Aromaterapia: Cosa hè, à chì serve è cumu aduprà l'oli più cumuni
Cuntenutu
- À chì serve ogni oliu essenziale
- Cumu aduprà olii
- 1. Inalazione
- 2. Aromatizante
- 3. Evaporazione
- 4. Spruzzi
- 5. Vaporizazione
- 6. Massaggio
- 7. Bagni
L'aromaterapia hè una tecnica naturale chì usa l'aromu è e particelle rilasciate da diversi olii essenziali per stimulà diverse parti di u cervellu, aiutendu à:
- Sollievu i sintomi d'ansietà, insonnia, depressione, asma o fretu;
- Prumove u benessere;
- Rinfurzà e difese di u corpu.
Ancu se i prudutti naturali sò aduprati, hè impurtante chì l'aromaterapia sia guidata da un naturopata o da un altru prufessiunale specializatu, per sapè quale hè u megliu oliu essenziale da aduprà in ogni casu.
À chì serve ogni oliu essenziale
Alcuni di l'olii essenziali più aduprati in aromaterapia sò:
Oliu essenziale | Per chì ghjè |
Rosemary | Stanchezza mentale, mancanza di memoria, difficoltà di cuncentrazione, mal di testa, emicrania, dolore musculare è dolore articulare. |
Lavanda | Stress eccessivu, mal di testa, raffreddori, insonnia è prublemi di respirazione. |
Cannella | Stanchezza fisica o mentale, vertigini, irritabilità, mal di testa, mancanza di concentrazione, crampi menstruali è difficoltà di relax. |
Jasmine | Diminuzione di libido, prublemi di respirazione, eccessu di stress, depressione è tensione musculare. |
Bergamotta | Stress eccessivu, depressione, ansietà, infezioni cutanee, povera digestione. |
Camomilla | Stress eccessivu, tensione musculare, depressione è infiammazione di u sistema urinariu. |
Eucaliptu | Problemi di respirazione, cefalee, migraine, dolore musculare, frebba è tensione musculare. |
Limone | Mancanza di cuncentrazione, ansietà, eccessu di stress, mancanza di energia, sistema immunitariu indebulitu, mal di testa, povera digestione è frebba. |
Sandalo | Dolore di pettu, eccessu di stress, tensione musculare, diminuzione di libido. |
Ilangue-Ilangue | Ansietà, eccessu di stress, mal di testa, nausea, pressione alta, prublemi intestinali o riduzzione di a crescita di i capelli. |
Sti olii essenziali ponu esse aduprati separatamente o à tempu per alleviare parechji prublemi in listessu tempu. Tuttavia, i mischji devenu esse indicati da u naturopatu, postu chì devenu esse aduprati in formule specifiche.
Vede ancu l'olii di aromaterapia più adatti per curà l'ansietà è per perde pesu.
Cumu aduprà olii
U modu principale è u più benefiziu per aduprà l'olii essenziali hè l'inalazione, tuttavia, ponu esse aduprati in modi diversi, adattandu si à u prublema da trattà o à u modu di vita di ogni persona:
1. Inalazione
L'inalazione hè u modu u più cumpletu per uttene l'effetti è i benefici di l'olii essenziali, postu chì permette à e molecule di ghjunghje facilmente à u sistema limbicu di u cervellu, creendu cambiamenti in u funziunamentu di u corpu, chì li rendenu capaci di guarì si.
Per fà inalazioni, cuminciate cù inalazioni leggere è poi aumentate u numeru di inalazioni è l'intensità, cum'è indicatu:
- Inalazioni brevi: da 3 à 7 respiri di fila, parechje volte à ghjornu;
- Inalazioni medie: 10 à 15 respiri di fila, parechje volte à ghjornu;
- Longhe inalazioni: 10 à 15 minuti di respiri di fila, 2 à 3 volte à ghjornu.
Per fà l'inalazioni currettamente, duvete respirà l'oliu direttamente da a buttiglia, inspirendu prufundamente è dopu tene l'aria per 2 à 3 secondi, prima di espirà.
Idealmente, l'olii essenziali organici certificati devenu sempre esse usati per evità l'inalazione di pesticidi è altri chimichi chì ponu finisce per intossicà u corpu.
2. Aromatizante
In questu casu, 2 o 3 gocce di l'oliu sceltu sò aghjuntu, in un dispositivu cù acqua chì crea una nuvola di fumu chì libera l'aroma in tutta a stanza.
Una soluzione più economica per l'usu di l'aromatizatore hè di mette e gocce in una tazza d'acqua bollente, per esempiu, perchè quandu l'acqua si evapora, l'aroma hè liberatu in l'aria.
3. Evaporazione
L'evaporazione cunsiste à appiicà uni pochi di gocce à palette di cotone, cumpresse o un pannu pulitu, permettendu à l'oliu di evaporà è di liberà u so aroma.
Questu hè un ottimu modu per regulà l'intensità di l'aroma, perchè più vi site vicinu à u pannu, u più intensu sarà l'odore. Questa hè ancu una bona tecnica per aduprà à u travagliu, cume u cotone, o stoffa, pò esse piazzatu in una tazza nantu à u tavulinu.
4. Spruzzi
U spray aiuta à sparghje l'aromu in tutti i lochi desiderati, per questu basta à aghjunghje qualchì goccia di l'oliu essenziale in u tank di spray è riempie d'acqua. Prima di aduprà u spray, scuzzulate l'imballu per mischjà torna l'oliu, evitendu di spruzzà solu acqua in aria.
Questu hè un ottimu modu per purificà l'ambiente di una stanza in casa o ancu per aduprà in a camara di qualcunu chì si ripiglia da una malattia, per esempiu.
5. Vaporizazione
Sta tecnica deve esse aduprata soprattuttu per trattà prublemi respiratorii o raffreddori, perchè in più di rilasciare l'aromu direttamente à u sistema respiratoriu, permette l'inalazione di vapore d'acqua chì idrata è rilassa e vie aeree.
Per fà a vaporizazione, duvete mette acqua bollente in un bacinu è dopu aghjunghje qualchì goccia à l'acqua. Infine, si deve respirà u fume liberatu è, se hè pussibule, copre a testa cun un asciugamanu per cuncentrà u vapore d'acqua. Tuttavia, a vaporizazione ùn deve micca esse usata annantu à i zitelli sottu à 7 anni.
6. Massaggio
U massaggio hè u modu perfettu per applicà l'olii essenziali direttamente nantu à a pelle, per trattà u dolore musculare, infezioni, prublemi di a pelle o dolore articulare. Per fà questu, basta mischjà alcune gocce di l'oliu essenziale desideratu in un oliu vegetale, cum'è u risu, sesamo o oliu di coccu, per esempiu.
Idealmente, l'oliu di massaggio deve mischjà solu 1, 3 o 5 olii essenziali, per assicurà chì ùn ci sia cambiamentu in e molecule è pò esse assorbitu da a pelle.
7. Bagni
I bagni mischianu i vantaghji di a vaporizazione, postu chì permettenu inalazione di vapore d'acqua è aroma, è i benefici di u massaggio, postu chì permettenu u cuntattu di a pelle cù l'oliu. Cusì, ponu esse aduprati in guasi tutti i casi.
Per fà un bagnu di aromaterapia, riempite u bagnu cù un pocu d'acqua calda è poi aghjunghjite gocce d'oliu finu à ottene l'aromu desideratu.