Sviluppu di u zitellu di 5 mesi: pesu, sonnu è cibu
Cuntenutu
- U pesu di u zitellu à 5 mesi
- Cumu hè u sonnu di u zitellu
- Cumu hè u sviluppu di u zitellu cù 5 mesi
- Chì sò i ghjochi i più adatti
- Cumu deve esse l'alimentu
U zitellu di 5 mesi alza dighjà i bracci per esse cacciatu da u presepiu o per andà in gambe di qualcunu, reagisce quandu qualcunu vole piglià u so ghjoculu, ricunnosce l'espressioni di paura, di dispiacimentu è di rabbia, è cumencia à dimustrà a so propiu.sentimenti attraversu espressioni facciali. Inoltre, hè digià capace di alzà a testa è e spalle quandu si chjina è si sustene cù e so mani, pruvendu à trascinà, rotulà è ghjucà cù i sonagli o ghjoculi chì sò à a manu.
À questu stadiu hè assai impurtante ghjucà è parlà cù u zitellu, è hè assai impurtante di incuragisce è rinfurzà a presenza di u babbu, affinchì i dui cumincianu à creà una cunnessione.
U pesu di u zitellu à 5 mesi
Questa tavula indica a gamma di pesu ideale di u zitellu per questa età, è ancu altri parametri impurtanti cum'è altezza, circonferenza di a testa è guadagnu mensile previstu:
Maschji | E zitelle | |
Pesu | Da 6,6 à 8,4 kg | 6,1 à 7,8 kg |
Statura | 64 à 68 cm | 61,5 à 66,5 cm |
Perimetru cefalicu | 41,2 à 43,7 cm | 40 à 42,7 cm |
Aumento di pesu mensile | 600 g | 600 g |
Se u pesu hè assai più altu ch'è indicatu, hè pussibule chì u zitellu sia in sovrappesu, in quale casu duvete parlà cù u pediatra.
Cumu hè u sonnu di u zitellu
U sonnu di u zitellu di 5 mesi dura trà 7 à 8 ore a notte, senza ch'ellu si svegliessi. Un cunsigliu chì pò esse utile hè di mantene u zitellu svegliu più longu u ghjornu in modu da pudè dorme megliu di notte, creendu una rutina è mette u zitellu à dorme à nove di notte, per esempiu.
Cumu hè u sviluppu di u zitellu cù 5 mesi
U zitellu di 5 mesi cumencia à migliurà a so lingua è usa e vucali A, E, U è e cunsunale D è B, vocalizendu per ellu stessu o per i so ghjoculi. A stu puntu, ci hè una mudificazione di i soni chì u zitellu face è a risata pò accade.
Alcuni zitelli rifiutanu e persone chì ùn sò abituati à vede è cumincianu à capì u so nome, rispondenu quand'elli chjamanu è essendu cuscenti è attenti à l'ambiente chì li circonda.
À questu stadiu, hè cumunu di pudè rotà da un latu à l'altru è appughjàvi nantu à e vostre mani, gridà per a cumpagnia, balbuttendu per interrompe a conversazione di l'altri è attirà l'attenzione nantu à voi stessi. Inoltre, inizia a fase di sperimentà cù l'uggetti è di purtalli in bocca, cù certi criaturi chì amanu ancu mette i so pedi in bocca.
Fighjate u video per amparà ciò chì face u zitellu in questa tappa è cumu aiutallu à sviluppassi più veloce:
Chì sò i ghjochi i più adatti
Un esempiu di ghjocu puderebbe copre una torcia cù un pezzu di plasticu culuratu, accendelu è fà movimenti annantu à u muru mentre parlava à u zitellu annantu à e caratteristiche di a luce, cum'è bella, luminosa o divertente. Attraversu stu ghjocu, quandu seguita u percorsu di a luce, u zitellu stabilisce cunnessioni impurtanti in u cervellu, attivendu a visione è i neuroni relativi à i muvimenti.
Una alternativa à a torcia sò e carte culurite fatte cù cartone o ancu dipinte cù vernice gouache, chì u zitellu à questa età hà un interessu particulare in i culori chì facenu parte di u sviluppu di a so intelligenza.
Cumu deve esse l'alimentu
L'alimentazione deve esse fatta solu cù u latte maternu, finu à 6 mesi, preferibile. Quandu si alimenta u latte in polvere per u criaturu, l'allattamentu artificiale pò esse mantenutu finu à 6 mesi, ma l'acqua deve esse offerta trà l'alimentazione, in particulare in tempi secchi è d'estate.
Tuttavia, se u duttore cunsulta o trova necessariu, u zitellu pò riceve cibi cun valore nutrizionale riccu, cum'è u ghjallu d'u ovu o u brou di fasgiolu, è ci hè ancu a pussibilità d'introduce alcuni alimenti cum'è fruttu cottu o crudu spressu, glutine- porridge o crema gratisi di ligumi simplici. Queste opzioni sò particolarmente impurtanti per i zitelli chì mostranu chì ùn apprezzanu micca u latte, o ùn si sviluppanu micca cum'è previsto. Vede esempi di alimenti per criaturi per criaturi da 4 à 6 mesi.