Antiperoxidase tiroidea: chì hè è perchè pò esse altu
Cuntenutu
- Antiperoxidase à Tiroide Alta
- 1. Tiroidite di Hashimoto
- 2. Malatia di Graves
- 3. Gravidanza
- 4. Ipotiroïdismu subclinicu
- 5. Storia di famiglia
L'antiperoxidase di a tiroide (anti-TPO) hè un anticorpu pruduttu da u sistema immunitariu chì attacca a glàndula tiroidea, risultendu in cambiamenti in i livelli di ormoni prudutti da a tiroide. I valori anti-TPO varienu da laburatoriu à laburatoriu, cù valori aumentati di solitu indicativi di malatie autoimmune.
Tuttavia, a quantità di questu autoanticorpu tiroideu pò aumentà in parechje situazioni, perciò hè impurtante chì a diagnosi sia fatta tenendu contu di u risultatu di altri testi relativi à a tiroide, cum'è altri autoanticorpi tiroidei è u dosaghju TSH, T3 è T4. Cunnosce i testi chì sò indicati per valutà a tiroide.
Antiperoxidase à Tiroide Alta
I valori aumentati di l'antiperoxidasi di a tiroide (anti-TPO) sò di solitu indicativi di malatie tiroidei autoimmune, cume a tiroidite di Hashimoto è a malattia di Graves, per esempiu, però pò esse aumentata in altre situazioni, cume a gravidanza è l'ipotiroïdismu. E cause principali di a crescita di l'antiperoxidasi tiroidea sò:
1. Tiroidite di Hashimoto
A tiroidite di Hashimoto hè una malattia autoimmune in cui u sistema immunitariu attacca a tiroide, disturbendu a produzzione di ormoni tiroidiali è risultendu in sintomi di ipotiroïdismu, cume stanchezza eccessiva, aumento di pesu, dolore musculare è indebulimentu di capelli è unghie.
A tiroidite di Hashimoto hè una di e cause principali di un aumentu di l'antiperoxidase tiroidea, tuttavia hè necessariu fà ulteriori test per cumplettà u diagnosticu. Capite ciò chì hè a tiroidite di Hashimoto, i sintomi è cumu trattallu.
2. Malatia di Graves
A malatia di Graves hè una di e situazioni principali in cui l'antiperoxidase di a tiroide hè alta è accade perchè questu autoanticorpu agisce direttamente nantu à a tiroide è stimula a produzzione di ormoni, risultendu in sintomi caratteristici di a malattia, cume mal di testa, ochji spalancati, perdita di pesu, sudore, debule musculare è gonfiore in a gola, per esempiu.
Hè impurtante chì a malatia di Graves sia identificata è trattata currettamente per alleviare i sintomi, u trattamentu hè indicatu da u duttore secondu a gravità di a malatia, è l'usu di medicazione, terapia di iodu o chirurgia tiroidea pò esse raccomandatu. Amparate più nantu à a malatia di Graves è cumu si tratta.
3. Gravidanza
A causa di cambiamenti ormonali cumuni in a gravidanza, hè pussibule chì ci sianu cambiamenti liati à a glàndula tiroidea, chì ponu esse identificati, cumpresu, l'aumentu di i livelli di antiperoxidase tiroidea in u sangue.
Malgradu questu, a donna incinta ùn hà micca necessariamente cambiamenti in a tiroide. Dunque, hè impurtante misurà l'anti-TPO à l'iniziu di a gravidanza in modu chì u duttore pò monitorà i livelli durante a gravidanza è verificà u risicu di sviluppà tiroidite dopu à u partitu, per esempiu.
4. Ipotiroïdismu subclinicu
L'ipotiroïdismu subclinicu hè carattarizatu da una diminuzione di l'attività di a glàndula tiroidea chì ùn genera sintomi è chì hè rimarcata solu à traversu testi di sangue, in i quali sò verificati i livelli normali di T4 è l'aumentu di TSH.
Ancu se a dosa di anti-TPO ùn hè micca nurmalmente indicata per a diagnosi di ipotiroidismu subclinicu, u duttore pò urdinà stu test per valutà a progressione di l'ipotiroidisimu è per verificà se a persona risponde bè à u trattamentu. Questu hè pussibule perchè questu anticorpu agisce direttamente nantu à l'enzima chì regula a produzzione di ormoni tiroidiali. Cusì, quandu si misura l'antiperoxidase tiroidea in l'ipotiroïdismu subclinicu, hè pussibule verificà se a diminuzione di a quantità di anti-TPO accumpagna a regularizazione di i livelli di TSH in u sangue.
Amparate à ricunnosce è trattà l'ipotiroïdismu.
5. Storia di famiglia
E persone chì anu parenti cù malatie autoimmune di tiroide ponu avè alteratu i valori di l'anticorpu antiperoxidase di tiroide, chì ùn hè micca un'indicazione chì anu ancu malatie. Dunque, hè impurtante chì u valore di l'anti-TPO sia valutatu cun l'altri testi richiesti da u duttore.