11 Benefici per a Salute Cuscinati da a Scienza di u Pezzu Neru
Cuntenutu
- 1. Riccu in antioxidanti
- 2. Hà proprietà antiinflamatorie
- 3. Pò prufittà u vostru cervellu
- 4. Pò migliurà u cuntrollu di zuccheru in sangue
- 5. Puderà calà i livelli di colesterolu
- 6. Pò avè pruprietà di lotta contru u cancheru
- 7-10. Altri benefici
- 11. Una spezia versatile
- U fondu
U pimentu neru hè una di e spezie più aduprate in u mondu.
Hè fattu macinendu granelli di pepe, chì sò frutti secchi da a vigna Piper nigrum.
Hà un sapore piccu è ligeramente piccante chì và bè cù parechji piatti.
Ma u pimentu neru hè più cà solu un cucinu di cucina. Hè statu cunsideratu u "rè di e spezie" è adupratu in a medicina antica ayurvedica da migliaia d'anni per via di a so alta concentrazione di cumposti vegetali potenti, benefichi (, 2).
Eccu 11 benefizii per a salute sustinuti da a scienza di u pimentu neru.
1. Riccu in antioxidanti
I radicali liberi sò molecule instabili chì ponu dannà e vostre cellule. Alcuni radicali liberi sò creati in modu naturale - cum'è quandu esercitate è digerite l'alimentu.
Tuttavia, i radicali liberi eccessivi ponu esse formati cun esposizione à cose cum'è inquinamentu, fumu di sigaretta, è raggi di sole ().
Un eccessu di danni radicali liberi pò purtà à prublemi di salute maiò. Per esempiu, hè stata ligata à l'infiammazione, l'invecchiamentu prematuru, e malatie cardiache, è certi tumori (,,).
U pimentu neru hè riccu in un compostu vegetale chjamatu piperina, chì studii di test-tube anu trovu putenti proprietà antioxidanti.
I studii suggerenu chì una dieta ricca in antiossidanti pò aiutà à prevene o ritardà l'effetti dannosi di i radicali liberi (,).
Studi di provette è di roditori anu osservatu chì i supplementi di pepe neru macinatu è piperina ponu riduce i danni radicali liberi ().
Per esempiu, i topi chì anu alimentatu una dieta ricca di grassu più un pepe negru o un estrattu di pepe neru cuncentratu avianu significativamente menu marcatori di danni radicali liberi in e so cellule dopu à 10 settimane paragunatu à i topi alimentati da una dieta alta in grassu solu ().
riassuntuU pimentu neru hè riccu in un putente antioxidante chjamatu piperina, chì pò aiutà à prevene i danni radicali liberi à e vostre cellule.
2. Hà proprietà antiinflamatorie
L'infiammazione cronica pò esse un fattore sottostante in parechje condizioni, cume l'artrite, malatie cardiache, diabete è cancru (,).
Parechji studii di laburatoriu suggerenu chì a piperina - u principale cumpostu attivu in u pimentu neru - pò luttà efficacemente contr'à l'infiammazione ().
Per esempiu, in studii in surci cù artrite, u trattamentu cù piperina hà purtatu à menu gonfiore di l'articuli è menu marcatori di sangue di l'infiammazione (,).
In studii di u topu, a piperina hà suppressu l'infiammazione in e vie aeree causata da l'asma è allergie stagionali (,)
Tuttavia, l'effetti antiinflamatori di u pimentu neru è di a piperina ùn sò ancu stati studiati assai in e persone.
riassuntuU pimentu neru cuntene un cumpostu attivu chì hè statu dimustratu per diminuisce a inflammazione in l'animali. Eppuru, ùn hè chjaru se hà i stessi effetti in l'omu.
3. Pò prufittà u vostru cervellu
A piperina hè stata dimustrata per migliurà a funzione cerebrale in studii animali.
In particulare, hà dimustratu benefici potenziali per i sintomi ligati à e cundizioni degenerative di u cervellu cum'è Alzheimer è a malattia di Parkinson (,).
Per esempiu, un studiu nantu à i topi cù a malatia d'Alzheimer hà trovu chì a piperina hà migliuratu a memoria, chì a distribuzione di piperina hà permessu à i topi di fà corre ripetutamente un labirintu più efficacemente cà i topi chì ùn anu datu u cumpostu ().
In un altru studiu di roditori, l'estratti di piperina parenu diminuisce a furmazione di placche amiloide, chì sò densi ciuffi di frammenti di proteine dannosi in u cervellu chì sò stati ligati à a malattia di Alzheimer (,).
Eppuru, studii in umani sò necessarii per cunfirmà se questi effetti sò ancu visti fora di studii animali.
riassuntuL'estrattu di pepe neru hà migliuratu i sintomi di e malatie degenerative di u cervellu in studii animali, ma sò necessarii studii in umani per verificà questi risultati.
4. Pò migliurà u cuntrollu di zuccheru in sangue
I studii suggerenu chì a piperina pò aiutà à migliurà u metabolismu di u zuccherinu in sangue (,,).
In un studiu, i topi alimentati cù un estrattu di pepe neru avianu un piccu più chjucu in i livelli di zuccheru in sangue dopu avè cunsumatu glucosiu paragunatu à i topi di u gruppu di cuntrollu ().
Inoltre, 86 persone in sovrappesu chì piglianu un supplementu chì cuntene piperina è altri cumposti per 8 settimane anu sperimentatu miglioramenti significativi in a sensibilità à l'insulina - una misura di quantu l'ormone insulina elimina u glucosiu da u sangue ().
Tuttavia, ùn hè micca chjaru se i stessi effetti si trovanu cù u pimentu negru solu, cum'è una cumminazione di parechji cumposti vegetali attivi hè stata aduprata in stu studiu.
riassuntuL'estrattu di pepe neru pò migliurà u cuntrollu di u zuccherinu in sangue, ma sò necessarie più ricerche.
5. Puderà calà i livelli di colesterolu
U colesterolu altu in sangue hè assuciatu cù un risicu aumentatu di malatie cardiache, chì hè a causa principale di morte in u mondu (,).
L'estrattu di pepe neru hè statu studiatu in l'animali per u so putenziale di riduce i livelli di colesterolu (,,).
In un studiu di 42 ghjorni, i topi alimentati cù una dieta ricca di grassi è un estrattu di pepe neru avianu diminuitu i livelli di colesterolu in sangue, cumpresu u colesterolu LDL (cattivu). I stessi effetti ùn anu micca vistu in u gruppu di cuntrollu ().
Inoltre, si crede chì u pimentu neru è a piperina aumentanu l'assorbimentu di supplementi dietetichi chì anu effetti potenziali di abbassamentu di u colesterolu cum'è a curcuma è u risu di levitu rossu (,).
Per esempiu, studii anu dimustratu chì u pimentu neru pò aumentà l'assorbimentu di a cumpunente attiva di a curcuma - a curcumina - finu à 2000% ().
Eppuru, più studii sò necessarii per determinà se u pimentu neru stessu hà effetti significativi di abbassamentu di u colesterolu in l'omu.
riassuntuU pimentu neru hà dimustratu effetti di riduzzione di u colesterolu in studii di roditori è si crede chì stimula l'assorbimentu di supplementi potenziali di riduzzione di u colesterolu.
6. Pò avè pruprietà di lotta contru u cancheru
I ricercatori ipotizzanu chì u compostu attivu in u pimentu negru, a piperina, possa pruprietà di lotta contru u cancer (,).
Ancu se ùn sò stati fatti prucessi umani, studii di test-tube anu trovu chì a piperina rallentava a replica di cellule di cancru di senu, prostata è colon è induce a morte di cellule cancerose (,,,).
Un altru studiu di provette hà scrutinatu 55 cumposti da spezie è hà osservatu chì a piperina da u pimentu neru era a più efficace à valurizà l'efficacità di u trattamentu tradiziunale per u cancheru di senu triplu negativu, u tippu di cancheru più aggressivu ().
In più, a piperina hà dimustratu effetti prometenti in studii di laburatoriu per riversà a resistenza multidrug in e cellule cancerose - un prublema chì interferisce cù l'efficacità di u trattamentu di chimioterapia (,).
Ancu se questi risultati sò prometenti, più studii sò necessarii per capisce e putenziali proprietà di lotta à u cancheru di u pimentu neru è di a piperina.
riassuntuU pimentu neru cuntene un cumpostu attivu chì hà rallentatu a replicazione di e cellule cancerose è induce a morte di e cellule cancerose in studii di provette. Tuttavia, questi effetti ùn sò micca stati studiati in e persone.
7-10. Altri benefici
U pimentu neru pò prufittà di a salute in parechji altri modi secondu a ricerca preliminare:
- Aumenta l'assorbimentu di nutrienti. U pimentu neru pò aumentà l'assorbimentu di nutrienti essenziali cum'è calciu è seleniu, è ancu alcuni cumposti vegetali benefichi, cum'è quelli chì si trovanu in tè verde è curcuma (,).
- Pò prumove a salute intestinale. U truccu di i vostri batteri intestinali hè statu ligatu à a funzione immunitaria, l'umore, e malatie croniche, è ancu di più. E ricerche preliminarie suggerenu chì u pimentu neru pò fà cresce i boni batteri in u vostru intestinu (,).
- Pò offre alleviamentu di u dolore. Ancu s'ellu ùn hè ancu statu studiatu in l'omu, studii nantu à i roditori suggerenu chì a piperina in pepe neru pò esse un analgésicu naturale (,).
- Pò riduce l'appetitu. In un picculu studiu, l'adulti 16 anu segnalatu una diminuzione di l'appetitu dopu avè bevutu una bevanda à basa di pepe negru paragunatu à l'acqua aromatizzata. Tuttavia, altri studii ùn anu micca mostratu i stessi effetti (,).
U pimentu neru aumenta l'assorbimentu di nutrienti essenziali è di cumposti benefici di a pianta. Sicondu e ricerche preliminari, pò ancu prumove a salute intestinale, offre alleviamentu di u dolore, è riduce l'appetitu.
11. Una spezia versatile
U pimentu neru hè diventatu un alimentu di primura in e famiglie in u mondu sanu.
Cù u so calore suttili è u so gustu arditu, hè versatile è pò arricchisce guasi ogni piattu salatu.
Un trattu di pepe neru macinatu pò esse un gustosu condimentu per verdure cotte, piatti di pasta, carne, pesce, pollame, è assai di più.
Si abbina ancu bè cù altri cundimi salutiferi, cumpresi curcuma, cardamomu, cuminu, agliu è scorza di limonu.
Per un calciu in più è un pocu di crunch, pruvate à rivestisce u tofu, u pesciu, u pullastru, è altre proteine cun granelli di pepe macinati grossamente è cundimi addiziunali.
riassuntuU pimentu neru hà un calore suttile è un sapore arditu chì ne face un aghjuntu gustosu à guasi ogni piattu.
U fondu
U pimentu neru è a so piperina cumposta attiva ponu avè putenti proprietà antioxidanti è antiinflamatorie.
Studi di laboratorio suggerenu chì u pimentu neru pò migliurà i livelli di colesterolu, u cuntrollu di zuccheru in sangue, è a salute di u cervellu è di l'intestini.
Malgradu questi risultati prometenti, più studii in l'omu sò necessarii per capisce megliu i benefici esatti per a salute di u pimentu neru è di i so estratti concentrati.
In ogni casu, questu versatile rinforzatore di sapori vale a pena aghjuntu à a vostra rutina di cucina quotidiana, chì u so sapore audace hè un ottimu aghjuntu à quasi ogni piattu.