Perdita di l'olfattu (anosmia): cause principali è trattamentu

Cuntenutu
- Cause principali
- L'infezzione COVID-19 pò causà anosmia?
- Cumu hè cunfirmatu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
Anosmia hè una cundizione medica chì currisponde à a perdita totale o parziale di l'olfattu. Sta perdita pò esse liata à situazioni tempuranee, cume durante un raffreddore o una influenza, ma pò ancu cumparisce per via di cambiamenti più gravi o permanenti, cume l'esposizione à a radiazione o u sviluppu di tumori, per esempiu.
Cum'è l'odore hè direttamente ligatu à u gustu, a persona chì soffre di anosmia di solitu ùn pò ancu differenzà i sapori, ancu s'ellu hà sempre a percezione di ciò chì hè dolce, salatu, amaru o amaru.
A perdita di l'olfattu pò esse classificata in:
- Anosmia parziale: hè cunsideratu a forma più cumuna di anosmia è di solitu hè liata à l'influenza, à u raffreddore o à l'allergie;
- Anosmia permanente: accade principalmente per via di accidenti chì causanu danni permanenti à i nervi olfattivi o per infezioni gravi chì toccanu u nasu, senza curazione.
A diagnosi di anosmia hè fatta da u medicu generale o da l'otorinolaringoiatra per mezu di esami di imaging, cume l'endoscopia nasale, per esempiu, in modu chì a causa sia identificata è, dunque, u megliu trattamentu pò esse indicatu.

Cause principali
In a maiò parte di i casi, l'anosmia hè causata da situazioni chì prumove l'irritazione di u rivestimentu di u nasu, chì significa chì l'odori ùn ponu passà è esse interpretati. E cause più cumuni includenu:
- Rinite allergique è non allergica;
- Sinusitis;
- Influenza o fretu;
- Esposizione à u fume è inalazione;
- Traumatic brain injury;
- Utilizazione di certi tipi di medicazione o esposizione à chimichi.
Inoltre, ci sò altre situazioni menu frequenti chì ponu ancu causà anosmia per via di un nasu bluccatu, cum'è i polipi nasali, deformità di u nasu o u sviluppu di tumuri. Alcune malatie chì influenzanu i nervi o u cervellu ponu ancu causà cambiamenti in l'olfattu, cume a malattia di Alzheimer, a sclerosi multipla, l'epilepsia o i tumori cerebrali.
Cusì, ogni volta chì a perdita di l'olfattu apparisce senza alcuna ragione apparente, hè assai impurtante cunsultà un otorinolaringuistu, per capisce quale hè a causa pussibile è inizià u trattamentu u più adattu.
L'infezzione COVID-19 pò causà anosmia?
Sicondu parechji raporti di persone chì sò state infettate da u novu coronavirus, a perdita di l'olfattu pare esse un sintomu relativamente frequente, è pò persiste per qualchì settimana, ancu dopu chì l'altri sintomi sianu spariti.
Verificate i sintomi principali di l'infezzione COVID-19 è fate u nostru test in linea.
Cumu hè cunfirmatu u diagnosticu
U diagnosticu hè di solitu fattu da un otorinolaringoiatra è principia cù una valutazione di i sintomi di a persona è di a storia medica, per capisce s'ellu ci hè una cundizione chì pò causà l'irritazione di a mucosa nasale.
Sicondu sta valutazione, u duttore pò ancu urdinà qualchì test supplementu, cum'è endoscopia nasale o risonanza magnetica, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'anosmia varieghja assai secondu a causa à l'urigine. In i casi più cumuni di anosmia causata da raffreddori, influenza o allergie, u riposu, l'idratazione è l'usu di antistaminici, decongestionanti nasali o corticosteroidi sò generalmente raccomandati per riduce i sintomi.
Quandu una infezzione in e vie aeree hè identificata, u duttore pò ancu prescrive l'usu di un antibioticu, ma solu s'ellu hè causatu da batteri.
In e situazioni più gravi, in cui ci pò esse qualchì tippu d'ostruzzione di u nasu o quandu l'annumia hè causata da cambiamenti in i nervi o in u cervellu, u duttore pò riferisce a persona à un'altra specialità, cume a neurologia, per trattà a causa di u modu più adattatu.