Cumu calmà un criaturu chì pienghje in u so sonnu
Cuntenutu
- Calmendu u vostru zitellu chì pienghje
- Cumu calmà u mo zitellu mentre stanu sempre dormendu?
- Modelli di sonnu infantile
- U mo ciucciu hà un incubo?
- Quandu devu chjamà un duttore?
Calmendu u vostru zitellu chì pienghje
Cum'è genitori, simu filati per risponde quandu i nostri zitelli pianghjenu. I nostri metudi calmanti varienu. Puderemu pruvà allattà, cuntattu pelle à pelle, soni calmanti, o muvimentu dolce per calmà un criaturu chì hè scumbattutu.
Ma chì succede quandu u vostru zitellu urla subitu o pienghje in angoscia in piena notte ma hè sempre addurmintatu? I zitelli ponu avè incubi? È cumu si pò calmà un criaturu chì pienghje senza mancu svegliarsi?
Quì sottu, videremu i mudelli di sonnu insoliti di i zitelli. I mudelli di sonnu sò un prubabile culpevule se u vostru criaturu pienghje mentre ch'elli sò sempre addurmintati. Avè una idea megliu di a causa daretu à ste interruzzioni di notte face più faciule capì u megliu modu per trattà li.
Cumu calmà u mo zitellu mentre stanu sempre dormendu?
Mentre a vostra risposta naturale à u chiancinu di u to babbu pò esse per sveglialli per un cugliu, hè megliu à aspettà è fighjà.
U vostru zitellu chì face rumuri ùn hè micca necessariamente un segnu chì hè prontu à svegliarsi. U vostru criaturu pò schjattà momentaneamente durante a transizione da a luce à u sonnu prufondu prima di stallassi di novu. Ùn corre micca à piglià u vostru zitellu solu perchè gridanu di notte.
Attenti à u sonu di u so gridu. Un criaturu chì pienghje a notte perchè hè bagnatu, famitu, fretu, o ancu malatu ùn si torna addurmintatu in un minutu o dui. Quelli chianci aumenteranu rapidamente è sò u vostru spunto per risponde.
In questi casi, pruvate à mantene i svegliu tranquilli è calmi. Fate ciò chì ci vole à fà, ch'ellu si tratti d'alimentazione o di cambià di pannolinu, senza stimulazione inutile cum'è luci luminose o una voce alta. L'idea hè di fà capisce chì a notte hè per dorme.
Arricurdatevi, un criaturu chì face rumore mentre passanu per e tappe di u sonnu sembrerà esse in un statu semicusciente. Pò esse difficiule à dì s'elli sò sveglii o addurmintati.
Di novu, aspettà è guardà hè u megliu corsu d'azione. Ùn avete micca bisognu di calmà un zitellu chì pienghje mentre dorme di listessa manera chì averiate quandu sò svegli.
Modelli di sonnu infantile
I criaturi ponu dorme inquieti, soprattuttu quand'elli sò neonati. Grazie à quelli picculi orologi interni chì ùn sò ancu à pienu funziunamentu, i neonati ponu dorme da 16 à 20 ore ogni ghjornu. Tuttavia, chì si rompe in parechje napping.
I sperti cunsiglianu chì i neonati allattinu da 8 à 12 volte ogni 24 ore. Per certi criaturi chì ùn si sveglianu abbastanza spessu da soli à u primu, questu pò significà sveglialli ogni trè à quattru ore per alimentà finu à ch'elli mostranu un aumento di pesu costante. Questu accadrà in e prime settimane.
Dopu questu, i zitelli novi puderanu dorme quattru o cinque ore à a volta. Questu continuerà probabilmente finu à u circondu di i trè mesi quandu i zitelli di solitu cumincianu à dorme per ottu à nove ore di notte, cù una manciata di sonnette durante u ghjornu. Ma quellu strattu di notte pò avè qualchì interruzzione.
I zitelli, in particulare i neonati, passanu circa a metà di e so ore di sonnu in a tappa di u muvimentu rapidu di l'ochji (REM) di u sonnu. U sonnu REM hè ancu cunnisciutu cum'è sonnu attivu, è hè carattarizatu da uni pochi di tratti cumuni:
- E bracce è e gambe di u to zitellu ponu strappassi o trizinassi.
- L'ochji di u to criaturu si ponu spustà di fiancu à fiancu sottu à e so palpebre chjose.
- A respirazione di u to criaturu pò parè irregulare è pò piantà cumpletamente per 5 à 10 secondi (hè una cundizione chjamata respirazione periodica nurmale di a zitellina), prima di riparte cù una rapida splusione.
U sonnu prufondu, o sonnu di muvimentu ochji micca rapidu (NREM), hè quandu u vostru ciucciu ùn si move micca in tuttu è a respirazione hè prufonda è regulare.
I cicli di sonnu per adulti - a transizione da a luce à u sonnu prufondu è torna - duranu circa 90 minuti.
U ciclu di u sonnu di un criaturu hè assai più cortu, à 50 à 60 minuti. Ciò significa chì ci hè più opportunità per u vostru zitellu di fà quelli rumuri di notte, cumpresu u pienu, senza mancu svegliarsi.
U mo ciucciu hà un incubo?
Certi parenti si primuranu chì u lamentu di notte di i so criaturi significheghjanu d'avè un incubo. Hè un sugettu senza una risposta chjara.
Ùn sapemu micca à chì età esatta incubi o terrori notturni ponu cumincià.
Alcuni zitelli ponu cumincià à sviluppà terrori di notte, chì sò rari, finu à 18 mesi di età, ancu se sò più propensi à accade in i zitelli più grandi. Stu tipu di disturbu di u sonnu differisce da l'incubi, chì sò cumuni in i zitelli à partesi da l'età di 2 à 4 anni.
I terrori notturni si facenu durante a fase di sonnu prufondu. U vostru ciucciu pò cumincià à pienghje o ancu à urlà di colpu se per qualchì mutivu sta tappa hè disturbata. Hè probabilmente più inquietante per voi.
U vostru ciucciu ùn sà micca chì facenu un tale cumbugliu, è ùn hè micca qualcosa chì si ricordanu in a mattina. U megliu chì pudete fà hè solu assicurà chì u vostru zitellu sia sicuru.
Quandu devu chjamà un duttore?
Ci ponu esse altri motivi chì u vostru zitellu pienghje mentre dorme. S'ellu pare avè influenzatu a rutina di u ghjornu di u zitellu, cunsultate u vostru duttore. Pò esse pussibule chì qualcosa cum'è dentizione o una malattia sia parte di u prublema.
Jessica hè stata scrittore è editore per più di 10 anni. Dopu a nascita di u so primu figliolu, hà lasciatu u so travagliu publicitariu per cumincià à freelance. Oghje, scrive, edita è cunsulta per un grande gruppu di clienti fissi è in crescita cum'è una mamma di quattru figlioli chì travaglianu in casa, stringhjendu in un cuncertu laterale cum'è codirettore di fitness per una accademia di arti marziali. Trà a so vita occupata in casa è u mischju di clienti di vari settori - cum'è paddleboard stand-up, bars energetichi, immubiliare industriale, è ancu di più - Jessica ùn si annoia mai.