Quandu hè u tempu migliore per beie u caffè?
Cuntenutu
- Cortisolu è caffè
- U caffè pò rinfurzà e prestazioni d'eserciziu
- Ansietà è prublemi di sonnu
- Quantu caffè hè sicuru?
- U fondu
U caffè hè una di e bevande più famose di u mondu. Contene un stimulante assai pupulare chjamatu caffeina.
Parechje persone ghjunghjenu à una tazza di sta bevanda caffeinata subitu dopu à a crescita, invece chì altri credenu chì sia più benefiziu di tene fora per qualchì ora.
Questu articulu spiega quandu u megliu tempu per beie caffè hè di maximizà i so benefici è minimizà i so effetti collaterali.
Cortisolu è caffè
Parechje persone godenu di una tazza - o trè - di caffè à a risurrezzione o pocu dopu.
Tuttavia, si pensa chì beie u caffè troppu prestu dopu a crescita diminuisce i so effetti energizanti, chì u cortisolu di u vostru ormone di u stress hè à u so livellu massimu in questu mumentu.
Cortisol hè un ormone chì pò aumentà a vigilenza è u focu. Regula ancu u vostru metabolismu, a risposta di u sistema immune, è a pressione sanguigna ().
L'ormone seguita un ritmu specificu à u vostru cicculu sonnu-veghja, cù livelli alti chì culminanu 30-45 minuti dopu a crescita è lentamente calanu per u restu di a ghjurnata ().
Dittu chistu, hè statu suggeritu chì u megliu tempu per beie u caffè hè da a mità à a tarda mattina quandu u vostru livellu di cortisol hè più bassu.
Per a maiò parte di e persone chì si alzanu versu 6 ore è mezu, sta volta hè trà 9 ore è mezu è 11 ore è mezu.
Mentre ci pò esse una certa verità à questu, nisun studiu finu à a data hà osservatu alcun effetti energizanti superiori cù u ritardu di u caffè di a mattina, paragunatu cù u bere subitu dopu à a crescita.
Un altru mutivu perchè hè statu suggeritu chì duvete ritardà u caffè di a mattina hè chì a caffeina da u caffè pò aumentà i livelli di cortisol.
Piglia u caffè quandu u vostru livellu di cortisolu hè à u puntu più altu pò ancu aumentà i livelli di questu ormone. Livelli elevati di cortisol per longu periodi ponu compromettà u vostru sistema immunitariu, causendu prublemi di salute ().
Eppuru, ùn ci sò stati studii à longu andà nantu à e implicazioni per a salute di u cortisol elevatu da u caffè.
Inoltre, l'incrementi di cortisol indotti da a caffeina tendenu à esse ridotti in e persone chì cunsumanu regolarmente caffeina ().
Dittu chistu, ùn ci hè probabilmente nisun male sè preferite beie u caffè à a risurrezzione piuttostu chè parechje ore dopu.
Ma se site dispostu à cambià u rituale di u caffè di a mattina, pudete truvà chì ritardà a vostra assunzione di caffè qualchì ora pò dà più energia.
RiassuntuU megliu tempu per beie u caffè hè pensatu per esse 9: 30-11: 30 am quandu u nivellu di cortisol di a maiò parte di a ghjente hè più bassu. Ch'ella sia vera, ferma da determinà. A caffeina pò aumentà u cortisol, ma l'implicazioni à longu andà per quessa nantu à a salute sò scunnisciute.
U caffè pò rinfurzà e prestazioni d'eserciziu
U caffè hè cunnisciutu per a so capacità di prumove a vigilia è aumentà a vigilenza, ma a bevanda hè ancu un efficiente rinforzatore di e prestazioni di esercitazione per via di u so cuntenutu di caffeina.
In più, u caffè pò esse una alternativa assai più economica à i supplementi chì cuntenenu caffeina cum'è e polveri pre-allenamentu.
Parechji studii anu dimustratu chì a caffeina pò ritardà a fatica di l'eserciziu è migliurà a forza è a putenza musculare (,).
Mentre ùn pò micca fà una differenza significativa sì sceglite di gode di u vostru caffè à a crescita o di parechje ore dopu, l'effetti di a caffeina da u caffè nantu à e prestazioni di eserciziu sò dipendenti da u tempu.
Sè vo circate à ottimisà l'effetti benifichi di u caffè nantu à e prestazioni d'eserciziu, hè megliu cunsumà a bevanda 30-60 minuti prima di un allenamentu o di un avvenimentu sportivu ().
Questu hè u tempu chì ci vole i livelli di caffeina per vultà in u vostru corpu ().
A dosa efficace di caffeina per migliurà e prestazioni di l'eserciziu hè 1,4-2,7 mg per libbra (3-6 mg per kg) di pesu corpu ().
Per una persona di 150 libbra (68 kg), questu equivale à circa 200-400 mg di caffeina, o 2-4 tazze (475-950 mL) di caffè ().
RiassuntuU benefiziu di e prestazioni di l'eserciziu di a caffeina da u caffè pò esse sperimentatu in 30-60 minuti da beie a bevanda.
Ansietà è prublemi di sonnu
A caffeina in caffè pò prumove a vigilia è aumentà e prestazioni di l'eserciziu, ma pò ancu causà prublemi cù u sonnu è l'ansietà in alcune persone.
L'effetti stimulanti di a caffeina da u caffè duranu 3-5 ore, è secondu e sfarenze individuali, circa a metà di a caffeina totale chì cunsumate ferma in u vostru corpu dopu 5 ore ().
U cunsumu caffè troppu vicinu à l'ora di dorme, cum'è cù a cena, pò causà prublemi di sonnu.
Per evità l'effetti disruptivi di a caffeina nantu à u sonnu, si consiglia di evità di cunsumà caffeina per un minimu di 6 ore prima di dorme ().
Oltre à i prublemi di sonnu, a caffeina pò aumentà l'ansietà in alcune persone ().
Sì avete ansietà, pudete truvà chì beie caffè aggrava, in questu casu, pudete bisognu di cunsumà menu o evità a bevanda cumpletamente.
Pudete ancu pruvà à passà à u tè verde, chì cuntene un terzu di a caffeina in u caffè ().
A bevanda furnisce ancu l'aminoacidu L-teanina, chì hà proprietà rilassanti è calmanti ().
RiassuntuA caffeina pò causà prublemi di sonnu quandu hè cunsumata troppu vicinu à l'ora di dorme. U stimulante pò ancu aumentà l'ansietà in alcune persone.
Quantu caffè hè sicuru?
E persone sane ponu cunsumà finu à 400 mg di caffeina ogni ghjornu - l'equivalente di circa 4 tazze (950 mL) di caffè ().
A raccomandazione per e donne incinte è chì allattanu hè di 300 mg di caffeina ogni ghjornu, cù alcune ricerche chì suggerenu chì u limitu superiore sicuru hè di 200 mg à ghjornu (,).
Queste raccomandazioni per l'assunzione sicura di caffeina includenu caffeina da tutte e fonti.
Altre fonti cumuni di caffeina includenu tè, bevande analcoliche, bevande energetiche, è ancu cicculata scura.
RiassuntuL'adulti sani ponu cunsumà finu à 400 mg di caffeina per ghjornu, mentre chì e donne incinte è chì allattanu ponu cunsumà in sicurezza finu à 300 mg per ghjornu, cù alcune ricerche chì suggerenu chì 200 mg hè u limitu sicuru.
U fondu
U caffè hè una bevanda pupulare chì si gode in tuttu u mondu.
Hè statu suggeritu chì u mumentu u megliu per beie u caffè hè da a mità à a tarda mattina quandu u vostru livellu di cortisolu hè più bassu, ma a ricerca nantu à questu sughjettu manca.
U cunsumu di caffè 30-60 minuti prima di u vostru allenamentu o avvenimentu sportivu pò aiutà à ritardà a fatica è aumentà a forza è a putenza musculare.
Tenite à mente chì l'effetti stimulanti di a caffeina da u caffè ponu causà prublemi di sonnu se cunsumati troppu vicinu à l'ora di dorme, è ancu aumentà l'ansietà in alcune persone.