Chì Cause Queste Marche Nere è Blu?

Cuntenutu
- Cundizioni chì causanu contusioni, cù fiure
- Lesioni sportive
- Cuncussione
- Trombocitopenia
- Leucemia
- Malatia di Von Willebrand
- Ferita à a testa
- Distorsione di caviglia
- Ceppi di musculu
- Emofilia A
- Malatia di Natale (emofilia B)
- Mancanza di fattore VII
- Mancanza di fattore X
- Mancanza di fattore V.
- Mancanza di fattore II
- Varicesi
- Trombosi venosa profonda (TVP)
- Chì sfarenti tippi di contusioni ci sò?
- Chì sò i sintomi è i segni di contusioni?
- Sintomi gravi
- Chì causa e contusioni?
- Disturbi di sangu
- Cumu trattà contusioni
- Cumu prevene e contusioni
Contusione
Marchi neri è turchini sò spessu associati à contusioni. Un contusione, o contusione, apparisce nantu à a pelle per via di un traumu. Esempii di traumatisimi sò un tagliu o un colpu à una zona di u corpu. A preghjudiziu face scoppià picculi vini sanguini chjamati capillari. U sangue hè intrappulatu sottu à a superficia di a pelle, ciò chì face un brusgiu.
E contusioni ponu accade à ogni età. Alcune contusioni apparsu cù pochissimu dulore, è pudete forse micca rimarcalli. Mentre e contusioni sò cumuni, hè impurtante cunnosce e vostre opzioni di trattamentu è se a vostra situazione richiede assistenza medica d'urgenza.
Cundizioni chì causanu contusioni, cù fiure
A maiò parte di e contusioni sò causate da ferite fisiche. Alcune cundizioni sottostanti ponu rende i contusioni più cumuni. Eccu 16 cause possibili di contusioni.
Attenzione: immagini grafiche avanti.
Lesioni sportive
- E ferite sportive sò quelle chì si verificanu durante l'eserciziu o mentre participanu à un sport.
- Includenu osse rotte, ceppi è distorsioni, dislocazioni, tendini strappati è gonfiore musculare.
- E ferite sportive ponu accade da traumi o abusu eccessivu.
Cuncussione
- Questa hè una ferita traumatica lieve di u cervellu chì pò accade dopu un impattu in a testa o dopu una ferita di tippu frusta.
- I sintomi di una cuncussione varieghjanu secondu a gravità di a ferita è a persona ferita.
- Problemi di memoria, cunfusione, sonnolenza o sintimu lentu, vertigini, visione doppia o visione sfocata, cefalea, nausea, vomitu, sensibilità à a luce o à u rumu, prublemi di equilibriu è reazione rallentata à stimuli sò alcuni di i sintomi pussibuli.
- I sintomi ponu cumincià subitu, o ùn puderebbenu sviluppassi durante ore, ghjorni, settimane, o ancu mesi dopu à una ferita in capu.
Trombocitopenia
- A trombocitopenia si riferisce à un conte di piastrine chì hè più bassu di u normale. Pò esse causatu da una larga varietà di cundizioni.
- I sintomi varienu in severità.
- I sintomi ponu includere contusioni rosse, viole o marroni, un rash cù picculi punti rossi o viole, sanguinamenti nasali, sanguinanti di e gengive, sanguinamentu prolungatu, sangue in feci è urina, vomitu sanguinante è sanguinamentu menstruale pesante.
Leucemia
- Stu termine hè adupratu per discrive più tippi di cancru in u sangue chì si verificanu quandu i globuli bianchi di u midollo osseu crescenu fora di cuntrollu.
- E leucemie sò classificate per apparizione (cronica o acuta) è tippi di cellule coinvolti (cellule mieloidi è linfociti).
- I sintomi cumuni includenu sudazione eccessiva, soprattuttu di notte, fatica è debulezza chì ùn si ne vanu cù u riposu, perdita di pesu involuntaria, dolore à l'osse è tenerezza.
- Indulge, gonfii ganglioni (in particulare in u collu è l'ascelle), allargamentu di u fegatu o di a milza, macchie rosse nantu à a pelle (petechiae), sanguinamentu faciule è contusioni faciule, frebba o brividi, è infezzioni frequenti sò ancu sintomi pussibuli.
Malatia di Von Willebrand
- A malatia Von Willebrand hè un disordine sanguinante causatu da una carenza di fattore von Willebrand (VWF).
- Sì i vostri livelli di VWF funzionale sò bassi, e vostre piastrine ùn saranu micca capaci di coagulassi currettamente, ciò chì porta à un sanguinamentu prolungatu.
- I sintomi più cumuni includenu lussure facili, sanguinamenti eccessivi da u nasu, sanguinamentu prolungatu dopu a ferita, sanguinamentu da e gengive, è sanguinamentu anormalmente pesante durante a menstruazione.
Ferita à a testa
Sta situazione hè cunsiderata cum'è una emergenza medica. Una cura urgente pò esse necessaria.
- Questa hè una sorta di ferita à u vostru cervellu, u cranu o u cuoio capellutu.
- E ferite cumuni di a testa includenu cumussioni, fratture di u cranu, è ferite di u cuoio capellutu.
- E ferite à a testa sò generalmente causate da colpi à a faccia o à a testa, o movimenti chì scuzzulanu violentemente a testa.
- Hè impurtante di trattà tutte e ferite à a testa in seriu è di esse valutate da un duttore.
- I sintomi periculosi chì signalanu una emergenza medica includenu perdita di cuscenza, crisi, vomitu, prublemi di equilibriu o di coordinazione, disorientazione, movimenti anormali di l'ochji, mal di testa persistente o peghju, perdita di cuntrollu musculare, perdita di memoria, perdite di fluidu limpidu da l'arechja o da u nasu , è sonnolenza estrema.
Distorsione di caviglia
- Questa hè una ferita à e bande dure di tessuti (ligamenti) chì circundanu è cunnette l'osse di a gamba à u pede.
- Di solitu accade quandu u pede torce improvvisamente o rotula, furzendu l'articulu di a caviglia fora di a so pusizione normale.
- Gonfiore, tenerezza, contusioni, dolore, incapacità di mette pesu nantu à a caviglia affettata, decolorazione di a pelle è rigidità sò sintomi possibili.
Ceppi di musculu
- E tensioni musculari si verificanu quandu un musculu hè eccessivamente allungatu o strappatu da un eccessu o una ferita.
- I sintomi includenu apparizione subita di dolore, dulore, limitata gamma di muvimentu, contusioni o decolorazione, gonfiore, sensazione di "annodatu", spasmi musculari è rigidità.
- E ceppi leve à moderate ponu esse trattate cù successu in casa cù u riposu, u ghjacciu, a compressione, l'elevazione, u calore, l'allungamentu dolce è i farmaci antiinflamatori.
- Cercate assistenza medica urgente se u dolore, e contusioni o u gonfiore ùn calanu micca in una settimana o cumincianu à aggravassi, se a zona ferita hè intorpidita o sanguinante, se ùn pudete micca camminà, o se ùn pudete micca spostà i bracci o gambe.
Emofilia A
- Si tratta di un disordine sanguinariu ereditatu in u quale una persona manca o hà livelli bassi di certe proteine chjamate fattori di coagulazione, è u sangue ùn si coaguleghja currettamente per via di cunsiquenza.
- I sintomi di e malatie sò causati da un difettu in i geni chì determinanu cumu u corpu face fattori di coagulazione VIII, IX o XI.
- A carenza di questi fattori provoca un sanguinamentu faciule è prublemi cù a coagulazione di u sangue in l'individui affetti.
- Sanguinamentu spontaniu, facilità da contusioni, sanguinamentu da u nasu, sanguinamentu di e gengive, sanguinamentu prolungatu dopu chirurgia o ferita, sanguinamentu in l'articuli, sanguinamentu internu, o sanguinamentu in u cervellu sò altri sintomi possibili.
Malatia di Natale (emofilia B)
- Cù stu raru disordine geneticu, u corpu produce pocu o nimu fattore IX, pruvucendu u sangue à coagulassi impropriamente.
- Di solitu hè diagnosticatu in a zitella o in a zitiddina.
- Sanguinamentu prolungatu, inspiegabile, ecchimosi eccessivi, sanguinamentu da e gengive, o sanguinamentu prolungatu di u nasu sò alcuni di i sintomi.
- U sangue senza spiegazione pò cumparisce in l'urina o feci, è un sanguinamentu internu pò riunisce in e articulazioni, chì causa dolore è gonfiore.
Mancanza di fattore VII
- Questu accade quandu u corpu ùn produce micca abbastanza fattore VII o qualcosa interferisce cù a produzzione di fattore VII, spessu una altra situazione medica o medicazione.
- I sintomi includenu un sanguinamentu anormale dopu à dà nascita, avè una chirurgia o esse feritu; facilità contusioni; sanguinamenti nasali; sangu di gengive; è periodi menstruali pesanti o prolungati.
- In i casi più severi, i sintomi ponu include distruzzione di cartilagine in articulazioni da episodi di sanguinamentu è sanguinamentu in l'intestini, stomacu, musculi o testa.
Mancanza di fattore X
- A carenza di Fattore X, chjamata ancu carenza di fattore Stuart-Prower, hè una cundizione causata da ùn avè micca abbastanza di a proteina cunnisciuta cum'è fattore X in u sangue.
- U disordine pò esse trasmessu in famiglie per mezu di geni (carenza ereditata di fattore X) ma pò ancu esse causata da certi medicamenti o da una altra situazione medica (carenza di fattore X acquistata).
- A carenza di u fattore X provoca interruzzioni in u mecanismu nurmale di coagulazione di u sangue.
- I sintomi includenu un sanguinamentu anormale dopu à dà nascita, avè una chirurgia o esse feritu; facilità contusioni; sanguinamenti nasali; sangu di gengive; è periodi menstruali pesanti o prolungati.
- In i casi più severi, i sintomi ponu include distruzzione di cartilagine in articulazioni da episodi di sanguinamentu è sanguinamentu in l'intestini, stomacu, musculi o testa.
Mancanza di fattore V.
- Questu hè causatu da una mancanza di fattore V, cunnisciutu ancu cum'è proaccelerina, chì hè una parte impurtante di u meccanisimu di coagulazione di u sangue.
- A carenza provoca una cattiva coagulazione, chì porta à un sanguinamentu prolungatu dopu a chirurgia o a ferita.
- A carenza di fattore V acquistata pò esse causata da certi medicazione, cundizioni mediche sottostanti, o una reazione autoimmune.
- I sintomi includenu un sanguinamentu anormale dopu à dà nascita, avè una chirurgia o esse feritu; facilità contusioni; sanguinamenti nasali; sangu di gengive; è periodi menstruali pesanti o prolungati.
Mancanza di fattore II
- Questu hè causatu da una mancanza di fattore II, cunnisciutu ancu cum'è protrombina, chì hè una parte impurtante di u meccanisimu di coagulazione di u sangue.
- Stu disordine assai raru di coagulazione di u sangue si traduce in un sanguinamentu eccessivu o prolungatu dopu una ferita o una chirurgia.
- Pò esse ereditatu o acquistatu per via di malatie, medicazione, o una risposta autoimmune.
- I sintomi includenu sanguinamentu di u cordone ombilicale à a nascita, contusioni senza spiegazione, sanguinamenti nasali prolungati, sanguinamentu da e gengive, periodi menstruali pesanti o prolungati, è sanguinamentu internu in l'organi, i musculi, u craniu o u cervellu.
Varicesi
- E vene varicose accadenu quandu e vene ùn funzionanu micca bè, fendu ingrandà, dilatassi è riempie di sangue.
- I sintomi primari sò altamente visibili, vene deformate.
- Puderanu ancu dolore, gonfiore, pesantezza è achiness sopra o intornu à e vene allargate.
- In i casi severi, e vene ponu sanguinà è formà ulcere.
- E varicesi venenu più cumunemente in e gambe.
Trombosi venosa profonda (TVP)
Sta situazione hè cunsiderata cum'è una emergenza medica. Una cura urgente pò esse necessaria.
- A trombosi venosa profonda hè una cundizione grave chì si verifica quandu si forma un coagulu di sangue in una vena situata in u profondu di u corpu.
- I sintomi includenu gonfiore in u pede, a caviglia, o a gamba (di solitu da un latu), u dolore di u vitellu cramping in a gamba affettata, è u dolore severu o inspiegabile in u pede è a caviglia.
- Altri sintomi includenu una zona di a pelle chì si sente più calda di a pelle circundante, è a pelle nantu à a zona affetta diventa pallida o un culore rossu o bluastu.
- E TVP ponu viaghjà versu i pulmoni causendu un embolu pulmonariu.
Chì sfarenti tippi di contusioni ci sò?
Ci hè trè tippi di contusioni basati annantu à a so situazione in u vostru corpu:
- Sottucutaneu e contusioni si producenu ghjustu sottu à a pelle.
- Intramusculare contusioni si producenu in i musculi sottostanti.
- E contusioni periostali si verificanu annantu à l'osse.
Chì sò i sintomi è i segni di contusioni?
I sintomi di a contusione varienu secondu a causa. A decolorazione di a pelle hè spessu u primu segnu. Mentre sò di solitu neri è turchini, e cuntusioni ponu ancu esse:
- rossu
- Verde
- Purpura
- Marrone
- giallasciu, chì si verifica u più spessu mentre a brusgia guarisce
Pudete ancu sperimentà dolore è tenerezza in a zona di contusioni. Sti sintomi generalmente si migliuranu mentre a contusione guarisce. Leghjite più nantu à e tappe culurite di e contusioni.
Sintomi gravi
Altri sintomi indicanu una cundizione più severa. Cercate assistenza medica se avete:
- aumentu di contusioni mentre si pigliava l'aspirina (Bayer) o altri diluenti di sangue
- gonfiore è dolore in a zona di contusioni
- contusioni chì si producenu dopu un colpu duru o una caduta
- contusioni chì si facenu cun un suspettu d'ossu rottu
- contusioni senza ragione
- contusioni chì ùn riesce micca à guarisce dopu à quattru settimane
- contusioni sottu à e unghie chì hè dulurosu
- contusioni accumpagnate da sanguinamentu da e gengive, u nasu, o a bocca
- contusioni accumpagnate da sangue in l'urina, feci o ochji
Inoltre, vedi un prufessore sanitariu se avete:
- contusioni senza spiegazione, in particulare in un mudellu recurrente
- brusgiature chì ùn sò micca dulurose
- contusioni chì ripresentanu in a listessa zona senza ferite
- qualsiasi contusioni nere nantu à e vostre gambe
E contusioni turchine nantu à e vostre gambe ponu vene da vene varicose, ma e contusioni nere ponu indicà una trombosi vena profonda (TVP), chì hè u sviluppu di un coagulu di sangue. Questu pò esse periculosu per a vita.
Chì causa e contusioni?
E contusioni inspiegabili chì apparisce nantu à a stinca o u ghjinochju ponu vene da sbattulà a zona nantu à un quadru di a porta, un quadru di lettu, un postu o una sedia senza nutà.
Altre cause cumuni di contusioni includenu:
- lesioni spurtive
- accidenti di vittura
- cuncussioni
- ferita di capu
- distorsione di caviglia
- sforzu musculu
- colpi, cum'è qualcunu chì ti culpisce o sia culpitu da una palla
- medicazione chì diluce u sangue, cum'è l'aspirina o a warfarina (Coumadin)
- supplementi
E contusioni chì si sviluppanu dopu un tagliu, brusgiu, caduta o ferita sò normali. Ùn hè micca raru di sviluppà un nodu in a zona di e contusioni. Queste contusioni formanu parte di u prucessu naturale di guarigione di u vostru corpu. In a maiò parte di i casi, ùn sò nunda da inchietassi. Tuttavia, se avete una ferita chì contusione, riapre, è produce pus, liquidi limpidi o sangue, vedi subitu un prufessore sanitariu. Quessi ponu esse segni di una infezzione.
Se un zitellu hà una contusione senza spiegazione, purtatelu à u so duttore sanitariu per determinà a causa. E contusioni senza spiegazione nantu à un zitellu ponu esse un segnu di malatie gravi o ancu abusu.
Certi medicazione facenu ancu più prubabile per voi di contusioni. Hè sopratuttu u casu cù diluenti di sangue è corticosteroidi. Alcuni supplementi à base di erbe, cume l'oliu di pesce, anu effetti simili di diluizione di sangue è ponu purtà à contusioni. Puderete ancu nutà contusioni dopu avè ricevutu una iniezione o purtatu un vestitu strettu.
E contusioni tendenu ancu à esse più cumuni in adulti maiò. À l'età, a vostra pelle diventa più magra, è i capillari sottu à a vostra pelle diventanu più propensi à rompe.
Alcune persone contusionanu facilmente, cù pocu impattu in u so corpu. E donne sò ancu più propensi à contusioni. In a maiò parte di i casi, questu ùn hè nunda da esse alarmatu. Tuttavia, se questu hè un sviluppu recente, parlate cù u vostru duttore sanitariu nantu à e cause potenziali è opzioni di trattamentu.
Disturbi di sangu
A volte e contusioni sò causate da una cundizione sottostante chì ùn hè micca ligata à a ferita. Unepochi di disordini sanguinanti ponu causà contusioni frequenti. Queste cundizioni includenu:
- Malatia di Von Willebrand
- emofilia A
- Malatia di Natale
- carenza di fattore VII
- carenza di fattore X
- carenza di fattore V.
- carenza di fattore II
Cumu trattà contusioni
Pudete trattà contusioni in casa cù alcune di e seguenti opzioni:
- Aduprate un pacchettu di ghiaccio per riduce u gonfiore. Avvolge u pacchettu in un pannu per evità di mette lu direttamente nantu à a vostra pelle contusa. Lasciate u ghjacciu nantu à a vostra contusione per 15 minuti. Repetite questu ogni ora cumu necessariu.
- Riposa a zona brusgiata.
- Se hè praticu, alza a zona brusgiata sopra u vostru core per impedisce chì u sangue si stalla in u tessutu brusgiatu.
- Pigliate una medicazione senza prescrizione, cum'è acetaminofene (Tylenol), per riduce u dolore in a zona. Evite l'aspirina o l'ibuprofene perchè puderanu aumentà u sangu.
- Purtate cime cù maniche lunghe è pantaloni per pruteghje e contusioni nantu à i bracci è e gambe.
Cumu prevene e contusioni
Probabilmente ùn passerai micca per a vita senza avè mai avutu un brusgiu, ma pudete prevene alcune brusgiole essendu prudente mentre ghjucate, esercitevi è cunduce.
Aduprate cuscinetti nantu à e vostre ghjinochje, i gomiti, è i stinchi quandu pulite o fate sport per evità contusioni in queste zone. Riduce u risicu di contusioni quandu si pratica sport purtendu:
- guardia stinchi
- spallacci
- guardiani di l'anca
- cuscini di coscia
E marcature nere è turchine di quandu in quandu sò contusioni sò un avvenimentu nurmale. E contusioni ponu esse scomode, ma di solitu guariscenu da soli, à menu ch'elli sianu associati à una malattia. Vede u vostru duttore sanitariu se un brusgiu ùn migliurà micca o risolve in trè settimane.