Baby botulismu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U botulismu infantile hè una malatia rara ma grave causata da u batteriu Clostridium botulinum chì si pò truvà in u terrenu, è pò cuntaminà l'acqua è l'alimentu per esempiu. Inoltre, l'alimenti pocu cunservati sò una grande fonte di a proliferazione di stu batteriu. Cusì, i batteri ponu entre in u corpu di u criaturu attraversu u cunsumu di alimenti contaminati è cumincianu à pruduce una tossina chì si traduce in l'apparizione di sintomi.
A prisenza di a tossina in u corpu di u criaturu pò traduce in un impurtante deterioramentu di u sistema nervosu, è l'infezzione pò esse cunfusa cù un colpu, per esempiu. A fonte più cumuna d'infezioni in i zitelli di menu di 1 annu hè u cunsumu di mele, perchè u mele hè un ottimu mezu per sparghje e spore produtte da stu batteriu.
Sintomi di botulismu in u zitellu
I sintomi iniziali di botulismu in u zitellu sò simili à quelli di l'influenza, tuttavia sò seguiti da paralisi di i nervi è di i musculi di a faccia è di a testa, chì dopu evolve in i bracci, e gambe è i musculi respiratori. Cusì, u zitellu pò avè:
- Difficultà à ingujata;
- Aspirazione debule;
- Apatia;
- Perda di e spressioni facciali;
- Somnolenza;
- Letargia;
- Irritabilità;
- Sculari pocu reattivi;
- Custipazione.
U botulismu di i zitelli hè facilmente cunfunditu cù a paralisi di un colpu, tuttavia a mancanza di diagnosi è u trattamentu currettu di u botulismu pò aggravà a situazione è purtà à a morte per via di l'alta concentrazione di tossina botulinica chì circula in u sangue di u zitellu.
U diagnosticu hè più faciule quandu ci hè infurmazione nantu à a storia alimentaria recente di u zitellu, ma pò esse cunfirmata solu per mezu di analisi di sangue o di cultura di feci, in cui a presenza di u batteriu deve esse verificata.Clostridium botulinum.
Eccu cumu ricunnosce i sintomi di u botulisimu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u botulismu in u zitellu hè fattu cù lavatu di stomacu è intestinali per eliminà ogni restu alimentariu contaminatu. L'immunoglobulina intravenosa anti-botulismu (IGB-IV) pò esse aduprata, ma produce effetti collaterali chì meritanu attenzione. In certi casi hè necessariu chì u zitellu respiri cù l'aiutu di dispositivi per qualchi ghjornu è, in a maiò parte di i casi, si riprende cumpletamente, senza cunsequenze maiò.
In più di u meli, vedi altri alimenti chì u zitellu ùn pò manghjà finu à 3 anni.