 1 vetru di suchju d'aranciu o limonata ogni ghjornu, quandu site sicuru chì e petre ùn sò micca ossalatu di calciu, chì sti frutti sò ricchi di acidu citricu, chì quandu cunsumati, danu origine à un sale chjamatu citrate, chì impedisce a furmazione di cristalli è petre in u corpu.
3. Evite e proteine eccessive
L'ingestione eccessiva di proteine di carne o di qualsiasi pruduttu animale, cum'è u burru, per esempiu, aumenta a produzzione di acidu uricu, un altru cumpunente maiò di i calcoli renali. U cunsumu 1 bistecca media un ghjornu per pranzu è cena hè abbastanza per una bona nutrizione.
4. Diminuisce u salinu
U sodiu, unu di i principali cumpunenti di u sale, facilita a deposizione di sali in u corpu è, dunque, deve esse evitata. Oltre à u sale cumunu adupratu per staghjunà i cibi, i prudutti industrializati cum'è spezie tagliate in cubetti, insalate, tagliatelle istantanee è carni trasfurmate cum'è pancetta, prisuttu, prisuttu, salsiccia è Bologna, sò ancu ricchi di sale è devenu esse evitati. Vede a lista di l'alimenti ricchi in sodiu.
5. Evite l'alimenti ricchi in ossalatu
Evità l'ossalatu in eccessu in a dieta aiuta à prevene principalmente i casi di pietre di ossalatu di calciu. Cusì, u calciu ùn hè micca a causa principale di ste petre, ma l'alimenti ricchi in ossalatu, cum'è arachidi, rabarbara, spinach, barbabietole, cicculata, tè neru è patate dolce.
Cusì, sti cibi devenu esse cunsumati in piccule quantità, è una bona strategia hè di cunsumalli inseme cù prudutti ricchi in calciu, cum'è u latte è i prudutti lattichi, chì u calciu riduce l'assorbimentu di ossalatu in l'intestinu, diminuendu a furmazione di rene. petre. Vede più nantu à ogni tipu di petra à: Cosa fà per ùn avè micca un'altra crisa di pietra di rene.
6. Tè sciappaticu
Piglià u tè chì rompe a petra ogni ghjornu finu à 3 settimane favurisce l'eliminazione di i calcoli renali, chì questu tè hà un'azione diuretica è hà proprietà chì rilassanu l'uretere, chì sò i canali chì piglianu l'urina da i reni à a vescica. Hè durante u passaghju di a petra per l'uretere chì nasce u dolore, cunnisciutu cum'è unu di i peggiori dolori chì una persona pò avè, è hè per quessa chì u tè pò aiutà in questu prucessu. Vede un altru rimediu casanu per i calcoli renali.
Vede ancu stu video induve tutte e cura impurtanti durante a dieta di calciu renale sò spiegate:
Chì ùn manghjà micca quandu avete calcari renali
Qualchissia cù un ciottulu in i reni pò eliminallu attraversu u pipì, è per quessa hè impurtante di beie assai liquidi finu à u puntu di fà circa 2 litri di pisci à ghjornu.
L'alimenti chì ùn si ponu manghjà sò sale, salcicce, salsicce, salsicce, panini, spinaci, barbabietole, prezzemolo, amandule, okra, rabarbara, patate dolce. Altri chì devenu ancu esse evitati sò: arachidi, noci, pepe, marmellata, crusca di granu, frutta stella, tè neru o tè mate.
Menu Pietre di Rene
U tavulu seguente mostra l'esempiu di un menù di 3 ghjorni per prevene l'apparizione di novi calcoli renali.
Snack | Ghjornu 1 | Ghjornu 2 | Ghjornu 3 |
Breakfast | 1 vetru di latte + 2 fette di pane integrale cun ovu | 1 yogurt semplice + 2 bastoncini di granola + 1 pezzu di papaia | 1 vetru di suchju d'aranciu + 1 tapioca cù furmagliu |
Spuntinu di a mattina | 1 vetru di suchju verde cun limone, kale, ananas è acqua di coccu | 1 aranciu + 3 biscotti sani | 1 purè di banana cù cannella |
Pranzu cena | 4 col di risu + 2 col di fasgioli + 100 g di carne cotta cù ligumi | 1 filettu di pesciu à u fornu + purè di patate + insalata di cavulu brasatu | 100 g di pullastru in salsa bianca + pasta integrale + lattuga, carota è insalata di granu |
Spuntinu dopu meziornu | 1 yogurt + 5 biscotti à granu interu cù cagliata | vitamina avocatu | 1 yogurt + 1 cucchiaia di farina d'avena + pane integrale cù furmagliu |
Questa dieta pò influenzà in particulare e persone cun una storia di calcoli renali in a famiglia è e persone chì anu avutu calcoli renali in un certu tempu in a so vita, impedendu l'apparizione di nuove pietre.