15 cibi ricchi in rame
Cuntenutu
- 1. Fegatu di vitellu à a griglia
- 2. Coriandro, foglia secca
- 3. Anacardi arrustiti
- 4. Noci di Brasile crude
- 5. Semi
- 6. Bella papaia cruda
- 7. Chiccu di caffè arrustitu
- 8. Farina di soia
- 9. Raw Jurubeba
- 10. Amandula arrustita
- 11. Funghi
- 12. Arachidi
- 13. Cioccolatu fondu
- 14. Noce crudu
- 15. Avena cruda
- Chì hè a quantità cutidiana raccomandata?
- Ciò chì pò causà una mancanza di rame
- Ciò chì pò causà eccessu di rame
U ramu hè prisente in l'acqua è in certi alimenti cum'è u fegatu di vitellu, coriandru, amandula, cicculata o semi di lino.
U ramu hè un minerale chì si trova in u sangue, u fegatu, u cervellu, u core è u rene è hè impurtante per e varie funzioni di u corpu, cume a produzzione di energia, a furmazione di globuli rossi, a furmazione di l'osse. Inoltre, u ramu hè ancu un antioxidante, chì aiuta à prutege e cellule da i danni possibili, prevenendu u invichjamentu prematuru è ancu l'apparizione di malatie gravi cum'è u cancer.
A carenza di rame in u corpu hè rara, chì a quantità di rame truvata in l'alimentu hè abbastanza per soddisfà i bisogni di rame chì u corpu hà bisognu. In certi casi, l'accumulazione eccessiva di rame in u corpu pò ancu accadere, chì pò causà diarrea o gustu metallicu in bocca, per esempiu.
Alcuni di i cibi più ricchi in rame sò:
1. Fegatu di vitellu à a griglia
U fegatu hè un alimentu riccu in rame, soprattuttu s'ellu hè grillatu, è in 100g di fegatu grillatu ci sò 12,58 mg di rame.
Una dieta chì include fegatu in modu moderatu hè impurtante perchè hè un alimentu riccu in nutrienti chì pò esse benefiziu in u trattamentu di alcune malatie, cum'è l'anemia.
Capite di più nantu à a bistecca di fegatu.
2. Coriandro, foglia secca
U coriandru pò esse cunsumatu in forma di foglie, sementi o radiche, tuttavia l'usu di a foglia di coriandru disidratatu hè a forma più raccomandata perchè hè riccu in rame, postu chì in 100g di a foglia disidratata, ci sò 4,09 mg di rame.
U coriandru hè una erba aromatica impurtante in l'alimentu perchè, cum'è altre erbe aromatiche, aghjusta sapore è nutrienti à i piatti è pò esse adupratu in insalate, zuppe, risu o pasta.
Vede cumu u coriandru prevene u cancheru è migliurà a digestione.
3. Anacardi arrustiti
L'anacardiu arrustitu hè riccu in rame, è in 100g di a noce ci sò 1,92 mg di rame.
L'anacardiu hè eccellente per a salute perchè hà parechji vantaghji, postu chì hà pruprietà antioxidanti è hè riccu in boni grassi, è pò esse cunsumatu in spuntini, insalate o in forma di burru.
Scopre 10 benefici per a salute di l'anacardi.
4. Noci di Brasile crude
A noce di Brasile hè una oleaginosa chì pò esse cunsumata cruda, in insalate, cereali, dessert o cun fruttu, tuttavia u so cunsumu in forma cruda hè raccomandatu, perchè 100g di noce di Brasile hà 1,79 mg di rame, purtendu cusì, vari benefici per a salute.
Inoltre, hà assai benefici per a salute cume abbassà u colesterolu, prevene alcuni tippi di cancheru, rinfurzà u sistema immunitariu o mantene a salute di u core, postu chì hè riccu in proteine, fibre, vitamine è rame.
Amparate 8 benefici per a salute di e noci di Brasile (è cume cunsumà).
5. Semi
I Semi cum'è sesamu è u linu cuntenenu una bona quantità di rame, postu chì 100g di sesame hà 1,51 mg di rame è 100g di lino anu 1,09 mg di rame.
U sesamu è u linu di linu sò alimenti eccellenti per una alimentazione sana perchè anu assai vantaghji cume aiutà cù a perdita di pesu, riducendu u risicu di malatie cardiache, abbassendu u colesterolu o aiutendu à cuntrullà u zuccherinu in sangue.
Vede 7 vantaghji principali di i semi di lino è cumu aduprà.
6. Bella papaia cruda
In ogni 100g di papaia formosa ci sò 1,36 mg di rame, chì face di a papaia un bonu alimentu quandu vulete una dieta equilibrata.
A papaia formosa hè un tipu di papaia è hà parechji benefici per a salute, principalmente in u livellu digestivu perchè aiuta à a digestione è l'assorbimentu di l'alimentu, è perchè hè ricca in ferru, calciu, vitamina K è rame, chì sò nutrienti essenziali per un funziunamentu currettu di l'urganisimu.
Scopre 8 benefici per a salute di a papaia è cumu cunsumà.
7. Chiccu di caffè arrustitu
U chiccu di caffè tostatu, chì pò esse macinatu è adupratu per fà u caffè, hè riccu in rame, postu chì 100g di granu cuntene 1,30 mg di rame.
U chiccu di caffè hà parechji benefici per a salute, chì ponu esse acquistati attraversu u cunsumu di caffè. U caffè hà una grande quantità di nutrienti, cum'è a caffeina, chì aiuta à luttà contr'à a fatica, prevene è migliurà i mal di testa o prutege u core.
Capite 7 Benefici per a salute di u caffè.
8. Farina di soia
A soia pò esse cunsumata in forma di granu cottu, farina o attraversu una proteina texturizata, è in forma di farina hà una quantità di rame di 1,29 mg in 100 g di farina di soia, chì aiuta à l'equilibriu di i livelli di rame. In u corpu .
A soia hè una oleaginosa ricca in fibre, acidi grassi, omega 3 è vitamine, chì hè usata cum'è alleata per riduce u risicu di malatie cardiache, regulà i livelli di zuccheru è aiutà cù a perdita di pesu.
Amparate ciò chì hè a soia, i benefici è cumu si preparanu.
9. Raw Jurubeba
Jurubeba pò esse adupratu in tè per infusione, tintura o suchju di radice è, principalmente, in a so forma cruda hè riccu in rame, cù 1,16 mg di rame in ogni 100g di jurubeba.
Jurubeba hè una pianta medicinale chì pò esse aduprata in u trattamentu di malatie cum'è l'anemia, prublemi digestivi, in u trattamentu di a congestione nasale, o in cucina, per preparà bevande alcoliche.
Vede ciò chì hè a jurubeba, à chì serve è cumu cunsumalla.
10. Amandula arrustita
L'amandula pò esse manghjata in insalate, cù yogurt, frutti, in dessert, crudi o tostati, l'amandula arrustita essendu più ricca in rame, cù 0,93 mg di rame in ogni 100 g.
L'amandula hè un oliu d'oliu riccu in bona grassa, proteine, fibre è vitamine, è hè assai impurtante in salute perchè aiuta à regulà l'intestinu, l'appetitu è sviluppà l'osse in modu sanu è prevene e malatie cardiache.
Scopre 5 benefici per a salute di l'amandule.
11. Funghi
Ci sò parechji tippi di funghi, in ogni modu, Shiitake è funghi marroni sò i più ricchi in rame, postu chì 100g di funghi Shiitake crudi anu 0,9 mg di rame è 100g di funghi bruni crudi anu 0,5 mg di rame è, ponu esse aduprati in insalate, pasta o panini.
I funghi sò boni fonti di vitamine, putassiu, fosforu, seleniu è ramu, aiutanu à regulà a pressione sanguigna, diminuiscenu u risicu di malatie renali è malatie cardiache.
Vede i tippi di funghi è 9 vantaghji principali per a salute.
12. Arachidi
L'arachide hè un oleaghju chì pò esse adupratu crudu o arrustitu, in insalate, dessert, pasta o stuzzichini. In 100 g di arachidi crude ci sò 0.78 mg di rame è, ogni 100g di arachidi tostate hà 0.68 mg di rame, essendu un cumpunente impurtante di una dieta equilibrata.
Questa oleaginosa hè ricca in vitamine, proteine è boni grassi, cume l'omega 3, chì aiutanu à prutege u core, evitendu l'apparizione di malatie cardiache o aterosclerosi.
Amparate 9 benefici di l'arachidi è cumu cunsumà
13. Cioccolatu fondu
U cicculata scura pò esse cunsumatu in pasticchi, in dessert o cù frutti è, per ogni 100g, cuntene 0,77 mg di rame, ciò chì ne face un bon alliatu per una dieta equilibrata.
U megliu cicculata per a salute hè u mediu amaru perchè hà una percentuale più alta di cacao è altri nutrienti chì aiutanu à a salute di u core è prutegge e cellule, prevenu l'invecchiamentu prematuru è luttanu contro i livelli di colesterolu.
Scuprite chì hè u megliu cicculata per a salute.
14. Noce crudu
Stu fruttu seccu pò esse manghjatu seccu o crudu, in dessert, in insalate o in pasta, è in ogni 100g di noce ci hè 0.75 mg di rame.
A noce hè un fruttu seccu riccu in vitamine, fibre, grassi boni è rame è aiuta à regulà u colesterolu, à perde pesu è à aumentà l'energia.
Vede cumu cunsumà frutti secchi senza ingrassà.
15. Avena cruda
L'avena pò esse cunsumata in fiocchi, farina o granola, per fà biscotti, torte, torte, pani o paste, è presenta 0,44 mg di rame in ogni 100g d'avena cruda.
L'avena hè un cereale riccu in vitamine, fibre è antioxidanti, chì aiuta à cuntrullà i livelli di zuccheru è di colesterolu in sangue è prutege u core.
Capite 5 vantaghji principali per a salute di l'avena.
Chì hè a quantità cutidiana raccomandata?
L'ingestione media di rame raccomandata per un adultu sanu varia tipicamente da 0,9 mg a 2,7 mg per ghjornu. In i zitelli, trà 1 annu è 13 anni, l'ingestione media di rame varia trà 0,34 è 0,7 mg di rame per ghjornu.
Ciò chì pò causà una mancanza di rame
A poca quantità di rame in u corpu hè rara, ma quandu accade pò avè complicazioni cum'è anemia, una diminuzione di a quantità di globuli bianchi in u sangue, cunnisciuta cum'è neutropenia, o disturbi in u livellu di l'osse, cume fratture.
Ciò chì pò causà eccessu di rame
U ramu pò ancu esse truvatu in l'acqua di u rubinettu quandu passa per a fontaneria di rame.In questu casu, un ingressu eccessivu di rame pò causà gustu metallicu in bocca, salivazione eccessiva, nausea, vomitu, brucia in u stomacu, sanguinamentu gastrointestinale è diarrea.