Cosa hè una Infezione di u Senu?
Cuntenutu
- Chì provoca infezioni mamarie?
- Chì sò i sintomi di l'infezzione di u senu?
- Cancer di senu infjammatoriu
- Cumu hè diagnosticata una infezzione di u senu?
- Chì trattamenti sò dispunibili per e infezioni di u senu?
- Cumu possu curà e mo infezioni mamarie in casa?
- Cumu possu prevene l'infezioni di u senu?
- Chì hè a prospettiva à longu andà per l'infezzione di u senu?
Chì hè una infezzione di u senu?
Una infezzione di u senu, cunnisciuta ancu cum'è mastite, hè una infezzione chì si verifica in u tessutu di u senu. E infezioni di u senu sò più cumuni trà e donne chì allattanu, quandu i batteri da a bocca di un criaturu entre è infettanu u senu. Questu hè cunnisciutu ancu cum'è mastite di lattazioni. A mastite si face ancu in donne chì ùn allattanu micca, ma questu ùn hè micca cumunu.
L'infezzione tipicamente affetta u tessutu grassu in u senu, causendu gonfiori, grumi è dolore. Ancu se a maiò parte di e infezioni sò dovute à l'allattamentu o à i canali di latte intasati, una piccula percentuale di infezioni mamarie sò assuciate à rari tipi di cancheru di u senu.
Chì provoca infezioni mamarie?
A causa di a maiò parte di l'infezioni di u senu hè Staphylococcus aureus battìri, chì provoca ciò chì hè comunmente cunnisciutu cum'è infezzione stafiloccu. Streptococcus agalactiae hè a seconda causa più cumuna.
Per e mamme chì allattanu, un conduttu di latte tappatu pò causà u latte à a copia di salvezza è una infezione per cumincià. I capezzoli crepati aumentanu ancu u risicu d'infezzione di u senu. I batteri da a bocca di u criaturu ponu entre è causà una infezzione. I batteri chì tipicamente causanu infezioni si trovanu ancu nurmale nantu à a pelle, ancu quandu ùn si face nisuna infezzione. Se i batteri entranu in u tessutu mammariu, si ponu multiplicà rapidamente è causà sintomi dolorosi.
Pudete cuntinuvà à allattà ancu quandu avete una infezione da mastite perchè i batteri ùn sò micca dannosi per u vostru zitellu. Sta situazione si presenta di solitu in e prime settimane di l'allattamentu, ma pò accade dopu.
A mastite senza lattazione si verifica in donne cù sistemi immunitari indeboliti, cumprese donne chì anu avutu lumpectomie cù radioterapia è donne cun diabete. Alcuni sintomi cum'è infezioni sò un segnu di cancheru inflamatoriu di u senu, ma questu hè assai raru. Amparate più nantu à a mastite.
L'ascessi subareolari si producenu quandu e ghiandole sott'à u nipple diventanu bluccate è una infezzione si sviluppa sottu à a pelle. Questu pò formà un pezzu duru, pienu di pus chì pò esse bisognu di drenu. Stu tippu di ascessu si face nurmalmente solu in donne chì ùn allattanu micca, è ùn ci sò fattori di risicu cunnisciuti per ellu.
Chì sò i sintomi di l'infezzione di u senu?
I sintomi di una infezzione di u senu ponu cumincià di colpu è ponu include:
- gonfiore anormale, chì porta à un senu diventendu più grande di l'altru
- tenerezza pettu
- dulore o brusgiatura mentre allatta
- un nulu dulurosu in u pettu
- pruritu
- pettu caldu
- brividi
- scaricamentu di u nipple chì cuntene pus
- rossu di a pelle in un mudellu in forma di cunei
- nodi linfatichi allargati in l'ascelle o a regione di u collu
- frebba sopra 101 ° F, o 38.3 ° C
- sintendu malatu o rundown
Puderete sperimentà sintomi simuli à l'influenza prima di nutà cambiamenti in i vostri seni. Cuntattate u vostru duttore se avete una cumbinazione di questi sintomi.
Cancer di senu infjammatoriu
I sintomi di una infezzione di u senu ponu ancu esse associati à u cancheru di u senu infiammatorio, chì hè una malattia rara ma grave. Stu tipu di cancheru principia quandu e cellule anormali in i canali mammali si dividenu è si moltiplicanu rapidamente. Queste cellule anormali tappanu allora i vasi linfatichi (parte di u sistema linfaticu, chì aiuta à eliminà i rifiuti è e tossine da u corpu) in a pelle di u senu, causendu una pelle rossa, gonfia chì hè calda è dolorosa à u toccu. Cambiamenti di senu ponu accade in u corsu di parechje settimane.
I sintomi di u cancheru di u senu infiammatoriu ponu include:
- spessore o ingrandimentu visibile di un senu
- calore insolitu in u pettu affettu
- decolorazione di u pettu, facendula cumparisce brusgiata, purpura o rossa
- tenerezza è dulore
- dimpling di a pelle, simile à a buccia d'aranciu
- nodi linfatichi ingrandati sottu à u bracciu o vicinu à a clavicula
A differenza di altre forme di cancheru di u senu, e donne cun cancru di senu infiammatorio ùn sviluppanu grumi in u senu. Sta cundizione hè spessu cunfusa cù una infezzione mamaria. Cuntattate u vostru duttore se avete qualchissia di sti sintomi.
Cumu hè diagnosticata una infezzione di u senu?
In una donna chì allatta, un duttore pò tipicamente diagnosticà a mastite basatu annantu à un esame fisicu è una revisione di i vostri sintomi. U vostru duttore vulerà ancu escludere se l'infezzione hà furmatu un ascessu chì deve esse drenatu, chì pò esse fattu durante l'esame fisicu.
Se l'infezzione torna à turnà, u latte maternu pò esse mandatu à un laburatoriu per determinà chì batteri ponu esse presenti.
Altri testi ponu esse necessarii per determinà a causa se avete una infezione di senu è ùn state micca allattendu. I testi ponu includere una mammografia o ancu una biopsia di tissutu mammariu per escludere u cancheru di u senu. Una mammografia hè un test di imaging chì utilizza raggi X à bassa energia per esaminà u senu. A biopsia mamaria implica a rimozione di un picculu campionu di tissutu da u senu per i test di laboratorio per determinà s'ellu ci sò cambiamenti di cellule cancerose.
Chì trattamenti sò dispunibili per e infezioni di u senu?
Un cursu di antibiotici da 10 à 14 ghjorni hè generalmente a forma di trattamentu più efficace per stu tipu d'infezzione, è a maiò parte di e donne si sentenu sollievu in 48 à 72 ore. Hè impurtante di piglià tutti i medicamenti cum'è prescritti per assicurassi chì l'infezzione ùn ripeta più. Pudete cuntinuvà à allattà mentre si adopra a maiò parte di l'antibiotici, ma se l'infermiera hè scomoda, pudete aduprà una pompa di senu per alleviare l'ingorguimentu è prevene una perdita di fornitura di latte.
Sì avete un ascessu per via di una infezione severa di u senu, pò esse necessariu di lancià (incisa clinicamente) è di drenà. Questu hà da aiutà u pettu à guarì più veloce. Pudete cuntinuvà à allattà, ma cercate una guida da un cunsultante in allattamentu o un fornitore di assistenza sanitaria nantu à cume si cura un ascessu.
Se u vostru duttore determina chì u cancheru di u senu infiammatoriu causa i vostri sintomi, cuminceranu u trattamentu basatu annantu à u stadiu (gravità) di u vostru cancheru. U trattamentu tipicamente implica chimioterapia (aduprendu chimichi intravenosi per uccidere e cellule tumorali), radioterapia (aduprendu raggi X à alta potenza per uccidere e cellule tumorali), o chirurgia per rimuovere u senu è i linfonodi circostanti. I grumi è i bumps durante l'allattamentu sò raramente cancer. Sò di solitu per via di un cunduttu di latte tappatu o gonfiu.
Cumu possu curà e mo infezioni mamarie in casa?
Mentre riceve u trattamentu per l'infezzione, pudete ancu piglià misure per alleviare i sintomi scomodi in casa:
- I cumpressi caldi ponu alleviare u dolore è aiutà a lattazione. Pruvate à applicà un pannu caldu è bagnatu à l'area infettata per 15 minuti, quattru volte à ghjornu.
- Sviutate bè u pettu.
- I medicamenti antiinflamatori, cume ibuprofene (Advil, Midol), ponu aiutà à alleviare u dolore.
- Aduprate pusizioni variate per allattà.
- Sè pussibule, evite un ingorgimentu prolongatu prima di allattà. Feed o pompa quandu hè ora.
A riunione cù un cunsultante in allattamentu per alterà a vostra tecnica o postu di allattamentu pò aiutà à prevene l'infezione da u ritornu.
Cumu possu prevene l'infezioni di u senu?
Se allattate, aduprate questi suggerimenti per riduce e vostre possibilità di sviluppà una infezione di senu:
- Ùn lasciate micca ingagià perchè site in ritardu per l'alimentazione. Feed o pompa.
- Sviutate almenu un pettu assai bè ogni alimentazione, è petti alternati. Se ùn pudete micca ricurdà quale pettu hè statu l'ultimu, aduprate un clip di ricordu infermieru per u vostru bra.
- Evite cambiamenti bruschi in i prugrammi di alimentazione.
- Evite aduprà sapone è pulizia intensa di u capezzolu. L'areola hà una capacità di autolimpia è lubrificante.
- Aghjunghjite un pocu di lecitina o di grassi saturati à a vostra dieta ogni ghjornu per aiutà à riduce u risicu di sviluppà canali tappati ricorrenti. Pudete fà questu cun latte, carne (in particulare fegatu) è arachidi. I supplementi dietetichi, cum'è a lecitina, ùn sò micca monitorati o appruvati da a FDA. Leghjite attentamente e etichette è paragunate e marche.
- Massate i petti, sopratuttu se sentite un ingrossu o un pezzu.
- Pruvate diverse pusizioni d'alimentazione. U zitellu hè u più efficace in u drenu di i canali in a direzzione induve u mentone punta.
- Applica asciugamani umidi caldi à u pettu prima di manghjà per aumentà u flussu di latte.
- Evite reggiseni stretti chì ponu scavà è impedisce u flussu naturale di u latte.
- Se sente un conduttu tappatu, pruvate à allattà, massà u senu, applicà u calore è cambià a pusizione di u zitellu.
Chì hè a prospettiva à longu andà per l'infezzione di u senu?
Vede un duttore se allattate è avete una storia recente di canali tappati, è sperimentate sintomi simuli à l'influenza, frebba è dolore à u senu cun rossu è calore. L'antibiotici sò assai efficace in u trattamentu di una infezzione. Probabilmente vi senterete megliu in dui ghjorni dopu l'iniziu di l'antibiotici, ma hè impurtante finisce tuttu u corsu di l'antibiotici. L'antibiotici scelti sò sicuri per allattà continuamente.
Cù una diligente autocura è aderenza à l'indicazioni di u vostru duttore, pudete riduce u risicu di ricurrenza.