Chì hè l'angiomiolipoma renale, chì sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
L'angiomiolipoma renale hè un tumore raru è benignu chì affetta i reni è hè cumpostu da grassu, vini sanguini è musculi. E cause ùn sò micca esattamente definite, ma l'apparizione di sta malattia pò esse legata à cambiamenti genetichi è altre malatie in i reni. Ancu se l'angiomiolipoma hè più cumunu in i reni, pò accade in altri organi di u corpu.
A maiò parte di u tempu, l'angiomiolipoma renale ùn causa micca sintomi, ma s'ellu hè più grande di 4 cm pò causà sanguinamentu in i reni è in questi casi pò apparisce mal di schiena, nausea, pressione sanguigna aumentata è sangue in l'urina.
U diagnosticu accade di solitu per casu, dopu à a realizazione di testi di imaging per investigà una altra malattia, è u trattamentu hè definitu da u nefrologu dopu avè verificatu a dimensione di l'angiomiolipoma in i reni.
Principali sintomi
In a maiò parte di i casi, l'angiomiolipoma ùn causa micca sintomi. Tuttavia, quandu l'angiomiolipoma hè cunsideratu grande, vale à dì più grande di 4 cm, pò generà sintomi cum'è:
- Dolore in a regione laterale di u ventre;
- Urina sanguinosa;
- Infezzioni urinari frequenti;
- Aumenta a pressione sanguigna.
Inoltre, i sintomi sò più frequenti quandu stu tipu di tumore provoca sanguinamentu in i reni. In quessi casi, i sintomi ponu include una calata improvvisa di a pressione sanguigna, dolore addominale assai severu, sensazione di svenimentu è pelle assai pallida.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per cunfirmà a diagnosi di angiomiolipoma renale, u nefrologu pò urdinà alcune prove di imaging cume angiografia, ultrasuoni, tomografia computerizata è risonanza magnetica.
I tumori di l'angiomiolipoma renale sò più faciuli da diagnosticà quandu sò cumposti di grassu, è in i casi induve ci hè un cuntenutu bassu di grassu o emorragia chì rende difficiule di vede in l'esami di imaging, u nefrologu pò dumandà una biopsia. Scuprite più nantu à ciò chì hè è cumu a biopsia hè fatta.
Cumu hè fattu u trattamentu
Dopu à a realizazione di l'esami, u nefrologu definisce u trattamentu secondu e caratteristiche di e lesioni renali. Quandu u tumore di l'angiomiolipoma renale hè più chjucu di 4 cm, u monitoru di a crescita hè generalmente fattu cù esami di imaging annu.
I farmaci i più indicati per u trattamentu di l'angiomiolipoma renale sò l'immunosupressori everolimus è sirolimus chì, cù a so azzione, aiutanu à riduce a dimensione di u tumore.
Tuttavia, se l'angiomiolipoma renale hè più grande di 4 cm o se causa sintomi più gravi, l'embolizazione hè di solitu indicata, chì hè una procedura per riduce u flussu di sangue è aiutà à riduce u tumore. Inoltre, a chirurgia per rimuovere u tumore è a parte affettata di u rene pò esse indicata per impedisce chì stu tumore si rompa è causi sanguinamenti.
Quandu l'angiomiolipoma renale genera sintomi sanguinanti cume calata di pressione sanguigna, pelle pallida è sensazione di svenimentu, duvete andà immediatamente à l'ospedale per cunfirmà u diagnosticu è, se necessariu, avè una chirurgia d'urgenza per fermà u sanguinamentu in u rene.
Cause pussibili
E cause di l'angiomiolipoma renale ùn sò micca chjaramente definite, ma l'apparizione hè spessu associata à un'altra malattia, cume a sclerosi tuberosa. Capite ciò chì hè a sclerosi tuberosa è i so sintomi.
In generale, l'angiomiolipoma renale pò sviluppà in chiunque, ma e donne ponu sviluppà tumori più grandi per via di a sostituzione di ormoni femminili o di liberazione di ormoni durante a gravidanza.