Autore: Randy Alexander
Data Di Creazione: 2 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 18 Nuvembre 2024
Anonim
I disturbi funzionali gastrointestinali
Video: I disturbi funzionali gastrointestinali

Cuntenutu

Chì sò i disordini intestinali?

I disordini intestinali sò cundizioni chì spessu influenzanu u vostru intestinu tenue. Alcuni di elli ponu ancu influenzà altre parti di u vostru sistema digestivu, cum'è u vostru grossu intestinu.

I disordini intestinali influenzanu cume u vostru corpu digerisce è assorbe l'alimentu. Puderanu causà sintomi scomodi, cum'è diarrea o stinzia. Se ùn sò micca trattati, ponu cunduce potenzialmente à ulteriori complicazioni per a salute.

Se suspettate chì avete un disordine intestinale, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. Puderanu aiutà à diagnosticà a causa di i vostri sintomi è cunsiglianu un pianu di trattamentu.

Chì sò i sfarenti tippi di disordini intestinali?

Alcuni disordini intestinali cumuni includenu:

  • sindrome di l'intestione irritabile (IBS)
  • A malatia di Crohn
  • malatia celiac
  • ostruzione intestinale

IBS affetta sia u vostru intestinu chjucu sia u grossu. Pò causà prublemi gastrointestinali frequenti chì interferiscenu cù a vostra vita d'ogni ghjornu. Affetta finu à u 11 per centu di e persone in u mondu, segnalanu i circadori in a rivista.


A malatia di Crohn hè un tipu di malatia infiammatoria di l'intestinu. Hè ancu un disordine autoimmune induve u vostru corpu attacca i so tessuti sani. Pò dannà i tessuti in l'intestini, a bocca è l'anu.

A malatia celiaca hè un disordine autoimmune in cui u glutine innesca una reazione negativa. U glutine hè un tipu di proteine ​​chì si trovanu in certi grani, cumpresu u granu, a segala è l'orzu. Se manghjate glutine quandu avete a malatia celiaca, u vostru sistema immunitariu risponde attaccendu u rivestimentu internu di u vostru intestinu tene.

L'obstruzzioni intestinali si verifica quandu i vostri intestini sò bluccati. Pò impedisce à u vostru sistema digestivu di trasfurmà l'alimentu o di passà feci currettamente.

Altri prublemi medichi ponu ancu cunduce à sintomi simili à questi disordini intestinali. Per esempiu, ulcere, infezioni, è u cancheru intestinale ponu causà sintomi simili. Un diagnosticu propiu hè a chjave per uttene u trattamentu chì avete bisognu.

Chì sò i sintomi cumuni di i disordini intestinali?

I sintomi ponu varià da un disordine intestinale è da una persona à l'altra. Ma certi sintomi sò relativamente cumuni in tutti i tipi di disordini intestinali. Per esempiu, pudete sperimentà:


  • disconfort o dolore in u vostru abdomen
  • gasu è disturbi abdominali
  • nausea
  • diarrea
  • stinimentu
  • vomitu

Sì avete bisognu di sangue in i vostri feci, chjamate u vostru duttore immediatamente. Altri sintomi di una cundizione putenzialmente seria includenu frebba è perdita di pesu improvvisa.

Chì causa i disordini intestinali?

In parechji casi, a causa esatta di i disordini intestinali hè scunnisciuta. Per esempiu, l'esperti ùn sanu ancu ciò chì causa l'IBS. A causa precisa di a malatia di Crohn ferma ancu scunnisciuta. Ma certi fattori di risicu ponu aumentà u risicu di a malatia di Crohn, cumprese:

  • fumendu
  • fattori ambientali, cum'è a dieta
  • fattori microbiani è immunologichi
  • storia di famiglia di a malatia di Crohn
  • essendu di discendenza ebraica

A malatia celiaca hè un disordine geneticu. Avete più probabilità di sviluppà si avete una storia di famiglia di a cundizione.

A maiò parte di l'ostruzzioni intestinali sò causate da ferite, chirurgie precedenti, ernie, o in certi casi, cancru. Alcuni medicamenti aumentanu ancu u risicu di sviluppà una ostruzione intestinale.


Cumu sò diagnosticati disordini intestinali?

Se sperimentate sintomi di un disordine intestinale, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. Puderanu aiutà à diagnosticà a causa di i vostri sintomi. Puderanu urdinà una varietà di testi per fà.

Per diagnosticà o escludere IBS, u vostru duttore pò valutà i vostri sintomi aduprendu un inseme di criteri chjamati criteri di Roma. Puderanu diagnosticà IBS se avete avutu u dolore addominale cù almenu dui di i sintomi seguenti:

  • cambiamenti in a frequenza di i vostri muvimenti intestinali
  • cambiamenti in a cunsistenza di u vostru sgabellu
  • sintomi chì migliuranu dopu à l'intestinali

Per diagnosticà o escludere a malattia di Crohn o l'ostruzzioni intestinali, u vostru duttore pò urdinà testi di imaging. Per esempiu, ponu urdinà scans tomografia computerizata (CT), imaging per risonanza magnetica (MRI), o endoscopia per esaminà u vostru trattu digestivu. Puderanu ancu urdinà analisi di sangue.

Per diagnosticà o escludere a malatia celiaca, u vostru duttore pò urdinà analisi di sangue è una biopsia di u vostru intestinu tene. Per uttene una biopsia, faranu una endoscopia superiore è raccogliranu un campione di tessutu da u vostru intestinu tene. Mandaranu u campionu à un laburatoriu per analisi.

U vostru duttore pò ancu urdinà testi per verificà altre condizioni chì puderebbenu causà i vostri sintomi. Per esempiu, ponu urdinà analisi di sangue o raccoglie un campione di e vostre feci per verificà i segni di infezione.

Cumu sò trattati i disordini intestinali?

U vostru pianu di trattamentu specificu dipenderà da u vostru diagnosticu. U vostru duttore pò raccomandà una cumbinazione di cambiamenti di stile di vita, medicazione, chirurgia, o altri trattamenti.

Cambiamenti di stile di vita

U vostru duttore pò raccomandà cambiamenti di stile di vita per aiutà à trattà i disordini intestinali, inclusi cambiamenti in a vostra dieta. L'intolleranze alimentarie ponu aggravà i sintomi di IBS, di a malattia di Crohn è di a malatia celiaca. Manghjà troppu o troppu poche fibre pò ancu causà prublemi.

Sì avete a malatia celiaca, u vostru duttore vi cunsiglierà di seguità una dieta stretta senza glutine. Per evità i sintomi è abbassà u risicu di cumplicazioni, duvete evità di manghjà tuttu ciò chì cuntene orzu, segale, o granu, cumpresi l'ortografia o u kamut. Duvete ancu evità l'avena, à menu ch'elli sianu certificati senza glutine. Mentre l'avena ùn cuntene glutine, sò spessu trattate nantu à u listessu equipagiu chì u granu è ponu esse cuntaminate cù glutine.

Sì avete IBS o a malatia di Crohn, u vostru duttore pò incuragisce à tene un registru di e vostre scelte alimentari è sintomi. Questu pò aiutà à identificà i fattori alimentari chì aggravanu i vostri sintomi. Una volta identificati i trigger, fate passi per evitalli. Mantene una dieta equilibrata quant'è pussibule hè impurtante.

U vostru duttore pò ancu incuraghjelu à aumentà o riduce a quantità di fibra in a vostra dieta. A fibra hè impurtante per mantene e vostre viscere sane. Ma se soffre di diarrea frequente, puderebbe bisognu di taglialla finu à chì i muvimenti intestinali si normalizinu. D'altra parte, manghjà più fibre pò aiutà à alleviare è prevene a stinzia.

U vostru duttore pò ancu raccomandà cambiamenti in u vostru eserciziu, sonnu, o abitudini di gestione di u stress.

Medicazioni

U vostru duttore pò ricumandà medicazione sè avete IBS o a malatia di Crohn.

Sì avete IBS è avete diarrea, u vostru duttore pò ricumandà medicazione antidiarreaica. Sè avete sperimentatu stinimentu, ponu cunsiglià ammorbiditori di feci o lassativi. Sicondu i vostri sintomi, certi medicazione utili in trattamentu di depressione pò ancu esse benefiziali in i malati cù a malatia di Crohn.

Sì avete a malatia di Crohn, u vostru duttore pò cunsiglià analgistichi per allistà u vostru disconfort. In certi casi, ponu ancu prescrive altre droghe, cume farmaci antidiarreaici, ammorbiditori di feci, farmaci immunoterapici, corticosteroidi, o antibiotici.

Chirurgia

U vostru duttore pò ricumandà cirurgia per aiutà à trattà a malatia di Crohn o un bloccu intestinali.

Sì avete a malatia di Crohn, u vostru duttore probabilmente pruvà à trattà cun cambiamenti di modu di vita è medicazione prima. Sì quelli ùn sò micca efficaci, ponu cunsiglià una chirurgia per caccià u tissutu malatu o dannighjatu.

Se sviluppate una ostruzione intestinale severa, u vostru duttore pò avè bisognu di fà una chirurgia per rimuoverla o aggiralla.

Qual hè a prospettiva per i disordini intestinali?

Se vi hè diagnosticatu cun un disordine intestinale, a vostra prospettiva à breve è à longu andà dipenderà da a vostra situazione, è da quantu u vostru corpu risponde à u trattamentu.

In parechji casi, pudete cuntrullà i sintomi è riduce u risicu di cumplicazioni seguitendu u pianu di trattamentu raccomandatu da u vostru duttore. Sì i vostri sintomi ùn si migliuranu o aggravanu cù u tempu, cuntattate u vostru duttore. Puderanu bisognu di adattà a vostra strategia di trattamentu.

Fate à u vostru duttore più infurmazioni nantu à u vostru diagnosticu specificu, opzioni di trattamentu è prospettive à longu andà.

Pò ancu esse utile di parlà cù l'altri chì capiscenu ciò chì state passendu. IBD Healthline hè una app gratuita chì vi cunnessa cù l'altri chì vivenu cù IBD per mezu di messageria unu-à-unu è chat di gruppu in diretta, puru furnendu l'accessu à l'infurmazioni appruvate da esperti nantu à a gestione di IBD. Scaricate l'app per iPhone o Android.

Sovieticu

I Tarot Cards Puderia esse u novu modu più cool di Medità

I Tarot Cards Puderia esse u novu modu più cool di Medità

Ùn ci hè dubbitu chì a meditazione hà avutu un mumentu dapoi qualchì tempu - ci ò tunnellate di novi tudii è app dedicati à a pratica. Ma e corri u vo tru feed ...
Cume distruzzione di u mo intestinu m'hà furzatu à affruntà a mo dismorfia di u corpu

Cume distruzzione di u mo intestinu m'hà furzatu à affruntà a mo dismorfia di u corpu

In a primavera di 2017, di colpu, è enza ragiuni, aghju cuminciatu à vede circa trè me i incinta. Ùn ci era micca zitellu. Durante ettimane mi vegliu è, prima co a, verificu n...