Carcinoma à cellule squamose: cosa hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Chirurgia di Mohs
- 2. Chirurgia eccizionale
- 3. Curettage è elettrodissezione
- 4. Criochirurgia
- 5. Radioterapia
- 6. Terapia fotodinamica
- 7. Chirurgia laser
- Quale hè u più in periculu
U carcinoma à cellule squamose hè u secondu tippu di cancheru di a pelle u più cumunu, chì si verifica in u stratu u più superficiale di a pelle, è chì di solitu apparisce in e regione di u corpu u più esposte à u sole, cum'è a faccia, u collu, i bracci o e gambe .
Stu tipu di cancheru pò esse difficiule da identificà, ma di solitu apparisce cum'è una macchia rossa o rossa chì pò aumentà di dimensioni cù u tempu o causà l'apparizione di una ferita chì ùn guarisce micca, per esempiu.
L'opzioni di trattamentu sò diverse è dipende da a dimensione, a situazione è a prufundità di u tumore, l'età di a persona è e condizioni di salute generali. Cusì, hè cunsigliatu di cunsultà un dermatologu ogni volta chì un puntu chì ùn esistia micca nantu à a pelle hè identificatu, chì cresce cù u tempu o chì provoca un tipu di sintomu, cum'è u dolore o u zinzicu.
Principali segni è sintomi
I segni è i sintomi chì ponu indicà a presenza di carcinoma squamous cell sò:
- Nodu fermu è rossu;
- Ferita cù crosta squamosa;
- Dolore è rugosità in una vechja cicatrice o ulceru.
U carcinoma à cellule squamose si verifica u più spessu nantu à a pelle esposta à u sole, cum'è u scalp, e mani, l'arechje o e labbre.
Inoltre, si pò sviluppà una macchia ruvida, squamosa nantu à a labbra chì pò sviluppà in una piaga aperta, un ulceru rossu o doloroso doloroso in a bocca o l'apparizione di una ferita simile à una verruca annantu à l'anu o i genitali.
Cause pussibili
E cause più frequenti di carcinoma di cellule squamose di a pelle sò l'esposizione cronica à a luce solare, l'usu frequente di letti abbronzanti è ferite cutanee, chì u cancheru pò apparisce in brusgiature, cicatrici, ulcere, ferite più anziane è in parti di u corpu esposte prima à X- raghji o altri chimichi.
Inoltre, pò sviluppà ancu da infezioni croniche è infiammazioni nantu à a pelle o in persone cun HIV, malattie autoimmuni o persone chì sò sottoposte o sò state sottumesse à chimioterapia è certi medicinali chì rendenu u sistema immunitariu più debule, diminuendu e malatie di resistenza è aumentendu u risicu di sviluppendu u cancheru di a pelle.
Cumu hè fattu u trattamentu
S'ellu hè identificatu prestu, u carcinoma di cellule squamose di a pelle pò esse guaritu, altrimenti questi tumori ponu invadisce i tessuti intornu à u cancheru è sfigurà a pelle, è ponu ancu creà metastasi è ghjunghje à altri organi.
U trattamentu deve esse adattatu à u tippu, a dimensione, a situazione è a prufundità di u tumore, l'età di a persona è e condizioni di salute generali, è ci sò parechje terapie chì ponu esse aduprate:
1. Chirurgia di Mohs
Sta tecnica cunsiste à caccià a parte visibile di u tumore, chì hè esaminata à u microscopiu, è a prucedura hè ripetuta finu à chì l'ultimu tessutu cacciatu ùn sia senza cellule tumorali. Dopu a rimossa, a ferita pò guarisce nurmalmente o esse ricustruita cù chirurgia plastica.
2. Chirurgia eccizionale
Cù sta prucedura, tuttu u tessutu cancerosu hè eliminatu, è ancu un bordu di a pelle intornu à a lesione, cum'è un margine di sicurezza. A ferita hè chjusa cù punti è u tissutu eliminatu hè mandatu per analisi per verificà chì tutte e cellule tumorali sò state rimosse.
3. Curettage è elettrodissezione
In questa prucedura, u cancheru hè rascu cù un strumentu chjamatu curetta, è dopu hè aduprata una agulla di cauterizazione elettrica chì distrugge e cellule maligne è cuntrolla u sanguinamentu. Questa prucedura hè di solitu ripetuta più spessu, per assicurà chì tutte e cellule cancerose sò state eliminate.
Questa prucedura ùn hè micca cunsiderata efficace in carcinomi o invasori più invasivi è aggressivi in e zone critiche, cume e palpebre, i genitali, e labbra è l'arechje.
4. Criochirurgia
In criochirurgia, u tumore hè distruttu congelendu u tissutu cù azotu liquidu, senza a necessità di tagli o anestesia. A procedura pò avè da esse ripetuta parechje volte, affinchì tutte e cellule maligne siano distrutte.
Stu metudu ùn hè micca largamente adupratu per trattà cancri più invasivi, perchè ùn hè micca efficace in regioni più profonde di u tumore.
5. Radioterapia
In questa prucedura, i raggi X sò applicati direttamente nantu à a lesione, è anestesia o tagliu hè ancu micca necessariu, tuttavia, hè necessariu effettuà una serie di trattamenti, amministrati parechje volte in un periodu di circa un mese.
A radioterapia hè indicata per i tumori chì sò difficili da trattà per mezu di chirurgia o per situazioni in cui ùn hè micca raccomandata.
6. Terapia fotodinamica
A terapia fotodinamica hè più comunemente aduprata in e persone chì u cancheru si sviluppa nantu à a faccia o u scalp. In questa prucedura, l'acidu 5-aminolevulinicu hè adupratu, chì hè applicatu à e lesioni è u ghjornu dopu si usa una forte luce. Stu trattamentu distrugge e cellule di u carcinoma senza causà danni à i tessuti normali.
7. Chirurgia laser
In sta tecnica, un laser hè adupratu per rimuovere u stratu esterno di a pelle è quantità variabili di pelle più profonda, senza sangu. I risichi di cicatricialità è di perdita di pigmentu sò leggermente più alti ch'è in altre tecniche, è i tassi di ricurrenza sò simili à quelli di a terapia fotodinamica.
Quale hè u più in periculu
Ancu s'ellu si crede chì stu tipu di cancheru pò esse ereditariu è apparisce spontaneamente, i casi in cui ci hè una tendenza più grande à sviluppà carcinoma à cellule squamose sò:
- Avè pelle è capelli chjari o ochji turchini, verdi o grisgi;
- Esposizione frequente à u sole, in particulare in l'ore più calde;
- Avè una storia di carcinoma basocellulare;
- Avè una malattia chjamata xeroderma pigmentosa. Amparate più nantu à sta malatia;
- Esse più di 50 anni;
Inoltre, sta malatia hè più cumuna in l'omi chì in e donne.