TENS: chì ghjè, per chì ghjè è cumu hè fattu
Cuntenutu
TENS, cunnisciutu ancu cum'è neurostimulazione elettrica transcutanea, hè un metudu di fisioterapia chì pò esse realizatu in u trattamentu di u dolore crònicu è agutu, cum'è in u casu di u lombalgiu, sciatica o tendinite, per esempiu.
Stu tipu di trattamentu deve esse realizatu da un fisioterapeuta specializatu è cunsiste in l'applicazione di impulsi elettrichi in a zona da trattà per attivà u sistema nervosu per esercità un'azione analgesica, aiutendu à luttà contr'à u dolore senza bisognu di trattamentu.
Per chì ghjè
A tecnica TENS serve principalmente per alleviare u dolore acutu è crònicu, essendu principalmente indicata in u trattamentu di fisioterapia di:
- Artrite;
- Dolori in a regione lumbare è / o cervica;
- Tendinite;
- Sciatica;
- Reumatismu;
- Dolore à u collu;
- Distorsioni è dislocazioni;
- Epicondilitis;
- Dolore dopu a cirurgia.
Cusì, quandu si svolge TENS per queste situazioni, hè pussibule di prumove a stimolazione musculare è a vasodilatazione, chì favurisce a riduzione di u dolore, u gonfiore è a guarigione di e ferite di tessuti molli.
Cumu hè fattu
TENS hè una tecnica in chì l'impulsi elettrichi sò applicati à a pelle cù dispositivi specifici, chì attivanu i meccanismi di cuntrollu internu di u sistema nervosu, esercitendu un'azione analgesica. Questu hè un metudu non invasivu, micca dipendente, senza rischi per a salute è in a maiò parte di i casi ùn provoca effetti collaterali.
U so meccanismu fisiologicu di l'analgesia dipende da a modulazione di u currente applicata à a regione colpita, vale à dì, se si applicanu impulsi elettrichi à bassa frequenza è à alta intensità, l'endorfine sò liberate da u cervellu o da a medula, chì sò sostanze cù effetti simili à a morfina, purtendu cusì à u dulore. Se l'impulsi elettrichi sò applicati cun alta frequenza è bassa intensità, l'analgesia si verifica per un bloccu di i segnali di u dolore nervu chì ùn sò micca inviati à u cervellu.
L'applicazione di TENS dura circa 20 à 40 minuti, secondu l'intensità di u stimulu è pò esse fatta in un ufficiu da un fisioterapeuta o in casa.
Contraindicazioni
Cumu hè un metudu di trattamentu chì implica l'applicazione di corrente elettrica, TENS ùn hè micca indicatu per e donne incinte o chì allattanu, nè per e persone chì anu un pacemaker, aritmia cardiaca o cambiamenti epilettici.
Inoltre, l'applicazione ùn deve esse fatta longu u percorsu di a vena carotide o in e zone di a pelle chì anu cambiamenti per via di a malattia o cambiamenti di sensibilità.