Bocca salivendu assai: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Infezzioni
- 2. Reflussu gastroesofagicu
- 3. Usu di medicinali
- 4. Gravidanza
- 5. Malocclusione dentale
- 6. Malatia di Parkinson
- Cumu trattà a salivazione eccessiva
A bocca salivante pò esse un sintomu chì deriva da l'usu di certi medicamenti o da esposizione à tossine.Hè ancu un sintomu cumunu à parechje condizioni di salute chì sò generalmente facili da trattà, cume infezioni, carie o reflux gastroesofagicu, per esempiu, è chì hè risolta quandu a causa hè trattata.
Tuttavia, l'eccessiva salivazione hè ancu un sintomu assai cumunu per e malatie croniche cum'è a malattia di Parkinson, u sindrome di Down o a sclerosi laterale amiotrofica, per esempiu, è in questi casi, un trattamentu specificu pò esse necessariu per riduce a quantità di saliva prodotta, cume l'amministrazione di droghe anticolinergiche o iniezioni di botox.
Alcune di e cause più cumuni chì ponu esse a causa di salivazione eccessiva sò:
1. Infezzioni
Quandu u corpu face cù una infizzione, hè normale chì a persona senti a bocca salivendu più di u normale, postu chì hè una difesa di u corpu per eliminà i batteri. U listessu accade quandu a persona hà una cavità, chì hè una infezzione di u dente causata da i batteri.
Cosa da fà: u trattamentu dipenderà da a lucazione è a gravità di l'infezzione, è ancu da l'agentu causativu, è l'antibiotici ponu esse presi. Inoltre, hè impurtante di beie assai liquidi è di manghjà una dieta equilibrata.
2. Reflussu gastroesofagicu
U reflux gastroesofagicu hè u ritornu di u cuntenutu di u stomacu in l'esofago, versu a laringe è a bocca, i sintomi più cumuni di i quali sò una produzione eccessiva di saliva, una digestione povera è u dolore è brusgiate in u stomacu è a bocca.
Cosa da fà: u trattamentu di reflux si compone di cambiamenti di stile di vita, cum'è dieta è medicazione chì neutralizanu o riducenu l'acidità di u stomacu. Amparate più nantu à u trattamentu.
3. Usu di medicinali
L'usu di certi medicamenti, cum'è tranquilizanti è anticonvulsivanti, pò purtà à una pruduzzione eccessiva di saliva. Inoltre, l'esposizione à e tossine, cum'è u mercuriu, pò ancu causà stu sintumu.
Cosa da fà: l'ideale è parlate cù u duttore chì hà prescrittu u trattamentu, per vede s'ellu hè pussibule cambià qualsiasi medicazione chì provoca effetti secondari minori. Di pettu à l'esposizione à e tossine, l'ideale hè d'andà immediatamente à l'uspidale.
4. Gravidanza
Durante a gravidanza, alcune donne ponu sperimentà eccessiva salivazione, chì pò esse legata à a nausea è u vomitu associati à cambiamenti ormonali caratteristici di stu periodu.
Cosa da fà: l'aumentu di a produzzione di saliva hè normale in questa tappa. Per alleviare a nausea è a salivazione eccessiva, a donna incinta pò avè un tè di zenzeru è di limonu è, s'ella hè assai scomoda, duverebbe andà à l'ostetricu per ch'ellu li ricumanda un trattamentu più efficace.
5. Malocclusione dentale
A malocclusione dentale currisponde à un allinamentu anormale di i denti, pruvucendu i denti di a mascella superiore à ùn adattassi currettamente cù i denti di a mascella inferiore, causendu sintomi cum'è usura di i denti, difficoltà in l'articulazione di a mascella, perdita di denti, mal di testa è eccessiva salivazione. Scuprite chì tippi di occlusione dentale è e cause radiche.
Cosa da fà: u trattamentu di a malocclusione dipende da a gravità, è pò esse fattu piazzendu un apparechju ortodonticu, caccendu unu o più denti è, in certi casi, una chirurgia.
6. Malatia di Parkinson
A malattia di Parkinson hè una malattia degenerativa di u cervellu chì affetta u muvimentu, causendu tremore, rigidità musculare, rallentamentu di u muvimentu è squilibri, chì sò sintomi chì cumincianu à pocu à pocu, quasi imperceptibilmente à u primu, ma chì peghju cù u tempu. cume diminuzione di l'espressione facciale, difficoltà à parlà è à inghjuttà cibu, è cambiamenti in salivazione.Vede altri sintomi chì ponu esce.
Cosa da fà:in generale, u trattamentu per a malattia di Parkinson si face cù l'usu di droghe per a vita, chì aiutanu à alleviare i sintomi è à rallentà a progressione di a malattia.
Oltre à queste, ci sò altre cause chì ponu esse a causa di salivazione eccessiva, alcune di e quali ponu esse ligate à malatie neurologiche, cume paralisi cerebrale, paralisi facciale, ictus, sindrome di Down, sclerosi laterale amiotrofica o autismu, per esempiu.
Cumu trattà a salivazione eccessiva
Ancu se in a maiò parte di i casi, trattà a causa di a salivazione risolve u prublema, ci sò situazioni induve pò esse necessariu aduprà droghe per diminuisce a produzzione di saliva, cume anticholinergici o iniezioni di tossina botulinica (botox).