Goitru endemicu: chì hè, causa, sintomi è trattamentu
![Goitru endemicu: chì hè, causa, sintomi è trattamentu - Salute Goitru endemicu: chì hè, causa, sintomi è trattamentu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/bcio-endmico-o-que-causa-sintomas-e-tratamento.webp)
Cuntenutu
U bocculu endemicu hè un cambiamentu chì si verifica per via di a carenza di livelli di iodu in u corpu, chì interferisce direttamente cù a sintesi di ormoni da a tiroide è porta à u sviluppu di segni è sintomi, u principale hè l'aumentu di u vulume di u tiroide chì si percepisce per via di gonfiore in u collu.
U boccu endemicu hè una situazione pocu cumuna, però hè impurtante chì sia investigatu è chì u trattamentu sia effettuatu secondu a raccomandazione medica, cù supplementazione di iodu è cambiamenti in a dieta chì sò principalmente indicati per normalizà l'attività tiroidea.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/bcio-endmico-o-que-causa-sintomas-e-tratamento.webp)
Principali sintomi
U segnu principale è u sintumu di u bocciu endemicu hè un aumentu di u vulume di a tiroide, chì si percepisce per via di u gonfiore di u collu. In cunsequenza di sta crescita, a persona pò avè difficultà à respirà è inghjuttisce, è pò ancu avè una tosse.
Inoltre, secondu i livelli di TSH, T3 è T4 chì circulanu in u sangue, a persona pò presentà segni è sintomi di ipotiroïdismu, cume stanchezza eccessiva, guadagnu o perdita di pesu, dolori musculari o articulari, per esempiu. Sapete cumu identificà i sintomi di u boccu.
Ciò chì provoca u boccu endemicu
U bocculu endemicu accade per via di una carenza di iodu in u corpu, chì si traduce in cambiamenti in a glàndula tiroidea. Hè perchè u iodu hè un elementu essenziale per a sintesi è a liberazione di ormoni tiroidiali, T3 è T4.
Cusì, postu chì ùn ci hè abbastanza iodu in u corpu per pruduce l'hormone, a tiroide cummincia à travaglià di più per catturà quantità sufficiente di iodu per pruduce l'ormoni, resultendu in a so crescita, chì hè caratteristica di u boccu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u bocciu endemicu hè di allevà i segni è i sintomi di a malattia è nurmalizà a sintesi di ormoni da a tiroide. Cusì, secondu i livelli circulanti T3 è T4, u duttore pò indicà supplementazione di iodu cù una concentrazione 10 volte superiore à a dosa ghjurnata raccomandata finu à chì a funzione tiroidea sia cunsiderata normale.
Inoltre, a supplementazione di sale cù iodu è u cunsumu di alimenti ricchi in questu elementu, cum'è pesci, ova, latte è furmagli, per esempiu, ponu esse raccomandati. Scuprite un elencu di alimenti ricchi in iodu.