Esame CEA: à chì serve è cume si capisce u risultatu
Cuntenutu
L'esame CEA hà cum'è obiettivu principale identificà i livelli circulanti di CEA, cunnisciutu ancu cum'è antigene carcinoembrionicu, chì hè una proteina prodotta à l'iniziu di a vita fetale è durante a rapida multiplicazione di e cellule di u sistema digestivu è, dunque, sta proteina pò esse adupratu cum'è marcatore di u cancheru culurale.
Tuttavia, e persone senza alcun cambiamentu gastrointestinale o fumatori anu pussutu aumentà e concentrazioni di sta proteina, dunque hè necessariu fà altri testi per aiutà à capisce l'aumentu di sta proteina in u sangue.
L'esame CEA hè più adupratu per monitorà u paziente sottupostu à u cancheru culettale, è a nurmalizazione di a cuncentrazione di sta proteina pò esse osservata dopu à circa 6 settimane dopu a chirurgia, per esempiu. Questa proteina pò ancu esse aumentata in e persone chì anu cambiamenti in u pancreas, u fegatu è ancu u senu, in quale casu a displasia mamaria hè indicativa.
Per chì ghjè
A misurazione di l'antigene carcinoembrionicu hè di solitu dumandata per aiutà à u diagnosticu di u cancheru culurale. Tuttavia, à causa di a so bassa specificità, altri testi sò necessarii per cunfirmà a diagnosi, u CEA essendu più adupratu per accumpagnà u paziente dopu l'operazione è verificà a risposta à u trattamentu di chimioterapia, per esempiu. Vede più nantu à u cancheru di l'intestione.
Oltre à esse indicativu di u cancheru gastrointestinale, pò ancu avè a so concentrazione aumentata in altre situazioni, cume:
- Cancer pancreaticu;
- Cancru di pulmone;
- Cancer di fegatu;
- Malattia infiammatoria di l'intestinu;
- Cancer di tiroide;
- Pancreatite;
- Infezioni pulmonari;
- Fumatori;
- Malattia benigna di u senu, chì hè caratterizata da a presenza di noduli benigni o cisti in u senu.
A causa di e diverse situazioni in cui u carcinoembrionicu pò esse elevatu, hè raccomandatu chì altri testi sianu fatti per chì u diagnosticu possa esse fattu currettamente.
Cumu capisce u risultatu
U valore di riferenza per l'esame carcinoembrionicu varieghja secondu u laburatoriu, dunque si raccomanda chì a misurazione di l'antigene sia sempre fatta in u listessu laboratorio per permettere una interpretazione più accurata di l'esame è di a situazione clinica di u paziente.
Inoltre, quandu si interpreta u risultatu, hè impurtante piglià in contu se a persona hè fumatore o micca, chì u valore di riferenza hè diversu. Cusì, i valori CEA in u sangue cunsiderati normali sò:
- In i fumatori: finu à 5,0 ng / mL;
- In non fumatori: finu à 3,0 ng / mL.
A cuncentrazione in u sangue pò esse leggermente aumentata in e persone senza alcun cambiamentu malignu, per esempiu, tuttavia, quandu u valore hè 5 volte superiore à u valore di riferenza, pò esse indicativu di u cancheru cù una possibile metastasi. Dunque, hè impurtante misurà è valutà altri marcatori tumorali, in più di u numeru di sangue cumpletu è di test biochimici per u diagnosticu da compie. Scuprite chì testi rilevanu u cancheru.