Pudete Mangià Rice Fretu?
Cuntenutu
U risu hè un alimentu di primura in u mondu sanu, in particulare in i paesi asiatichi, africani è latino-americani.
Ancu se alcuni preferenu manghjà u so risu mentre ch'ellu hè frescu è caldu, pudete truvà chì alcune ricette, cum'è insalata di risu o sushi, chjamanu risu fretu.
Tuttavia, vi puderete dumandà s'ellu hè sicuru di manghjà risu fretu.
Questu articulu rivedi i fatti.
Benefici putenziali
U risu fretu hà un cuntenutu più elevatu di amidu chì u risu appena cucinatu ().
L'amido resistente hè un tipu di fibra chì u vostru corpu ùn pò digerisce. Eppuru, i batteri in u vostru intestinu ponu fermentallu, allora agisce cum'è prebioticu, o cibu per questi batteri (,).
Stu tippu specificu di amidu resistente hè chjamatu amidu retrogradatu è si trova in cibi amidi cucinati è raffreddati. In fatti, u risu riscaldatu pare avè i più alti quantità ().
U prucessu di fermentazione produce àcidi grassi à catena corta (SCFA), chì influenzanu dui ormoni - peptide-1 glucagon-like (GLP-1) è peptide YY (PYY) - chì regulanu u vostru appetitu (,).
Sò ancu cunnisciuti cum'è ormoni antidiabetichi è anti-obesità per via di a so associazione cù una sensibilità à l'insulina migliurata è ridutta di grassu addominale (,,).
Un studiu in 15 adulti sani hà trovu chì manghjà risu biancu cottu chì era statu raffreddatu per 24 ore à 39 ° F (4 ° C) è poi riscaldatu significativamente riduce i livelli di zuccheru in sangue dopu u pastu, paragunatu cù u gruppu di cuntrollu ().
Inoltre, un studiu in surci chì sò stati alimentati in polvere di risu retrogradatu hà determinatu chì hà miglioratu notevolmente i livelli di colesterolu in sangue è a salute intestinale, paragunatu cù un gruppu di cuntrollu ().
Tuttavia, ancu se queste scoperte sembranu prumesse, sò necessarii ulteriori studii umani per cunfirmà questi effetti.
RiassuntuManghjà risu fretu o riscaldatu pò aiutà à aumentà a vostra cunsumazione di amidone resistente, chì pò migliurà i livelli di zuccaru in sangue è di colesterolu.
Rischi di manghjà risu fretu
Manghjà risu fretu o riscaldatu aumenta u risicu di avvelenamentu da l'alimentu da Bacillus cereus, Chì pò causà crampi addominali, diarrea, o vomitu in 15-30 minuti da l'ingestione (, 10,, 12).
Bacillus cereus hè una batteria chì si trova tipicamente in terra chì pò cuntaminà u risu crudu. Hà a capacità di furmà spore, chì agiscenu da scudu è li permettenu di sopravvive à a cucina (,).
Cusì, u risu fretu pò sempre esse cuntaminatu ancu dopu avè statu cottu à alte temperature.
Tuttavia, u prublema cù u risu fretu o riscaldatu ùn hè micca una batteria, ma piuttostu cume u risu hè statu raffreddatu o conservatu (,).
Batteri patogeni o chì causanu malatie, cume Bacillus cereus, Cresce rapidamente à temperature trà 40-140 ° F (4-60 ° C) - un intervallu chì hè cunnisciutu cum'è a zona di periculu (16).
Dunque, se lasciate u vostru risu rinfriscà lasciandulu à a temperatura di l'ambienti, e spore germineranu, multiplichendu prestu è producendu e tossine chì vi rendenu malatu (17).
Mentre chiunque cunsuma risu contaminatu pò avè avvelenamentu alimentariu, quelli chì anu un sistema immunitariu compromessu o debule, cum'è i zitelli, l'adulti anziani o e donne incinte, ponu avè un risicu più altu di infezzione (10).
RiassuntuMangiare risu freddu aumenta u risicu di avvelenamentu da l'alimentu da Bacillus cereus, un batteriu chì sopravvive à a cucina è pò causà crampi addominali, diarrea o vomitu.
Cumu manghjà in modu sicuru risu fretu
Postu chì a cucina ùn elimina micca Bacillus cereus spore, certi credenu chì duverebbe trattà u risu cottu di manera simile à cumu si tratterebbe qualsiasi alimentu deperibile.
Eccu alcuni indicatori impurtanti da seguità in quantu à gestisce è conservà in modu sicuru u risu (17, 18, 19):
- Per rinfriscà u risu appena cucinatu, rinfriscà lu in 1 ora dividendulu in parechji cuntinenti pocu prufondi. Per accelerà u prucessu, mette i contenitori in un bagnu di ghiaccio o d'acqua fredda.
- Per rinfriscà e resti, mette in cuntenituri hermetichi. Evite di impilalli per permette abbastanza flussu d'aria intornu à elli è assicurà un raffreddamentu rapidu.
- U risu restu ùn deve esse lasciatu à temperatura ambiente per più di 2 ore. Sì hè cusì, hè megliu à ghjittà lu.
- Assicuratevi di frigorificà u risu sottu 41ºF (5ºC) per impedisce a furmazione di spore.
- Pudete tene u vostru risu in frigorifero finu à 3-4 ghjorni.
Dopu à queste istruzioni di raffreddamentu è di conservazione vi permette di prevene chì e spore germininu.
Per gode di a vostra porzione di risu fretu, assicuratevi di manghjallu mentre hè sempre fretu invece di permettelu di ghjunghje à a temperatura di l'ambiente.
Se preferite riscaldà u vostru risu, assicuratevi chì sia caldu à vapore o verificate chì a temperatura abbia righjuntu i 165ºF (74ºC) cù un termometru alimentariu.
RiassuntuU raffreddamentu è a conservazione curretta di u risu aiuta à riduce u risicu di avvelenamentu alimentariu.
U fondu
U risu fretu hè sicuru per manghjà, finu à chì u manighjà currettamente.
In fatti, pò migliurà a vostra salute intestinale, è ancu i livelli di zuccherinu è di colesterolu in u sangue, per via di u so cuntenutu di amidone più resistente.
Per riduce u risicu di avvelenamentu alimentariu, assicuratevi di rinfriscà u risu in 1 ora di a cucina è di mantene bè refrigeratu prima di manghjallu.