Coaguli Volanti è di Sangue: Sicurezza, Rischi, Prevenzione, è Altru
Cuntenutu
- Vola cù un coagulu di sangue o storia di coaguli
- Fattori di risicu per i coaguli di sangue
- Prevenzione
- Prima di u livatu
- Durante u volu
- Prevenzione di coaguli di sangue durante altre forme di viaghju
- Chì sò i sintomi di un coagulu di sangue?
- Purtà si
Panoramica
I coaguli di sangue si producenu quandu u flussu di sangue hè rallentatu o fermatu. Volà in aereo pò aumentà u risicu di coaguli di sangue, è pudete avè bisognu di evità u viaghju in aria per un periudu di tempu dopu a diagnosi di un coagulu.
Seduta ferma per periodi di tempu lunghi pò influenzà a circolazione sanguigna è portà à u sviluppu di coaguli di sangue. I voli in aereo di ponu esse un fattore di risicu per a trombosi di vena profonda (TVP) è l'embolia pulmonare (PE). A TVP è u PE sò cumplicazioni gravi di i coaguli di sangue chì ponu esse fatali in certi casi.
A TVP è u PE ponu esse prevenuti è trattati in parechji casi, è ci sò cose chì pudete fà in voli longi per riduce u vostru risicu. Ancu e persone cù una storia di coaguli di sangue ponu gode di viaghjà in aereo.
Leghjite puru per amparà di più nantu à a cunnessione tra coaguli di sangue è volu, è ciò chì pudete fà per riduce u vostru risicu.
Vola cù un coagulu di sangue o storia di coaguli
Se avete una storia di coaguli di sangue o avete statu recentemente trattatu per elli, u risicu di sviluppà un PE o una TVP durante u volu pò esse elevatu. Alcuni prufessiunali medichi cunsiglianu d'aspittà quattru settimane dopu chì u trattamentu sia cumpletu prima di piglià in aria.
U vostru duttore vi aiuterà à determinà se duvete volà o se hè sensu posticipà i vostri piani di viaghju. Parechji fattori participeranu à sta decisione, cumprese:
- a vostra storia di salute
- u locu è a dimensione di u coagulu
- durata di u volu
Fattori di risicu per i coaguli di sangue
Parechji fattori fora di u longu viaghju aereu ponu aumentà u vostru risicu per i coaguli di sangue, cumprese:
- storia persunale di coaguli di sangue
- storia di famiglia di coaguli di sangue
- storia persunale o di famiglia di un disordine di coagulazione genetica, cum'è fattore V Leiden trombofilia
- avè 40 anni o più
- fumendu sigarette
- avè un indice di massa corporea (BMI) in a gamma obesa
- aduprendu contraccezioni basati nantu à l'estrogeni, cum'è e pillule contraceptive
- piglià medicazione di rimpiazzamentu ormonale (HRT)
- avendu avutu una procedura chirurgica in i trè ultimi mesi
- danni vena per ferita
- gravidanza attuale o recente (sei settimane dopu a consegna o perdita recente di gravidanza)
- avè un cancheru o una storia di cancheru
- avè un cateteru di vena in una vena larga
- esse in un ghjattu di ghjamba
Prevenzione
Ci hè parechje misure chì pudete fà per aiutà à riduce u risicu per i coaguli di sangue mentre volate.
Prima di u livatu
Basatu nantu à a vostra storia di salute, u vostru duttore pò cunsiglià trattamenti medichi per diminuisce u vostru risicu. Queste includenu piglià un diluente di sangue, per via orale o per iniezione, una à duie ore prima di u tempu di volu.
Se pudete sceglie u vostru postu prima di u volu, selezziunate un passaghju o un paravane, o pagate una tassa addizionale per un postu cù una stanza per gambe in più. Ciò vi aiuterà à allungassi è muvassi durante u volu.
Hè ancu impurtante d'alertà a compagnia aerea chì site propensu à i coaguli di sangue è avete bisognu di pudè spustassi intornu à l'aviò. Fateli sapè prima di imbarcà in aereo, sia chjamendu a linea aerea in anticipo o avvisendu l'equipaggiu di terra in a zona d'imbarcu.
Durante u volu
Durante u volu, vulerete spustà u più pussibule è stà idratatu. Ripetite a vostra necessità di spustàvi liberamente versu u vostru assistente di volo, è camminate per u curru per uni pochi di minuti ogni ora cum'è permessu. S'ellu ci hè assai turbulenza o hè altrimente periculosu di marchjà per e corsie, ci sò esercizii chì pudete fà in u vostru sedile per aiutà à mantene u sangue chì scorre:
- Fate passà i pedi avanti è avanti longu u pianu per aiutà à stende i musculi di a coscia.
- Alternate spinghje i tacchi è i pedi in terra. Questu aiuta à flexà i musculi di u vitellu.
- Alternate u curling è sparghjendu i vostri ditti per migliurà a circulazione.
Pudete ancu portà una palla di tennis o lacrosse à bordu cun voi per aduprà per massà i musculi di a gamba. Spinghje delicatamente a palla in a vostra coscia è rotolate su è giù per a gamba. In alternativa, pudete mette a palla sottu à a perna è spostà a perna sopra a palla per massà i musculi.
Altre cose chì pudete fà includenu:
- Evite attraversà e gammi, chì ponu riduce a circulazione di sangue.
- Purtate abiti sciolti, senza custrizzione.
- Purtate calze di compressione sè site un risicu aumentatu per u tromboembolismu venoso (VTE). E calze stimulanu a circolazione è impediscenu u sangue di mette in cumunu.
Prevenzione di coaguli di sangue durante altre forme di viaghju
Ch'ella sia in aria o in terra, longi periudi di tempu passati in un spaziu ristrettu ponu fà cresce u vostru risicu di coaguli di sangue.
- Se viaghjate in vittura, pianificate pause previste per allungà e gambe o fà brevi passeggiate.
- Sè site in un autobus o in trenu, in piedi, allungendu, è camminendu in i navi pò aiutà. Pudete ancu marchjà in piazza à u vostru sediu se avete abbastanza stanza, o pigliate uni pochi di minuti in u bagnu per allungà e gambe o marchjà in locu.
Chì sò i sintomi di un coagulu di sangue?
I sintomi pussibuli includenu:
- dulore à e ghjambe, crampi o tenerezza
- gonfiore in a caviglia o in a gamba, di solitu solu nantu à una gamba
- patch scoloritu, turchinu o rossu in a gamba
- pelle chì si sente più calda à u toccu cà u restu di a gamba
Hè pussibule avè un coagulu di sangue è ùn manifestà micca sintomi.
Se u vostru duttore sospetta chì avete una TVP, vi sarà datu test di diagnostica per cunfirmà u diagnosticu. I testi ponu includere ecografia venosa, venografia, o angiografia MR.
I sintomi di una embolia pulmonaria includenu:
- mancanza di fiatu
- dulore di pettu
- tossu
- vertigini
- battiti irregulari di u core
- sudatu
- gonfiore in i ghjambi
I sintomi di PE sò una emergenza medica chì richiede assistenza immediata. U vostru duttore pò fà una scansione CT per cunfirmà u diagnosticu prima di u trattamentu.
Purtà si
I voli lunghi in aereo ponu aumentà u risicu di coaguli di sangue in alcune persone, cumprese persone cun fattori di risicu addiziunali, cume a storia personale o familiare di coaguli di sangue. Hè pussibule prevene i coaguli di sangue durante u viaghju in aereo è altre forme di viaghju. Capisce u vostru risicu persunale, è ancu amparà passi preventivi chì pudete fà durante u viaghju, pò aiutà.
Se site attualmente trattatu per un coagulu di sangue, o avete recentemente finitu u trattamentu per unu, parlate cù u vostru duttore prima di imbarcà in volu. Puderanu ricumandà di ritardà u viaghju o offre medicazione per aiutà à riduce u risicu di cumplicazioni gravi.