Arterite temporale: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'arterite à cellule giganti, cunnisciuta ancu cum'è arterite temporale, hè una malattia autoimmune chì provoca infiammazione cronica di l'arterie di u sangue, è provoca sintomi cume mal di testa, febbre, rigidità è debolezza di i musculi masticatori, anemia, stanchezza è, in casi di più seria, pò purtà à a cecità.
Sta malattia hè rilevata da u duttore per mezu di esami fisichi, analisi di sangue è biopsia di l'arteria, chì mostranu infiammazione. U trattamentu hè guidatu da un reumatologu, è malgradu ùn avè micca una cura, a malattia pò esse assai bè cuntrullata cù l'usu di droghe, in particulare corticosteroidi, cum'è Prednisone.
L'arterite temporale hè più cumuna in e persone di più di 50 anni, è ancu se a so causa ùn hè ancu chjara, si sà chì hè liata à un sbilanciu in u sistema immunitariu. Sta malatia hè una forma di vasculite, un tipu di malatie reumatica chì affetta a circulazione sanguigna è pò causà a participazione di varie parti di u corpu. Capite ciò chì hè una vasculite è ciò chì pò causà.
Principali sintomi
Inflammazione in i muri di i vini sanguini causa sintomi sintetizati chì impediscenu a circulazione di u sangue sanguinariu affettatu, in particulare l'arteria temporale, situata nantu à a faccia, in più di altri cum'è oftalmiche, carotidi, aorte o arterie coronarie, per esempiu.
Cusì, i principali segni è sintomi sò:
- Cefalea o dulore à u scalp, chì ponu esse forti è palpitanti;
- Sensibilizazione è dolore in l'arteria temporale, chì si trova à u latu di a fronte;
- Dolore è debule in a mascella, chì si presentanu dopu avè parlatu o masticatu per un bellu pezzu è si miglioranu cù u riposu;
- A frebba ricurrente è senza spiegazione;
- Anemia;
- Stanchezza è malessere generale;
- Mancanza d'appitittu;
- Perda di pesu;
Cambiamenti serii, cum'è perdita di vista, cecità improvvisa o aneurismi, ponu accade in certi casi, ma ponu esse evitati identificendu è purtendu u trattamentu, u più prestu pussibule, da u reumatologu.
In più di sti sintomi, hè cumunu chì l'arterite temporale sia accumpagnata da polimialgia reumatica, chì hè un'altra malattia chì provoca l'infiammazione di i musculi è di l'articuli, causendu dolore in u corpu, debolezza è disagiu in e articulazioni, in particulare i fianchi è e spalle. . Amparate più nantu à a polimialgia reumatica.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'arterite temporale hè fattu per mezu di a valutazione clinica da u medicu generale o reumatologu, in più di analisi di sangue, chì mostranu infiammazione, cume l'elevazione di i livelli di ESR, chì ponu ghjunghje à valori superiori à 100 mm.
A cunferma, tuttavia, hè fatta da biopsia di l'arteria temporale, chì dimustrerà cambiamenti infiammatori direttamente in a nave.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'arterite à cellule giganti si face per alleviare i sintomi è prevene a perdita di a visione, cù l'usu di corticosteroidi, cum'è Prednisone, in dosi cù riduzione graduale, guidati da u reumatologu. L'usu di i medicinali hè fattu per almenu 3 mesi, varianu secondu u miglioramentu di i sintomi.
Inoltre, u duttore pò ricumandà ancu antidolorifici è antipiretici, cum'è u paracetamol, per alleviare i sintomi cum'è febbre, stanchezza è malessere generale, se si presentanu.
A malatia pò esse bè cuntrullata cù u trattamentu è di solitu entra in remissione, ma pò ripresentà dopu qualchì tempu, chì varieghja cù a risposta di u corpu di ogni persona.