Anestesia epidurale: chì ghjè, quandu hè indicatu è risichi pussibuli
Cuntenutu
- Quandu hè indicatu
- Cumu hè fattu
- Possibili risichi
- Cura dopu l'anestesia
- Differenzi trà epidurale è spinali
L'anestesia epidurale, chjamata ancu anestesia epidurale, hè un tippu d'anestesia chì blocca u dulore di una sola regione di u corpu, di solitu da a vita in giù chì include l'abdomen, a schiena è e gambe, ma a persona pò ancu sente u toccu è a pressione. Stu tippu d'anestesia hè fattu per chì a persona possa stà sveglia durante a chirurgia, perchè ùn affetta micca u livellu di cuscenza, è di solitu hè aduprata durante e procedure chirurgiche semplici, cume a cesaree o in chirurgie ginecologiche o estetiche.
Per fà l'epidurale, a medicazione anestetica hè applicata à u spaziu vertebrale per ghjunghje à i nervi di a regione, avendu un'azione temporanea, cuntrullata da u duttore. Hè fattu in ogni ospedale cù un centru chirurgicu, da l'anestesista.
Quandu hè indicatu
L'anestesia epidurale pò esse aduprata per procedure chirurgiche cume:
- Cesarea;
- Riparazione di l'ernia;
- Chirurgia generale nantu à u pettu, u stomacu o u fegatu;
- Chirurghi ortopedici di i fianchi di u fiancu, di u ghjinochju o di u pelvi;
- Chirurgii ginecologichi cum'è isterectomia o chirurgia minore in u pianu pelvicu;
- Chirurgia urologica cume a rimozione di a prostata o di i calcoli renali;
- Chirurghi vascolari cume l'amputazione o a rivascolarizazione di i vini sanguini in e gambe;
- Chirurghi pediatrici cum'è ernia inguinale o chirurgie ortopediche.
Inoltre, l'epidurale si pò fà durante a nascita nurmale in i casi induve a donna hà parechje ore di travagliu o hè in gran dulore, aduprendu un analgesicu epidurale per alleviare u dolore. Vede cumu si faci l'anestesia epidurale durante u partitu.
L'anestesia epidurale hè cunsiderata sicura è hè assuciata cun un risicu più bassu di tachicardia, trombosi è complicazioni pulmonari, tuttavia ùn deve micca esse applicata à e persone chì anu infezioni attive o induve hè applicata l'anestesia, nè à e persone chì anu cambiamenti in a spina dorsale, sanguinamentu senza causa apparente o chì utilizanu medicazione anticoagulanti. Inoltre, l'applicazione di sta anestesia ùn hè ancu micca cunsigliata in i casi induve u duttore ùn hè micca capace di localizà u spaziu epidurale.
Cumu hè fattu
L'anestesia epidurale hè generalmente aduprata in chirurgie minori, essendu assai cumuna durante a cesariana o durante a consegna normale, perchè evita u dolore durante u travagliu è ùn face micca male à u zitellu.
Durante l'anestesia, u paziente ferma pusatu è inclinatu in avanti o stesu di fiancu, cù e so ghjinochje piegate è appughjate contr'à u so mentone. Dopu, l'anestesista apre i spazi trà e vertebre di a spina cù a manu, applica un anesteticu lucale per riduce u disagiu è inserisce l'agulla è un sottile tubu di plastica, chjamatu cateteru, chì passa per u centru di l'agulla.
Cù u cateteru inseritu, u duttore injecta a medicina anestesica attraversu u tubu è, ancu s'ellu ùn face micca male, hè pussibule di sente un ligeru è dolce pichju quandu l'agulla hè posta, seguita da pressione è una sensazione di calore quandu a medicina hè appiicatu. Generalmente, l'effettu di l'anestesia epidurale inizia da 10 à 20 minuti dopu l'applicazione.
In questu tippu d'anestesia, u duttore pò cuntrullà a quantità di anestesiu è a durata, è à le volte, hè pussibule cumbinà l'epidurale cù a colonna spinale per uttene un effettu più veloce o fà l'anestesia epidurale cun sedazione in u quale si trovanu. induce u sonnu sò applicati à a vena.
Possibili risichi
I risichi di l'anestesia epidurale sò assai rari, tuttavia, ci pò esse una calata di a pressione sanguigna, brividi, tremori, nausea, vomitu, febbre, infezioni, danni nervosi vicinu à u situ o sanguinamentu epidurale.
Inoltre, hè cumunu di sperimentà un mal di testa dopu l'anestesia epidurale, chì pò accade per via di u spillamentu di u fluidu cerebrospinale, chì hè un fluidu intornu à a medula spinale, causatu da a puntura fatta da l'agulla.
Cura dopu l'anestesia
Quandu l'epidurale hè interrotta, ci hè di solitu un intorpidimentu chì dura uni pochi d'ore prima chì l'effetti di l'anesthesia cumincianu à sparisce, dunque hè impurtante mentirà o pusà finu à chì a sensazione in e vostre gambe ritorni à a normalità.
Sì avete qualchì dolore, duvete cumunicà cù u duttore è l'infermiera in modo da pudè esse trattatu cù antidolorifici.
Dopu à l'epidurale, ùn si deve micca cunduce o beie alcolu, almenu in 24 ore dopu l'anestesia. Scuprite chì sò e precauzioni principali chì avete bisognu per recuperà più rapidamente dopu a chirurgia.
Differenzi trà epidurale è spinali
L'anestesia epidurale hè diversa da l'anestesia spinale, perchè sò applicate in diverse regioni:
- Epidurale: l'agulla ùn trapassa micca tutte e meningie, chì sò membrane chì circondanu a medula spinale, è l'anesteticu hè piazzatu intornu à u canale spinale, in quantità più grande è attraversu un cateteru chì hè in u fondu, è serve solu per eliminà u dolore è lascià a regione numb, tuttavia, a persona pò sempre sente u toccu è a pressione;
- Spinal: l'agulla trapaneghja tutte e meningie è l'anesteticu hè applicatu in l'internu di a colonna spinale, in u fluidu cerebrospinale, chì hè u liquidu chì circonda a spina dorsale, è hè fattu subitu è in menu quantità, è serve per rende a regione intorpidita è paralizzata.
L'epidurale hè di solitu aduprata in partu, perchè permette parechje dosi da aduprà tutta a ghjurnata, mentre chì a spina hè più aduprata per fà chirurgia, cù una sola dosi di a medicazione anestetica applicata.
Quandu anestesia più profonda hè necessaria, anestesia generale hè indicata. Scuprite cumu funziona l'anestesia generale è i so risichi.