Bypass Aortobifemoral
Cuntenutu
- Prucedura
- Ripresa
- Perchè hè fattu
- Tipi
- Rischi è cumplicazioni
- Prospettive è cosa aspettà dopu a chirurgia
Panoramica
A byortobifemoral bypass hè una prucedura chirurgica per creà un novu percorsu intornu à un grande, sanguinu intasatu in u vostru addome o inguine. Questa prucedura implica a messa in opera di un innestu per saltà u vasciu sanguinatu intuppatu. L'innesto hè un cunduttu artificiale. Una estremità di l'injerto hè cunnessa chirurgicamente à a vostra aorta prima di a sezzione bluccata o malata. L'altre estremità di l'injerto sò attaccate ognuna à una di e vostre arterie femurali dopu a sezzione bluccata o malata. Questu innocu redirige u flussu di sangue è permette à u sangue di continuà à scorrere oltre u bloccu.
Ci hè parechji tippi di prucedure di bypass. A derivazione aortobifemorale hè specificamente per i vini sanguini chì correnu trà a vostra aorta è l'arterie femorali in e vostre gambe. Questa prucedura hè cunsiderata chì hà un effettu pusitivu nantu à a vostra salute. In un studiu, 64 per centu di quelli chì anu avutu una chirurgia di bypass aortobifemorale hà dichjaratu chì a so salute generale hà miglioratu dopu a chirurgia.
Prucedura
A procedura per un bypass aortobifemorale hè a seguente:
- U vostru duttore pò richiede chì smette di piglià qualchi medicamentu prima di sta chirurgia, in particulare quelli chì affettanu a coagulazione di u vostru sangue.
- U vostru duttore pò richiede chì smette di fumà prima di a chirurgia per riduce eventuali complicazioni.
- Sarete sottumessi à anestesia generale.
- U vostru duttore farà una incisione in u vostru abdomen.
- Un'altra incisione serà fatta in a vostra zona inguinale.
- Un tubu di stoffa furmatu in Y serà adupratu cum'è innesta.
- L'estremità unica di u tubu in forma di Y serà cunnessa à l'arteria in u vostru addome.
- E duie estremità opposte di u tubu saranu cunnesse à e duie arterie femurali in e vostre gambe.
- L'estremità di u tubu, o innestatu, saranu cucite in l'arterie.
- U flussu di sangue serà reindirizatu in l'innesto.
- U sangue scorrerà per l'innesto è girerà intornu, o bypasserà, a zona di u bloccu.
- U flussu di sangue serà ristabilitu à e vostre gambe.
- U vostru duttore chjuderà allora l'incisioni è sarete purtatu à a ripresa.
Ripresa
Eccu una cronologia standard di recuperu dopu à un bypass aortobifemorale:
- Restarete in lettu per 12 ore subitu dopu à a prucedura.
- U cateteru di a vejiga resterà finu à chì site mobile - di solitu dopu un ghjornu.
- Restarete in ospedale per quattru à sette ghjorni.
- L'impulsioni in e vostre gambe seranu verificate ogni ora per verificà chì i greffi funzionanu currettamente.
- Vi darà un medicamentu antidoloricu cum'è necessariu.
- Una volta liberatu, vi serà permessu di vultà in casa.
- Aumentarete gradualmente a quantità di tempu è di distanza chì camminate ogni ghjornu.
- E vostre gambe devenu esse alzate quandu site in pusizione (vale à dì, pusatu nantu à una sedia, un divanu, un pouf, o un taburete).
Perchè hè fattu
Un bypass aortobifemoral hè fattu quandu i grandi vini sanguini in u vostru addome, inguine, o pelvis sò bluccati. Questi grossi vini sanguini ponu esse l'aorta, è l'arterie femorale o iliaca. U bloccu di i vini sanguini ùn permette micca, o pocu, sangue di passà in a vostra gamba o in e so ghjambe.
Questa procedura chirurgica hè di solitu fatta solu se site in periculu di perde u membru o sì avete sintomi gravi o significativi. Sti sintomi ponu include:
- mal di ghjambe
- dulore à e ghjambe
- gambe chì si sentenu pesanti
Questi sintomi sò cunsiderati abbastanza gravi per sta procedura se si verificanu quandu si cammina cum'è quandu site in riposu. Puderiate ancu bisognu di a prucedura se i vostri sintomi rendenu difficiule à compie i compiti di basa di u ghjornu, avete una infezzione in a gamba affettata, o i vostri sintomi ùn si migliuranu cù altri trattamenti.
Cundizioni chì ponu causà stu tipu di bloccu sò:
- malatie arteriale periferica (PAD)
- malatia aortoiliac
- arterie bluccate o severamente strette
Tipi
A bypass Aortobifemoral hè a megliu opzione per un bloccu chì limita u flussu di sangue à l'arteria femorale. Tuttavia, ci hè una altra prucedura chjamata un bypass axillobifemoral chì pò esse aduprata in certi casi.
A derivazione axillobifemorale mette menu stress nantu à u vostru core durante a chirurgia. Ùn richiede ancu chì u vostru addome sia apertu durante a chirurgia. Questu hè chì utilizza un innesto di tubu di plastica è cunnessa l'arterie femorali in e vostre gambe cù l'arteria axillare in a vostra spalla. Tuttavia, l'innesto adupratu in questa procedura hè in più risicu di bloccu, infezioni, è altre complicazioni perchè viaghja una distanza più grande è perchè l'arteria axilare ùn hè micca grande cum'è a vostra aorta. A ragione di stu risicu aumentatu di cumplicazioni hè duvuta à chì l'innestru ùn sia micca intarratu cusì prufundamente in i tessuti è chì l'innesti hè più strettu in sta prucedura.
Rischi è cumplicazioni
Un bypass aortobifemorale ùn hè micca dispunibile per tutti. L'anestesia pò causà complicazioni maiò per quelli chì anu cundizioni pulmonari gravi. Quelli chì anu cundizione cardiaca ùn ponu micca esse eleggibili per sta procedura perchè mette assai stress nantu à u core. Fumà pò ancu aumentà u risicu di cumplicazioni durante una derivazione aortobifemorale. Se fumate, duvete piantà prima di sta chirurgia per riduce e complicazioni.
A complicazione a più seria di sta prucedura hè l'attacu di core. U vostru duttore farà parechje prove prima di a cirurgia per assicurà chì ùn avete micca malatie cardiache o cundizioni chì puderebbenu aumentà u risicu di attaccu di core.
Un bypass aortobifemorale hà un percentuale di mortalità di 3 per centu, ma questu pò differisce secondu a vostra salute individuale è forma fisica à u mumentu di a chirurgia.
Altre complicazioni chì sò menu gravi ponu include:
- infezzione in a ferita
- infezzione di innesti
- sanguinamentu dopu l'operazione
- trombosi venosa prufonda
- disfunzione sessuale
- colpu
Prospettive è cosa aspettà dopu a chirurgia
L'ottanta per centu di e chirurgie di bypass aortobifemorali aprenu cù successu l'arteria è allevanu i sintomi per 10 anni dopu a procedura. U vostru dulore deve esse allevatu quandu site riposu. U vostru dolore deve esse ancu sparitu o assai riduttu quandu si cammina. A vostra prospettiva hè megliu se ùn fumate micca o smette di fumà prima di a chirurgia di bypass.