Perchè Ùn Mi Scusaraghju micca chì Truvessi Cuscenza di l'Autismu Frustrante
Cuntenutu
- Troppu cuscenza
- Trolls sottu u ponte
- Troppu poca cuscenza
- U labellu stessu
- Fatiga di campagna
- Predicà à u coru
Sè site cum'è mè, u Mese di Sensibilizazione à l'Autismu hè in realtà ogni mese.
Aghju celebratu u mese di sensibilizazione à l'autismu per almenu 132 mesi consecutivi, è cuntendu. A mo figliola più chjuca, Lily, hà autismu. Vede à a mo educazione è sensibilizazione cuntinua à l'autismu.
L'autismu impatta a mo vita, è a mo figliola, è u mo mondu, è per via di quessa, vogliu veramente chì e persone chì facenu a differenza in a nostra vita "sianu cuscenti". Per quessa, pensu chì vogliu dì almenu avè un sensu generale di ciò chì hè implicatu. Vogliu chì i primi rispondenti in u mo quartieru capiscinu perchè ùn puderanu micca uttene una risposta da a mo figliola se dumandanu u so nome è l'età. Vogliu chì a polizia capisca perchè puderia scappà da elli. Vogliu chì i prufessori sianu pazienti quandu u so cumpurtamentu cumunicà un prublema più profondu cà solu a riluttanza à rispettà.
L'autismu, cum'è tuttu u restu, hè un prublema cumplessu - è puliticu. È cum'è tuttu u restu, diventa più cumplicatu più si ne impara. Per aiutavvi à sustene, o almenu micca dannusu, per e persone chì cunniscite (è cun autismu, a probabilità hè chì li cunosci in fatti), a cuscenza di l'autismu hè estremamente impurtante.
Almenu in un certu puntu. Perchè, à volte, a cuscenza di l'autismu pò esse una cattiva cosa.
Troppu cuscenza
A cumplessità è a pulitica di l'autismu ponu diventà schiaccianti cù troppu ricerche. Mi sentu abbuccatu da alcuni aspetti di scrive solu questu articulu. Più diventate cusciente di tutti i prublemi, più diventa più difficile per voi di fà un passu senza paura di offende à qualchissia chì vulete cercà di esse un alliatu.
Vaccinu, o nò? Dicu "autisticu" o "zitellu cù autismu"? "Cure"? "Accetta"? "Benedizione"? "Maledizzione"? Più scavate in fondu, più diventa difficiule. Questu currisponde bè in u mo prossimu puntu, à dì:
Trolls sottu u ponte
Parechji genitori è autisti scelenu d'aprile cum'è un mese per fighjà pienu nantu à l'autismu cum'è causa. Mandemu articuli cunnessi à l'autismu ogni ghjornu, è ligami cù l'altri chì truvemu piacevuli, preziosi o toccanti.
Ma più publicate nantu à a cumplessità è a pulitica, è i pro è i contra, u più dissentimentu generate. Perchè l'autismu hè troppu cumplicatu per voi per fà piacè à tutti, è alcune di e persone chì ùn dispiace sò VERAMENTE scontentate.
Più publicate, più i troll si materializzanu. Pò esse drenu emotivamente è mentalmente. Vulete esce a parolla, ma ùn sò micca d'accordu cù e vostre parolle o a manera di usalli.
L'autismu pò richiede pazienza è una chiglia uniforme. Aghju smessu di bloguà nantu à l'autismu forse forse un annu solu perchè aghju trovu e cuntruversie è e critiche troppu energiche. Scurria a mo gioia, è aghju bisognu di quella energia pusitiva per esse un bonu babbu.
Troppu poca cuscenza
U vostru Joe mediu hà solu abbastanza attenzione per digerisce unu o dui di i millaie d'articuli publicati nantu à l'autismu. Per via di questu, ci hè sempre u risicu chì l'una cosa ch'ellu o ella sintonizeghja hè a cosa sbagliata. Una volta aghju avutu qualcunu à cummentà nantu à u mo blog persunale chì l'autismu hè statu causatu da "spine" è chì avianu solu da esse lavatu cù suchju d'aranciu per pulisce u sistema. Curatu!
(Questa ùn hè micca una cosa.)
Ùn ci hè micca assai temi di consensu nantu à l'autismu, dunque per trattà qualsiasi articulu, postu di blog, o ancu una nutizia cum'è autismu vangelu (bè, eccettu questu, ovviamente) pò esse peghju ch'è ùn amparà nunda.
U labellu stessu
Una volta aghju lettu u travagliu di un ricercatore chì hà dettu chì u prublema più grande chì l'autismu hà avutu era a so propria etichetta. L'autismu hè un spettru di cundizioni, ma tutti si riuniscenu sottu à questa etichetta.
Ciò significa chì a ghjente guarda Rain Man è pensa chì ponu offre cunsiglii utili. Significa chì e cumpagnie ponu pruduce medicazione chì migliurà i sintomi in un zitellu chì hà autismu, ma pò in realtà aggravà i sintomi di un altru. L'etichetta di l'autismu crea cunfusione induve a cunfusione esiste dighjà.
Puderete avè intesu parlà di u dettu: "Se avete scontru un zitellu cù autismu, avete scontru UN zitellu cù autismu". Ogni zitellu hè diversu è ùn pudete micca prughjettà l'esperienze di un zitellu nantu à un altru solu perchè sparte una etichetta.
Fatiga di campagna
Ciò chì a maiò parte di e persone chì travaglianu per favurizà a cuscenza di l'autismu volenu hè chì i "ignoranti" prima diventanu cuscenti. Ma troppu di una bona cosa pò significà chì alcuni di i messaghji più impurtanti sò annegati da u grande volume. Dopu à un mese sanu di cuscenza di l'autismu, a maiò parte di e persone chì anu u lussu vi diceranu probabilmente: "Ùn vogliu micca sente un'altra cosa nantu à l'autismu per u restu di a mo vita".
Predicà à u coru
Prima chì u mo più chjucu fussi diagnosticatu, avia lettu esattamente zero articuli nantu à u tema di l'autismu. Parechje di e persone chì leghjenu posti di sensibilizazione à l'autismu ùn sò micca u publicu di destinazione. Campanu a vita. Sò persone chì anu autismu o i so caregivers. Mentre hè cunsuladore sapè chì qualchissia leghje e vostre cose, hè difficiule di generà interessu nantu à e quistione chì ùn anu micca impattu nantu à a vita di u publicu previstu (per ciò ch'elli sanu, almenu).
Per quelli di noi chì anu bisognu di voi per esse cuscenti - affinchì i nostri zitelli possinu campà una vita più felice, sana - a diffusione di a "cuscenza di l'autismu" serà sempre una cosa. È hè una bona cosa. Soprattuttu.
Onestamente sò più cà felice di mette in opera e dumande o suggerimenti ben intenzionati, perchè significa chì in realtà vi preoccupa abbastanza di a mo figliola o di mè per avè almenu lettu un articulu, vistu un video, o spartutu una infografica. L'infurmazioni puderebbenu micca intrecciassi perfettamente cù e mo sperienze, ma batte l'infernu per sguardi arrabbiati è cummentarii di ghjudiziu in un teatru affullatu mentre u vostru zitellu si scioglie (iè, sò statu quì).
Cusì, sparghjite a cuscenza di l'autismu stu mese. Ma fate lu sapendu chì pudete brusgià. Falla sapendu chì ùn puderete micca ghjunghje à u vostru publicu di destinazione. Fà lu sapendu chì catturerete un pocu infernu per ellu da qualcunu à un certu puntu. Falla sapendu chì micca tuttu ciò chì publicheghji serà appiicatu à l'esperienza di qualcunu altru. Fate in modu rispunsevule.
Jim Walter hè l'autore di Solu un Blog Lil, Induv'ellu cuntene e so aventure cum'è babbu solu di duie figliole, una di e quali hà autismu. Pudete seguità lu in Twitter à @Corse_Matin.