Anemia cronica: chì hè, cause, cumu identificà è trattamentu
Cuntenutu
L'anemia cronica, chjamata ancu anemia di malatie croniche o ADC, hè un tipu d'anemia chì nasce in cunsequenza di malatie croniche chì interferiscenu in u prucessu di furmazione di cellule sanguigne, cume neoplasmi, infezioni da funghi, virus o batteri, è malatie autoimmune , principalmente artrite reumatoide.
A causa di e malatie di evoluzione lenta è prugressiva, ci ponu esse cambiamenti in u prucessu di furmazione di i globuli rossi è di u metabolismu di u ferru, chì si traduce in anemia, essendu più frequente in i pazienti ospedalizati di più di 65 anni.
Cumu identificà
U diagnosticu di l'anemia cronica hè basatu annantu à u risultatu di u conte di sangue è a misurazione di u ferru in u sangue, ferritina è trasferrina, perchè i sintomi presentati da i pazienti sò generalmente legati à a malattia sottostante è micca à l'anemia stessa.
Cusì, per a diagnosi di ADC da fà, u duttore analizza u risultatu di u conte di sangue, pudendu verificà a diminuzione di a quantità di emoglobina, dimensione variata di globuli rossi è cambiamenti morfologichi, in più di u risultatu di u cuncentrazione di ferru in u sangue, chì in a maiò parte di i casi hè diminuita è l'indice di saturazione di trasferrina, chì hè ancu bassu in stu tipu d'anemia. Amparate più nantu à i testi chì cunfermanu l'anemia.
Cause principali
E cause principali di l'anemia di malatie croniche sò malatie chì progressanu lentamente è causanu infiammazione progressiva, cume:
- Infezioni cronichi, cum'è pneumonia è tuberculosi;
- Miocardite;
- Endocardite;
- Bronchiectasi;
- Abscesu pulmonariu;
- Méningite;
- Infezzione da u virus HIV;
- Malatie autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide è u lupus eritematosu sistemicu;
- A malatia di Crohn;
- Sarcoidosis;
- Limfoma;
- Mieloma Multiplu;
- Cancer;
- Malatia renale.
In queste situazioni, hè cumunu chì per via di a malattia, i globuli rossi cumincianu à circulà in u sangue per menu tempu, i cambiamenti in u metabolismu di u ferru è a furmazione di l'emoglobina o a midula ossea ùn sò micca efficaci in quantu à a produzzione di nuovi globuli rossi, chì si traduce in anemia.
Hè impurtante chì e persone diagnosticate cù qualsiasi tippu di malatie cronica sianu periodicamente monitorate da u duttore, per mezu di testi fisichi è di laburatoriu, per verificà a risposta à u trattamentu è l'occorrenza di cunsequenze, cum'è l'anemia, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Di solitu, nisun trattamentu specificu hè stabilitu per l'anemia cronica, ma per a malattia responsabile di stu cambiamentu.
Tuttavia, quandu l'anemia hè assai severa, u duttore pò raccomandà l'amministrazione di eritropoietina, chì hè l'ormone incaricatu di stimulà a produzzione di globuli rossi, o supplementazione di ferru secondu u risultatu di u conte di sangue è di a misurazione di u ferru sericu è di a transferrina ., per esempiu.