Autore: Frank Hunt
Data Di Creazione: 14 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 21 Ghjugnu 2024
Anonim
Nòdulu di u fegatu: ciò chì pò esse è quandu pò indicà un cancheru - Salute
Nòdulu di u fegatu: ciò chì pò esse è quandu pò indicà un cancheru - Salute

Cuntenutu

In a maiò parte di i casi, u groppu in u fegatu hè benignu è ùn hè dunque micca periculosu, sopratuttu quandu apparisce in e persone senza malatie di u fegatu cunnisciutu, cum'è cirrhosi o epatite, è hè scupertu accidentalmente in esami di rutina. In questu casu, u nòdulu pò esse solu una cista, chì hè un tipu di sachet cun cuntenutu liquidu chì pò esse causatu da parassiti, un ascessu o causatu da batteri, per esempiu. In casu di cisti causati da parassiti o ascessi, anu generalmente bisognu di un trattamentu currettu.

Generalmente, i noduli benigni ùn causanu sintomi è, dunque, anu da esse valutati solu regolarmente cù testi cume a tomografia è a risonanza magnetica, per identificà s'elli crescenu di dimensioni. S'ellu accade, è u pezzu cresce in dimensione, pò causà sintomi cum'è u dolore addominale è i cambiamenti digestivi, in quale casu devenu esse eliminati per chirurgia. Quandu u nodulu hè suspettatu, pò ancu esse necessariu di fà una biopsia per fà u diagnosticu definitivu.


In u casu di un nodulu malignu, hè di solitu o una metastasi è si verifica in persone cun cancru in altrò, o hè un cancheru di u fegatu stessu, chjamatu carcinoma epatocellulare, chì di solitu apparisce in e persone cun malatie di u fegatu. Per questa ragione, ogni volta chì un nodulu di fegatu appare in una persona cun cirrosi, ci sò parechje possibilità di esse cancru è, dunque, si deve andà à l'epatologu per cunfirmà u diagnosticu è iniziare u trattamentu. Amparate più nantu à u tumore di u fegatu è cumu trattallu.

Ciò chì pò esse un pezzu in u fegatu

L'apparizione di un pezzu in u fegatu pò avè parechje cause. I più cumuni includenu:

1. Cisti è ascessi

Parechji casi di grumuli in u fegatu sò solu una cista. I cisti sò generalmente semplici, benigni è ùn causanu sintomi è dunque ùn anu micca bisognu di trattamentu. Quandu sò causati da parassiti, ponu causà sintomi è necessità di rimozione per chirurgia o drenu di u so cuntenutu. Più raramente, ci sò cisti assuciati à malatie genetiche, vale à dì chì nascenu cù a persona, è chì sò di solitu in grande quantità. In questu casu, u trasplante hè u trattamentu più indicatu. Altre volte, ci sò più suspettati cisti di malignità, chì devenu esse trattati più rapidamente.


U nodulu pò ancu esse un ascessu, chì hà bisognu di trattamentu antibioticu o eventualmente esse drenatu o aspiratu cù una agulla.

In casu sia di cisti sia di ascessi, a tomografia, a risonanza magnetica è l'ultrasu sò di solitu abbastanza per fà u diagnosticu è permettenu cusì à l'epatologu di sceglie u trattamentu più adattu. Amparate più nantu à u cisti di u fegatu è l'abscessu di u fegatu.

2. Iperplasia nodulare focale

Questu hè u secondu nodulu di fegatu u più cumunu, u più cumunu in donne trà 20 è 50 anni. A maiò parte di u tempu ùn causa micca sintomi, essendu truvatu in esami di routine. Questa iperplasia hà poche possibilità di diventà maligna, dunque deve solu esse seguitata da esami cume ecografia, tomografia o risonanza magnetica. L'usu di a pillula pò prumove a so crescita, ancu s'ellu ùn hè micca a causa di u grumulu, cusì e donne chì piglianu a pillula anu generalmente seguitu ogni 6 o 12 mesi.

U trattamentu cù chirurgia hè raccomandatu quandu ci sò sintomi, dubbi in a diagnosi malgradu l'esami, o quandu ci hè un suspettu chì si tratta di un adenoma, chì hà un risicu più elevatu di malignità o complicazioni. Capite megliu ciò chì hè l'iperplasia nodulare focale.


3. Emangioma epaticu

L'emangioma hè una malformazione congenita di i vini sanguini, vale à dì, nasce cù a persona è hè u nodulu di fegatu benignu u più cumunu. Di solitu si trova accidentalmente in esami di routine, postu chì a maggior parte ùn dà micca sintomi.

U diagnosticu hè generalmente fattu cù ultrasuoni, tomografia o MRI, è s'ellu hè finu à 5 cm, ùn hè necessariu trattamentu o seguitu. Tuttavia, se finisce per cresce oltre i 5 cm, u seguitu deve esse fattu ogni 6 mesi à 1 annu. A volte pò cresce rapidamente è cumpressà a capsula di u fegatu o altre strutture, causendu dolore è altri sintomi, o pò presentà segni di malignità, è deve esse rimossa cù una chirurgia.

Boxers, calciatori è donne chì anu intenzione di rimanere incinte, è chì anu grandi emangiomi, ancu se senza sintomi, sò à risicu di sanguinamentu o rottura di l'emangioma, chì sò situazioni più gravi è, dunque, devenu esse operati per rimuoverli. Quandu una persona hà un grande emangioma è si sente un dolore severu, improvvisu è una goccia di pressione sanguigna, duverebbe cercà cunsiglii medichi rapidamente per esse valutati, chì questu pò esse unu di questi casi.

Leghjite più nantu à ciò chì hè l'emangioma, cumu cunfirmallu è modi di trattamentu.

4. Adenoma epaticu

L'adenoma hè un tumore benignu di u fegatu, chì hè relativamente raru, ma hè più cumunu in donne trà 20 è 40 anni, postu chì l'usu di a pillula aumenta assai e probabilità di sviluppalla. In più di a pillula, l'usu di steroidi anabolizzanti è alcune malatie genetiche di l'accumulazione di glicogenu pò ancu aumentà a probabilità di sviluppà.

L'adenoma si trova di solitu durante l'esaminazioni per via di lagnanze di dolore addominale o, cum'è una ricerca accidentale in esami di routine. U diagnosticu pò esse fattu cù ultrasuoni, tomografia o risonanza, chì permettenu di distingue l'adenoma da l'iperplasia nodulare focale da u cancheru di u fegatu, per esempiu.

Cum'è in a maiò parte di i casi l'adenoma hè menu di 5 cm è hà dunque un risicu bassu di cancheru è cumplicazioni cum'è sanguinamentu o rumpitura, ùn hà micca bisognu di trattamentu è pò esse simplicemente seguitu cù esami regulari, chì in casu di ménopause deve esse fattu annu. L'adenomi più grandi di 5 cm, invece, anu un risicu più altu di cumplicazioni o di diventà canceru, è ponu esse rimossi cù una chirurgia. Capite megliu nantu à l'adenoma di u fegatu è e so complicazioni.

Quandu u pezzu pò esse u cancer

Quandu a persona ùn hà storia di malatie di fegatu, u nodulu hè di solitu benignu è ùn raprisenta micca u cancheru. Tuttavia, quandu ci hè dighjà malatie di u fegatu, cum'è cirrosi o epatite, ci hè una probabilità più grande chì u nodulu possa esse un cancheru, chì si chjama carcinoma epatocellulare.

Inoltre, u nòdulu pò ancu cumparisce per via di a presenza di u cancheru in un altru locu, riprisentendu in questu casu una metastasi di quellu altru cancheru.

Quandu pò esse un carcinoma epatocellulare

A cirrosi alcolica è l'epatite sò e principali malatie di u fegatu chì portanu à l'apparizione di carcinoma epatocellulare. Dunque, hè assai impurtante chì u seguitu currettu cù l'epatitologu sia effettuatu, quandu ci hè u risicu di sviluppà queste malatie, per riduce a probabilità di cancru.

Dunque, se a persona hà:

  • Storia di trasfusioni di sangue;
  • Tatuaggi;
  • Iniezione di l'usu di droghe;
  • U cunsumu d'alcol;
  • Storia familiale di malatie epatiche croniche cume cirrosi.

Pudete esse à risicu di sviluppà malatie di u fegatu è / o cancru, è hè cunsigliatu di vede un epatologu per valutà e probabilità di avè malatie di fegatu è cumincià u trattamentu adattatu, se necessariu.

Quandu pò esse metastasi

U fegatu hè un locu cumunu per l'apparizione di metastasi, soprattuttu quandu ci hè un tipu di cancheru in u sistema digestivu, cum'è stomacu, pancreas è colon, ma ancu cancru di senu o di pulmone.

Spessu a persona ùn pò avè alcun sintomi quandu scopre chì u cancheru hà dighjà metastasizatu, altre volte sintomi non specifici cum'è dolore addominale, malessere, debolezza è perdita di pesu senza ragione apparente pò esse l'unica indicazione di cancru.

Vede chì tippi di cancheru pò causà metastasi di u fegatu.

Cosa da fà se suspettate di cancheru

Quandu a persona hà sintomi cume gonfiore addominale, sanguinamentu intestinale, cambiamenti di statu mentale, ochji gialli è pelle o perdita di pesu senza ragione, hè probabile chì ci sia qualchì malattia di u fegatu o ancu un cancheru di u fegatu. A volte i sintomi sò menu specifici, cum'è a debolezza è a perdita di pesu senza ragione, ma ponu esse l'unicu segnu di cancheru.

Cusì, quandu a persona hà sti tippi di lagnanze, devenu andà à l'epatologu o medicu generale, chì ferà una valutazione adatta, cù qualchi test per pruvà à capisce l'origine di u cancheru è, da quì, indicà u trattamentu u più currettu .

U trattamentu dipenderà da se u cancheru sia da u fegatu o da se hè metastaticu. S'ellu hè metastasi, serà secondu u tippu di cancheru chì l'hà uriginatu. In u casu di u cancheru di u fegatu, u trattamentu pò esse curativu, quandu hè chjucu è pò esse eliminatu, o se pudete fà un trasplante di fegatu, ma altre volte, quandu u cancheru hè più avanzatu è a cura ùn hè micca pussibule, u trattamentu pò rallentà solu a crescita di u cancheru è cusì prolongà a vita di a persona per un tempu più longu.

Più Dettagli

Lodoxamide Oftalmica

Lodoxamide Oftalmica

Lodoxamide oftalmicu hè adupratu per trattà ro i, bruciori, pruriti è gonfiori di l'ochji cau ati da reazioni allergiche. Lodoxamide hè in una cla a di medicazione chjamata tab...
Sessu sicuru

Sessu sicuru

U e u icuru ignifica piglià pa i prima è durante u e u chì ponu impedi ce d'avè una infezzjoni, o di dà una infezzjoni à u vo tru cumpagnu.Una infezzione di tra mi io...