KPC (superbug): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U KPC Klebsiella pneumoniae A carbapenemasi, cunnisciuta ancu cum'è superbug, hè un tipu di batteri, resistenti à a maiò parte di i farmaci antibiotici, chì quandu entra in u corpu hè capace di pruduce infezioni gravi, cum'è pneumonia o méningite, per esempiu.
Infezzione cù Klebsiella pneumoniae carbapenemase accade in un ambiente ospedaliero, essendu più frequente in i zitelli, anziani o persone cun sistemi immunitari indeboliti è chì stanu in ospedale per un bellu pezzu, piglianu iniezioni direttamente in a vena per un bellu pezzu, sò cunnessi à l'apparatu respiratori o facenu parechji trattamenti cù antibiotici, per esempiu.
Infezzione da I batteri KPC sò curabiliin ogni modu, pò esse difficiule da ottene postu chì ci sò pochi antibiotici capaci di distrughje stu microorganismu. Cusì, per via di a so resistenza à parechje droghe, hè impurtante chì e misure preventive sianu aduttate in l'uspidale è chì devenu esse aduttate sia da prufessiunali sanitarii sia da visitatori di l'ospedale.
Trattamentu per i batteri KPC
Trattamentu per i batteri Klebsiella pneumoniae A carbapenemase hè generalmente fatta in ospedale cù l'iniezione di farmaci antibiotici, cume Polimixina B o Tigeciclina, direttamente in a vena. Tuttavia, perchè stu tipu di batteri hè resistente à a maiò parte di l'antibiotici, hè pussibule chì u duttore cambiessi a medicina dopu avè fattu qualchì analisi di sangue chì aiutanu à identificà u tippu currettu d'antibioticu, o una cumbinazione di elli. Alcuni casi ponu esse trattati cun una cumbinazione di più di 10 antibiotici diversi, per 10 à 14 ghjorni.
Inoltre, durante l'uspitalisazione, u paziente deve stà in una stanza isolata per evità u cuntagiu da altri pazienti o membri di a famiglia, per esempiu. Per toccà a persona infettata, i vestiti adatti, una maschera è guanti devenu esse purtati. E persone più fragili, cum'è l'anziani è i zitelli, sò qualchì volta incapaci di riceve i visitatori.
Vede: 5 Passi per pruteggervi da u KPC Superbacterium.
Sintomi di l'infezzione KPC
Sintomi di u batteriu KPC Klebsiella pneumoniae carbapenemase pò include:
- Febbra sopra à 39ºC,
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Difficultà à respirà;
- Puntura;
- Infezzione di e vie urinarie, in particulare in gravidanza
Altri sintomi, cume a pressione sanguigna bassa, gonfiori generalizati è qualchì fallimentu d'organi sò ancu cumuni in i pazienti cun infezione batterica severa Klebsiella pneumoniae carbapenemasi o quandu u trattamentu ùn hè micca fattu bè.
U diagnosticu di l'infezzione KPC pò esse fattu per mezu di un esame chjamatu antibiogramma, chì identifica u batteriu indicendu e droghe chì ponu luttà contr'à questu batteriu.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di i batteri Klebsiella pneumoniae A carbapenemasi pò esse fatta per mezu di u cuntattu direttu cù a saliva è altre secrezioni da u paziente infettatu o attraversu u spartimentu di oggetti contaminati. Sta batteria hè dighjà stata trovata in i terminali di l'autobus è in i bagni publichi, è postu chì si pò diffusà facilmente per cuntattu cù a pelle o per l'aria, chiunque pò esse contaminatu.
Cusì, per prevene a trasmissione di i batteri Klebsiella pneumoniae carbapenemase raccomanda:
- Lavate e mani prima è dopu u cuntattu cù i pazienti in l'uspidale;
- Purtate guanti è una maschera protettiva per cuntattà u paziente;
- Ùn sparte micca oggetti cù u paziente infettu.
Inoltre, hè impurtante chì i prufessiunali sanitarii sianu furmati à l'apparizione di batteri multi-resistenti in l'ambiente di l'ospedale, è hè impurtante chì a pratica di l'igiene di e mani è a pulizia è a disinfezione di e superfici sia rispettata da questi prufessiunali.
E misure d'igiene cume lavà e mani prima è dopu andà à u bagnu, ogni volta chì cucini o manghjate è ogni volta chì tornate da u travagliu ponu aiutà à prevene a contaminazione cù questu è altri batteri potenzialmente fatali. L'usu di l'alcool in gel aiuta ancu à mantene e vostre mani pulite, ma solu sì e vostre mani ùn sò apparentemente sporche.
Si crede chì l'aumentu di i casi d'infezioni da u superbug succede per l'usu indiscriminatu di antibiotici, chì pò esse una conseguenza di infezioni urinarie ricorrenti da stu microorganismu è di trattamentu ricorrente cù antibiotici, per esempiu, chì face chì questi microorganismi sviluppanu resistenza à i medicini esistenti.
Cusì, per evità una epidemia glubale, l'antibiotici devenu esse presi solu quandu hè indicatu da u duttore, per u tempu da ellu determinatu, è continuanu à piglià a medicina ancu se i sintomi di a malattia diminuiscenu prima di a data prevista. Amparate à prevene infezioni nosocomiali.