Anemia emolitica: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
L'anemia emolitica autoimmune, cunnisciuta ancu cù l'acronimu AHAI, hè una malattia caratterizata da a produzzione d'anticorpi chì reagiscenu contr'à i globuli rossi, distruggenduli è producendu anemia, cù sintomi cum'è stanchezza, pallore, vertigini, gialli è cattivi di a pelle è di l'ochji.
Stu tipu d'anemia pò influenzà chiunque, ma hè più cumunu in i ghjovani adulti. Ancu se a so causa ùn hè micca sempre clarificata, pò nasce da a disregulazione di u sistema immunitariu dopu una infezzione, a presenza di un'altra malattia autoimmune, l'usu di certi medicamenti, o ancu di u cancheru.
L'anemia emolitica autoimmune ùn hè micca sempre curabile, tuttavia, hà un trattamentu chì si face principalmente cù l'usu di medicazione per regulà u sistema immunitariu, cum'è corticosteroidi è immunosoppressori. In certi casi, a rimozione di a milza, chjamata splenectomia, pò esse indicata, chì hè u locu induve una parte di i globuli rossi hè distrutta.
Principali sintomi
I sintomi di l'anemia emolitica autoimmune includenu:
- Debbulezza;
- Sensazione di svenimentu;
- Pallore;
- Mancanza d'appitittu;
- Sturdimentu;
- Stanchezza;
- Dormi;
- Indisposizione;
- Mal di testa;
- Unghie debule;
- Pelle secca;
- Perdita di capelli;
- Mancanza di respira;
- Palidez in e mucose di l'ochji è di a bocca;
- Itterizia.
Questi sintomi sò assai simili à quelli causati da altri tippi di anemia, dunque hè necessariu per u duttore urdinà testi chì ponu aiutà à identificà a causa esatta, cume a dosa ridotta di globuli rossi, u numeru altu di reticulociti, chì sò globuli rossi immaturi, in più di test immunologichi.
Verificate cumu si distingue trà e cause di l'anemia.
Chì sò e cause
A causa di l'anemia emolitica autoimmune ùn hè micca sempre identificata, tuttavia, in parechji casi pò esse secondaria à a presenza d'altre malatie autoimmune, cum'è lupus è artrite reumatoide, cancru, cum'è limfomi o leucemie o per via di a reazione à i medicazione, cum'è Levodopa, Methyldopa, antiinflamatori è certi antibiotici.
Pò dinò nasce dopu infezioni, cum'è quelle causate da virus cumeEpstein-Barr o Parvovirus B19, o da batteri cum'è Mycobacterium pneumoniae o Treponema pallidum quandu provoca sifilide terziaria, per esempiu.
In circa u 20% di i casi, l'anemia emolitica autoimmune hè aggravata da u fretu, chì in questi casi, l'anticorpi sò attivati da basse temperature, essendu chjamati AHAI da l'anticorpi freddi. I casi restanti sò chjamati AHAI per anticorpi caldi, è sò a maggioranza.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per u diagnosticu di anemia emolitica autoimmune, i testi chì u duttore urdinerà includenu:
- Conti di sangue, per identificà l'anemia è osservà a so gravità;
- Pruvenzi immunologichi, cum'è u test direttu di Coombs, chì mostra a presenza d'anticorpi attaccati à a superficia di i globuli rossi. Capite ciò chì significa u test di Coombs;
- Testi chì provanu l'emolisi, cum'è un aumentu di reticulociti in u sangue, chì sò globuli rossi immaturi chì apparisce in u sangue in eccessu in casu d'emolisi;
- Dose di bilirubina indiretta, chì aumenta in i casi di emolisi severa. Sapete à chì serve è quandu hè indicatu u test di bilirubina.
Cum'è parechje anemie ponu avè sintomi è testi simili, hè assai impurtante chì u duttore sia capace di differenzà trà e diverse cause di l'anemia. Scopri di più nantu à i testi in: Test chì confermanu l'anemia.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn si pò micca dì chì ci sia una cura per l'anemia emolitica autoimmune, chì hè cumunu per i pazienti cun sta malattia di sperimentà periodi di focolai è di migliurà a so situazione.
Per campà u più longu pussibule in periodu di remissione, hè necessariu effettuà u trattamentu chì hè indicatu da l'ematologu, fattu cù droghe chì regulanu u sistema immunitariu, chì includenu corticosteroidi, cum'è Prednisone, immunosoppressori, cum'è Ciclofosfamide o Ciclosporina, immunomodulatori, cume l'immunoglobulina umana o a plasmaferesi, chì aiuta à caccià l'anticorpi in eccessu da u sangue, in casi severi.
A rimozione chirurgica di a milza, chjamata splenectomia, hè una opzione in certi casi, soprattuttu per i pazienti chì ùn rispondenu micca bè à u trattamentu. Cum'è u risicu d'infezzione pò aumentà e persone chì eliminanu questu organu, vaccini cum'è antipneumococcal è antimeningococcal sò indicati. Scuprite più nantu à a cura è a recuperazione dopu a rimozione di a milza.
Inoltre, a scelta di u trattamentu dipende da u tippu di anemia emolitica autoimmune, i sintomi presentati è a gravità di a malattia di ogni persona. A durata di u trattamentu hè variabile, è in certi casi si pò pruvà à cumincià à caccià i farmaci dopu à circa 6 mesi per valutà a risposta, secondu a guida di l'hematologu.