Episiotomia: chì hè, quandu hè indicatu è rischi possibili

Cuntenutu
- Quandu hè necessariu
- Cumu cura di l'episiotomia
- Quantu ci vole à guarisce
- Possibili rischi di episiotomia
L'episiotomia hè un picculu tagliu chirurgicu fattu in a regione trà a vagina è l'anu, durante a consegna, chì permette di allargà l'apertura vaginale quandu a testa di u zitellu hè in traccia di falà.
Ancu se sta tecnica hè stata aduprata in guasi tutte e nascite nurmali per evità a rottura di a pelle chì pò nasce di manera naturale cù u sforzu di u parturimentu, hè aduprata attualmente solu quandu hè necessariu, perchè in più di esse assai dolorosa, pò ancu purtà varii rischi cum'è l'incontinenza urinaria o infizzioni, per esempiu.

Quandu hè necessariu
L'episiotomia hè aduprata solu in i casi induve:
- Ci hè un risicu assai altu di gravi lacerazioni di a pelle;
- U zitellu hè in una pusizione anormale è hà difficultà à sorte;
- U criaturu hà una grande dimensione, rendendu difficiule à passà per u canale di nascita;
- Ci hè bisognu di avè una consegna più rapida per ùn dannà u zitellu.
L'episiotomia hè di solitu decisa da a squadra medica durante a consegna, ma a donna incinta pò fà capisce ch'ella ùn approva micca stu tippu di procedura è in questu casu u duttore ùn deve micca fà l'episiotomia, solu in casu chì sia necessariu micca dannu u zitellu. L'episiotomia hè cunsiderata illegale quandu hè fatta in modu abusivu o inutile, cum'è in u principiu di u travagliu per accelerà a nascita, per esempiu.
Cumu cura di l'episiotomia
U megliu modu per curà l'episiotomia è assicurà una bona guarigione hè di mantene l'area intima pulita è secca. Cusì, hè impurtante cambià l'assorbente ogni volta chì hè bruttu, mantene una bona igiene di a regione intima è, quandu hè pussibule, evitate di portà pantaloni o mutandine per evità l'accumulazione di umidità.
Inoltre, per facilità a guarigione è riduce u dolore causatu da l'episiotomia, pudete ancu applicà ghiacciu à a regione è piglià medicinali antiinfiammatori prescritti da u duttore, cum'è Ibuprofen o Acetominophene, per esempiu.
Amparate più nantu à a cura più impurtante di episiotomia.
Quantu ci vole à guarisce
U tempu di guarigione di l'episiotomia varieghja da donna à donna, più grande serà a dimensione è a prufundità di a ferita. Tuttavia, u tempu mediu hè 6 settimane dopu a consegna.
Durante questu tempu, a donna pò inizià gradualmente e so attività di ogni ghjornu, senza esagerà i sforzi è secondu a raccomandazione di u duttore. L'attività sessuale, invece, deve esse iniziata solu dopu a guarigione hè cumpleta.
Siccomu a zona pò sempre esse malata per un tempu più longu, un bonu suggerimentu prima di pruvà torna u cuntattu intimu hè di fà una doccia calda per aiutà i vostri musculi à rilassassi.
Scuprite chì sò i cibi chì acceleranu a recuperazione di episiotomia in questu video da nutrizionista Tatiana Zanin:
Possibili rischi di episiotomia
Ancu se l'episiotomia pò purtà parechji vantaghji, soprattuttu quandu si facilita u partu, deve esse aduprata solu in i casi indicati perchè pò causà prublemi cum'è:
- Lesioni in i musculi di a regione intima;
- Incontinenza urinaria;
- Infezzione in u situ cut;
- Aumentatu u tempu di recuperu postpartum.
Per prevene u sviluppu di alcuni di sti prublemi, a donna pò fà esercizii Kegel durante a recuperazione. Eccu cumu fà stu tipu di esercizii currettamente.