Cumu hè u trattamentu per l'erisipela
Cuntenutu
- Antibiotici per l'Erisipela
- Unguentu per erisipela
- Quandu hè necessariu stà in l'uspidale
- Opzioni di trattamentu in casa
- Cumu prevene l'Erisipela
U trattamentu di l'erisipela pò esse realizatu cù l'usu di antibiotici in forma di pillule, sciroppi o iniezioni prescritti da u duttore, per circa 10 à 14 ghjorni, in più di cura cum'è u riposu è l'elevazione di u membru affettu per aiutà à sbuffassi a regione.
Quandu l'erisipela ùn hè micca severa, u trattamentu pò esse fattu in casa, ma ci sò situazioni in cui l'uspitalisazione hè necessaria cù l'applicazione di antibiotici direttamente in a vena, cum'è in u casu di lesioni assai grandi o chì affettanu e zone sensibili, cum'è a faccia , per esempiu.
L'erisipela hè una infezzione di a pelle chì provoca lesioni rosse, infiammate è dulurose chì ponu sviluppà vesciche è zone purpurevule, più cumunemente causate da una batteria chjamata Streptcoccus pyogenes. Malgradu esse più frequenti in e persone di più di 50 anni è obesi, l'erisipela pò influenzà chiunque, soprattuttu quandu ci hè un gonfiore cronicu o presenza di ferite cutanee. Amparate più nantu à ciò chì a causa è cumu identificà l'erisipela.
Antibiotici per l'Erisipela
U trattamentu per l'erisipela dura da circa 10 à 14 ghjorni, è l'antibiotici chì ponu esse prescritti da u vostru duttore includenu:
- Penicillini;
- Amoxicillina;
- Cefazolin;
- Cefalexina;
- Ceftriaxone;
- Oxacillina.
Per quelli chì sò allergici à a Penicillina, u duttore pò indicà altre opzioni cum'è Erythromycin, Clarithromycin o Clindamycin.
Hè assai impurtante di seguità u trattamentu strettu per evità l'apparizione di cumplicazioni, cum'è linfedema crònicu o erisipela recurrente.
Unguentu per erisipela
In u casu di erisipela bullosa, in cui si forma una lesione umida, cù bolle è cuntenutu trasparente, pò esse assuciatu un trattamentu antimicrobicu topicu, cume 2% di acidu fusidicu, o 1% di sulfadiazina argica.
Quandu hè necessariu stà in l'uspidale
Ci sò situazioni chì ponu diventà più gravi è raprisentà un risicu per a salute di a persona, è in questi casi, si raccomanda chì u paziente resti ricoveratu in l'ospedale, cù l'usu di antibiotici in vena, è un monitoru più attentu. E situazione chì indicanu l'uspitalisazione sò:
- Anziani;
- Presenza di ferite gravi, cù vesciche, zone di necrosi, sanguinamentu o perdita di sensazione;
- Presenza di segni è sintomi chì indicanu a gravità di a malatia, cum'è una calata di a pressione sanguigna, cunfusione mentale, agitazione o una diminuzione di a quantità di urina;
- Presenza d'altre malatie gravi, cum'è insufficienza cardiaca, immunità compromessa, diabete scumpensatu, insufficienza epatica o malatie pulmonari avanzate, per esempiu.
In questi casi, sò indicati antibiotici chì ponu esse applicati in a vena è, in certi casi, cun una putenza più grande, cum'è Cefazolin, Teicoplanina o Vancomicina, per esempiu, chì sò indicati da u duttore secondu a necessità di ogni paziente.
Opzioni di trattamentu in casa
Durante u trattamentu di l'erisipela, alcune attitudini chì ponu aiutà à a recuperazione includenu stà cun u membru affettu elevatu, chì facilita u ritornu venoso è riduce u gonfiore.
Hè ancu cunsigliatu di stà à u riposu durante a ripresa, di mantene bè idratatu è di tene i bordi di a lesione puliti è secchi. Unguenti fatti in casa o altre sustanzi chì ùn sò micca indicati da u duttore devenu esse evitati in a regione, chì ponu impedisce u trattamentu è ancu aggravà a ferita.
Cumu prevene l'Erisipela
Per prevene l'erisipela, hè necessariu riduce o trattà e cundizioni chì aumentanu u vostru risicu, cum'è perde u pesu in casu di obesità è trattà e malatie chì causanu gonfiore crònicu di i membri, cum'è insufficienza cardiaca o insufficienza venosa. Se appariscenu ferite cutanee, teniteli puliti è asciutti per evità a contaminazione cù i batteri.
Per e persone chì anu erisipela chì apparisce ripetutamente, u duttore pò raccomandà l'usu di antibiotici per prevene nuove infezioni, cù Penicillina o Eritromicina, per esempiu.