À chì serve a sementa di girasole è cumu aduprà
Cuntenutu
- 1. Prutegge a salute cardiovascolare
- 2. Aiuta à cumbatte a stinzia
- 3. Aumenta a massa musculare
- 4. Aiutu cù u prucessu di perdita di pisu
- 5. Aiuta à calà u zuccherinu in sangue
- Infurmazione nutrizionale di u girasole
- Ricette cù semi di girasole
- 1. Semi di girasole speziati
- 2. Ricetta di cookie cù semi di girasole
- 3. Granola cù sumenti di girasole
A sumente di girasole hè bona per l'intestinu, u core, a pelle è aiuta ancu à cuntrullà u glucosiu in u sangue, perchè hà grassi insaturati sani, proteine, fibre, vitamina E, seleniu, rame, zincu, folatu, ferru è fitoquimici. Solu 30 g, l'equivalente di una manata di sementi per ghjornu, hè un ottimu modu per integrà a vostra dieta in generale.
Queste sementi ponu esse facilmente cunsumate mischiate in insalata di lattuga o insalata di frutti, in vitamine, battute in suchji o integrata in a pasta. Inoltre, si trovanu cù o senza conchiglia, crudi o arrustiti cù o senza sale è pudete cumprà semi di girasole in supermercati o magazzini di alimenti sanitari.
L'oliu di semi di girasole hè un'altra forma di cunsumu di sta semente, è cuntene parechji benefici per u corpu, cume a prutezzione di e cellule da l'anzianu. Amparate più nantu à i benefici di l'oliu di girasole.
I vantaghji di cunsumà semi di girasole ponu esse:
1. Prutegge a salute cardiovascolare
Perchè sò ricchi di boni grassi, monoinsaturi è polinsaturi, i semi di girasole aiutanu à prutege a salute cardiovascolare regulendu i livelli di colesterolu tutale, aumentendu u colesterolu bonu è diminuendu u colesterolu cattivu, in più di abbassà i livelli di trigliceridi.
Inoltre, l'altu livellu di micronutrienti, vitamine antiossidanti, acidu folicu è fibre rinfurzanu questu effettu prutettore cardiovascolare pruteggendu e cellule, abbassendu a pressione sanguigna è regulendu u zuccherinu in sangue.
2. Aiuta à cumbatte a stinzia
A causa di a grande quantità di fibre in a so cumpusizione, i semi di girasole aiutanu à luttà contra a stinzia. Questu hè perchè, diminuisce u tempu di transitu intestinale è aumenta u volumu fecale. Dui cucchiai di semi di girasole anu una media di 2,4 g di fibra.
Vede più cunsiglii d'alimentazione per trattà a stinzia.
3. Aumenta a massa musculare
Perchè anu un altu cuntenutu di proteine, i semi di girasole ponu aiutà facilmente à aumentà a massa musculare. Dui cucchiai anu 5g di proteine, è ponu esse inclusi in i pasti ogni ghjornu, aumentendu a quantità di proteine in a dieta.
Vede quì più nantu à l'alimenti per guadagnà massa musculare.
4. Aiutu cù u prucessu di perdita di pisu
I semi di girasole ponu ancu esse aduprati per perde u pesu, per via di a grande quantità di fibre. E fibre piglianu più tempu per esse digerite, diminuiscenu u prucessu di svuotamentu gastricu, aumentanu a sensazione di sazietà è diminuinu l'appetitu.
Tuttavia, ci vole à fà casu chì a sumente di girasole hà ancu una grande quantità di grassu chì li face avè un altu valore caluricu. Per esempiu, duie cucchiaie di semi di girasole anu 143 calorie, dunque hè impurtante cunsumà questi semi cù moderazione. Per una infurmazione megliu hè cunsigliatu di cunsultà un nutrizziunistu.
5. Aiuta à calà u zuccherinu in sangue
U cunsumu di semi di girasole aiuta à calà u zuccherinu in sangue è riduce a digestione è l'assorbimentu di carboidrati dopu i pasti, evitendu cusì l'iperglicemia. Cusì i semi di girasole ponu ancu esse un bon alliatu in a dieta di e persone cun diabete, per esempiu.
In più di questu, a sementa di girasole aiuta à u prucessu di perdita di pesu, porta à una diminuzione di u pesu corporeu è, di cunsiguenza, diminuisce i livelli di glucosiu in sangue à dighjunu è regule i livelli di insulina in sangue. Scuprite altre manere di calà u zuccherinu in sangue.
Infurmazione nutrizionale di u girasole
Cumpunenti | Quantità per 100 g di semi di girasole |
Energia | 475 calorie |
Proteine | 16,96 g |
Grassi | 25,88 g |
Glucidati | 51,31 g |
Fibra dietetica | 7,84 g |
Vitamina E | 33,2 mg |
Folate | 227 mcg |
Seleniu | 53 mcg |
Ramu | 1,8 mg |
Zinc | 5 mg |
Ferru | 5,2 mg |
Ricette cù semi di girasole
Alcune ricette per includere i semi di girasole in a dieta sò:
1. Semi di girasole speziati
A sementa di girasole staghjunata hè una bella opzione per mette in zuppe, per staghjunà insalate, per arricchisce i risotti o ancu per serve puru in forma di spuntinu.
Ingredienti:
- ⅓ tazza (tè) di semi di girasole (circa 50 g)
- 1 cucharadita d'acqua
- ½ cucchiainu di curry
- 1 pizzicu di sale
- ½ cucchiaina d'oliu d'oliva
Modu di preparazione:
In una suppera, mischjà i semi di girasole cù l'acqua, u curry è u sale. Purtate una padella à focu mediu cù l'oliu è poi aghjunghjite u mischju di sementi. Stir for about 4 minutes until tostatu. Lasciate rinfriscà cumpletamente prima di cunservà in un vasettu stancu.
2. Ricetta di cookie cù semi di girasole
Ingredienti:
- 1 tazza di meli
- 3 cucchiai di margarina
- 3 cucchiai di burru
- 1 cucchiaina di vaniglia
- 2/3 di farina di granu
- 2/3 di farina di granu integrale
- 1 tazza d'avena tradiziunale
- A mezza cucharadita di levitu
- 1/4 cucchiaina di sale
- A mezza tazza di semi di girasole senza sale
- Mezza tazza di ciliegie secche tritate
- 1 ovu
- Mità cucchiaina di estrattu d'amandula
Modu di preparazione:
Scaldate u fornu à 180 ° C. Battite u mele, a margarina, u butiru, a vaniglia, l'estratti d'amanduli è l'ovu in una grande tazzina. Aghjunghjite a farina, l'avena, u levitu è u sale, rimesculendu bè. Aghjunghje semi di girasole, ciliegie è mischjà bè. Cullera a pasta nantu à un fogliu di carta pergamena à intervalli di circa 6 centimetri. Infornate per 8 à 10 minuti o finu à u doru.
3. Granola cù sumenti di girasole
Ingredienti:
- 300 g d'avena
- 1/2 tazza di semi di girasole
- 1/2 tazza d'amanduli crudi sani (o nocciole)
- 1/2 tazza di semi di zucca
- 1/4 tazza di semi di sesamo
- 1/4 tazza di fiocchi di coccu (opzionale)
- 1/4 cucchiainu di cannella macinata
- 1/4 cucchiaina di sale
- 1/4 tazza d'acqua
- 1/4 tazza d'oliu di girasole
- 1/2 tazza di mele
- 2 cucchiai di zuccheru brunu
- 1/2 cucchiaina di estrattu di vaniglia
- 1 tazza di frutti secchi (ciliegie, albicocche, datteri, fichi, uva passa, prugne)
Modu di preparazione:
Scaldate u fornu à 135 gradi. Fate una teglia cù carta pergamena. In una grande ciotola mischiate l'avena, amandule, semi, cannella è sale. In una piccula casserola mischjà l'acqua, l'oliu, u mele è u zuccheru brunu, rimesculendu in permanenza finu à u bollitura. Pour stu mischju annantu à l'ingredienti secchi è mischjà bè.
Sparite nantu à a teglia è infornate per circa 60 minuti o finu à u doru, stirate di tantu in tantu per rossu uniformemente. Più hè dorata a granola, più crunchier serà. Ammaistrà in un cuntainer o saccu di plasticu in u frigò. A granola pò durà parechje settimane.
Scuprite questa altra ricetta interessante è super pratica per stuzzichini per adulti è zitelli chì anu semi di girasole: