Perchè Vecu u Sangue Quandu Mi Soffiu u Nasu?
Cuntenutu
- Chì causa u sangue quandu si soffia u nasu?
- Tempu fretu è seccu
- Cugliera di nasu
- Oggetti stranieri in u nasu
- Congestione nasale o infezioni respiratorii
- Anormalità anatomica
- Inghjulia o chirurgia
- Esposizione à sustanzi chimichi
- Medicazioni
- Tumore in u nasu
- Cumu sò trattati i sanguinamenti di u nasu?
- Quandu per vede un duttore
- U fondu
A vista di u sangue dopu avè soffiatu u nasu vi pò cuncernà, ma spessu ùn hè micca seria. In fatti, sperienze guasgi ogni annu un nasu insanguinatu. U vostru nasu hà un apportu significativu di sangue in ellu, chì pò purtà à sanguinà quandu si soffia u nasu spessu.
I trattamenti basati in casa è senza ricetta ponu alleviare sta cundizione se a sperimentate solu occasionalmente o per un breve pezzu di tempu.
Chì causa u sangue quandu si soffia u nasu?
Puderete sperimentà un ligeru o pesante sanguinamentu da u nasu per via di danni à l'internu di i vostri passaghji nasali. A maggior parte di i sanguinamenti nasali si presentanu in u settu di u nasu, in particulare a sezione inferiore anteriore di sta zona. U settu hè induve u vostru nasu si separa in dui lati diversi.
U vostru nasu hà assai vini sanguini chì ponu esse danneggiati per una varietà di motivi. Una volta chì u vascellu di sangue hè dannighjatu, pudete sperimentà un sanguinamentu più spessu quandu si soffia u nasu. Questu hè chì a scab chì copre u vasu sanguinariu rottu durante u prucessu di guarigione pò rompersi.
Eccu alcuni motivi chì pudete sperimentà un sanguinamentu quandu si soffia u nasu:
Tempu fretu è seccu
Puderete truvà chì sperimentate sanguinamentu quandu si soffia u nasu più cumunemente in i mesi invernali. Hè quandu l'aria fredda è secca pò dannà i vasi sanguini di u nasu perchè ùn ci hè micca abbastanza umidità in u nasu. Pò diventà ancu più seccu è irritatu d'invernu perchè passate u tempu in ambienti interni riscaldati chì mancanu d'umidità.
A siccità in u nasu pò ancu causà un ritardu in a guarigione di i vini sanguini rotti è pò causà infezioni in questu organu. Questu à a so volta pò purtà à sperienze più frequenti di sanguinamentu quandu si soffia u nasu.
Cugliera di nasu
Coglie u nasu pò dannà i vasi sanguini. A cugliera di u nasu in i zitelli hè una causa frequente di nasu insanguinatu.
Oggetti stranieri in u nasu
Pudete ancu sperimentà un traumu in i vasi sanguini di u nasu se un oggettu stranieru entra in u vostru nasu. Cù i zitelli, questu puderia esse qualcosa chì si mettenu in u nasu. Ancu a punta di un applicatore di spray nasale puderia bluccà si in u nasu di una persona.
Un studiu hà trovu quellu di i participanti chì utilizanu spray steroidale per rinite allergica è non allergica avianu un nasu insanguinatu in un periodu di dui mesi.
Congestione nasale o infezioni respiratorii
Pudete sperimentà un sanguinamentu quandu si soffia u nasu per via di congestione nasale o di una infezione respiratoria. U soffiu frequente di u nasu pò creà vini sanguini rotti. Questu pò ancu accade se starnutisci o tossisci spessu, cume quandu avete una situazione respiratoria. Pudete cuntene a congestione nasale o infezioni respiratorie da un fretu cumunu, allergie, sinusite, o un altru statu di salute.
Anormalità anatomica
A struttura anatomica di u nasu pò purtà à sanguinà quandu si soffia u nasu. Un settu deviatu, fori in u settu, speroni ossi, o fratture à u nasu puderia esse a causa. U vostru nasu ùn pò micca avè abbastanza umidità se avete una di queste condizioni, è questu pò causà sanguinamentu di u vostru nasu quandu u soffiate.
Inghjulia o chirurgia
Ogni ferita o intervenzione chirurgica à u nasu o à a faccia pò causà sangue quandu si soffia u nasu.
Esposizione à sustanzi chimichi
I vasi sanguigni in u nasu ponu esse danneggiati da l'usu di droghe cum'è a cocaina o l'esposizione à chimichi duri cum'è l'ammoniaca.
Medicazioni
Pudete sperimentà un sanguinamentu quandu si soffia u nasu perchè si piglia certi medicinali. I medicazione per diluisce u sangue cum'è l'aspirina, a warfarina è altri influenzanu a capacità di u vostru sangue di coagulassi è puderebbenu purtà à sanguinà quandu si soffia u nasu.
Tumore in u nasu
Raramente, u sangue quandu si soffia u nasu pò esse causatu da un tumore in u nasu. Altri sintomi di un tale tumore includenu:
- dulore intornu à l'ochji
- congestione nasale chì progressivamente s'aggrava
- diminuitu u sensu di l'olfattu
Cumu sò trattati i sanguinamenti di u nasu?
Pudete trattà sta situazione in casa se sospettate chì a causa ùn hè micca seria.
U sangue chì sbocca o corre da u nasu dopu à u soffiu deve esse trattatu fendu u seguitu finu à chì u nasu smetti di sanguinà:
- pusendu
- rilassante
- inclinendu a testa in avanti
- pizzicendu u nasu chjosu
- respirendu per a bocca
Una volta chì u sanguinamentu hè cuntrullatu, tenite a testa sopra u vostru core per parechje ore è evite u cuntattu cù u nasu.
Dopu avè ottenutu un sanguinamentu pesante di u nasu sottu cuntrollu o sè pruvate à curà un sanguinamentu minore di u nasu, duvete cunsiderà:
- aduprendu un spray salinu per aghjunghje umidità à u nasu
- evitendu a cugliera di u nasu, u soffiu di u nasu, o l'inserimentu di qualsiasi oggetti stranieri in u nasu mentre guarisce
- applicà vaselina à l'internu di u nasu cù un tampone di cuttuni ogni ghjornu per mantene l'idrata
- aghjunghjendu umidità à l'aria cù un umidificatore durante i mesi freddi è secchi
Quandu per vede un duttore
Sanguinamentu seriu di u nasu chì dura più di 15 o 20 minuti à a volta o sanguinamentu frequente quandu soffia u nasu richiede assistenza medica da u vostru duttore. U vostru duttore pò diagnosticà a causa di a malattia è raccomandà un cursu di trattamentu per impedisce chì si ripeta. Questu pò includere trattamenti di basa in casa, cauteriu, imballaggio nasale, o interventu chirurgicu.
U fondu
L'emorragia nasale hè una cundizione cumuna sperimentata da milioni di americani ogni annu. A cundizione pò esse innocu in natura è schjarisce cù un trattamentu currettu in casa.
Duvete vede u vostru duttore se sospettate chì u sanguinamentu quandu si soffia u nasu hè causatu da una situazione più grave o se sperimentate emorragie nasali frequenti o gravi.