Anemia da carenza di ferru: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di anemia da carenza di ferru
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per l'anemia da carenza di ferru
L'anemia da carenza di ferru hè un tipu d'anemia chì si verifica per mancanza di ferru in u corpu, chì diminuisce a quantità di emoglobina è, dunque, di globuli rossi, chì sò e cellule sanguine incaricate di trasportà l'ossigenu in tutti i tessuti di u corpu. Cusì, ci sò sintomi cum'è debulezza, scuragimentu, stanchezza faciule, pelle pallida è sensazione di svenimentu, per esempiu.
U trattamentu per l'anemia da carenza di ferru si face per mezu di supplementazioni di ferru per circa 4 mesi è una dieta ricca in alimenti chì cuntenenu ferru, cum'è fasgioli neri, carne è spinaci, per esempiu.
Sta malatia hè grave è pò mette in periculu a vita di una persona quandu i livelli di emoglobina sò inferiori à 11 g / dL per e donne è 12 g / dL per l'omi. Questu hè potenzialmente seriu perchè pò impedisce d'avè una chirurgia necessaria.
Sintomi di anemia da carenza di ferru
Inizialmente, l'anemia da carenza di ferro presenta sintomi sottili chì ùn sò micca sempre rimarcati da a persona, ma cume a mancanza di ferru in u sangue s'aggrava, i sintomi diventanu più apparenti è frequenti, essendu:
- Stanchezza;
- Debbulezza generalizata;
- Somnolenza;
- Difficultà per praticà esercizii;
- Sturdimentu;
- Sensazione di sturdimentu o svenimentu;
- Palumite cutanea è mucosa di l'ochji;
- Difficultà di cuncentrazione;
- A memoria scade;
- Mal di testa;
- Unghie debule è fragile;
- Pelle secca;
- Dolore à e gambe;
- Gonfiore à e cavichje;
- Perdita di capelli;
- Mancanza d'appitittu.
L'anemia da carenza di ferru hè più faciule per accade in donne è zitelli, persone cun abitudini vegetariani o chì facenu spessu donazioni di sangue.
Per scopre u risicu di avè anemia, selezziunate i sintomi chì pudete sperimentà in u test di sintomi seguenti:
- 1. Mancanza d'energia è stanchezza eccessiva
- 2. Pelle pallida
- 3. Mancanza di vuluntà è poca pruduttività
- 4. Mal di testa custante
- 5. Facilità d'irritabilità
- 6. Impulsibile spiegazione di manghjà qualcosa di stranu cum'è u mattone o l'argilla
- 7. Perdita di memoria o difficultà di cuncentrazione
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'anemia da carenza di ferru hè fattu per mezu di un conteggio di sangue completo, in cui sò osservate a quantità di emoglobina è i valori di RDW, VCM è HCM, chì sò indici presenti in u conte di sangue, in più di a misura di ferru sericu, ferritina, trasferrina è saturazione trasferrina.
U parametru principale adupratu per cunfirmà l'anemia hè l'emoglobina, chì in questi casi hè:
- Meno di 13,5 g / dL per i neonati;
- Meno di 11 g / dL per i zitelli finu à 1 annu è e donne incinte;
- Meno di 11,5 g / dL per i zitelli;
- Meno di 12 g / dL per e donne adulte;
- Meno di 13 g / dL per l'omi adulti.
In quantu à i parametri relativi à u ferru, in l'anemia da carenza di ferru hè percepita da a diminuzione di u ferru sericu è di a ferritina è da a saturazione di trasferrina è trasferrina aumentata.
Trattamentu per l'anemia da carenza di ferru
U trattamentu di l'anemia da carenza di ferru deve esse fattu secondu a so causa è di solitu include l'usu di 60 mg di supplementu di ferru per ghjornu, in più di u cunsumu di alimenti ricchi di ferru cum'è lenticchie, prezzemolo, fagioli è carni rosse, per esempiu . Vede cumu fà una dieta ricca in ferru.
Manghjà cibi ricchi di vitamina C aumenta l'assorbimentu di u ferru. D'altra parte, ci sò alcuni alimenti chì compromettenu l'assorbimentu di u ferru, cume i tanini è a caffeina truvati in u caffè è l'ossalatu prisente in u cicculata. Cusì, u megliu dessert per quelli chì anu anemia hè un aranciu, è u peghju sò u caffè è a cicculata.
U trattamentu deve esse indicatu da u duttore è a dieta pò esse guidata da un nutrizziunistu, hè impurtante di ripete l'esami 3 mesi dopu l'iniziu di u trattamentu, perchè l'eccessu di ferru pò dannà u fegatu.
Vede cumu curà l'anemia da carenza di ferru in u video seguente: