Cosa hè Ameloblastoma è Cumu Trattà
Cuntenutu
Ameloblastoma hè un tumore raru chì cresce in l'osse di a bocca, in particulare in a mascella, causendu sintomi solu quandu hè assai grande, cum'è gonfiore di a faccia o difficoltà à spostà a bocca. In altri casi, hè cumunu chì sia rilevatu solu durante l'esami di rutina à u dentistu, cum'è i raggi X o a risonanza magnetica, per esempiu.
Generalmente, l'ameloblastoma hè benignu è hè più cumunu in l'omi trà l'età di 30 è 50, tuttavia, hè ancu pussibule chì un ameloblastoma di tippu unicisticu apparisca ancu prima di l'età di 30.
Ancu s'ellu ùn hè micca periculosu per a vita, l'ameloblastoma distrugge gradualmente l'ossu di a mascella è, dunque, u trattamentu cù chirurgia deve esse fattu u più prestu pussibule dopu u diagnosticu, per caccià u tumore è prevene a distruzzione di l'osse in bocca.
Radiografia di ameloblastomaPrincipali sintomi
In a maiò parte di i casi, l'ameloblastoma ùn causa micca sintomi, essendu scupertu per casu durante i cuntrolli di rutina à u dentistu. Tuttavia, alcune persone ponu sperimentà sintomi cum'è:
- Gonfiore in a mascella, chì ùn face male;
- Sanguinamentu in bocca;
- Spustamentu di certi denti;
- Difficultà à move a bocca;
- Sensazione di zingara in faccia.
U gonfiore causatu da l'ameloblastoma apparisce di solitu in a mascella, ma pò ancu accade in a mascella. In certi casi, a persona pò ancu avè un dolore debule è costante in a regione molare.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di ameloblastoma hè fattu cù a biopsia per valutà e cellule tumorali in laboratorio, tuttavia, u dentistu pò suspettà di ameloblastoma dopu esami à raggi X o tomografia computerizzata, riferendu u paziente à un dentistu specialistu in a zona.
Tipi di ameloblastoma
Ci sò 3 tippi principali di ameloblastoma:
- Ameloblastoma unicisticu: hè caratterizatu da esse in una cista è hè spessu un tumore mandibulare;
- Ameloblastomamulticisticu: hè u tippu u più cumunu di ameloblastoma, chì si verifica soprattuttu in a regione molare;
- Ameloblastoma perifericu: hè u tippu u più raru chì tocca solu i tessuti molli, senza influenzà l'ossu.
Ci hè ancu un ameloblastoma malignu, chì hè pocu cumunu ma pò cumparisce ancu senza esse precedutu da un ameloblastoma benignu, chì pò avè metastasi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ameloblastoma deve esse guidatu da un dentistu è, di solitu, si face per mezu di una chirurgia per rimuovere u tumore, a parte di l'ossu chì hè stata colpita è una parte di u tessutu sanu, impedendu chì u tumore si ripete.
Inoltre, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di radioterapia per rimuovere e cellule tumorali chì ponu esse rimaste in bocca o per trattà ameloblastomi assai picculi chì ùn richiedenu micca chirurgia.
In i casi i più gravi, in i quali hè necessariu rimuovere assai ossi, u dentistu pò fà una ricostruzione di a mascella per mantene l'estetica è a funzionalità di l'osse di u visu, aduprendu pezzi d'ossu presi da un'altra parte di u corpu.