Ashwagandha (Ginseng Indianu): chì hè, per chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
Ashwagandha, popularmente cunnisciuta cum'è Ginseng Indianu, hè una pianta medicinali cù un nome scientificuWithaia somnifera, chì hè largamente adupratu per aiutà à migliurà e prestazioni fisiche è mentali, è pò esse indicatu in casi di stress è stanchezza generale.
Sta pianta appartene à a famiglia di e piante solenni, cum'è i pumati, è hà ancu frutti rossi è fiori gialli, ancu se solu e so radiche sò aduprate à scopi medicinali.
Per chì ghjè
L'usu di sta pianta medicinali pò avè parechji benefici per a salute cum'è:
- Aumenta u desideriu sessuale;
- Riduce a stanchezza fisica;
- Aumenta a forza musculare;
- Migliurà i livelli di energia;
- Stimulà u sistema immune;
- Cuntrolla i livelli di zuccheru in sangue;
- Riduce u colesterolu altu;
- Combatte l'insonnia.
Inoltre, sta pianta pò esse aduprata ancu in certi casi per compie u trattamentu di u cancheru, postu chì rende e cellule tumorali più sensibili à a radiazione o à a chimioterapia.
Cumu piglià
E parti chì ponu esse aduprate da Ashwagandha sò e radiche è e foglie chì ponu esse aduprate in:
- Capsule: Pigliate 1 tavuletta, 2 volte à ghjornu, cù pranzi;
- Strattu fluidu: Pigliate da 2 à 4 ml (da 40 à 80 gocce) cù un pocu d'acqua, 3 volte à ghjornu per luttà contr'à l'insonnia, rimpiazzà u ferru è luttà contr'à u stress;
- Decoczione: Pigliate 1 tazza di tè fatta cù 1 cucchiaia di radice secca in 120 ml di latte o acqua bollita. Riposa 15 minuti è pigliate u caldu per cumbatte u stress è a stanchezza.
In ogni casu, hè sempre impurtante cunsultà un duttore o un erboristu per adattà l'usu di sta pianta à u prublema da trattà.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii sò rari, in ogni modu ponu include diarrea, ardori di stomacu o vomitu.
Quale ùn deve micca piglià
Ashwagandha hè contraindicatu in donne incinte o chì allattanu, pazienti cun malatie autoimmune cum'è artrite reumatoide o lupus, o in individui cun ulcere di stomacu.
Siccomu a pianta hà un effettu sedativu, e persone chì piglianu pasticci per dorme, cum'è i barbiturici, devenu evità l'usu di questu medicamentu, è ancu u cunsumu di bevande alcoliche.