Cosa hè l'atonia uterina, perchè accade, rischi è cumu trattà

Cuntenutu
L'atunia uterina currisponde à a perdita di a capacità di l'utru di cuntrattassi dopu à a consegna, ciò chì aumenta u risicu d'emorragia postpartum, mettendu in periculu a vita di a donna. Questa situazione pò accade più faciule in e donne chì sò incinte di gimelli, chì sò sottu à l'età di 20 o più di 40, o chì sò in sovrappesu.
Hè impurtante identificà i fattori di risicu per l'atonia uterina in modu chì u trattamentu profilatticu pò esse stabilitu per prevene complicazioni durante o dopu u partu, cù l'amministrazione di ossitocina in a terza fase di u travagliu chì hè generalmente indicata per prumove a cuntrazione uterina. È, cusì , evite l'atonia.

Perchè accade
In cundizioni nurmali, dopu à a foglia di a placenta, l'utru si contrae cù u scopu di prumove l'emostasi è prevene un sanguinamentu eccessivu. In ogni casu, quandu a capacità di l'utru di cuntrainte hè indebulita, i navi uterini rispunsevuli di prumove l'emostasi ùn funzionanu micca bè, favurendu l'ocurrenza di sangu.
Cusì, alcune di e situazioni chì ponu interferisce cù a capacità di l'utru di cuntrattu sò:
- Incinta gemella;
- Obesità;
- Cambiamenti uterini, cum'è a presenza di fibromi è utru bicornu;
- Trattamentu di pre-eclampsia o eclampsia cù sulfatu di magnesiu;
- Partu prolongatu;
- Età di a donna, essendu più frequente in donne sottu à 20 anni è più di 40 anni.
Inoltre, e donne chì anu avutu atonia uterina in e gravidanze precedenti sò à un risicu più altu di avè un'altra gravidanza è, dunque, hè impurtante chì sia cumunicata à u duttore per chì e misure profilattiche ponu esse prese per prevene l'atonia.
Rischi è cumplicazioni di l'atonia uterina
A cumplicazione principale ligata à l'atonia uterina hè l'emorragia postpartum, perchè i navi uterini ùn sò micca capaci di cuntrattassi currettamente per prumove l'emostasi. Cusì, pò esse una perdita di grande quantità di sangue, chì pò mette in periculu a vita di una donna. Amparate più nantu à l'emorragia postpartum.
Oltre à l'emorragia, l'atonia uterina pò esse ancu associata à altri rischi è cumplicazioni cum'è insufficienza renale è epatica, cambiamenti in u prucessu di coagulazione in u corpu, perdita di fertilità è shock ipovolemicu, chì hè caratterizatu da una grande perdita di fluidi è sangue è perdita progressiva di a funzione cardiaca, chì si traduce in una diminuzione di a quantità di ossigenu distribuita da u corpu è pò mette in periculu a vita di una persona. Capite ciò chì hè u shock ipovolemicu è cumu identificallu.
Cumu hè u trattamentu
Per prevene l'atonia uterina, si raccomanda chì l'ossitocina sia amministrata quandu a donna entre in a terza tappa di u partu, chì currisponde à u periodu di espulsione. Hè perchè l'ossitocina hè capace di favurisce a cuntrazzione di l'utru, facilitendu l'espulsione di u zitellu è stimulendu l'emostasi.
In i casi induve l'oxitocina ùn hà micca l'effettu desideratu, pò esse necessariu eseguisce una procedura chirurgica per prevene u sanguinamentu è trattà l'atonia uterina, è una tamponatura uterina pò esse effettuata per riduce o fermà u sanguinamentu, è hè ancu raccomandatu l'usu di antibiotici è ossitocina per garantisce u risultatu.
In situazioni più gravi, u duttore pò raccomandà di fà una isterectomia totale, in cui l'utru è u cervice sò rimossi, è allora hè pussibule risolve u sanguinamentu. Vede cumu si faci l'isterectomia.