L'assistente di marketing di 26 anni chì lotta per lascià a casa ogni mattina
Cuntenutu
- Quandu avete capitu per a prima volta chì avete ansietà?
- Cumu a vostra ansietà si manifesta fisicamente?
- Cumu a vostra ansietà si manifesta mentalmente?
- Chì tippu di cose scatenanu a vostra ansietà?
- Cumu gestite a vostra ansietà?
- Cumu serà a vostra vita se a vostra ansietà era sottu cuntrollu?
"Di solitu cumminciu a mo ghjurnata libera cù un attaccu di panicu invece di caffè."
Svelendu cumu l'ansietà influenza a vita di e persone, speremu di sparghje empatia, idee per affrontà, è una conversazione più aperta nantu à a salute mentale. Questa hè una prospettiva putente.
C, assistente di relazioni publiche è marketing in Greensboro, in Carolina di u Nordu, hà capitu prima ch'ella avia ansietà quandu e sensazioni di una manifestazione di scola di scola a mandavanu à u bordu. Da quandu hà luttatu cù un'ansietà severa, guasi costante, chì li impedisce di campà a vita ch'ella vole.
Eccu a so storia.
Quandu avete capitu per a prima volta chì avete ansietà?
Hè difficiule à dì quandu aghju capitu per a prima volta chì avia ansietà. Eru sempre ansiosu, ancu da zitellu, secondu a mo mamma. Sò cresciutu sapendu chì eru più sensibile di a maggior parte di a ghjente, ma u cuncettu di ansietà mi era stranu finu à quandu avessi circa 11 o 12 anni. In questu momentu, aghju avutu à sottumessu à una strana valutazione psicologica di un ghjornu dopu chì a mo mamma hà sappiutu alcuni di a mo autolesione.
Pensu chì hè quandu aghju intesu a parolla "ansietà" per a prima volta, ma ùn hà micca cliccatu cumpletamente finu à circa un annu dopu quandu ùn sò micca statu capace di truvà una scusa per saltà una manifestazione scolastica. I soni di urlanti studienti, a musica sbuffulente, quelle luci fluorescenti dolorosamente brillanti, è i gradini imballati mi anu sopraffatu. Era un caosu, è aghju avutu per esce.
In un certu modu sò riesciutu à ritirà mi in un bagnu di u latu oppostu di u bastimentu induve aghju piattatu in una stalla, pienghjendu è battendu a testa contr'à u muru in un tentativu di "cacciallu da ellu". Tutti l'altri parianu gode di u rally di pep, o pudianu almenu stà à traversu senza fughje in panicu. Hè quandu aghju capitu chì avia ansietà, ma ùn avia ancu idea chì seria una lotta per tutta a vita.
Cumu a vostra ansietà si manifesta fisicamente?
Fisicamente, aghju i sintomi abituali: luttà per respirà (iperventilante o sentendu chì mi soffoche), battiti cardiaci rapidi è palpitazioni, dolore toracicu, visione in tunnel, vertigini, nausea, tremore, sudore, dolore musculare, è stanchezza accoppiati cù l'incapacità dorme.
Aghju ancu l'abitudine di scavà e mo unghie in a mo pelle o di mordermi e labbre, spessu abbastanza male per tirà sangue. Ancu finiscu per vomitu guasi ogni volta chì cumincu à sente una punta di nausea.
Cumu a vostra ansietà si manifesta mentalmente?
Hè difficiule di pensà à cumu descriverle senza sona cum'è chì sò solu rigurgitatu u DSM. Varieghja cù u tippu d'ansietà chì aghju avutu.
In u sensu più generale, chì cunsideru solu a mo modalità operativa standard postu chì passu a maiò parte di i ghjorni almenu ligeramente ansiosi per qualcosa, e manifestazioni mentali sò cose cum'è difficoltà à cuncentrazione, sensazione di inquietudine, è pensioni obsessive cicli di cosa sì, cosa sì, cosa sì ...
Quandu a mo ansietà diventa più severa, ùn sò micca capace di fighjà nantu à nunda eccettu per l'ansietà. Cuminciu à ossessionà mi tutti i scenarii peggiori, quant'è irrazziunali ch'elli possinu sembrà. I mo penseri diventanu tuttu o nunda. Ùn ci hè micca zona grisa. Un sintimu di spaventu mi cunsuma, è à a fine sò sicuru chì sò in periculu è aghju da more.
À u peghju, mi fermu solu è a mo mente diventa bianca. Hè cum'è se surtissi da mè stessu. Ùn sò mai quantu tempu seraghju in quellu statu. Quandu mi "vultà", aghju ansia per u tempu persu, è u cicculu cuntinueghja.
Chì tippu di cose scatenanu a vostra ansietà?
Aghju sempre travagliatu per identificà i mo trigger. Pare chì una volta ne capiscu unu, trè altri pop up. U mo scatenatore principale (o almenu u più frustrante) lascia a mo casa. Hè una lotta d'ogni ghjornu per avè u travagliu. Di solitu cuminciu a mo ghjurnata libera cù un attaccu di panicu invece di caffè.
Alcuni altri fattori prominenti chì aghju nutatu sò assai cose sensoriali (rumuri forti, certi odori, toccu, luci brillanti, ecc.), Grande folla, aspettendu in fila, trasporti publichi, buttreghi, scala mobile, manghjendu davanti d'altri, andendu à dorme, dusce, è chì ne sà quante altre. Ci sò altre cose più astratte chì mi scatenanu, cume ùn seguite micca una rutina o un rituale, u mo aspettu fisicu, è altre cose à chì ùn possu micca mette e parolle.
Cumu gestite a vostra ansietà?
A medicazione hè a mo forma principale di gestione. Aghju assistitu à sessioni di terapia settimanale finu à circa dui mesi fà. Intendia cambià à ogni altra settimana, ma ùn aghju micca vistu u mo terapeuta in pocu menu di dui mesi. Sò troppu ansiosu per dumandà un tempu di travagliu o un pranzu allungatu. Portu Silly Putty per occupà e mo mani è distrà mi, è provu à allungami per rilassà i mo musculi. Quelli furniscenu un sollievu limitatu.
Aghju metudi di gestione menu sani, cume cede à e compulsioni, evitendu situazioni chì anu u putenziale di rende mi ansiu, isolamentu, suppressione, dissociazione è abusu d'alcolu. Ma ùn hè micca veramente a gestione di l'ansietà, hè vera?
Cumu serà a vostra vita se a vostra ansietà era sottu cuntrollu?
In veru ùn possu micca imaginà a mo vita senza ansietà.Hè stata una parte di mè per forse tutta a mo vita, allora hè cum'è se mi stessi figurendu cumu hè a vita di un stranieru.
Mi piace à pensà chì a mo vita seria più felice. Puderaghju fà l'attività più mundane senza mancu pensà ci. Ùn mi senterebbe micca culpevule per rende l'altri scumodi o trattene li. Aghju imaginatu chì deve esse cusì liberu, chì hè in un certu modu terrificante.
Jamie Friedlander hè scrittore è editore freelance cun passione per a salute. U so travagliu hè apparsu in The Cut, Chicago Tribune, Racked, Business Insider è Success Magazine. Quandu ùn scrive micca, di solitu si pò truvà viaghjendu, bevendu una quantità abbondante di tè verde, o surfendu Etsy. Pudete vede più campioni di u so travagliu nantu à u so situ web. Seguitàla in Twitter.