Cumu identificà l'artrite settica in u fiancu è quale hè u trattamentu
Cuntenutu
L'artrite settica hè una infiammazione in e grande articulazioni cum'è a spalla è l'anca, causata da batteri cum'è stafilococchi, streptococchi, pneumococci oHaemophilus influenzae. Sta malatia hè grave, essendu più frequente in u centru di i zitelli 2-3 anni, cuminciendu subitu dopu à un'infezzione in qualunque parte di u corpu, ma spessu dopu à una infezzione respiratoria.
L'artrite settica in l'anca pò esse divisa in trè tappe:
- Invasione di battìri in l'articulazione affettata;
- U prucessu infiammatoriu è a furmazione di pus;
- Distruzzione di l'articulazione è aderenza, rendendu u muvimentu difficiule.
U pronosticu di sta malattia dipende esclusivamente da un diagnosticu rapidu è l'iniziu prontu di trattamentu per prevene l'infezzione da distrugge l'articulazione è impedisce a crescita ossea, è a saldatura di l'articuli è l'indurimentu cumpletu.
Chì sò i sintomi
I sintomi principali di l'artrite settica in l'anca sò:
- Pò esse a frebba;
- Difficultà à movesi;
- Irritabilità;
- Dolore severu quandu si movenu e gambe;
- Rigidità in i musculi di a gamba;
- U zitellu pò ricusà di marchjà, di pusà o di striscia.
U diagnosticu di l'artrite settica in u fiancu hè fattu per mezu di l'osservazione clinica di i sintomi, chì dipende da l'esperienza di u pediatra. E prove cume i raggi X d'anca sò di pocu valore perchè ùn ponu mustrà alcun cambiamentu, eccu perchè l'ultrasu pò esse più adattu perchè rileva segni infiammatori è cambiamenti in l'anatomia di l'articulazione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'artrite settica in u fiancu hà per scopu di salvà l'articulazione affettata, da quì l'importanza di un diagnosi precoce. L'antibiotici per via endovenosa sò raccomandati ma dopu risultati soddisfacenti cume una diminuzione di u liquidu accumulatu, l'antibiotici in forma di compresse ponu esse tenuti per pochi ghjorni in più. In i casi i più gravi, u duttore pò sceglie di fà una puntura, drenà è / o lavà l'articulazione cù soluzione salina, in un ambiente chirurgicu.